Ha nem használsz remarketinget, pénzt hagysz az asztalon. Beállítási útmutató és példa

Több mint 150 céggel volt üzleti konzultációm idén és meglepően sokszor tapasztaltam, hogy nem használnak remarketinget a cégek. Ez az egyik legfontosabb eszköz ma a marketingben. Miért? Mert hatékonyabban elérjük a vásárlókat és sokkal minőségibb figyelmet kapunk a leendő vevőinktől, nem beszélve természetesen a magasabb konverzióról. Az ügyfeleim már léptek, most te jössz!

Kezdjünk néhány statisztikával, ami motiválhat a használatában vagy ha már használod, akkor rájössz, miért kell még jobban koncentrálnod rá:

  • 10-szer jobb a megtérülése egy remarketing hirdetésnek, mint egy teljesen új (hideg) hirdetésnek. (Értelemszerűen kell először hideg hirdetés, hiszen valamikor kapcsolatba kell kerülnie veled, hogy utána remarketingbe bekerüljön).
  • Ennek oka, hogy az új látogatók átlagosan 2%-a vásárol akkor, amikor első alkalommal jár az oldalon. Wishpond.com
  • A Nielsen legfrissebb kutatása alapján egy érdeklődőnek átlagosan 6-szor kell járnia egy weboldalon ahhoz, hogy vásároljon. Adespresso.com/Nielsen
    Tehát valójában azért jobb a konverzió a remarketingnél, mert a többség nem az első látogatás alkalmával vásárol. Mintha önbeteljesítő statisztika lenne!

Mi a remarketing?

Egy olyan eszköz, amivel például a weboldalunkon járt látogatókra tudunk hirdetni Facebookon és a Google-ben. Óriási lehetőség, mivel a legtöbb érdeklődő nem fog azonnal vásárolni, vagy azért mert éppen nem alkalmas neki, vagy még nem győztük meg, nem alakult ki a bizalma. Tehát a remarketing hirdetéssel el tudjuk érni ismét azokat, akik már kapcsolatba léptek velünk. Ez már kisebb költséggel is történik, mintha új emberekre hirdetnénk.
Kutatás: Egy korábbi kutatás eredményéről már beszámoltam neked a Minneren. Átlagosan 10 információ kell egy embernek, hogy megfelelő döntést tudjon hozni. Ha lefordítjuk ezt, akkor azt jelenti, hogy legtöbbször 3-15 ször is járnia kell a weboldalunkon, vagy olvasnia a hírlevelünket ahhoz, hogy megfelelő vásárlói fázisba kerüljön az érdeklődő. Láttad már feljebb is ezt az adatot, ott a Nielsen szerint 6 volt a szám, de tudod az átlag.

Ebben segít nekünk a remarketing. Először egy gyorstalpaló a beállításra, utána pedig a hogyan használjuk rész jön.

Remarketing beállítása:

Most először a Facebook beállítást mutatom be.
1. Kelleni fog egy weboldal, ahová egy kódot be kell tenned. Kell majd webes segítség, ha nem értesz hozzá. De ne ezen múljon! Mozgass meg minden követ!
2. A hirdetési fiókodba lépj be, nyisd le a menüt (három vízszintes vonal egymás alatt), majd kattints a Képpontok menüre!

3. Kattints az új adatforrásra, hozd létre a Facebook pixeled!

4. Szúrd be a kódot a weboldaladba, amit kreált.
5. Amint összekapcsolódott a weboldalakon lévő pixel és a Facebook, abban a pillanatban elkezdi a rendszer rögzíteni a felhasználókat.
6. Az adatbázis listáidat itt tudod kezelni: a Hirdetési fiókodban kattints a Célközönségek részre. Itt fogod kezelni a remarketing adatbázisokat.

Itt fenti ábrán láthatod, nem csak webhelyes remarketing listát hozhatsz létre, hanem például azokból, akik megnézték X-ideig a videóidat vagy interakcióba léptek a Facebook oldaladdal, részt vettek az eseményeden… Érdemes végigkattintani! Na, de a webesre mikor rákattintottál, ez jelenik meg:


Itt tudod beállítani melyik weboldal részre gyűjtsön adatot (több ilyen különbözőt is létrehozhatsz, mennyi ideig szerepeljen benne egy felhasználó…) Te nevezed el a célközönségedet, amit majd hirdetés feladásánál az egyéni célközönségek mezőben állítasz be.

7. Ez túl bonyolult? Itt egy ingyenes videóban látod lépésről lépésre (regisztráció után) a beállításokat, sőt, még bele is merülünk a remarketing adta lehetőségekbe. Na folytassuk a cikket!

A remarketing pixel rögzíti, hogy egy felhasználó milyen oldalt nézett meg. Ezeket felhasználva még pontosabban tudsz majd célozni. Például azokra hirdetsz, akik ☓ terméket megnéztek. (Google remarketinget is bele fogom majd tenni a cikkbe, nézz vissza később!)

Remarketing használata

Tehát a célunk újra elérni, aki nem vásárolt még, akik értelemszerűen nagyobb tömeg, mint aki vásárolt. Amire figyelj nagyon, az az időfaktor. Például mi az ügyfelekkel 12 napos remarketing (retargeting) hirdetéseket használunk. Tehát ennyi napon belül követi a reklámjaink a felhasználót.
A hirdetést ugyanúgy állítod be, mintha más hirdetést hoznál létre, csak kiválasztod a célzásnál az egyéni célközönségeid közül azt, amire szükséged van éppen. Pl. elmúlt 12 nap látogatói, vagy azok akik kosárba tették a terméket, vagy azok akik megnézték adott terméket/szolgáltatást… Vagy igazából bármilyen kombinációt, amit te beállítottál.

Ismerős igaz? Mintha egy hírlevél lenne, csak nem az email fiókját bombázod szét, hanem konzervatívabban újra eléred.

Nézzünk egy egyszerű példát remarketingre, amikor is nem a terméket hirdeted, hanem máshogy vezeted rá az ügyfelet:

  1. Több tartalmat is készítesz, akár blogbejegyzést, akár Facebook bejegyzést vagy egyéb tartalmat. Ezeket folyamatosan hétről-hétre, vagy inkább azt mondom 2-3 naponta vigyél valami újat bele.
  2. Elhelyezed a remarketing kódot a weboldaladba (Google Adwords és Facebook, bár tartalmak reklámozásánál a Facebook jobb).
  3. A bejegyzéseket, tartalmakat (landing oldalt) reklámozod az új látogatóknak is, de heti egyszer – vagy akkor, amikor új tartalmad jön ki -, akkor időszakosan a remarketing adatbázisodra is reklámozol. Vagyis olyan emberek előtt fog megjelenni a hirdetésed (pl. blogbejegyzést hirdetsz, aki már járt a weboldaladon, látta valamelyik blogbejegyzést).
  4. Aktívan kommunikálsz Facebookon.
  5. Néhány naponta a remarketing adatbázisodra már direktbe is hirdeted, hogy vegyék meg a termékedet, ilyenkor már előneveltek a vásárlók.

Nézzünk egy példát!

Egy konditermed van. Azt szeretnéd, hogy még többen vegyenek bérletet, többen járjanak le edzeni.

  1. Készítesz egy blogbejegyzést/ vagy landing, promóciós oldalt
    7 mobilapplikáció, ami segít a sportolásban (ezekhez plusz Facebook posztokat is csinálhatsz.)
    A blogbejegyzés végén legyen sales felhívás. Pl.
    „Használd a mobilappokat, gyere le edzeni és a kettő együtt meghozza a kellő eredményt. Használd ki az ingyenes konzultációnkat!”
    Ezt bereklámozod Facebookon mondjuk napi 700 Ft-tal 10 napon keresztül (ez 7000 Ft-ba fog kerülni neked). Így napi 100-150 érdeklődőt rá tudsz vinni a blogodra, összesen 700-1000 főt 10 nap alatt.
  2. Fontos! Elhelyezed a Facebook remarketing kódot (célközönség) a weboldaladba, ez fogja gyűjteni, hogy ki látta a blogbejegyzésedet.
  3. Közben (pl. 3 napon belül már jó, ha kapják az új információt) elkészíted az újabb blogbejegyzést vagy FB posztot (itt mindegy is, mert már van remarketing adatbázisod). És akkor készítesz hirdetést:
    • Azokra hirdetsz, akik már látták az első bejegyzést.
      Erre elköltesz 3000 Ft-ot (tehát látod, összesen 10 000 Ft-ot költöttél eddig). Ebből már jön minimum 2-5 (ha nem több) edzésre járó. Minél több félét hirdetsz, annál jobban javul ez az egy ügyfél megszerzésére jutó költség.
    • Illetve külön hirdeted újakra is ezt az új témájú posztot, mert szeretnéd tovább növelni a remarketing adatbázisodat (FB-nál célközönségnek hívják). Erre elköltesz napi 700 Ft-ot 10 napon át. Így a kampány végére közel 1500-2000 fő lesz a remarketing adatbázisodban (eddig elköltöttél 14 000 Ft-ot 1 hónap alatt csak az új látogatókra, érdeklődőkre). Hátha valakit ez a másik hirdetés, téma fog meg jobban és úgy jön be az adatbázisba.
  4. Elkészíted az újabb blogbejegyzést (rá ismét 3 napon belül). pl. Ezeket az ételeket kerüld, ha jó alakot akarsz (értelemszerűen az anyagban lehet sales, hogy gyere edzeni… )
    Azóta tovább nőtt a remarketing adatbázisod.
    • Így 3-4000 Ft-ot elköltesz arra, hogy az újabb blogbejegyzést reklámozd számukra, mármint a remarketing adatbázisodban lévőkre. Mondjuk 4-5 napon keresztül összesen 4000 Ft- értékben.
    • Ahogy az előző esetben is, újakra is célzol, hogy növeld az adatbázist, legyen kire hirdetned.
  5. Már itt hirdetsz direktben, hogy jöjjön be a konditerembe – fontos remarketing célközönségre! Ezt futtatod pár napig, mármint a direkt hirdetést, nem kell elijeszteni őket.
  6. És így tovább. érted már? Ezzel eléred, hogy valahol, valamelyik tartalmad leköti az adott érdeklődőt, és vásárló lesz belőle. Egyre több információval találkozik nálad, figyel rád, minőségi figyelmet kapsz tőle.

Merre tovább? Merüljünk bele a marketingbe! Vár rád 50-nél is több cikk itt: 50+ cikk marketingről, vevőszerzésről. Esettanulmányok, ötletek, tippek

És persze az ingyenes remarketing beállítás tudásanyag itt!

Fotó: Envato

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozok azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!