Hírlevél küldés Mailchimp-ből, automatizált e-mailek

Dátum

Megosztás

Ha hírlevelezésbe kezd egy cég, akkor egészen biztosan szóba kerül a Mailchimp hírlevél küldő rendszer. Hamar rájövünk, hogy tömeges e-mail küldésére legtöbb esetben a tárhelyünkhöz tartozó e-mail rendszer nem alkalmas, vagy tiltja is azt a szolgáltató. Ilyenkor fordulunk az ilyen hírlevél küldőkhöz, mint a Mailchimp. A Minner több mint 3 éve ezen keresztül küldi ki a hírleveleket a feliratkozóknak. A legjobb az egészben, hogy ingyen ki tudod próbálni!

A cikk segít abban, hogy átlásd a Mailchimp rendszer működését, tudd azt, hogy hová kell nyúlni akkor, amikor először használod a rendszert.

Összefogott a Minner és a Billingo, hogy a digitalizáció igazán kézzelfogható legyen egy magyar vállalkozás számára. Legyél Te is innovátor! Használd a digitális megoldásokat! Mutatjuk, hogyan kell. 

Ajánljuk mindazoknak, akik szeretnének hírlevélkampányt készíteni, automatizált e-maileket küldeni vásárlóiknak. Meghozom a kedvedet! Egy korábbi cikkből már kiderült, hogy…

az e-mail-nél a legnagyobb a megtérülési ráta még mindig.

A Data & Marketing Association kutatásából azt tudhattuk meg, hogy

  • az átlagos megtérülése az email marketingnek 3800 %, vagyis $38 minden elköltött 1 dollárra.
  • A szegmentált emailek hozzák a bevétel 36%-át.
  • A triggered email kampány 3-szor több kattintást eredményez (a megnyitás utáni kattintás), mint egy átlagos email kampány. A triggert tartalmazó email olyan feltételt jelent, amikor például:
    • egy emailt valaki megnyit és utána küld a rendszer neki emailt, vagy feliratkoztatja a rendszer egy email sorozatra
    • vagy egy emailben kattintott valamire és az alapján küld a rendszer neki újabb emailt, vagy emaileket… és még hasonló feltételek után küldött emailek

A Mailchimp használata

Ez a cikk egy cég / digitális megoldás bemutatása, útmutató a működéséhez.
A tartalom nyomokban reklámot tartalmaz!

Weboldal: Mailchimp.com

A felhasználói visszajelzések vegyesek. Sokan azt mondják, könnyű használni, de ott a másik tábor, aki szerint egy rémálom. Mi a kettő között vagyunk, de azért a könnyű használhatóság felé húzunk. A cikket azért is úgy készítettük el, hogy tudd, mihez kell nyúlnod az első hírleveled kiküldéséhez. Úgy aztán igazi sétagalopp lesz!

A regisztrációt nem mutatjuk be, azon könnyen át fogsz tudni jutni. Itt tudsz a Mailchimpre regisztrálni.

Kezdjük az árral, mennyi az annyi!

  • Ingyenes 2000 feliratkozóig, de limitálták az e-mail küldést. 10 000 e-mailt küldhetsz így ingyen, és maximum napi 2000 e-mail mehet ki így a feliratkozóknak.
  • 2000 feliratkozó felett aztán kezdenek elszállni az árak. 2500 feliratkozónál az alap ár 30 dollár/hó, de ha automatizmusokat is akarsz bele, akkor 51 dollár. Napi 20 000 levelet küldhetsz ki, havi 120 000-et, de ez arányosan növekszik az előfizetőid számával.
  • Majd ezután kicsit mérséklődik az ár, ahogy növekszik a feliratkozók száma. 10 000 feliratkozónál 78-100 dollár/hó között mozog az előfizetési díj.
  • Amennyit nyersz az ingyenes időszakban, abból azért futja majd fizetni, amikor több a feliratkozód. Legalább biztos menedzseled a feliratkozókat, érdemes törölni a nagyon inaktívakat.
  • Az árakat ide kattintva találod.

0. lépés: A terv

Persze regisztrálnod kell, de az azért nem egy agysebészet, mi most a rendszer használatát mutatjuk be.

Ez a folyamata az első e-mailed létrehozásának:

  1. Állítsd be a fiókodat, account-od, verifikáld az e-mail-ed, weboldalad!
  2. Létrehozol egy új listát, audience-t.
  3. Személyre szabod a feliratkozás lehetőségeit, például űrlap.
  4. Létrehozol egy kampányt, vagyis magát a hírlevelet, amit kiküldesz.
  5. Küldés (persze, ha már van feliratkozó).

1. lépés: Állítsd be a profiladatokat és verifikáld az e-mailed, domain-ed

Fontos az első lépés, vagyis az, hogy minden információt kitölts a vállalkozásoddal kapcsolatban. A hírlevelezést komolyan kell venni, mert szigorúan szabályozza az adatvédelmi törvény, hogy kinek és miért küldhetünk levelet, marketing célú e-mailt. Ezek most azért kellenek, mert majd minden levél alján ez szerepelni fog.

Miután regisztráltál, lépj az account részre. Bal oldalt a menüben alul találod ezt. Kattints a Profile-ra, vagy az Account-ra.

Ezután állítsd be a következő adatokat, mindenképpen a Contact information részben:

A céged neve, címe és persze a számlázási információ.

Ezután verifikáld a domain-ed, ez azért is szükséges, hogy nagyobb eséllyel elkerüld a spambe kerülést. Ha nincs domain-ed vegyél mindenképpen, nem tudsz Gmail-ről küldeni levelet, vagy más ingyenes e-mail szolgáltatón keresztül. Tárhelyszolgáltatóknál már 2-3 000 forint között tudsz venni domaint (2 évre). Tehát domain verifikáció a Mailchimp-ben a bal menüben a Website/ Domains menüpontra kattintva. Majd ott a Verify Email feliratra.

+tipp. Ehhez lehet szakértő kell majd. Kattints az Authenticate gombra, és a domainednál add hozzá a Mailchimp instrukciói alapján a DNS rekordokat. Ez még javítja majd az eredményeket.

2. Hozz létre egy új listát, vagyis audience -t

Kattints a bal menüben (felül) az Audience menüpontra. Majd ott kattints a Create Audience-re a jobb felső sarokban. (Ha ezt nem látod, akkor jobb oldalt van egy legördülő menü Manage audience néven, majd ott legördítve a View Audience-re kell kattintani).

Itt add meg azt, hogy

  • mi lesz a listád neve, ezt magadnak vezeted. Pl. hírlevelesek, XY iránt érdeklődők, VIP ügyfelek…
  • honnan menjenek az e-mailek (ezt látja a feliratkozód, vagyis milyen e-mailről megy a levél)
  • ki a feladó, a neved, a cégneved…
  • Illetve a “Remind people…” résznél töltsd ki azt a részt, ami szerepelni fog minden levél alján, hogy miért is kapta a felhasználó ezt a levelet.

+információ: Különböző listákat szoktunk létrehozni, ha külön szeretnénk választani valami alapján a kontaktokat. Például külön hírlevél lista, külön vásárlói lista. De másik megoldás lehet még, ha különböző listán (audience) belüli szegmenseket (segment) hozunk létre, vagy különböző tag-eket. Például megjelölsz több embert VIP-ként (tag), és csak nekik küldesz ki e-mailt. Szegmens is izgalmas, például kigyűjti azokat, akik elmúlt X levél kiküldésekor aktívak voltak. Értelemszerűen nagyobb eséllyel fogadnak tőled levelet.

3. lépés. Gyűjtsünk feliratkozókat. Kontaktok feltöltése vagy űrlap létrehozása

Hogyan kerülnek be az adatok a listába, audience-be? Ennek több módja is van:

  • Magad töltöd fel korábbi lista alapján.
  • Űrlapot készítesz például a weboldaladra, ha ott valaki feliratkozik, akkor ide fogja tenni (Te állítod be, hogy melyik listára, audience-be).
  • Összekapcsolod a weboldalad a Mailchimp-pel, ún. api-n keresztül (WordPress, Shoprenter, WooCommerce, vagy egyedi fejlesztéssel oldod meg). API = integráció, adattovábbítás két vagy több rendszer / weboldal között.

Nézzük meg most részletesebben, képernyőképekkel ezeket!

Kontaktok, e-mailek feltöltése – magad töltöd fel az adatokat:

A korábban összegyűjtött, feliratkozott, vagy vásárlást követően megadott e-mail címeket, kontaktokat is fel tudod vinni a rendszerbe.
Az Audience-re kattintva éred el a feltöltési lehetőséget (bal menü). Majd az alábbi képen is látható Add contacts menüpontra kattints. Én mindig a saját e-mail címeimmel gyakorlok, azt adom itt hozzá először. Az import contact-nál tudsz Excel-ből másolva, vagy csv fájlból is feltölteni. Ez könnyű, úgyhogy lépjünk is tovább!

Űrlap létrehozása feliratkozók gyűjtéséhez

Két megoldást látsz az alábbi képen, amit alkalmazni szoktunk.
1. Form builder: Lényegében csinálsz egy űrlapot, ezt be tudod linkelni bárhová, és ha ott kitölti az adatokat akkor ebbe a listába teszi be a felhasználó adatait. Továbbá itt tudod beállítani, hogy milyen üzenetet küldjön a feliratkozáskor, leiratkozáskor. Kicsit kacifántos! Szóval ha például embedded forms-ot használsz (lásd alul), akkor is ide be kell lépni, és az alábbi instrukciók alapján, amit látsz a cikkben, az e-mail szövegeket be tudod állítani!
2. Embedded forms: Ezt használjuk főleg, ezt be tudod tenni a weboldaladba (ezt hívjuk beágyazásnak (embed). Kapsz egy kódot, amit bemásolsz a weboldaladba (mint egy Youtube videó esetében).

A form builder-re kattintva ezt látod (kép a szöveg alatt). Pirossal bekereteztem a fontosabb részeket. (Fontos! Ez nem a beágyazott verzió, az majd lejjebb lesz.)

  • Form and response e-mails – Itt tudod kiválasztani, hogy a hírlevél folyamat melyik részét állítod be. Éppen a signup form-on vagyunk, mutatja is. Ha rányomsz, akkor ott tudod beállítani például, mi legyen a Welcome e-mail (miután feliratkozott a felhasználó, akkor ezt a köszöntő e-mailt kapja).
  • Signup form URL – ezt az URL-t tudod megosztani, linkelni, ide navigálni az embereket. Ha bemásolod a böngészőbe már élesben látod, amit éppen alkottál.
  • Build it – Itt állítod be, hogy milyen mezők legyenek benne. Ha egy mezőt hozzáadsz, akkor automatikusan a rendszerbe is odateszi a felhasználóhoz.
  • Translate it – állítsd be a magyar nyelvet és lefordítja az egyes mezőket, szövegeket, amivel az űrlap kitöltése közben találkozhat a felhasználó. Nem mindent fordít automatikusan le, azt át tudod írni. De látod a Build It résznél is át tudod írni a részeket.

A következő lépések egyike, ahogy fent is már említettem, hogy akár a Signup form-ot, akár az Embedded form-ot választottad, hogy a Signup forms gombra kattintva kiválasztod a legördülőből az e-mail sablonokat, amiket a felhasználók kapnak majd. Az alábbi képen pirossal bekeretezve látod a Final welcome email feliratot, amiből már rájöttél, hogy az üdvözlő e-mailt tudjuk szerkeszteni a Signup forms-on belül. Szövegszerkesztővel tudod módosítani, továbbá elemeket törölni.

Ami fontos még, hogy a GDPR, adatvédelmi beállításokat megcsináld. Ha ezt beállítod, akkor automatikusan a formjaidhoz hozzáteszi a GDPR mezőt, akkor is, ha már elkészítetted a form-ot.

Gyűjts minél több feliratkozót!

3. Hírlevél küldése a feliratkozóknak, listádnak, audience-edbe tartozóknak

Két fontos e-mail megoldást különböztetünk meg:

  • direkt e-mail küldés / hírlevél (itt Regular-nak írja a rendszer): Vagyis készítesz egy levelet, amit kiküldesz a listádba tartozó embereknek azonnal, vagy beidőzítve egy későbbi időpontban.
  • automata e-mailek, trigger e-mailek: A felhasználó egy tevékenysége elindít egy automatizmust. Például azt, hogy kiküldje a rendszer az e-mailt. Beállítod, hogy ha rákattint egy felhasználó egy linkre az e-mailben, akkor küldjön levelet. Vagy ha kap egy címkét (tag) a felhasználó valami miatt, akkor 2 nap múlva kapjon e-mailt…

Sokan csinálják azt, hogyha például e-bookra iratkoztatnak fel, vagy valami ingyenes anyagra, kuponra…, akkor adott listánál a Welcome e-mailben teszik meg a kiküldést, akkor kapja a feliratkozó.

Kattints rá vagy a bal felső sarokban a create-ra (kis ceruza) vagy a Campaigns feliratnál a create szóra. Akkor ez tárul eléd:

Igen, jól látod, nem csak e-mailt lehet létrehozni, hanem például landing page-t (promóciós oldal, akár a hírlevelednek is), vagy éppen kvízt, kérdőívet…

Kattints az e-mail-re és akkor ezt látod magad előtt.
Regular: ezt hívtuk fent direkt e-mailnek, hírlevélnek.
Automated: ezt szoktuk még használni, ezt hívtuk fent automata e-mailnek.

Ezt látod magad előtt, mikor az Automated-re kattintasz:

Na, de most regular kampányt csinálunk (alul). töltsd ki a Campaign Name részt, amit csak te látsz a rendszeren belül – nálam ez itt első-hírlevél, ezt csak mi látjuk.

Itt beállítod, hogy melyik listádnak küldesz ki levelet (TO), ki a feladó (From), mi a tárgymező (Subject), és az e-mail tartalma (Content). Utóbbira kattintva tudod az e-mail szövegét, kinézetét választani.

Tudsz választani sablont is, de igazából utána elég jól testre lehet szabni, teljesen átalakítani, lementeni, később előhozni. (Ne felejts el lejjebb görgetni, rengeteg sablonjuk van!)

Van egy nagyon jó kis e-mail szerkesztőjük, könnyű használni, új elemeket hozzáadni. Sőt én azt szeretem, amikor el tudom magamnak próbaként küldeni.

Ha elkészült a remekmű, akkor már csak ki kell küldeni! SEND gomb.

Merre tovább? Irány hírlevelet készíteni!

A Billingo a Digitális Ninja rovat támogatásával is sokat segített, hogy kiaknázd a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Ha már rákanyarodtál erre az útra, ne állj meg – nézz körül Billingo digitális megoldásai között, és kezdd el őket használni! Digitalizációra, innovációra fel! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A Shoprenternek kihívója akadt? Próbáljuk ki a Shoptetet!

Bevallom még soha életemben nem készítettem webáruházat, így azt hiszem jó alanya vagyok egy ilyen próbakörnek. Ugyan nem tudok a Shoprenterhez viszonyítani, de ez...

Esettanulmány – Így vezette be a Google Workspace-t a Tumblebee

Még a tavasszal volt egy olyan akció a Minnernél, amely esetén ha megvett valaki adott üzleti kurzusokat, akkor a vásárlás után egy hónappal egy...

5 tipp, ami nélkül neki se állj a projektmenedzsment szoftver bevezetésének

Minden vállalkozásban eljön az a pont amikor már annyi munka van, hogy nem is látunk ki belőle. Teljesen mindegy, hogy szabadúszóként dolgozol vagy egy...

Broadcast üzenetek, WhatsApp chatbot és motiváló chatbot statisztikák a Meta-tól

“Most jött el az idő, hogy a vállalkozások befektessenek a beszélgetés alapú marketingbe." - hangzott el a mondat Mark Zuckerbergtől pár hete a Conversations...

Készíts GIF-eket egyszerűen! Útmutató lépésről lépésre, képekkel

Gifekkel egy könnyed, de látványos formátummal emelheted magasabb szintre a marketingedet, legyen szó közösségi médiás kontentről vagy akár a hírleveleidről. Már a Minneren is...

A kisvállalkozók digitális robotja. UI.Vision – betanítod és megcsinálja. NO-CODE RPA

Az RPA robotokról, vagyis a robotizált folyamatautomatizációról már a 2021-es üzleti ötletekben is olvashattál, aztán vittük tovább az üzleti trendekbe és 2022-esbe is bekerült....

Így használj GIF-eket a marketingedben

A Messenger üzenetek, Facebook kommentek, közvetlen és sokszor poénos online kommunikáció koronázatlan királyai a gifek. Kifejezhetnek humoros reakciót a haverokkal közös csoport beszélgetésben, vagy...

Kössünk össze két rendszert kódolás nélkül. Zapier, automatizálás, adatküldés

Egyre több digitális rendszert használunk, és néha jó lenne automatikusan mozgatni közöttük adatot, vagy éppen egy automatizmust elindítani. Amikor ilyenről van szó, akkor első...