A Pepsi 15 év után logót cserél, de meg fogsz lepődni mi a mögöttes oka rá. Beszélünk a túlgondolt logókról is, mert a legutóbbit brutálisan túldesignolták. Mivel április 4-én bettük fel az adást megnéztük a nagy márkák idei legjobb bolondok napi tréfáit, kamu termékeit és híreit. Te is csinálhatsz ilyet, de nem mindegy mivel viccelsz. Az AI felforgatja az irodai életet is. A read.ai nevű szoftver képes megbeszélés közben valós időben elemezni a hozzászólásokat, a lelkesedést, javaslatokat tesz a meeting fejlesztésre és persze szól, ha valaki nem figyel. Mi mindenre lehet ezt használni, és jó ez a fajta megfigyelés egyáltalán?
Megjelent poszt ötlet gyűjteményünk, amiből a következő 10 évre elegendő mintád lesz. Ráadásul videókhoz, képekhez, szöveges posztokhoz egyaránt találsz benne inspirációs és sablonokat. A heti statban az RTL+ a téma, ugyanis 250.000 előfizetőt szedett össze a csatorna. Ez elképesztő szám és kb. havi 500 MILLIÓ bevétel az RTL-nek. Végül pedig beszélünk a cégértékelésről. Sok hasznos tanács és többféle módszer is elhangzik, ha érdekel a céged értéke, ne hagyd ki. A mikrofonok mögött Mándó Milán, Nyiri Donát, és Sólyom Eszter.
A podcast hanganyaga és videója
Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, Youtube-on itt videóban. Vagy hallgasd, nézd meg az alábbi lejátszókon keresztül:
A heti híreink és témáink:
0:00 – Intro
0:30 – Miért vált logót a Pepsi?
11:07 – A nagy márkák legjobb április 1. viccei
21:05 – Minner FB poszt ötletek
31:30 – Heti stat: Szép számokat produkál az RTL+
40:03 – Read.ai – már meeting közben sem lesz nyugtunk?
58:29 – Olvasóink küldték: Eladnám a cégem, de mennyiért?
Miért lett a Pepsinek új logója?
A Pepsi a logójában 1998-ban az üdítőskupakon kívülre helyezte a cég nevét, majd 2008-ban még a caps lock-ot is kikapcsolta és csupa kisbetűvel írta azt. Ezzel szemben az új logóban a Pepsi újra nagybetűkkel került a logó belsejébe, ráadásul erősebb, kontrasztosabb kéket kapott a kicsit kimosott helyett, és a felirat is fekete lett az erősebb kontrasztért.
Bagatell dolognak tűnik hogy a logóba visszakerült a felirat, mégis fontos lépés, ugyanis a Pepsi rájött, hogy az emberek fejében így él a cég. Egy felmérés során lerajzoltatták emberekkel fejből a Pepsi logót, és majdnem mindenki nagybetűkkel a logó belsejébe írta a szöveget. Ekkor jött a nagy felismerés, hogy az emberek fejében élő képhez igazítsák a logójukat, hiszen bármit hihetsz a márkádról, a márka valójában az, ami a vásárlók hisznek róla.
Forrás: inc.com
Legjobb április 1-i tréfák brandektől
A The Drum gyűjtötte össze az idei legviccesebb bolondok napja poént márkáktól, amik persze egy szezonális PR kampánnyal is felérnek.
A Tinder például azt állította április elsején, hogy betiltják az appban a halas fotókat. Ahogy a kamu sajtóközleményben fogalmaztak, hivat-hal-osan megszabadulnak mindenki legkevésbé kedvelt fotótípusától, a halas fotótól, amin valaki az általa kifogott szerencsétlen állattal pózol.
A Duolingo a Peacock nevű amerikai streaming szolgltatóval kollaborált, ők egy párkeresős reality trailerét dobták össze Bolondok Napjára. A Love Language nevű kamu randireality koncepciója, hogy a szereplők mind más nyelvet beszélnek. A profi trailer főszereplője Francesca Farago, aki korábban a Love is Blind, a Too Hot to Handle, és a Perfect Match párkereső reality-jének is szereplője volt. A kampány keretein belül a Duolingo és a Peacock is kedvezményes ajánlatot kínál új regisztrálóknak.
Forrás és további kampányok: thedrum.com
Ajánló: Minner közösségi média posztötlet gyűjtemény
A Facebook ismét lecsavarta az eléréseket. Egy live bejelentkezést is szenteltünk a témának, illetve Milán elkezdte összeírni, hogy milyen saját poszt ötleteket tudunk kitenni, és például hogyan tudjuk kiaknázni még a Facebook és Instagram történetet is. Szépen jöttek az eredmények, elérések javultak, eladások is jöttek organikus csatornáról. Ekkor jött az ötlet, hogy lényegében azt, amit mi is használunk a Minnernél megoszthatnánk az olvasóinkkal, ügyfeleinkkel.
Hárman kibővítettük a listát, fogyasztható formában elkészítettük a posztötlet gyűjteményt. Volt ám vita rendesen, hogy mi kerüljön bele, hogy miként tudjuk legjobban úgy tálalni, hogy fel tudjátok használni, de közben úgy is tudjátok használni, hogy az eladást hozzon. Több mint 50 oldalon keresztül több tucat ötletet találsz a gyűjteményben, magyar példákkal fűszereztük, támasztottuk alá az ötletek eredményességét. Továbbá készítettünk egy videós tudásanyagot, hogy miként kell használni az ötleteket.
Csapj le rá te is: Közösségi média poszt ötletek – Letölthető ötletek
Heti stat: 250 000 RTL+ előfizető
Az RTL csoport 2022-es jelentésében közzétették a streamingszolgáltatásuk előfizetőinek számát, jelentette a Forbes. A magyar RTL+ és RTL+ Active szolgáltatásokhoz 2022 decemberének végén 251 ezer előfizetés tartozott. A magyar RTL+ indulását sikeresnek ítéli a cég, a legtöbben A Király című sorozat illetve a realityk, például a ValóVilág miatt csatlakoztak.
A számot azért nehéz kontextusba helyezni, mert a legtöbb szolgáltató nem hoz nyilvánosságra országokra bontott adatot az előfizetők számáról, ezekről a GKID szokott becsléseket közölni. A becsült számok azonban hozzáférőket takarnak, nem előfizetőket, tehát ebbe mindenki beletartozik, aki hozzáfér a műsorokhoz (például jelszómegosztással). A GKID októberi mérése szerint itthon továbbra is a Netflix a vezető szolgáltató több mint 1,8 millió hozzáférővel, őt követi az HBO Max (kb. 1,2 millió) és a Disney+ (720 ezer).
Forrás: forbes.hu
Read AI – meeting összefoglaló. Jönnek az igazán hasznos AI megoldások?
10 millió dollár befektetést kapott a Read AI úgy, hogy alig egy tucat ember dolgozik még csak a cégnél. A szoftver online meetingeket foglal össze, sőt rögzíti, ki mennyit beszélt, milyen intenzitással, statisztikákat készít. A megoldás képes kvázi profilozni a meeting résztvevőket, megmutatja melyik témák, sőt mely szavak, kifejezések untatták a csapatot, továbbá automatikus meeting meghívókat készít, javaslatot tesz a következő megbeszélés létrehozására, agendát generál. A megbeszélés felvételéből olyan anyagot készít, ami könnyen visszakereshetővé teszi a beszélgetést.
Úgy tűnik, az irodai életet fogja legjobban felforgatni az AI, elhozhatja az irodai digitalizáció nagy boom-ját. Vajon ez végre számszerűen mérhetővé tesz egy eddig a levegőben lógó területet, vagy a munkavállalók etikátlan megfigyelését jelenti? Hallgasd meg róla a beszélgetésünket a podcastban!
Forrás: techcrunch.com
Olvasói kérdés: hogyan értékeljünk egy céget?
Az eheti „ti kérdeztétek” rovatban arról beszélgettünk, milyen szempontokat kell figyelembe venni cégértékeléskor.
Előző hírszemlék
- A Startup Világ Hazugság? Nincs is valódi diszrupció… – Hírszemle – 2023. 03. 30.
- Visszatérhet a Playboy?, Mit tegyek, ha hazudnak a CV-ben? 2023. 03. 23.
- Gerillamarketing híres emberekkel, pimasz trükkel. Az 5. marketingest fogyasztom. Eladó a Cserpes – Hírszemle – 2023. 03. 16.
- Így jelenj meg ingyen a sajtóban | A ChatGPT elveszi a munkád? – Hírszemle – 2023. 03. 09.
- A GVH nem is büntet | Mit tegyél ha támadnak a trollok? – Hírszemle – 2023. 03. 02