Ha emberi fotó van az oldaladon többen vásárolnak. [kutatás]

Nap mint nap nézem a Minner ügyfeleinek weboldalát és az egyik vesszőparipám, amivel igazán lehet növelni a konverziót, hogy emberekről szóló fotókat teszünk a weboldalra (vagyis azt is). Persze attól, hogy valami logikus, még nem biztos, hogy úgy is van. Ez a cikk azért készült, hogy alátámasszuk kutatásokkal, statisztikákkal ezt a jelenséget. Mert óriási szerepe van! Tudom mit fogsz csinálni a következő napokban!

Mielőtt felkutattam a tudományos magyarázatokat és gyakorlatias A/B teszteket a jelenségről, megkérdeztem Bartos Dávidot az Adlab PPC marketing ügynökség vezetőjét, hogy ő mit tapasztalt ezzel kapcsolatban. Mert bár én is rengeteg ügyféllel foglalkozok, de én nem csak marketingre koncentrálok, míg ők nap mint nap a cégek teljes kampányait kezelik (lásd esettanulmány itt). Dávid megerősítette, hogy valóban sokat számít, sőt nem csak a weboldalon, hanem a hirdetések képeinél is, kreatívjain is (Facebookon). Zongorázni lehet a különbséget, és sokszor minden rendben van, a termék is jó, jók a szövegek a weboldalon, de a konverziószám elmarad, nos ilyenkor kiderül, kell hozzá olyan kép, amelyen ember van és megindulnak a konverziók – mondja Dávid.

Az első gondolatok, ami ráhangol a témára

A marketing eredményességében mindig a figyelem megszerzése a kulcs. Az emberek nagyon sokszor több tevékenységet is csinálnak egyszerre miközben mobiloznak (tv, beszélgetés valakivel…), a figyelmük megoszlik. Ami nekünk kell a több eladáshoz, az a magasabb fokú figyelem a fogyasztó részéről. A legrosszabb az egészben, hogy tized másodpercek múlnak sokszor azon, elkapjuk-e vagy nem. Ebben segít nekünk az, hogyha emberek szerepelnek a weboldalunkon, mert ösztönösen nagyobb a figyelmünk, sokkal nagyobb az esély, hogy ott maradnak. Olyan ez mint a rodeó bika, minél tovább rajta tartani a weboldalunkon.

Mit mond erről a tudomány?

A Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Ebben tehát már biztosak lehetünk, használjunk vizuális elemeket, főleg képeket. És ha már használunk, akkor vigyük ezt a legmagasabb szintre.

Mennyit számít egy mosoly? 9,9%-kal több eladást.

A Collectorz.com kicserélte a komoly férfit ábrázoló képet, egy mosolygósra és 9,9%-kal növekedett a konverzió.

Előtte

Utána (mosolygós ember 9,9%-kal több vásárlás)

A kutatások szerint a mosoly bizalom építő tényező, érdemes mosolygós embereket tenni a weboldalunkra.

Bartos Dávid az Adlab-tól mesélte, hogy ez a mosoly dolog lehet a sikertényező a Alakorvoslás.hu -nál, ahol a Alakorvoslás Program alapító orvosa Dr. Farkas Kitti több képen, videón is szerepel és mosolyog a weboldalon.

És mi a helyzet a Stock photo-val? Stock képekkel?

Jogos kérdés lehet az, hogy milyen képet használjunk. A Nielson Norman Group kutatása bebizonyította, hogy a túl reklámszerű képeket ösztönösen kerüljük, tehát ami bannerre hasonlíthat.

A feladat tehát egyszerű, gondoskodj róla, hogy több kép legyen a weboldaladon, aztán már csak látogatók kellenek! Konzultálj az Adlab marketing ügynökséggel, és növeljétek az eladásaitokat!

Ez hasznos volt! Még ilyet!

Forrás: Pearson Prentice Hal, MIT
alwinhoogerdijk.com, NeuroSciencemarketing.com,
Nielson Norman Group
Fotó: Envato License

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!