A bluedigital.hu korábban nem volt jelen a TikTokon, amikor úgy döntöttek, hogy tesznek egy próbát a TikTok hirdetésekkel. Új célcsoportot akartak elérni és hirdetésekkel vásárlókat terelni a weboldalukra, amihez Márton Viktor TikTok tartalomkészítőt hívták segítségül. Az alábbi cikkben egy exkluzív esettanulmányt olvashattok, amiben Viktor számol be a bluedigital.hu-val való együttműködésről és a TikTok hirdetések tapasztalatairól.
Az alábbi cikk vendégszerzője Márton Viktor, TikTok szakértő, a MinnerAkadémia TikTok videós kurzus oktatója.
A bluedigital.hu nem volt jelen a TikTokon, amikor úgy döntöttek, kísérletet tesznek a platformmal. Nem a rendszeres, napi szintű tartalomkészítés és az organikus elérés, márkaépítés volt az elsődleges céljuk, hanem azoknak a vásárlóknak a megszólítása, akiket a Facebookon nem tudtak elérni. Hirdetésekkel, havi 150 000 Ft-os hirdetési büdzsével robbantak be a felületre, lássuk milyen eredményekkel!
A kiindulási pont, kampánycélok
Több 90.000 fajta okostelefon tartozékot árulnak a bluedigital.hu-n. Főleg olcsó telefontokokat forgalmaznak, de emellett prémium minőségi tokok, üvegfóliák széles választéka valamint egyéb tartozékok is megtalálhatók a webshopban.
Három videó elkészítésével és hirdetésével kezdtük el az együttműködést. Ezeknek a célja az volt, hogy kiderüljön számukra, érdemes-e a TikTokon jelen lenniük. El tudnak-e érni új embereket, és még fontosabban, tudnak-e vásárlásokat generálni rövid videókon keresztül?
Ennek tudatában konverziós kampányokat készítettünk vásárlásra optimalizálva.
Hirdetési beállítások
A TikTok ad groupok minimum költségkerete 6800 Ft/nap, ezért a rendelkezésre álló büdzsének megfelelően 1 ad groupot hoztunk létre, illetve 1 célközönséget határoztunk meg. A bluedigital.hu egyéb hirdetéseiben használt célcsoportot használtuk, amiben beállításra került a kor és a területi elhelyezkedés.
A költségkeret nem tette lehetővé, hogy különböző célcsoportokat teszteljünk – ez még egy döntés lehet a jövőre nézve, de mi így is megtaláltuk a módját hogy szegmentáljuk a nézőket (erről lejjebb olvashatsz).
#tipp: Ha ennél alacsonyabb összeggel szeretnél hirdetni, akkor telefonos applikációból meg tudod tenni, viszont akkor a hirdetéseknek extra költsége lesz. Ugyanis ún. coinokat, alkalmazáson belüli érméket kell vásárolnod a hirdetéshez az App Store-on keresztül, ami után az Apple 40%-ot felszámol.
Továbbá a telefonról történő hirdetés esetén nem látsz olyan szintű adatokat és statisztikákat mint a számítógépes Ads Managerben. De kezdésnek tökéletes lehet (korábban saját profilomon én is a mobil appból kezdtem a hirdetést).
Első hirdetések és eredmények
Az első hónapban 3 különböző típusú videót készítettünk és teszteltünk. Célunk az volt, hogy meg tudjuk szólítani az embereket több módon is.
Az első videóban egy olcsóbb és egy drágább üvegfóliát törtünk el. Ez a videó a hirdetések megkezdése előtt több mint 20 000 megtekintésre tett szert egy teljesen új profilon. Ez megtekintések szempontjából jól sikerült. Viszont a hirdetés esetében kevesebb hangsúlyt kapott, kisebb sikerrel hozott új vásárlókat.
A második videóban a weboldal különleges funkciójának a bemutatásán volt a hangsúly. Itt a weboldalra való terelés volt az elsődleges célja az videónak. Egy kicsit provokatívabb formában, egy olyan funkcióját bemutatva az oldalnak, ami különleges lehet a felhasználók számára. Majd a webshop telefontokjaiból is láthattak ízelítőt a nézők.
A harmadik videóban különböző 2000 Ft alatti telefontokokat mutattunk be. Itt a termékek bemutatásán volt a hangsúly. A hirdetések megkezdése előtt ez teljesített organikusan a legkevésbé jól, viszont érdekes módon ez hozta a legtöbb vásárlót.
Eredmények és tapasztalatok
- 153.406 Ft költéstől 923.000 videó megtekintést értünk el.
- Az átlagos CPC 16 Ft volt, a CPM pedig 166 forint.
- A TikTok Ads fiókban lévő adatok alapján a vásárlásonkénti költség 472 Ft volt.
- A kreatívok esetében azt tapasztaltuk, hogy 30-50e Ft költés után kezdett csökkenni a hirdetés teljesítőképessége. Növekedni kezdett a CPC, CPM és a CPA is.
- Az adatok okot adtak arra, hogy az együttműködést tovább folytassuk, és újabb kreatívok készüljenek el…
Második kör, továbbfejlesztett hirdetések
A videótípusok tesztelése után a következő 3 videó a korábban leghatékonyabb hirdetés kreatív mintájára készült el. Az új videókban termékeket mutatunk be, megspékelve azzal, hogy különböző célcsoportoknak szólnak a videók. Valamint a videók felépítése és sztorija kissé eltért egymástól.
Törekedtünk arra, hogy a néző ne azt érezze, hogy ugyanazt a videót látja sokadszorra.
A videókban a célunk emellett az volt, hogy olyan izgalmas tokokat mutassunk be, amik felkeltik a nézők vásárlási kedvét és bemutatják mekkora a választék a bluedigital.hu-nál. Jelenleg ennek a 3 videónak a hirdetése folyamatban van.
Az első videóban a fiatal női vásárlókat szólítottuk meg. Egy kicsit mozgalmasabb videó felépítéssel, mintha csak a tokokat mutogattuk volna a kamerába. Egy rendelés összekészítésének a folyamatán mentünk végig.
A másik videóban a fiatal férfi vásárlókra céloztunk. Itt a korábban bevált videó felépítést használtuk, más tokokkal.
A harmadik videóban kimondottan pink telefon tokok kerültek bemutatásra. Itt szintén egy új videó felépítést használtunk, amiben szereplő nem jelent meg. Viszont a tokok hasonlóan a többi videóhoz bemutatásra kerültek.
Hogyan tettük meg a különböző célcsoportokra való célzást? A videó elején konkrétan elmondtuk kinek szól a videó, miről lesz benne szó!
Minden tok esetében 1-1 mondatban elmondtuk a USP-jét az adott toknak, hogy miért jó ha ilyen tokod van. Valamint az ár feltüntetésre került. Az ár megjelenítésével a vásárló már tudja mire számítson az oldalon, így nem árultunk számára zsákbamacskát.
Hogyan épültek fel ezek a hirdetés videók?
Őszintén szólva, nagyon hasonlóan mint amikor organikus tartalmakat gyártok, amit te is meg tudsz tanulni a TikTok képzésből.
Legyen egy jó HOOK, legyen történése a videónak, legyen dinamikus és mozgalmas (rövid klippekből álljon), történjen értékadás a videóban (miért jó neked ez a tok, mennyibe kerül…) Illeszkedjen a Neked oldalra és ne tűnjön ki belőle az, hogy mindenképp eladni akarsz!
A videó elején volt egy HOOK: jelen esetben, hogy kinek szólnak a tokok, ki az akinek érdekes lehet a videó.
A videó végén lévő CTA pedig most nem követésre ösztönözte a nézőt, hanem vásárlásra. A videóban el is mondtuk, hogy kattintson a gombra (az organikus tartalomban nincs gomb, de a hirdetésben megjelenik egy gomb a videóban, ami a weboldalra visz).
#tipp: A call to action szerepéről esettanulmányt is olvashatsz itt: 5 másodperces trükk, amivel több követőt szerezhetsz TikTokon [esettanulmány]
Tanulságok. Mi az amit használni tudsz ebből te is?
- Érdemes a több kreatívot is futtatni egyidőben.
- Tesztelj különböző kreatívokat, és találd meg azt amire reagál a közönséged.
- A hirdetés megkezdése előtt legyen egy stratégiád. Mi a célod a hirdetéssel? Meglátásom szerint azért hirdetni, hogy több követőd legyen nem érdemes. De ha egy olyan célközönséget építesz az üzleti fiókodnak, akiknek később remarketing hirdetéssel el tudsz adni az egy járható út lehet.
- Ha havi 100-200e Ft a hirdetési kereted TikTokra, akkor én konverziós kampányt használnék.
- Ha tesztelni akarod a TikTokot alacsonyabb (napi 1-2e Ft-os) kerettel, akkor telefonos appból tudod indítani a hirdetéseket.
- Ha hirdetésvideót készítesz, a CTA a vásárlásra ösztönözzön. Nyugodtan mondd benne azt, hogy kattintson a gombra (ugyanis lesz egy gomb a hirdetésben).
Üzleti vagy alkotói profillal hirdess?
Ugyan alkotói profil videói is hirdethetők az Ads Managerből, de ha üzleti profilod van, akkor létre tudsz hozni egy olyan célközönséget, akik már látták videóidat, vagy megtekintették a profilodat. Őket a jövőben egy-egy kampány alkalmával remarketing hirdetésekkel is meg tudod célozni.
Ez érdekes volt, van még ilyen tartalom?
- Viktortól még több TikTok trükköt tanulhatsz a MinnerAkadémiás képzésében (TikTok Ads-ről is szó van, továbbá organikus kampányokról is, és a platform használatáról, sajátosságairól): TikTok képzés az első videódtól a 10 000. követőig
- Így kampányolj a TikTokon! [esettanulmány]
- Így kampányolj a TikTokon 2. rész: TikTok Ads tanulságok [esettanulmány]
- Így kötötte le a nézők figyelmét több, mint 10.000 órára egy pizza a TikTokon [esettanulmány]
- 4 nap alatt 1200 követő és virális videó a TikTokon ezzel a trükkel [esettanulmány]
Kiemelt kép: Unsplash
Videók: bluedigital.hu