Stars Coffee: ezen a néven indult egy olyan kávézólánc Oroszországban, ami átvette a Starbucks üzleteket. Még a logója is kísértetiesen hasonlít az amerikai eredetire. Nagyon érdekes, ahogy hagyják az orosz hatóságok, hogy mondhatni védjegysértést kövessenek el az orosz vállalkozók a kivonuló márkák ellen. További hírünk még a Facebook Metaverzum, történt ugyanis, hogy egy képet feltett Zuckerberg és az internet népe jól kiröhögte a fejlesztésüket. A szállodapiacról is lesz szó, ahol érdekes üzleti modell váltásnak is szemtanúi lehetünk. Lássuk a híreket! A mikrofonok mögött Sólyom Eszter és Mándó Milán (Donát most nyaral). Vágjunk bele!
A podacast hanganyaga:
Spotify -on itt éred el, Apple Podcast-ben itt éred el, vagy az alábbi lejátszón keresztül
A podcast hírek időbélyegei
- A szállodapiacnak a covid csak nátha volt, a recesszió, infláció teszi igazi fekvőbeteggé őket – 3:47
- Cineworld csőd jöhet? Miért van bajban a moziszektor? 15:08
- Kiröhögték Zuckerberg Metaverzumát az emberek – 24:38
- Kivonult márkák maradványai Oroszországban. Starbucksból Stars Coffee? – 33:56
- Hír update, utánkövetés – korábbi hírszemlék híreivel kapcsolatos friss információk: 43:03
- Amazon megvette az iRobotot,
- Netflixnél a reklámokat a Microsoft fogja szolgáltatni, offline verzióban nem lehet majd nézni a filmeket az olcsóbb csomagban,
- Bécsi tömegközlekedésben való kiszállítás kutatást sikeresen befejezték és már a tervezés szakaszba lépett a projekt.
- Instagram mégis hallgat kicsit a fogyasztókra, és Tiktokhoz hasonló teljesképernyős nézetből visszább vesz
A szállodapiacnak a covid csak nátha volt, a recesszió, infláció teszi igazi fekvőbeteggé őket
Baldauf Csaba, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke a 24.hu-nak adott interjújában elmondta, hogy a szobaár 15–20 százalékkal nőtt a tavalyi évhez képest, de a bérköltség is jelentősen emelkedett, utóbbi már a teljes bevétel több mint 35 százalékát teszi ki. Az energiaköltség szintén növekedtek egy wellness szállodában 10-ről 20 százalékra ugrott ez a tétel. Keresletcsökkenéssel is számolnak a szállodapiaci szereplők, az elkölthető extrajövedelmet akár a rezsicsökkentés és a magas infláció is csökkenteni fogja. Kiemelik, hogy szerencsére a kormány SZÉP-kártya esetében visszaállította a korábbi állapotot, élelmiszert már nem lehet vásárolni. A szállásadók statisztikái lapján nyár végi utazási szándék megmaradt, de az őszi hónapok esetében már látszik, hogy az előfoglalási hajlandóság messze nem annyi, mint tavaly. Amivel szembesül most a szállodapiac, hogy többen is időszakos nyitva tartást fognak választani. Forrás: https://24.hu/
Cineworld csőd jöhet?! Miért van bajban a moziszekor?
Csődvédelmi eljárást fontolgat az USA-ban a magyarországi Cinema City anyavállalata, a Cineworld. A BBC híre szerint a cég ötmilliárd dolláros adóssággal küzd. Más moziláncokhoz hasonlóan, a Cineworld-öt is a világjárvány kényszerítette térdre. Voltak ugyan az újranyitás óta kasszarobbantó filmek, de összességében nem tértek vissza a filmkedvelők a mozikba a járvány előtti nagyságrendben. A Cineworld az Egyesült Államokon kívül 10 országban, köztünk nálunk, Lengyelországban, Izraelben, Egyesült Királyságban is üzemeltet mozikat, világszerte 28 000 alkalmazottal. A Világgazdaság megkeresésére a Cinema City Magyarország kommunikációs igazgatója, Buda Andrea elmondta, hogy a Cineworld amerikai hálózatának esetleges csődje a magyar mozikat nem érinti. „A működésünk a továbbiakban is biztosított, fennakadások nincsenek és eddig sem voltak” – mondta Buda Andrea. Forrás: vg.hu
A podcastban beszélgetünk arról, hogy miért megy ilyen rosszul a filmekre épülő piaci szereplőknél, mint a mozik, streaming platformok. A 15. perctől!
Kiröhögték Zuckerberg Metaverzumát az emberek
Mark Zuckerberg közel 10 000 fejlesztővel dolgozik az új interneten, vagyis a Metaverzumon. A múlt héten a Facebookon posztolt egy képet a Horizon World-ből, ahogy egy elég fapados saját avatárja szelfizik az Eiffel toronnyal. A képre érkező reakciók nem voltak jóindulatúak: egy Twitter-felhasználó például azt írta, hogy a grafika olyan, mintha a PlayStation 1-re készült Teletubbiest látná. Mások a már a maguk korában sem túl szép Nintendo Wii-avatarok és a The Sims szerelemgyerekeként jellemezte Zuckerberg metaverzumbeli figuráját.
A Metaverzumba VR szemüveggel léphetünk, és avatárunkkal beszélgethetünk, vehetünk részt programokban. A vállalatóriás már több mint 10 milliárd dollárt áldozott a grandiózus elképzelés megvalósítására. Sokan emlegetik, hogy a 2007-ben elindult online virutális játék, a Second Life is szebb ennél. Nem elég, hogy már 15 éve fejlesztik a Second Lifeot, de már több mint 64 millió aktív felhasználója van, míg a Horizon Worlds csupán valamivel 300 ezer felett járhat.
Forrás: pcworld.hu, hvg.hu
Nem lehet komolyan venni a Metaverzumot? Nagy bullshit a WEB3.0 ebben a formában? Erről is beszélgettünk a podcastban. 24. perctől!
Kivonult márkák maradványai Oroszországban. Starbucksból Stars Coffee?
Az orosz-ukrán háború és az Oroszország elleni szankciók eredménye, hogy nagyon sok nagy márka, mint például a McDonalds vagy a Coca-Cola kivonultak Oroszországból. Ezek a kivonult márkák azonban olyan vákumot hagytak maguk után, amit az illegálisan importált áruk és a védjegyeket sértő másolatok gyorsan megtöltenek. Egy orosz italgyártó például CoolCola, Fancy, és Street nevű italokat dobozz piacra az ikonikus Coca-Cola, Fanta és Sprite színeire hajazó csomagolásban. Júniusban az országot elhagyó McDonalds helyén „Finom – és pont” néven indult gyorsétteremlánc, a szintén kivonult Starbucks utódjaként pedig Stars Coffee néven nyílt kávézó Moszkvában.A kivonuló cégek óvnák a védjegyeiket, illetve a márkáikat az értékvesztéstől, és harcolnának a hamisítványok és jogosulatlan import termékek miatt – főleg, hogy a jövőben még visszatérhetnének az orosz piacra. De a jogi érdekérvényesítés nem sok jóval kecsegtet: az orosz intézmények nem valami együttérzőek az országot bojkottáló nyugati vállalatokkal.
Forrás: haszon.hu/, korkep.sk, vg.h
Hír update, utánkövetés – Korábbi hírszemlék híreivel kapcsolatos friss információk:
43:03 perctől beszélgetünk ezekről
- Amazon megvette az iRobotot – robotporszívók piacán monopól helyzetbe került, továbbá a sokan aggályosnak tartják, hogy a robot feltérképezi, kamerázza a fogyasztók lakását és hogy az Amazon ezt felhasználja
- Netflixnél a reklámokat a Microsoft fogja szolgáltatni, offline verzióban nem lehet majd nézni a filmeket az olcsóbb csomagban
- Bécsi tömegközlekedésben való kiszállítás kutatást sikeresen befejezték és már a tervezés szakaszba lépett a projekt. Tehát a lakosok fogják kedvezményekért cserébe átvinni egyik helyről a másikra a rendeléseket. Korábbi hírszemlénkben: Hírszemle: Megszűnő Facebook funkciók, futárszolgálat tömegközlekedésen [podcast]
- Instagram mégis hallgat kicsit a fogyasztókra, és a Tiktokhoz hasonló teljes képernyős nézetből visszább vesz
Korábbi hírszemlék
- Hírszemle: felsültek a 4 napos munkahéttel, amerikai pizza olasz csődje, home… – 08. 17.
- Hírszemle: Nosztalgia marketing, viszonteladói árrögzítés bírság, Google válságstáb – 08. 10.
- Hírszemle: A közösségi gazdaság rossz? Érdekes oldalát mutatjuk be. Továbbá zöld… – 08.03.
- Hírszemle: Változik a Facebook, svájci óraipar gurított egy nagyot, céges ajándék piac, gif-marketing – 07.28
- Hírszemle: Kabala a marketingben (pl. Alza), TikTok SEO, Amazon Prime Day statisztikák– 07. 20
- Hírszemle: KATAsztrófa: hol a hiba?, Tesla nem a legnagyobb elektromos autó értékesítő, munkavállalók megfigyelése – 07. 14
- Korábbiakért kattints ide!