Hírszemle: Emoji félreértés boomer vs Z generáció, cégutódlás problémák, karácsonyi költés

Dátum

Megosztás

Természetesen folytatjuk a decemberig tartó nyereményjátékunkat, csak figyelned kell a beszélgetésre és megtalálnod a feladványt. Meg kell találnod hol mondunk egy corporate bullshit mondatot, amit egy bullshit generátorból olvasunk fel. A hírekben már a 0. perctől egy rapid érdekességgel indulunk, méghozzá emoji etikettel, még én is (Milán) félreérhető smiley-kat küldtem munkatársaimnak. Szó lesz a családi vállalkozások esetében a cégutódlásról, Canva-gyilkos Microsoft fejlesztésről, karácsonyi vásárlóerőről. Egy számomra kedvenc téma is lesz, hogyan keressünk több pénzt a válságban? A mikrofonok mögött Sólyom Eszter, Nyiri Donát és Mándó Milán. Vágjunk bele!

A podcast hanganyaga (+videó)

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, Youtube-on videó itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A hírek időbélyegei:

  • Emoji etikett – félreérthető alap emojik – 0:00
  • Nyereményjáték eredmény és instrukciók – 4:34
  • Nem akarjuk átvenni a családi bizniszt – 8:05
  • “Canva-gyilkos” designer eszközt fejleszt a Microsoft – 20:56
  • A Facebooknak is már olyan eszközökhöz kell nyúlnia, mint a Tiktoknak? – 26:52
  • Laptopon többet hazudunk, de mobilon is! Zoom meetingek és a … 35:09
  • Kevesebbet szeretnénk költeni karácsonykor – felmérés – 40:00
  • Hogyan keressünk több pénzt cégként a válságban? – 48:08

Emoji etikett – félreérthető alap emojik

Tudtad, hogy ha “thumbs up” (mint a like jel) emojit ha küldesz, akkor azt a Z generáció nem veszi jó néven, szinte fenyegetőnek érzi. De az egyszerű mosolygós emoji esetében is érkeztek olyan visszajelzések, hogy teljesen máshogy értelmezi a fiatalabb generáció. Ha van fiatal munkatársad, akkor ezt jobb lesz meghallgatni!

Nyereményjáték megfejtés és egy kis instrukció

Minner Podcast nyereményjáték feltételek

Időtartam: 2022. 10. 20-tól 12. 15-ig

Október 20-i podcast megfejtése: “Céljuk, hogy sztenderdizálják a korreláló tranzakciós költségeket.” – Donát mondta a 24. perctől.

Találd meg az aktuális adásban, beszélgetésben, hogy hová csempésztünk be egy bullshitgenerátorban készített mondatot. Minden héten új sorsolás, minden héten az új podcast felkerülésekor indul az új játék! Nagyvállalati stílusú, értelmetlen szöveget kell keresned.

Nyeremény: 

– A beküldők számának 20%-a lesz nyertes, őket az új podcast megjelenésekor személyesen sorsoljuk ki az irodában és a nyertest értesítjük. 
– Adott podcasthoz kapcsolódó nyereményjáték addig tart, amíg fel nem kerül az újabb adás. (Csütörtökön reggel 8:00 – sorsolás a Minner Extra FB csoportban)

A nyertesek választhatnak az alábbiak közül: 

– vagy 1 db Minner esemény / workshop  jegy (általad választottra)

– vagy 1 db 10 000 forint alatti képzés

– vagy 10 000 forint értékű kupon az általad választott képzésre

Beküldés: minner.hu/podcast oldalon található űrlapon keresztül, vagy itt a cikk végén.

Nem akarjuk átvenni a családi bizniszt

A családi vállalkozások generációk közti átadása sokáig csak az esetek 33%-ában valósult meg. Ez a szám az utóbbi 5 évben 19%-ra csökkent. A PwC felmérése szerint az Egyesült Államokban az ilyen cégek harmada rendelkezik előre kidolgozott, dokumentált tervvel a tulajdonosváltásra, míg globálisan csak 24% készül erre előre. A Harvard Business Review összeszedte az okokat, amiért a cégek küszködnek a családon belüli örökléssel.

  1. A tulajdonosok annyira a napi működésre fókuszálnak, hogy eszükbe sem jut a generációváltás kérdése.
  2. Másik lehetőség, hogy az idősebb generáció nem képzi a fiatalabbat, nem engedi döntési pozíciókba, nem hagyja tanulni. Eközben viszont mégis azt várja tőle hogy átvegye a helyét.
  3. Vannak akik elijesztik az új generációt. Otthon a gyerekek folyton a nehézségeket, a panaszkodást hallgatják, (ez különösen igaz lehet Magyarországon), így a gyerekekben csak ez marad meg.

Forrás: hbr.org/

“Canva-gyilkos” designer eszközt fejleszt a Microsoft

A Microsoft által fejlesztett, Designernek nevezett új eszköz felhasználói felület és ezernyi sablon végiggörgetése nélkül, mesterséges intelligencia alkalmazásával állít elő szöveges utasítások alapján vizuális anyagokat, például posztert, szórólapot, meghívót, social media posztokat… Használhatsz hozzá saját fotókat, vagy a DALL-E AI képalkotó segítségével teljesen egyedi fotókat is alkothatsz.

Az eszközt nemrég mutatták be, de máris Canva-gyilkosként hivatkozott rá a Fast Company cikkje. Vajon sikerül a Designernek megfosztani a Canvát a trónjától? Egyelőre nehéznek tűnik, a Canva mára átütő siker lett azzal a koncepcióval, hogy esztétikus kreatívok tervezését egyszerű halandóknak is elérhetővé tették, egy 40 milliárd dolláros cég 100 millió aktív felhasználóval. A Microsoftnak azért lehet mégis sikere, mert az Office-on keresztül már van 345 millió fizető felhasználója és összesen több mint egymilliárd. A Designer megoldása pedig első ránézésre még a Canvánál is egyszerűbbnek tűnik.

Forrás: fastcompany.com/

Kapcsolódó Minner cikk: Átalakul a grafikusi szakma? Az AI art nem jön, hanem már…

A Facebooknak is már olyan eszközökhöz kell nyúlnia, mint a Tiktoknak?

A Mateverzum annyira nem érdekel senkit, hogy erős partnerekkel kell kampányolnia Zuckerbergnek. Az Among US fejlesztőcégével kötött a Facebook megállapodást, hogy a metaverzumba is megalkossák a népszerű játékot. Más játékfejlesztőkkel is le szeretne szerződni a techóriás. Érdekes felvetés, hogy eddig a Facebook elég magányos harcos volt, bár voltak kikacsintgatásai, de partnernek igazán nem tekint senkit. Ellenben a TikTok csinál show műsort, aktivizálja az embereket, a top influencerekre épít, online gamer showt szervez…

Forrás: hvg.hu/

Laptopon többet hazudunk, de mobilon is! Nesze neked Zoom meeting?

Egy új kutatás szerint az emberek hajlamosabbak hazudni, amikor laptopot használnak ahhoz képest, mint amikor okostelefont. A kutatásban résztvevő csoportok többféle zéróösszegű és ultimátumos, take it or leave it jellegű játékot játszottak, miközben 50-50%-ban használtak laptopot és okostelefont. Volt például olyan, hogy önbevallásos alapon kellett pénzt szétosztaniuk, de minden szabályt most nem részleteznék.

A laptoposok 82%-a hazudott játékostársának, míg a telefonosoknál ez csak 62%. Félretéve, hogy mennyien sokan hazudtak, mert az emberek sajnos ilyenek ezekben a játékokban, a különbség megdöbbentő. Korábbi kutatások már azt is bizonyították, hogy technológián keresztül rosszabbul értékelünk másokat, többet hazudunk és kevésbé működünk együtt. A kutatócsapat következő nagy kérdése, hogy csak idegenekkel tesszük ezt, vagy ismerősökkel is? Akárhogy is, ügyfelekkel ezek szerint jobb telefonálni, mint laptopon chatelni.

Forrás: theconversation.com/

Kevesebbet szeretnénk költeni karácsonykor – felmérés

A Gartner piackutató cég a fogyasztók karácsonyi shoppingoláshoz kapcsolódó attitűdjét vizsgálta. A legfontosabb számok:

  • csak 10% tervez többet költeni mint tavaly
  • 1/3-uk tervez kevesebbet költeni a tavalyi ünnepi szezonnál
  • az ajándékok kiválasztásánál a legfontosabb szempont 65% szerint az ár, 53% szerint az érték, 51% szerint az ingyenes kiszállítás
  • ajándékötleteket legtöbben, 35% egyenesen a megajándékozottól kérnek majd
  • a vásárlókat leginkább az inflációs várakozások miatt az árak és a lehetséges szállítási költségek és lehetőségek izgatják. 85% tart attól, hogy a pénzromlás hatással lesz a karácsonyi vásárlásra
  • így óvatosan becsülnek az elemzők, de azért várnak növekedést a tavalyi számokhoz képest, még ha szerényet is. Egy másik, a Mastercard készítette kutatás szerint idén a tavalyi 15.1 százalékos forgalmi növekmény helyett 4-6 százalékkal nőhet a karácsonyi szezon piaca.

A fentiektől függetlenül a nagy amerikai láncoknál már kezdődik, kezdődött a szezon, szezonális munkaerő alkalmazásával és karácsonyi kampányokkal, promóciókkal.

Forrás: kosarertek.hu

Hogyan keressünk több pénzt cégként a válságban?

A Minneren jelent meg az a cikkem, aminek címe: Válság idején ezt a 10 lehetőséget ki tudod aknázni vállalkozásként. Válság = lehetőség?! Biztosan te is hallottad már, hogy a válság egy probléma, de egyben egy lehetőség is. Aki ezt megfogja óriásit szakíthat. Nos ez igazán jól hangzik, de mit kell csinálni? Hol van az a bizonyos lehetőség? – tettem fel magamban a kérdést.

Amire első körben sikerült rájönnöm, hogy válságban az igazán nagy lehetőség az, amit eddig valamiért nem tudtál megtenni, mert korlátozva voltál benne. Tehát 10 tényezőt, lehetőséget vizsgálok, ami jó kiindulási pont lehet számodra. Most a podcastben kiemelnék egy fontosat, egy kicsit kapitalistábbat, hogy érezzük ilyenkor bizony lehetünk kicsit merészebbek.

  • Új szerződések, együttműködések: A recessziós, válságos időszakok jók arra, hogy újraértelmezzétek, újrakössétek a megállapodásokat. Példa a podcast beszélgetésben (vagy a linkelt teljes cikkben)!
  • Teljesen új szolgáltatást, terméket, üzleti modellt kitalálni, bevezetni: a válság a legjobb időszak egy új üzleti modell, termék, szolgáltatás bevezetésére. Ökölszabály! Ha drasztikus, akár piacromboló új üzleti ötleted támad saját piacodon, akkor azt érdemes: 
    • teljesen új célcsoporton tesztelni – nehogy kannibalizáld a meglévő vásárlóidat. 
    • akár teljesen más márkanéven is elindítani.

A teljes cikk: Válság idején ezt a 10 lehetőséget ki tudod aknázni vállalkozásként. Válság = lehetőség?!

Nyereményjáték megfejtés beküldés

Korábbi hírszemlék

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...

Csekklista étterem, bár, vendéglátóhely digitalizációjához. Digitális vállalkozói attitűd kialakítása

Megnyitsz egy cikket valamelyik média oldalon, aztán egyből szembetalálkozol a digitalizáció szóval. A legtöbb esetben nagy igazságokat írnak, itt-ott találni tippeket is, de vendéglátósként...

Tech cégek kirúgási hulláma, Új kereső a Google ellen, VB antiszponzor kampány – Hírszemle podcast

Valami van a levegőben! A tech szektor elbocsátási hulláma azért is lehet furcsa, mert azért egy trendi területen történik. Téma lesz egy saját projekt...