Többször feltettétek már nekem azt a kérdést, hogy milyen Youtube csatornát indítsatok, vagy milyen videót készítsetek, amivel nagy népszerűségre lehet szert tenni, sok követőre. Elég nagy már a verseny a Youtube-on, bár ez szerencsére nem kell, hogy elvegye a kedved, mivel a 2018-as üzleti trendek tippjeiben is szerepel, hogy érdemes rá vállalkozást építeni. Több olyan terület is van, ahol még nincs kiemelkedő hazai YT csatorna. Rátok várnak ezek! Sokaknak már a Youtube az új TV. És ez most nem bullshit. Főleg a 30 alatti korosztály már inkább a legnagyobb videómegosztó portálon nézi a szórakoztató műsorokat. Jelenleg még persze a vlogger témák a nyerők, de már látni a változást, hogy kezdenek megjelenni a “rendes” tv-ből megszokott műsorok. Jöjjön is az ötletbörze!
Ráhangolódás a témára
Pontokba szedtem néhány információt, ami segíthet:
- Egyre olcsóbban el lehet készíteni jó minőségű videókat, a cégek is érdeklődőbbek az egyedi szponzorációk iránt, így most akár újabb típusú, témájú videócsatornák is létrejöhetnek, befuthatnak.
- Gamer csatornákból már Dunát lehetne rekeszteni, így nem biztos, hogy ez a legjobb választás.
- Egyedül vlogolni? Igen, még mindig érdemes lehet, de készülj fel arra, hogy a sikerhez néha együtt is szerepelned kell valakivel a videókon. Megfigyelhető, hogy a népszerűbb vloggerek többször is szerepelnek együtt a videóikban. Igaz, az annak is köszönhető, hogy általában egy Youtube ügynökségen belül vannak a vloggerek, és ők segítenek közös videókat készíteni.
- Paródia és humor (itt a minőségibb humorra gondolok, és nem a virális gagyi videókra). Az ilyen csatornák mindig is jól fognak menni, viszont ehhez tényleg oda kell tenni magad. Egyik legjobb példa természetesen Dancsó Péter. Majd mikor legközelebb nézed a videóit, tedd fel magadban a kérdést, hogy vajon mennyi időt tölt el a videóiban látható film/reklám jelenetek keresésével?
- Egyre több TV-ben már befutott „műsortípus” meg fog jelenni a Youtube-on is. Elvégre mindkét célja a szórakoztatás, és szerencsére már az idősebb réteg is aktívabban használja a videómegosztót, így érdemes átvinni a TV-s megoldásokat.
- Egy jó minta lehet a 6 lépés YT csatorna, akik véleményem szerint az egyik legjobbak
Miből van hiány, milyen műsorokkal lehetne befutni a Youtube-on?
Fontos! Ezek újabb ötletek, ettől még a klasszikus témájú megoldásokkal, vlogokkal is sikert tudsz elérni.
- Talkshowk, beszélgetős műsorok, vitaműsorok
Ezt már fent is említettem, hogy a TV műsorokhoz hasonló megoldásokkal nagy sikert érhetsz el. - Politikai műsorok (na, azok aztán komment-cunamit hoznának)
Egyébként pont most lenne aktuális elindítani a választások évében. Ha ügyes vagy, már most reklámbevételre is szert tehetnél, igaz elég szűkös az időd. - Dokureality vagy részben valóságshow szerű dolgok
Az egyik legnehezebb műfaj, de mégis visz bele annyi változatosságot, hogy nem csak egy embert néznek a képernyőn az emberek. - Hasonló (de kicsit jobban kivitelezett) sorozatot is létrehozhatnál, mint a Középsuli. Utóbbi videóit majd nézd meg!
- Ha egy kicsit populárisabb, virálisabb csatornában gondolkodsz, akkor ötletek: Ezek a Youtube csatorna, videó ötletek milliókat hozhatnak neked
- Valamilyen verseny vagy vetélkedő online közvetítése
Tudod, szórakoztató iparhoz tartozik a Youtube is. Így bizony helye lenne az ilyen videóknak is, és még nincs ilyen. Nyereményfelajánlásokat például tudsz szerezni cégektől. - Lokális hírek, események bemutatása, mintha helyi YT csatorna lenne (jobb tudsz lenni, mint a helyi TV 🙂 , és még a közönséget is könnyen bevonod. Utóbbinál az is jó, hogy helyi vállalkozók célzottabban tudnak reklámozni nálad, és valójában így nem is kell több százezer követő, már 3-5000 követővel is meg tudod keresni szponzoráció miatt a cégeket.
Ehhez kapcsolódó ötletek/cikkek:
- 120. ötlet – Vlogger, videóblogger keltető
- Megéri itthon Youtube ügynökséget üzemeltetni? Mennyi bevételt lehet belőle elérni? Van még hely a piacon?
- 8 üzleti trend, amire érdemes vállalkozást alapítani 2018-ban (és az elkövetkező években)
[adrotate banner=”5″]