Nap mint nap nézem a Minner ügyfeleinek weboldalát és az egyik vesszőparipám, amivel igazán lehet növelni a konverziót, hogy emberekről szóló fotókat teszünk a weboldalra (vagyis azt is). Persze attól, hogy valami logikus, még nem biztos, hogy úgy is van. Ez a cikk azért készült, hogy alátámasszuk kutatásokkal, statisztikákkal ezt a jelenséget. Mert óriási szerepe van! Tudom mit fogsz csinálni a következő napokban!
Mielőtt felkutattam a tudományos magyarázatokat és gyakorlatias A/B teszteket a jelenségről, megkérdeztem Bartos Dávidot az Adlab PPC marketing ügynökség vezetőjét, hogy ő mit tapasztalt ezzel kapcsolatban. Mert bár én is rengeteg ügyféllel foglalkozok, de én nem csak marketingre koncentrálok, míg ők nap mint nap a cégek teljes kampányait kezelik (lásd esettanulmány itt). Dávid megerősítette, hogy valóban sokat számít, sőt nem csak a weboldalon, hanem a hirdetések képeinél is, kreatívjain is (Facebookon). Zongorázni lehet a különbséget, és sokszor minden rendben van, a termék is jó, jók a szövegek a weboldalon, de a konverziószám elmarad, nos ilyenkor kiderül, kell hozzá olyan kép, amelyen ember van és megindulnak a konverziók – mondja Dávid.
Az első gondolatok, ami ráhangol a témára
A marketing eredményességében mindig a figyelem megszerzése a kulcs. Az emberek nagyon sokszor több tevékenységet is csinálnak egyszerre miközben mobiloznak (tv, beszélgetés valakivel…), a figyelmük megoszlik. Ami nekünk kell a több eladáshoz, az a magasabb fokú figyelem a fogyasztó részéről. A legrosszabb az egészben, hogy tized másodpercek múlnak sokszor azon, elkapjuk-e vagy nem. Ebben segít nekünk az, hogyha emberek szerepelnek a weboldalunkon, mert ösztönösen nagyobb a figyelmünk, sokkal nagyobb az esély, hogy ott maradnak. Olyan ez mint a rodeó bika, minél tovább rajta tartani a weboldalunkon.
Mit mond erről a tudomány?
A Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.
Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).
Ebben tehát már biztosak lehetünk, használjunk vizuális elemeket, főleg képeket. És ha már használunk, akkor vigyük ezt a legmagasabb szintre.
Mennyit számít egy mosoly? 9,9%-kal több eladást.
A Collectorz.com kicserélte a komoly férfit ábrázoló képet, egy mosolygósra és 9,9%-kal növekedett a konverzió.
Előtte
Utána (mosolygós ember 9,9%-kal több vásárlás)
A kutatások szerint a mosoly bizalom építő tényező, érdemes mosolygós embereket tenni a weboldalunkra.
Bartos Dávid az Adlab-tól mesélte, hogy ez a mosoly dolog lehet a sikertényező a Alakorvoslás.hu -nál, ahol a Alakorvoslás Program alapító orvosa Dr. Farkas Kitti több képen, videón is szerepel és mosolyog a weboldalon.
És mi a helyzet a Stock photo-val? Stock képekkel?
Jogos kérdés lehet az, hogy milyen képet használjunk. A Nielson Norman Group kutatása bebizonyította, hogy a túl reklámszerű képeket ösztönösen kerüljük, tehát ami bannerre hasonlíthat.
A feladat tehát egyszerű, gondoskodj róla, hogy több kép legyen a weboldaladon, aztán már csak látogatók kellenek! Konzultálj az Adlab marketing ügynökséggel, és növeljétek az eladásaitokat!
Ez hasznos volt! Még ilyet!
- Miért kell a karácsonyi kampányt (+BF) már nyáron, vagy szeptemberben elkezdeni, előkészíteni
- Hogyan segít egy PPC ügynökség egy webshop növekedésében? [Esettanulmány]
Forrás: Pearson Prentice Hal, MIT
alwinhoogerdijk.com, NeuroSciencemarketing.com,
Nielson Norman Group
Fotó: Envato License