Hírszemle: Kabala a marketingben (pl. Alza), TikTok SEO, Amazon Prime Day statisztikák

Dátum

Megosztás

Biztosan a kabalafigurás lesz az egyik hír, ami a legérdekesebb lesz számodra. De a címbe már nem fért ki, hogy Instagram előfizetéses hírünk is van, amelynél felismertük, hogy lehetséges nem egy működő üzleti modell lesz. Ismét téma a TikTok, ami már-már jelzi, hogy jobban oda kell figyelned rá, itt most még a keresőoptimalizálás oldalát is megvizsgáljuk. Az Amazon Prime Day statisztikák is szintén érdekesek, egyrészt nyáron kaszált óriásit az Amazon, másrészt ez a fizetős hűségprogram eléggé bejön a cégnek. Lehet neked is? A mikrofonok mögött Sólyom Eszter, Nyiri Donát és Mándó Milán. Vágjunk bele!

A podcast hanganyaga

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A témák, hírek időbélyegei: 

  • Megszületett a Nerf kabalája. Kinek/mikor hasznos egy ilyen? Pl. Alza figura? – 1:52
  • Előfizetős Instagram – 13:32
  • Amazon Prime Day – Nyáron terméket eladni? Nekik működik! Rekord is született! 24:53
  • Mit csinálnak épp a nagy márkák a metaverzumban? – 33:19
  • E-kereskedelmi funkciók a Pinteresten – 43:50
  • TikTok keresőoptimalizálás – 52:44

A hírszemle hírei szövegesen

Csak a hírek, beszélgetünk is az adásban az adott témákról, érdemes meghallgatni!

Megszületett a Nerf kabalája. Kinek/mikor hasznos egy ilyen? Pl. Alza figura?

Megszületett a Nerf kabalája, Murph. A nerf gun szivacslövedékekből álló emberszerű lény. Első ránézésre ötletesnek tűnik, tekintve, hogy van kapcsolódási pont a márkához, megjelenik a termék benne és a Nerf-Murph névadás szójátéka is jópofa. Ugyanakkor van benne valami ijesztő és azóta több posztban is horrorfilmek szörnyeihez hasonlítják a kabalát. Van aki szerint a teljesen homogén kültakaró teszi ijesztővé, de valójában az arc hiánya a probléma. A kabalák épp az érzelmek kifejezése miatt jók, általában aranyosak is, hogy még jobban kötődjünk hozzájuk. Egy arc nélküli, ember formájú massza viszont nem fejez ki érzelmeket. A mozgása videós formátumban lehet vicces, esetlen vagy barátságos, de álló képeken az embereket inkább feszélyezi. 

A kabalák egy külön kommunikációs felület, ami összeköti a terméket és a fogyasztót. A vásárlók teljesen máshogy fogadják be az információkat egy kabalától, mint egy sales-es embertől vagy bármilyen céges alkalmazottól. A kabala tud kommunikálni szöveggel, hanggal, de sokszor elég neki vizuálisan megjelennie egy adott ruhában, színben, stílusban. Pl. karácsonyi akciónál mikulás sapka van rajta, nyáron napszemüveg stb…

Mitől működik egy kabala, miért jó (vagy nem jó) az Alza figurája vagy a Duolingo bagoly, hogyan tervezzünk ilyet a saját márkánknak? Ezeket jártuk körbe a podcastban, hallgasd meg a beszélgetést!

Forrás: adweek.com, design4users.com, visualcontent.space

Előfizetős Instagram

Egy januárban indult tesztidőszak után új funkciókkal bővül az Instagram előfizetős modellje. Egy-egy alkotóra lehet majd az Instagramon belül előfizetni 0,99-99,99 dollár közötti összeggel, amiért cserébe exkluzív tartalmakat kaphatunk. Ez bővült most a tesztidőszakban résztvevő creatorok kérésére az előfizetői sztorik mellett csak előfizetőknek látható hírfolyam bejegyzésekkel és Reelekkel. Lehetőség lesz 30 fős csoportos csevegést vagy exkluzív élő adást indítani csak a támogatóknak.

Az alkotó profil oldala is megújul, lila jelvény jelzi majd, hogy elérhetőek támogatói tartalmak, az előfizetők pedig külön tudnak majd szűrni a csak számukra készült tartalmakra. Adam Mosseri CEO kijelentette, azon dolgoznak hogy az Instagram legyen a legjobb online platform az alkotók megélhetésének biztosítására. A funkciók egyelőre csak az USA-ban elérhetőek, de Mosseri szerint a hozzáférőket és a pénzszerzési lehetőségeket is bővítik hamarosan. 

Forrás: digitalhungary.hu, theverge.com

Amazon Prime Day – Nyáron terméket eladni? Nekik működik! Rekord is született!

Az Amazon saját szezonja nyáron! Mintha egy kis karácsony lenne a cégnek. 2022-ben ez július 12-13-ra esett az Amazon Prime Day. Ezen csak az Amazon fizetős hűségprogramjáért fizető felhasználók vehetnek részt. 300 millió terméket adott el így az Amazon 2 nap alatt, percenként 100 000 terméket vásároltak. Ez a szám sokkal magasabb, mint a tavalyi, akkor 250 millió terméket adtak el a Prime Day-en. Az Amazon nem árulta el, de elemzők becslése alapján 12 milliárd dolláros forgalmat realizálhatott a cég.

Az évente tartott shopping napokkal az Amazon megalkotta a saját szezonját. Ilyenkor csatlakoznak legtöbben a fizetős hűségprogramjukhoz, aminek a díja havonta 14,99 dollár, vagy évente 139 dollár. Lényegében azért fizetnek, hogy kedvezményeket, ingyenes szállítás kapjanak. Az Amazon Prime előfizetők több, mint négyszer többet költenek egy átlagos Amazon vásárlónál. Nyáron jött el a kiskarácsony?

Forrás: techcrunch.com, cnbc.com

Mit csinálnak épp a nagy márkák a metaverzumban?

A hét új metaverzum híre, hogy a Mountain Dew összeállt a New York Excelsior (NYXL) nevű esport csapattal és megjelent a Decentraland nevű platformon. Csináltak egy olyasmi területet, mint egy fesztivál sátor, ahol egy nagy kivetítőn lehet nézni a meccseket az aktuális Call of Duty ligában, ahol a csapat is játszik. A Mountain Dew azt nyilatkozta, ez beleillik a márka jelenlegi irányvonalába, mivel az utóbbi években a gamer közösség felé mozdultak a hagyományos üdítő piactól. Rengeteg esport eseményt és csapatot szponzorálnak, szóval ez a fajta metaverzum megjelenés valóban passzol hozzájuk. A cégek jelenlegi nagy kihívása, hogy ha meg akarnak jelenni a metvarzumban, akkor hogyan és milyen virtuális teret építsenek. A nagy szabadság előnye a hátránya, kreatívnak kell lenni, mindenki máshogy fog kapcsolódni a közönségéhez.

Ez a hír adta az ötletet, hogy nézzük meg ki mit csinál épp a metaverzumban. A podcastban meghallgathatod, mit csinál a Jimmy Johns szendvicsező a Decentralandben, hogy köti össze valós rendelésekkel a virtuális világot a McDonald’s, vagy hogy jelenik meg a metaverzumban a Burger King, Wendy’s, Chipotle, Nike, Gucci, Coca-Cola, és további nagy márkák…

E-kereskedelmi funkciók a Pinteresten

Az elmúlt években kezdett egyre jobban ráfeküdni az e-kereskedelemre a Pinterest képmegosztó oldal (például bevásárlólistával), ezeket bővítik tovább a Pinterest API for Shopping bevezetésével. Ezzel a kereskedők a platformon kezelhetik a termékkatalógusukat, a termékcímkéző funkcióval pedig az egyes pineken (képeken) bejelölhetik a megvásárolható termékeket a webshopjukra mutató linkkel. Újítás még, hogy katalógusba kép mellett videót is feltölthetnek, így több szögből vagy használat közben is bemutatható a termék. 

A megoldás hasonlít az Instagram és Facebook bolthoz, amelyek szintén a közösségi média vásárlóerejét segítenek minél hatékonyabban kihasználni a márkáknak. A Pinterestet világszerte 430 millióan használják, a Kosárérték szerint a legideálisabb demográfiai csoportot érthetjük el az oldalon: a Pinterest felhasználóinak a 60 százaléka nő, ráadásul a 18-25 és a 25-40 évesek közül használják a legtöbben. A shopping funkciók egyelőre csak az USAban elérhetőek, de remélhetőleg nem kell sokat várni, hogy hozzánk is elérjen a fejlesztés. 

Forrás: kosarertek.hu

TikTok keresőoptimalizálás

Egyre több helyen látni, hogy említésre kerül a TikTok SEO. Több milliárd ember használja a videós platformot, és az emberek többsége bár feedből nézi a videókat (Neked vagy For You oldal), a keresőt is egyre többen használják. És ezt a Google mondja! Tanulmányuk szerint a 18 és 24 év közötti fiatalok nagy része megkerüli a Google-t a közösségi médiában végzett keresések javára, amikor információt keres. A fiatalok majdnem 40%-a amikor éttermet, ebédlőhelyet keres akkor nem a Google Térképet vagy a keresőt használja, hanem a TikTokot vagy az Instagramot. A TikTok keresője is alkalmazza azt, hogy ahogy elkezded pötyögni a keresőszót már egészíti is ki. A hogyan, miért, legjobb, top, így és hasonlóan kezdődő videók előkelő helyen szerepelnek a keresésekben. Fontos! Itt most első körben a content SEO az ami erős. 

Forrás:

fastcompany.com, tiktok.com, techcrunch.com

Korábbi hírszemlék

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!