KezdőlapGazdaság és üzletHírszemle: Egy hét a Metaverzumban, Zalando hazai egy hónapja, 100 látogatóból 2,35...

Hírszemle: Egy hét a Metaverzumban, Zalando hazai egy hónapja, 100 látogatóból 2,35 vásárol, illatmarketing

-

Milyen a metaverzumban lenni egy héten át? Na nem szórakozásként, hanem dolgoznál a virtuális valóságban. 18 kutató lesztelte, élményeik nem voltak pozitívak. Amire még kíváncsiak voltunk, hogy vajon a Zalando mit tudott felmutatni az elmúlt egy hónapban és hallhatod majd azt is, hogy a konkurenciája mit csinált. Az illatmarketing és a Facebebook Avatar ruhái márcsak hab a tortán, a hírszemlénkben. A mikrofonok mögött Sólyom Eszter, Nyiri Donát és Mándó Milán.

Tudod! Hang is van és szöveges verzióban is megvannak a hírek, sőt már a percet is látod, hogy mikor beszélünk adott hírről.

A podcast hanganyaga

Spotify-on itt érhető el, Apple Podcast-ben is hamarosan (lassabban teszi be), vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A témák, hírek időbélyegei:

  • 18 alany a metaverzumban dolgozott – kísérlet – 2:16
  • Nyílnak a Meta első avatar boltjai – 14:11
  • Zalando Magyarországon – mit látunk 1 hónapnyi jelenlétük alatt – 20:45
  • Az online konverzió nem változott – 24:30
  • Fingerbot Kickstarter kampány, zseniális vagy ostoba? – 33:49
  • Illatmarketing, illatok használata a turizmusban – 42:59

A hírek szöveges verzióban

18 alany a metaverzumban dolgozott – kísérlet

18 egyetemi dolgozó egy héten át tartó virtuális valóságban való munkára jelentkezett, vagyis a metaverzumban dolgoztak. A résztvevők közül ketten órákon belül kiestek, hányingerre, szorongásra és migrénre panaszkodtak, amit részben az Oculus Quest 2 headset súlya okozott. A hányinger a virtuális valóság gyakori mellékhatása. Napi 8 órán át voltak a metaverzumban, de volt 45 perces ebédszünet, amikor természetesen a való világban voltak. A kísérletben résztvevő további 16 ember további negatív következményről számoltak be. A fizikai munkakörnyezethez viszonyítva a résztvevők átlagosan 42%-ban frusztrációról és 48%-ban szemfáradtság-növekedésről számoltak be. Sokan hiányolták a korábban megszokott papír alapú jegyzetelési lehetőséget. A podcastban elemeztük a kutatás eredményeit mélyebben is. A kutatásban német, szlovén és britt egyetemi dolgozók vettek részt. Forrás: businessinsider.com

Nyílnak a Meta első avatar boltjai

Mark Zuckerberg bejelentette, hogy nemsokára megnyílik a Meta Avatars Store. A Meta avatarajai, a minket megtestesítő 3d figurák, a Horizon Worlds nevű VR social térben jelentek meg először, de aztán használhatóvá váltak Facebookon, Instagramon és Messengerben. A digitális üzletben az avataroknak vásárolhatunk majd ruhákat 3 nagy divatmárkától, természetesen valódi pénzért A Balenciaga, a Prada és a Thom Browne jelenik majd meg, de Zuckerberg kiemelte, hogy a rengeteg ingyenes ruha is marad az avataroknak, nem azokat váltják le fizetős darabokkal.

Amiről nem találtam információt, hogy a ruhák NFT-k lesznek-e, azaz igazolható lesz a vásárlásuk és eredetiségük vagy csak sima digitális ruhák lesznek, mint bármelyik játékban. Valószínű persze, hogy NFT alapúak lesznek, hiszen az egész metaverzum ötlete a blokkláncra épül és Zuckerberg kiemelte azt is, hogy a bolt egy nyílt piactér lesz. Bárki fejleszthet és tervezhet majd ruhákat avataroknak és pénzt is kereshet ezzel. Forrás: techcrunch.com

Zalando Magyarországon – mit látunk 1 hónapnyi jelenlétük alatt

  • Május végén elindult Magyarországon is a Zalando, Európa egyik vezető online divat- és életmódplatformja. A hazai vásárlók az oldalon több mint 1700 márka 350 ezernél több ruházati termékéből válogathatnak.
  • Májusban 65 ezren kerestek rá. Láthatóan az About you is beerősített a Zalando miatt. Havi 378E ről havi 689 ezerre ment fel a keresések száma. Ez karácsonykor se volt ennyi. 
  • Ahogy bejött elindította a tiktok kampányát a Zalando, illetve rengeteg magyar influenszerrel dolgozik együtt
  • About you kifejezésre, márkára a google ads kattintási költség átlagosan 43 forint, addig a zalandora 120 foring
  • A helyi magyar márkák és kiskereskedők számára is hatalmas lehetőséget jelent a vállalat magyarországi indulása, hiszen a Zalando partnerprogramján keresztül a hazai vásárlók mellett Európa 25 országában közel 49 millió aktív felhasználó részére értékesíthetik termékeiket az online platformon keresztül. A Zalando ezzel kívánja segíteni a helyi márkák és kiskereskedők növekedését, nemzetközivé válását, és digitális stratégiájuk megvalósítását. https://www.digitalhungary.hu/e-kereskedelem/Megerkezett-Magyarorszagra-a-Zalando/16314/
  • “Tájékoztatásuk szerint a Zalando 2021-ben rekord növekedést ért el, a bruttó kereskedelmi volumene 34,1 százalékkal 14,3 milliárd euróra, az árbevétele 29,7 százalékkal 10,4 milliárd euróra nőtt 2020-hoz képest. Tavaly a kiigazított kamat- és adófizetés előtti eredménye (EBIT) 420,8 millió euróról 468,4 millió euróra nőtt a 2020-as évhez képest. A közleményük szerint jelenleg több mint 1000 partner vesz részt a partnerprogramban, és mintegy 4400 márka kapcsolódik a Zalandóhoz. A platform 2021-ben 7,5 milliárd oldallátogatást ért el. A társaság több mint 17 000 munkavállalót foglalkoztat Európában.” Forrás: Saját gyűjtés: Google kulcsszótervező, profitline.hu

Az online konverzió nem változott

Ökölszabály alapján 2,35% a konverzió az online térben. Ez nem változott az utóbbi években. Ez átlag, tehát van olyan akinek alig 1%, és van akinél 11%.
A csúcson, a top konverzió ott van, ahol például sok a visszatérő látogató, például egy Nespresso shopban, ahol a kapszuláknál óriási a konverzió. A konverziót persze növelhetjük, és kell is konverziónövelő eszközöket alkalmazni, de a forgalom, látogatók skálázása jobban hat a bevételedre. Napi 1000 látogató felett már vaskosabb pénztárcánk lesz. Forrás: Saját gyűjtés

Továbbiak a témában:

Fingerbot Kickstarter kampány, zseniális vagy ostoba?

A Fingerbot egy 3,5 cm oldalú kocka, ami képes okossá varázsolni otthonod és eszközeid, anélkül, hogy erre százezreket kellene költened. Nem ez a kaliforniai Adaprox első kampánya, ez már a kis robotuk 3. verziója. A Fingerbot felragasztható falfelületekre és eszközökre is, bármire ami mechanikus gombnyomást, kattintást, megnyomást igényel. Irányítható applikációból kézmozdulattal, de az eszközöket összekötő home hubbal hangvezérlés és távirányítós megoldást is kapnak a támogatók. Működik Sirivel, Google home-al, Alexával és több okosotthon rendszerrel. A legújabb Fingerbot típus 8 hónapig bírja egyetlen töltéssel, és Bluetooth helyett Zigbee protokolt használ a kommunikációra, így több másodperc helyett csak fél másodperces késése van. A Fingerbot képes tolni, húzni, kattintani, átkapcsolni, többféle kar jár hozzá, de képes még többfokozatú kapcsolókat is kezelni. A project lényege, hogy pár darab 25 dolláros eszközzel okosíthatsz az otthonodon és nem például egy új kávéfőzőt venned. Elég a meglévődre ragasztani egy fingerbotot. Forrás: www.kickstarter.com

Illatmarketing, illatok használata a turizmusban

Az illatok nagyon jól hívnak elő emlékeket, erős hatással vannak ránk, ezért veszünk illatgyertyákat de használják ezt még ingatlanosok is. A FastCompany cikkje szerint egyre többet használja az illatokat a turizmus is: légitársaságok, hotelek, és szórakozóhelyek illatokat vetnek be, hogy emlékezetesek maradjanak.

Az illatokkal nemcsak kellemes emlékeket idézhetünk elő, de az emberek érzékelése is trükközhető: kutatások szerint a “meleg” illatok mint a vanília vagy a fahéj közelség érzetét keltik, amitől egy hely szűkösebbnek vagy telibbnek tűnik. Valóban szűk helyekre, mint például egy reptéri lift ezért érdemes “hűvös” illatokat használni, mint például a menta vagy az eukaliptusz, amelyek ellenkező hatást váltanak ki. A citrusos illatokat a tisztasággal azonosítjuk, ezért ezeket gyakran használják fürdőszobákban, mosdóhelyiségekben. Az édes illatok csökkenthetik az emberek kalóriabevitelét (eltelünk a csoki illatával, ezért kevesebbet eszünk), míg a kávéillat segít fókuszálni, koncentrálni, így hasznunkra válhat egy konferenciahelyszínen, előadóban, üzleti meetingen.

Érdemes az illatokkal kísérletezni offline helyszíneken, üzletekben, akár a fenti módon, akár egy, az üzletünkkel azonosítható, saját illattal, mint például a Lush. Forrás: fastcompany.com

Korábbi hírszemléink

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek