Hírlevél küldés Mailchimp-ből, automatizált e-mailek

Ha hírlevelezésbe kezd egy cég, akkor egészen biztosan szóba kerül a Mailchimp hírlevél küldő rendszer. Hamar rájövünk, hogy tömeges e-mail küldésére legtöbb esetben a tárhelyünkhöz tartozó e-mail rendszer nem alkalmas, vagy tiltja is azt a szolgáltató. Ilyenkor fordulunk az ilyen hírlevél küldőkhöz, mint a Mailchimp. A Minner több mint 3 éve ezen keresztül küldi ki a hírleveleket a feliratkozóknak. A legjobb az egészben, hogy ingyen ki tudod próbálni!

A cikk segít abban, hogy átlásd a Mailchimp rendszer működését, tudd azt, hogy hová kell nyúlni akkor, amikor először használod a rendszert.

Ajánljuk mindazoknak, akik szeretnének hírlevélkampányt készíteni, automatizált e-maileket küldeni vásárlóiknak. Meghozom a kedvedet! Egy korábbi cikkből már kiderült, hogy…

az e-mail-nél a legnagyobb a megtérülési ráta még mindig.

A Data & Marketing Association kutatásából azt tudhattuk meg, hogy

  • az átlagos megtérülése az email marketingnek 3800 %, vagyis $38 minden elköltött 1 dollárra.
  • A szegmentált emailek hozzák a bevétel 36%-át.
  • A triggered email kampány 3-szor több kattintást eredményez (a megnyitás utáni kattintás), mint egy átlagos email kampány. A triggert tartalmazó email olyan feltételt jelent, amikor például:
    • egy emailt valaki megnyit és utána küld a rendszer neki emailt, vagy feliratkoztatja a rendszer egy email sorozatra
    • vagy egy emailben kattintott valamire és az alapján küld a rendszer neki újabb emailt, vagy emaileket… és még hasonló feltételek után küldött emailek

A Mailchimp használata

Ez a cikk egy cég / digitális megoldás bemutatása, útmutató a működéséhez.
A tartalom nyomokban reklámot tartalmaz!

Weboldal: Mailchimp.com

A felhasználói visszajelzések vegyesek. Sokan azt mondják, könnyű használni, de ott a másik tábor, aki szerint egy rémálom. Mi a kettő között vagyunk, de azért a könnyű használhatóság felé húzunk. A cikket azért is úgy készítettük el, hogy tudd, mihez kell nyúlnod az első hírleveled kiküldéséhez. Úgy aztán igazi sétagalopp lesz!

A regisztrációt nem mutatjuk be, azon könnyen át fogsz tudni jutni. Itt tudsz a Mailchimpre regisztrálni.

Kezdjük az árral, mennyi az annyi!

  • Ingyenes 2000 feliratkozóig, de limitálták az e-mail küldést. 10 000 e-mailt küldhetsz így ingyen, és maximum napi 2000 e-mail mehet ki így a feliratkozóknak.
  • 2000 feliratkozó felett aztán kezdenek elszállni az árak. 2500 feliratkozónál az alap ár 30 dollár/hó, de ha automatizmusokat is akarsz bele, akkor 51 dollár. Napi 20 000 levelet küldhetsz ki, havi 120 000-et, de ez arányosan növekszik az előfizetőid számával.
  • Majd ezután kicsit mérséklődik az ár, ahogy növekszik a feliratkozók száma. 10 000 feliratkozónál 78-100 dollár/hó között mozog az előfizetési díj.
  • Amennyit nyersz az ingyenes időszakban, abból azért futja majd fizetni, amikor több a feliratkozód. Legalább biztos menedzseled a feliratkozókat, érdemes törölni a nagyon inaktívakat.
  • Az árakat ide kattintva találod.

0. lépés: A terv

Persze regisztrálnod kell, de az azért nem egy agysebészet, mi most a rendszer használatát mutatjuk be.

Ez a folyamata az első e-mailed létrehozásának:

  1. Állítsd be a fiókodat, account-od, verifikáld az e-mail-ed, weboldalad!
  2. Létrehozol egy új listát, audience-t.
  3. Személyre szabod a feliratkozás lehetőségeit, például űrlap.
  4. Létrehozol egy kampányt, vagyis magát a hírlevelet, amit kiküldesz.
  5. Küldés (persze, ha már van feliratkozó).

1. lépés: Állítsd be a profiladatokat és verifikáld az e-mailed, domain-ed

Fontos az első lépés, vagyis az, hogy minden információt kitölts a vállalkozásoddal kapcsolatban. A hírlevelezést komolyan kell venni, mert szigorúan szabályozza az adatvédelmi törvény, hogy kinek és miért küldhetünk levelet, marketing célú e-mailt. Ezek most azért kellenek, mert majd minden levél alján ez szerepelni fog.

Miután regisztráltál, lépj az account részre. Bal oldalt a menüben alul találod ezt. Kattints a Profile-ra, vagy az Account-ra.

Ezután állítsd be a következő adatokat, mindenképpen a Contact information részben:

A céged neve, címe és persze a számlázási információ.

Ezután verifikáld a domain-ed, ez azért is szükséges, hogy nagyobb eséllyel elkerüld a spambe kerülést. Ha nincs domain-ed vegyél mindenképpen, nem tudsz Gmail-ről küldeni levelet, vagy más ingyenes e-mail szolgáltatón keresztül. Tárhelyszolgáltatóknál már 2-3 000 forint között tudsz venni domaint (2 évre). Tehát domain verifikáció a Mailchimp-ben a bal menüben a Website/ Domains menüpontra kattintva. Majd ott a Verify Email feliratra.

+tipp. Ehhez lehet szakértő kell majd. Kattints az Authenticate gombra, és a domainednál add hozzá a Mailchimp instrukciói alapján a DNS rekordokat. Ez még javítja majd az eredményeket.

2. Hozz létre egy új listát, vagyis audience -t

Kattints a bal menüben (felül) az Audience menüpontra. Majd ott kattints a Create Audience-re a jobb felső sarokban. (Ha ezt nem látod, akkor jobb oldalt van egy legördülő menü Manage audience néven, majd ott legördítve a View Audience-re kell kattintani).

Itt add meg azt, hogy

  • mi lesz a listád neve, ezt magadnak vezeted. Pl. hírlevelesek, XY iránt érdeklődők, VIP ügyfelek…
  • honnan menjenek az e-mailek (ezt látja a feliratkozód, vagyis milyen e-mailről megy a levél)
  • ki a feladó, a neved, a cégneved…
  • Illetve a “Remind people…” résznél töltsd ki azt a részt, ami szerepelni fog minden levél alján, hogy miért is kapta a felhasználó ezt a levelet.

+információ: Különböző listákat szoktunk létrehozni, ha külön szeretnénk választani valami alapján a kontaktokat. Például külön hírlevél lista, külön vásárlói lista. De másik megoldás lehet még, ha különböző listán (audience) belüli szegmenseket (segment) hozunk létre, vagy különböző tag-eket. Például megjelölsz több embert VIP-ként (tag), és csak nekik küldesz ki e-mailt. Szegmens is izgalmas, például kigyűjti azokat, akik elmúlt X levél kiküldésekor aktívak voltak. Értelemszerűen nagyobb eséllyel fogadnak tőled levelet.

3. lépés. Gyűjtsünk feliratkozókat. Kontaktok feltöltése vagy űrlap létrehozása

Hogyan kerülnek be az adatok a listába, audience-be? Ennek több módja is van:

  • Magad töltöd fel korábbi lista alapján.
  • Űrlapot készítesz például a weboldaladra, ha ott valaki feliratkozik, akkor ide fogja tenni (Te állítod be, hogy melyik listára, audience-be).
  • Összekapcsolod a weboldalad a Mailchimp-pel, ún. api-n keresztül (WordPress, Shoprenter, WooCommerce, vagy egyedi fejlesztéssel oldod meg). API = integráció, adattovábbítás két vagy több rendszer / weboldal között.

Nézzük meg most részletesebben, képernyőképekkel ezeket!

Kontaktok, e-mailek feltöltése – magad töltöd fel az adatokat:

A korábban összegyűjtött, feliratkozott, vagy vásárlást követően megadott e-mail címeket, kontaktokat is fel tudod vinni a rendszerbe.
Az Audience-re kattintva éred el a feltöltési lehetőséget (bal menü). Majd az alábbi képen is látható Add contacts menüpontra kattints. Én mindig a saját e-mail címeimmel gyakorlok, azt adom itt hozzá először. Az import contact-nál tudsz Excel-ből másolva, vagy csv fájlból is feltölteni. Ez könnyű, úgyhogy lépjünk is tovább!

Űrlap létrehozása feliratkozók gyűjtéséhez

Két megoldást látsz az alábbi képen, amit alkalmazni szoktunk.
1. Form builder: Lényegében csinálsz egy űrlapot, ezt be tudod linkelni bárhová, és ha ott kitölti az adatokat akkor ebbe a listába teszi be a felhasználó adatait. Továbbá itt tudod beállítani, hogy milyen üzenetet küldjön a feliratkozáskor, leiratkozáskor. Kicsit kacifántos! Szóval ha például embedded forms-ot használsz (lásd alul), akkor is ide be kell lépni, és az alábbi instrukciók alapján, amit látsz a cikkben, az e-mail szövegeket be tudod állítani!
2. Embedded forms: Ezt használjuk főleg, ezt be tudod tenni a weboldaladba (ezt hívjuk beágyazásnak (embed). Kapsz egy kódot, amit bemásolsz a weboldaladba (mint egy Youtube videó esetében).

A form builder-re kattintva ezt látod (kép a szöveg alatt). Pirossal bekereteztem a fontosabb részeket. (Fontos! Ez nem a beágyazott verzió, az majd lejjebb lesz.)

  • Form and response e-mails – Itt tudod kiválasztani, hogy a hírlevél folyamat melyik részét állítod be. Éppen a signup form-on vagyunk, mutatja is. Ha rányomsz, akkor ott tudod beállítani például, mi legyen a Welcome e-mail (miután feliratkozott a felhasználó, akkor ezt a köszöntő e-mailt kapja).
  • Signup form URL – ezt az URL-t tudod megosztani, linkelni, ide navigálni az embereket. Ha bemásolod a böngészőbe már élesben látod, amit éppen alkottál.
  • Build it – Itt állítod be, hogy milyen mezők legyenek benne. Ha egy mezőt hozzáadsz, akkor automatikusan a rendszerbe is odateszi a felhasználóhoz.
  • Translate it – állítsd be a magyar nyelvet és lefordítja az egyes mezőket, szövegeket, amivel az űrlap kitöltése közben találkozhat a felhasználó. Nem mindent fordít automatikusan le, azt át tudod írni. De látod a Build It résznél is át tudod írni a részeket.

A következő lépések egyike, ahogy fent is már említettem, hogy akár a Signup form-ot, akár az Embedded form-ot választottad, hogy a Signup forms gombra kattintva kiválasztod a legördülőből az e-mail sablonokat, amiket a felhasználók kapnak majd. Az alábbi képen pirossal bekeretezve látod a Final welcome email feliratot, amiből már rájöttél, hogy az üdvözlő e-mailt tudjuk szerkeszteni a Signup forms-on belül. Szövegszerkesztővel tudod módosítani, továbbá elemeket törölni.

Ami fontos még, hogy a GDPR, adatvédelmi beállításokat megcsináld. Ha ezt beállítod, akkor automatikusan a formjaidhoz hozzáteszi a GDPR mezőt, akkor is, ha már elkészítetted a form-ot.

Gyűjts minél több feliratkozót!

3. Hírlevél küldése a feliratkozóknak, listádnak, audience-edbe tartozóknak

Két fontos e-mail megoldást különböztetünk meg:

  • direkt e-mail küldés / hírlevél (itt Regular-nak írja a rendszer): Vagyis készítesz egy levelet, amit kiküldesz a listádba tartozó embereknek azonnal, vagy beidőzítve egy későbbi időpontban.
  • automata e-mailek, trigger e-mailek: A felhasználó egy tevékenysége elindít egy automatizmust. Például azt, hogy kiküldje a rendszer az e-mailt. Beállítod, hogy ha rákattint egy felhasználó egy linkre az e-mailben, akkor küldjön levelet. Vagy ha kap egy címkét (tag) a felhasználó valami miatt, akkor 2 nap múlva kapjon e-mailt…

Sokan csinálják azt, hogyha például e-bookra iratkoztatnak fel, vagy valami ingyenes anyagra, kuponra…, akkor adott listánál a Welcome e-mailben teszik meg a kiküldést, akkor kapja a feliratkozó.

Kattints rá vagy a bal felső sarokban a create-ra (kis ceruza) vagy a Campaigns feliratnál a create szóra. Akkor ez tárul eléd:

Igen, jól látod, nem csak e-mailt lehet létrehozni, hanem például landing page-t (promóciós oldal, akár a hírlevelednek is), vagy éppen kvízt, kérdőívet…

Kattints az e-mail-re és akkor ezt látod magad előtt.
Regular: ezt hívtuk fent direkt e-mailnek, hírlevélnek.
Automated: ezt szoktuk még használni, ezt hívtuk fent automata e-mailnek.

Ezt látod magad előtt, mikor az Automated-re kattintasz:

Na, de most regular kampányt csinálunk (alul). töltsd ki a Campaign Name részt, amit csak te látsz a rendszeren belül – nálam ez itt első-hírlevél, ezt csak mi látjuk.

Itt beállítod, hogy melyik listádnak küldesz ki levelet (TO), ki a feladó (From), mi a tárgymező (Subject), és az e-mail tartalma (Content). Utóbbira kattintva tudod az e-mail szövegét, kinézetét választani.

Tudsz választani sablont is, de igazából utána elég jól testre lehet szabni, teljesen átalakítani, lementeni, később előhozni. (Ne felejts el lejjebb görgetni, rengeteg sablonjuk van!)

Van egy nagyon jó kis e-mail szerkesztőjük, könnyű használni, új elemeket hozzáadni. Sőt én azt szeretem, amikor el tudom magamnak próbaként küldeni.

Ha elkészült a remekmű, akkor már csak ki kell küldeni! SEND gomb.

Merre tovább? Irány hírlevelet készíteni!

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később