Hírlevél küldése Mailerlite-ból, automatizált e-mailek

Dátum

Megosztás

A Mailchimp-et már bemutattuk itt a digitális ninja anyagokban, most jöjjön a méltó konkurense, ami egyébként sok mindenben jobb és egyszerűbb, mint a majomlogós e-mail marketing szoftver. A Mailerlite olcsóbb és átláthatóbb felületet ad a felhasználó kezébe, vágjunk is bele és küldjünk ki egy e-mailt!

Összefogott a Minner és a Billingo, hogy a digitalizáció igazán kézzelfogható legyen egy magyar vállalkozás számára. Legyél Te is innovátor! Használd a digitális megoldásokat! Mutatjuk, hogyan kell. 

30 percen belül ki tudod küldeni az első hírleveled!

Annyira egyszerű a Mailerlite használata, hogy meglátod, mindössze 30 perc elég ahhoz, hogy beállítsd a hírlevelező rendszered.

Összefogott a Minner és Billingo, hogy a digitalizáció igazán kézzel fogható legyen egy magyar vállalkozás számára is. Te is legyél innovátor! Használd a digitális megoldásokat! Mutatjuk hogyan kell. 

Mailerlite használata

A weboldala: mailerlite.com

Kezdjük az árral, mennyi az annyi! 

  • Ingyenes 1000 feliratkozóig, de limitálták az e-mail küldést. 12 000 e-mailt küldhetsz így ingyen egy hónapban
  • 1000 feliratkozó felett 15 dollár havonta
  • 5000-10 000 feliratkozónál 50 dollár havonta
  • Amennyit nyersz az ingyenes időszakban, abból azért futja majd fizetni, amikor több lesz a feliratkozód. Legalább biztos menedzseled a feliratkozókat, érdemes törölni a nagyon inaktívakat. 
  • Az árakat ide kattintva találod.

+képzés: Csináltunk egy igazán gyakorlatias képzést. Mailerlite is szerepel benne: Hírlevél, e-mail marketing minikurzus

0. lépés: Regisztráció

A Mailerlite a Mailchimppel ellentétben (lásd MChimp cikkben) minden adatot bekér az elején, verifikáltatja az e-mailt is a regisztrációs folyamat közben, a céges adatokat is ott kell kitöltened.

Ezután 10-15 percet várnod kell, amíg aktiválják a fiókot. Addig is már elkezdhetsz dolgozni a felületen, hírlevelet is írhatsz, csupán maga a kiküldés nem fog addig működni, amíg nem lett aktiválva a fiókod.

1. lépés: Domain DNS rekordok beállítása – későbbre is tolható feladat

Amit érdemes elvégezned a domain verifikáció mellett, az a domain authenticate, vagyis a domain beállításoknál a DNS rekordokat módosítani. Ezzel nagyobb eséllyel kerülsz majd be az elsődleges beérkező levelekbe, és nem pedig a promóciók fül alá, ezen felül nem ír majd ki hibajelzést a feladónál.

Ezt hagyhatod későbbre is, mielőtt e-mailt küldesz, vagy inkább mielőtt feliratkozókat gyűjtesz (akkor is küld ki e-mailt).

2. lépés: Feliratkozók gyűjtése

  • alapesetben űrlapon keresztül gyűjtünk feliratkozókat
  • de másik megoldás lehet, hogy már feliratkozó embereket töltöd át például Mailchimp rendszerből, vagy excel fájlból, más rendszerből… – ezt is látod képen, hogy hol találod

Feliratkozó űrlap létrehozása:

Lépj be a Form menüpontba, ahol kattints a „Create embedded form”-ra:

Adj nevet a formnak (pl. csali-termek, ebook)

Ki tudsz választani több csoportot is, természetesen azokat, amelyeket már létrehoztál a Subscribers menüponton belül. A szoftver automatikusan generál egyet a céged nevével, ezt csak te látod. Milyen csoportokat érdemes létrehozni? Például webshop vásárlók, előadás résztvevők, nyereményjáték résztvevők (bár utóbbit be lehet tenni Subscribers / Segments-be is).

A következő lépés már az űrlap szerkesztése, ahol teljesen testre tudjuk szabni az űrlapot. Színét, hátterét, betűtípusát, és természetesen a szöveget. Az elemekre kattintva könnyen szerkesztheted azokat, személyre szabhatod a dizájnt. Ahogy a képernyőkép jobb szélén is látod, a Design fül mellett ott van a Settings menüpont is, a kép alatt ezzel megyünk tovább.

A Settings fülre kattintva tudsz beállítani olyan opciókat, mint például a GDPR checkbox. Nos, én javaslom, hogy a képen látható opciót válaszd. Ha bepipáltad, akkor azonnal megjelenik az űrlapnál a jelölőnégyzet és egy angol szöveg. A szövegre kattintva már módosítani tudod a sablonszöveget és belinkelni a saját adatkezelési tájékoztatódat.

Ezután szerkeszd meg a köszönő oldalt:

Amikor rányomtál a Next-re, bedob az űrlap összefoglalódba. Itt külön opcióként be tudod állítani, hogy legyen ún. Double opt-in, vagyis feliratkozás kettős megerősítéssel, ahol is a felhasználónak e-mailben is meg kell erősítenie, hogy tényleg szeretne feliratkozni a hírlevélre. Ezzel bebiztosítod magad, ráadásul a listád is minőségibb lesz. Külön a Double opt-in e-mail-t is szerkeszd meg, valamint a thank you page-et, vagyis a köszönő oldalt.

Az űrlaphoz a Mailerlite létrehoz egy linket, ide is viheted a látogatókat, de természetesen van beágyazási lehetőség, ahogy azt az alábbi képen is látod:

Feliratkozókat még hozzá tudsz adni saját adatbázisból, átimportálni Mailchimpből, manuálisan hozzáadni (egyesével), vagy Excel fájlból. Ezeket a funkciókat a Subscribers menüpontban éred el.

3. lépés: Hírlevél megírása, szerkesztése és küldése

Kattints a Create Campaign gombra, de ez valahogy egyértelmű, a lényeg, hogy a Campaign-ben tudod kezelni a kiküldendő e-maileket a későbbiekben.

Töltsd ki a kampányhoz kapcsolódó információkat. Campaign name – ezt csak te látod, Subject – e-mail tárgymezője, Who is it from? – ki az, aki küldi.

Válaszd ki, hogy dizájnos e-mailt akarsz ún. drag and drop módszerrel (vizuális szerkesztő), vagy szabad szavas (sima szöveges) e-mailt, vagy saját magad akarod kódolni (html editor).

Válasszuk ki a drag and drop editort, ahol több előre legyártott sablon, blokk is megkönnyíti majd a munkánkat. Itt pedig nincs más dolgunk, mint elemeket hozzáadni, szerkeszteni… eléggé könnyen használható a rendszer. Egy sárgaöves digitális ninja-nak is tudnia kell ezt használni.

Done editing-re kattintva válaszd ki, hogy melyik Csoportnak és / vagy szegmensnek küldöd.

Ha átnézted és minden rendben, akkor kattints alul a Next szóra, vagy ami később lesz (ki tudja, hogy alakul át a felület), majd válaszd ki, hogy most küldje ki, vagy egy általad meghatározott későbbi időpontban (send later).

Küldés!

És bámm! Meg is érkezett!

4. lépés: Automatizmusok, automata e-mailek

Már a köszöntő e-mail is mondható automata e-mailnek. Ezt külön be kell állítani a Mailerlite-nál, az adott űrlap (Forms menüpont) Automation menüpontjában. Erre figyelj, ne felejtsd el!

De most nézzük meg a nagy Automation menüpontban mit is tudsz csinálni, mert ez le fog nyűgözni! Kattints a menüponton belül a Create workflow-ra.

Ekkor eléd tárul egy vizuális szerkesztő, ahol megmondod, mi történjen a háttérben. Például a képen azt látod, hogy akik kattintottak egy kampányban az adott linkre, itt az ire.hu blog bejegyzésére, akkor ők 1 nap múlva kapjanak egy újabb e-mailt. Varázslatos! Hozzá tudsz adni új lépéseket, új feltételeket, szűréseket.

A Billingo a digitális ninja rovat támogatásával is sokat segített hogy kiaknázd a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Ha már rákanyarodtál erre az útra, ne állj meg! Nézz körül Billingo digitális megoldásai között és kezdd el őket használni! Digitalizációra, innovációra fel! Kattints ide

Na most merre tovább?

Először is ismerd meg a rendszert, regisztrálj be a Mailerlite-ra! Én is most költöztetem át a napokban a Minner hírlevelet ebbe a rendszerbe.

Biztosan felmerül benned, hogy mit is küldjek ki, milyen levelet; mi az, amit nagyobb eséllyel nyitnak meg, és nem a promóciós fül által létrehozott e-mail temetőbe kerül.

Három képzésünkben adunk erre azonnal használható útmutatót:

A Billingo a Digitális Ninja rovat támogatásával is sokat segített, hogy kiaknázd a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Ha már rákanyarodtál erre az útra, ne állj meg – nézz körül Billingo digitális megoldásai között, és kezdd el őket használni! Digitalizációra, innovációra fel! Kattints ide!

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!