Hírlevélre bizniszt építeni? Őrültség! Nekik milliárdos sikert hozott

Dátum

Megosztás

Láthatod itt is, hogy csak egy jó koncepció kell, pont beletalálni a fogyasztók szokásába, és még olyanbottal sem piszkálnád bizniszből” lesz siker, mint a hírlevélre épülő magazin. A theHustle 2016-ban indult el, mint üzletembereknek szóló hírlevél és most 2021-ben pedig a Hubspot felvásárolta. Naponta 1,5 millió feliratkozónak küldenek ki üzleti híreket e-mailben, így nem véletlenül csapott le a cégeknek digitális megoldásokat nyújtó vállalkozás erre a sztorira.

A felvásárlás összege nem ismert, de a Hubspot egyébként is a digitális marketingben, content marketingben élen jár, így több mint valószínű, forintban is milliárdos összegről van szó. A Hubspot igazán értékelni tudja ezt a stabil 1,5 milliós, aktívan tartott adatbázist. Na most a cég becslésünk szerint éves 5 millió dollár bevételt ér el (1,5 milliárd forint). Így számolva milliárd dolláros felvásárlásról van szó.

Ezt a sikeres cégértékesítést hívják egyébként a startup világban EXIT-nek. Külföldön inkább népszerű, hogy erre terelik a cégek a jövőjüket, mármint eladási szándékkal működtetik. Itthon talán a Cápák Között-ben megismert Fehér Gyula EXIT-jéről hallhattál, amikor az IBM-nek eladták az általa is alapított Ustream-et. Vagy a Sziget fesztivál EXIT-jéről.

A postaládád a magazin

A theHustle koncepciója itthon is ismert lehet, sőt már biztos te is találkoztál hasonlóval. Napi hírlevelet küld ki. Most az, hogy főleg üzletembereknek, menedzsereknek, az talán annyira nem is fontos. De egyébként a célcsoportja valahol a Forbes vonalán mozog (a Minneré egyébként más, mint a Forbes-é, apró érdekesség).

Ahogyan az alábbi képen is látod, tényleg a magazin az e-mail fiókban van. Tehát marketing csatorna és egyben információ átadás is egyben. De talán a legnagyobb kulcs a kép alatt van, ami kellett a sikerhez!

Az én inboxom-ban a Hustle levelei a képen, igen január 22-25 között nagy pihenés volt. De most láttam egy levelet, amit biztosan el fogok olvasni.

A cég nem teszi fel a híreit a weboldalára

Látod az alábbi képet? Ennyi a főoldala, se több, se kevesebb! És nem tudsz tovább kattintani, feliratkozol vagy menj a dolgodra!

Sok biznisz múlik ilyen apróságokon. Az ő olvasóik oda vannak korlátozva az e-mailre. Na most közben annyira eltökéltnek kell lenned, hogy lemondasz például a Google-ból jövő látogatókról, vagy éppen arról, hogy ott is reklámozóknak kiadd a helyeket. Ez nehéz döntés!

Tudod ez olyan, minthogy a Google főoldalán nincs reklám. Nehéz, de megállják.

Na jó, van egy kis turpisság! Egy-két jobb tartalmat feltesznek a theHustle oldalra, de azt már csak akkor éred el, mikor nagyon benne vagy a theHustle univerzumban. Lásd alábbi kép:

A pénz a hírlevelekből

Természetesen az egyik bevételi forrás a szponzorokból van. A másik pedig a 2020-ban elindított Trends nevű, előfizetéses online magazinunkból van, amelynek éves díja 299 dollár (24,9 dollár/hó). Ami egyébként sokszorosa a hasonló oldalaknak, a konkurenciái csak néhány dollárt kérnek. Ha megnézzük, akkor már érthető a 10 000 feliratkozó esetében (ami kevésnek mondható) az így is nagy összeg. Havonta 249 000 dollárt hoznak a konyhára havonta a Trends előfizetők.

Összehasonlításképpen az egyik legnagyobb magyar előfizetői bázissal rendelkező HVG legutóbbi tudomásunk szerint 25 000-30 000 főt számlál a HVG360-ban. 1490 Ft havonta a díja (5 dollár). Ez kb. 37 millió forint bevétel havonta. Wow!

Na, de ha híreket nézzük, akkor ugye a Hírkereső döbbenthet le még mindig téged is, hogy a híraggregátor, hírgyűjtőoldal éves profitja 460 millió forint. Igen, ezzel az egyszerű dizájnnal (erről itt olvashatsz)!

Miért írom le a híraggregátor részt? Több köze van ehhez, mint gondolnád!

Ha úgy nézzük, a legtöbb médiaoldal valamennyire híraggregátor, csak egy információt máshogy tálal. Persze, ha megjelölik a forrást. Szóval inkább mondjuk, információ feldolgozók. Na most a theHustle azt találta ki, hogy érthetően átadják a lényegi információkat az aktuális hírekről.

Valahol itt kell keresni a lényeget: A kulcs a rendszerességben és a szokás kialakításon van. Továbbá, hogy megpróbálsz valami mást nyújtani, de nem kell olyan nagyon újat, inkább MÁST.

A Hírkereső azokat szolgálja ki, akik igazi hírfalók, a Startlap az adatbázisra ment rá, tovább a kezdőlapom funkció miatt ér el havi 28 millió(!!!) megtekintést. Egyébként a Hírkereső és a Startlap / Hírstart oldalak bevételei nagy részét a hírportálok adják, akik fizetnek azért, hogy ezekről az oldalakról látogatókat kapjanak. Ezt teszik azért (mármint amiért fizetnek), mert így olcsón szereztek látogatottságot, és ezt eladják a hirdetőknek (hirdetésarbitrázs > olcsón veszel látogatót, majd ezt eladod a hirdetőknek). Tehát ez is egy MÁS fajta koncepció, üzleti modell.

Ha például hasonló hírgyűjtő oldalt szeretnél elindítani, annak egyik kiindulási pontja lehet pont a hírlevél, ami segít kialakítani egyfajta szokást a felhasználókban.

És ha már ötletért vagy itt, akkor pont itt van az 52. üzleti ötlet: Hírek röviden, sztoriban, 15 másodpercben. Havi 41 millió forint vár (kattints ide és olvasd el!).

De láttunk már sikert abból, hogy valaki csak információkat gyűjt össze, mint a Coinmarketcap.com, amit nemrég 130 milliárd forintért vásároltak fel. Lásd ebben a cikkben: Csokorba szedett információ, mint üzlet? Eladva 130 milliárd forintért!

Láthatod, csak egy jó koncepció kell! Hazai piacon egy jól ápolt, felépített 100-200 000-es hírlevél adatbázisra már komoly bizniszt lehet építeni.

A Minner hírlevél koncepciója – ez érdekes lehet neked!

Hétfőnként kapsz 5 üzleti hírt röviden, imádják az olvasók! Ez a Minnernél egyfajta extra szolgáltatás, igazából egy extra láb, hogyha mondjuk elvennék a Facebookot, vagy nem jönne annyi látogató a Googleból. A cél például nem is az, hogy átnavigáljuk a látogatót a Minnerre, sőt inkább az, hogy ott megkapja azt a hírszemlét, ami már segíti képbehozni, igen igazi üzleti képbehozó. A hírlevélben több más média oldalról vannak hírek, pl. HVG, Napi, G7, és nem mindig a Minner van első hírként, főleg azért is, mert kiderült, tüzetesen átnézik az olvasók. Nem ebből gazdagodik meg a Minner, de egy érdekes funkció azoknak a régi motoros Minner olvasóknak, akik mondjuk inkább csak heti egyszer vagy már ritkábban jönnek fel az oldalra. Itt a legnehezebb megállni, hogy tartsd magad ahhoz, hogy csak Minner, a többi más hír, más portál. De megéri, mert eszméletlen stabil olvasóközönség alakult ki, és hétfő reggel 6-kor sok olvasó számít a hírlevelemre. >>> A Minner hírlevél feliratkozás itt!

A theHustle sztorija egy infografikán a felvásárlásig

Forrás: Hubspot, TheHustle
Forrás: Stephen Phillips – Hostreviews.co.uk/ Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!