Hazai Youtube csatorna indítási ötletek, melyekkel sikert érhetsz el

Dátum

Megosztás

Többször feltettétek már nekem azt a kérdést, hogy milyen Youtube csatornát indítsatok, vagy milyen videót készítsetek, amivel nagy népszerűségre lehet szert tenni, sok követőre. Elég nagy már a verseny a Youtube-on, bár ez szerencsére nem kell, hogy elvegye a kedved, mivel a 2018-as üzleti trendek tippjeiben is szerepel, hogy érdemes rá vállalkozást építeni. Több olyan terület is van, ahol még nincs kiemelkedő hazai YT csatorna. Rátok várnak ezek! Sokaknak már a Youtube az új TV. És ez most nem bullshit. Főleg a 30 alatti korosztály már inkább a legnagyobb videómegosztó portálon nézi a szórakoztató műsorokat. Jelenleg még persze a vlogger témák a nyerők, de már látni a változást, hogy kezdenek megjelenni a “rendes” tv-ből megszokott műsorok. Jöjjön is az ötletbörze!

Ráhangolódás a témára

Pontokba szedtem néhány információt, ami segíthet:

  • Egyre olcsóbban el lehet készíteni jó minőségű videókat, a cégek is érdeklődőbbek az egyedi szponzorációk iránt, így most akár újabb típusú, témájú videócsatornák is létrejöhetnek, befuthatnak.
  • Gamer csatornákból már Dunát lehetne rekeszteni, így nem biztos, hogy ez a legjobb választás.
  • Egyedül vlogolni? Igen, még mindig érdemes lehet, de készülj fel arra, hogy a sikerhez néha együtt is szerepelned kell valakivel a videókon. Megfigyelhető, hogy a népszerűbb vloggerek többször is szerepelnek együtt a videóikban. Igaz, az annak is köszönhető, hogy általában egy Youtube ügynökségen belül vannak a vloggerek, és ők segítenek közös videókat készíteni.
  • Paródia és humor (itt a minőségibb humorra gondolok, és nem a virális gagyi videókra). Az ilyen csatornák mindig is jól fognak menni, viszont ehhez tényleg oda kell tenni magad. Egyik legjobb példa természetesen Dancsó Péter. Majd mikor legközelebb nézed a videóit, tedd fel magadban a kérdést, hogy vajon mennyi időt tölt el a videóiban látható film/reklám jelenetek keresésével?
  • Egyre több TV-ben már befutott „műsortípus” meg fog jelenni a Youtube-on is. Elvégre mindkét célja a szórakoztatás, és szerencsére már az idősebb réteg is aktívabban használja a videómegosztót, így érdemes átvinni a TV-s megoldásokat.
  • Egy jó minta lehet a 6 lépés YT csatorna, akik véleményem szerint az egyik legjobbak 

 

Miből van hiány, milyen műsorokkal lehetne befutni a Youtube-on?

Fontos! Ezek újabb ötletek, ettől még a klasszikus témájú megoldásokkal, vlogokkal is sikert tudsz elérni.

  • Talkshowk, beszélgetős műsorok, vitaműsorok
    Ezt már fent is említettem, hogy a TV műsorokhoz hasonló megoldásokkal nagy sikert érhetsz el.
  • Politikai műsorok (na, azok aztán komment-cunamit hoznának)
    Egyébként pont most lenne aktuális elindítani a választások évében. Ha ügyes vagy, már most reklámbevételre is  szert tehetnél, igaz elég szűkös az időd.
  • Dokureality vagy részben valóságshow szerű dolgok
    Az egyik legnehezebb műfaj, de mégis visz bele annyi változatosságot, hogy nem csak egy embert néznek a képernyőn az emberek.
  • Hasonló (de kicsit jobban kivitelezett) sorozatot is létrehozhatnál, mint a Középsuli. Utóbbi videóit majd nézd meg!
  • Ha egy kicsit populárisabb, virálisabb csatornában gondolkodsz, akkor ötletek: Ezek a Youtube csatorna, videó ötletek milliókat hozhatnak neked
  • Valamilyen verseny vagy vetélkedő online közvetítése
    Tudod, szórakoztató iparhoz tartozik a Youtube is. Így bizony helye lenne az ilyen videóknak is, és még nincs ilyen. Nyereményfelajánlásokat például tudsz szerezni cégektől.
  • Lokális hírek, események bemutatása, mintha helyi YT csatorna lenne (jobb tudsz lenni, mint a helyi TV 🙂 , és még a közönséget is könnyen bevonod. Utóbbinál az is jó, hogy helyi vállalkozók célzottabban tudnak reklámozni nálad, és valójában így nem is kell több százezer követő, már 3-5000 követővel is meg tudod keresni szponzoráció miatt a cégeket.

Ehhez kapcsolódó ötletek/cikkek:

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!