Ha emberi fotó van az oldaladon többen vásárolnak. [kutatás]

Dátum

Megosztás

Nap mint nap nézem a Minner ügyfeleinek weboldalát és az egyik vesszőparipám, amivel igazán lehet növelni a konverziót, hogy emberekről szóló fotókat teszünk a weboldalra (vagyis azt is). Persze attól, hogy valami logikus, még nem biztos, hogy úgy is van. Ez a cikk azért készült, hogy alátámasszuk kutatásokkal, statisztikákkal ezt a jelenséget. Mert óriási szerepe van! Tudom mit fogsz csinálni a következő napokban!

Mielőtt felkutattam a tudományos magyarázatokat és gyakorlatias A/B teszteket a jelenségről, megkérdeztem Bartos Dávidot az Adlab PPC marketing ügynökség vezetőjét, hogy ő mit tapasztalt ezzel kapcsolatban. Mert bár én is rengeteg ügyféllel foglalkozok, de én nem csak marketingre koncentrálok, míg ők nap mint nap a cégek teljes kampányait kezelik (lásd esettanulmány itt). Dávid megerősítette, hogy valóban sokat számít, sőt nem csak a weboldalon, hanem a hirdetések képeinél is, kreatívjain is (Facebookon). Zongorázni lehet a különbséget, és sokszor minden rendben van, a termék is jó, jók a szövegek a weboldalon, de a konverziószám elmarad, nos ilyenkor kiderül, kell hozzá olyan kép, amelyen ember van és megindulnak a konverziók – mondja Dávid.

Az első gondolatok, ami ráhangol a témára

A marketing eredményességében mindig a figyelem megszerzése a kulcs. Az emberek nagyon sokszor több tevékenységet is csinálnak egyszerre miközben mobiloznak (tv, beszélgetés valakivel…), a figyelmük megoszlik. Ami nekünk kell a több eladáshoz, az a magasabb fokú figyelem a fogyasztó részéről. A legrosszabb az egészben, hogy tized másodpercek múlnak sokszor azon, elkapjuk-e vagy nem. Ebben segít nekünk az, hogyha emberek szerepelnek a weboldalunkon, mert ösztönösen nagyobb a figyelmünk, sokkal nagyobb az esély, hogy ott maradnak. Olyan ez mint a rodeó bika, minél tovább rajta tartani a weboldalunkon.

Mit mond erről a tudomány?

A Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Ebben tehát már biztosak lehetünk, használjunk vizuális elemeket, főleg képeket. És ha már használunk, akkor vigyük ezt a legmagasabb szintre.

Mennyit számít egy mosoly? 9,9%-kal több eladást.

A Collectorz.com kicserélte a komoly férfit ábrázoló képet, egy mosolygósra és 9,9%-kal növekedett a konverzió.

Előtte

Utána (mosolygós ember 9,9%-kal több vásárlás)

A kutatások szerint a mosoly bizalom építő tényező, érdemes mosolygós embereket tenni a weboldalunkra.

Bartos Dávid az Adlab-tól mesélte, hogy ez a mosoly dolog lehet a sikertényező a Alakorvoslás.hu -nál, ahol a Alakorvoslás Program alapító orvosa Dr. Farkas Kitti több képen, videón is szerepel és mosolyog a weboldalon.

És mi a helyzet a Stock photo-val? Stock képekkel?

Jogos kérdés lehet az, hogy milyen képet használjunk. A Nielson Norman Group kutatása bebizonyította, hogy a túl reklámszerű képeket ösztönösen kerüljük, tehát ami bannerre hasonlíthat.

A feladat tehát egyszerű, gondoskodj róla, hogy több kép legyen a weboldaladon, aztán már csak látogatók kellenek! Konzultálj az Adlab marketing ügynökséggel, és növeljétek az eladásaitokat!

Ez hasznos volt! Még ilyet!

Forrás: Pearson Prentice Hal, MIT
alwinhoogerdijk.com, NeuroSciencemarketing.com,
Nielson Norman Group
Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A Lego így hekkelte be magát a vevői e-mailjébe. Pedig nehezebb helyzetben van

Egy nagy márkától ki szeretne e-maileket kapni, vagy hírlevelet? Képzeld el, hogy a Coca-Cola hírlevelét olvasod hétfőn, vagy a példaként felhozott Legoét. Ezek a...

Az interjún túl: milyen podcast formátumot válassz?

Az elmúlt években a magyar piacon is berobbant a podcast láz, sorra bukkannak fel az új műsorok, egyre színesebb a hazai podcast paletta. A...

Mégsem vagyunk boldogtalanok? – A legkedveltebb márkák – Ügyvédnek nem kell weboldal – Hírszemle

Még mindig nem érzik a hazai cégek a weboldalak jelentőségét? Ha nem is hiszel az online-ban, akkor is van mire figyelned a vevőszerzésben, így...
00:31:42

A Youtube is egy közösségi média oldal?! Youtube marketing – Minner meeting szerda (felvételről)

A Facebook gyengébb elérései után sokan kacsintgatnak más közösségi média oldal iránt is. A Youtube igazán speciális eset, és jó alternatíva is lehet. A...

Miért nem tud a marketingesed eredményeket szállítani?

Ismerős a következő szituáció? Megbízol egy marketingest vagy marketinges csapatot, ügynökséget az online marketinged kezelésével. A szerződést követően aztán egy olyan szituációval találkozol, mint...

A fiataloknak NEM ELÉG egy munkahely – Vigyázz töröl a Gmail – Kövesd az IKEA példáját – Hírszemle

Az IKEA szülőket ünneplő, "büszkén második legjobb" kampányával kezdjük a Hírszemle adást. Beszéltünk a hírről, ami szerint a Gmail hamarosan törölni fogja a 2...

Ugyanazt árulom. Miért fog engem választani a vevő? – Vállalkozói attitűd 3. rész

Konkurencia mindig lesz, na de mi alapján érhető el, hogy minket válasszon a vevő a másik cég helyett, miközben ugyanazt áruljuk? Ahogy más üzleti...
01:07:28

200 millió forint felett. Így ugord át a forgalmi plafonod e-kereskedőként – podcast

Úgy érzed, hogy elértél egy forgalmi plafont? Vagy benne vagy egy olyan halálzónában, ahol nem nő olyan gyorsan a forgalom és a haszon, ahogy...