Hírszemle: Megszűnő Facebook funkciók, futárszolgálat tömegközlekedésen [podcast]

Dátum

Megosztás

A 100. Minner Podcast adás! Minner csapattal úgy döntöttünk, hogy a szokásos heti hírszemlénket felveszzük podcastként is. A mikrofonok mögött Sólyom Eszter, Nyiri Donát és Mándó Milán. Észrevetted, hogy mostanában sok funkciót kukázott a Facebook? Jó irányba megy a legnagyobb közösségi média oldal? Na, de van még más hírünk is, például a Bécsben felvetődött, hogy a tömegközlekedés utasai is kiszálíthatnák a csomagokat, online rendeléseket. A kutya vásárol saját magának marketing húzásról nem is beszélve. Hallgasd meg a friss hírszemlénket! 

A podcast hanganyaga

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón

A hírszemle hírei röviden, leirata

  • Érdekes példák arra, hogy mennyire erős ösztönző az ingyenesség: Egy buliban ingyen lehetett tetoválást csináltatni. Olyanok is tetováltattak, akik amúgy egyáltalán nem terveztek vagy akartak. Kutatás: 2 settingben kellett választani Hershey’s kiss és Lindt truffle között. A Lindt messze magasabb minőségű és nagyságrendekkel több fogy belőle. Hershey’ Kiss ingyen vagy Lindt 13 centért, mindenkinek az ingyenes csoki kellett. Amikor a Hershey’s 1 cent volt a Lindt 14, tehát mindkét árat megemelték 1 centtel. A Lindt nyert. A Hershey csak ingyen volt vonzóbb, a különbség az árban már nem számított efölött.Az eredmény egyértelmű volt: az emberek többre értékelik az ingyenes termékeket. Aránytalanul és irracionálisan. A fogyasztók hajlandók teljesen feladni a saját költség-haszon elemzést hajlandóak szuboptimális döntést hozni az ingyenes termék javára.
  • A klímaváltozás egyik elkövetője az élelmiszeripar és az ételpazarlás. A szemétdombon lebomlás során metánt termelő ételhulladék az üvegházhatású gázkibocsátás 8-10%-ért felelős az ENSZ adatai szerint, ráadásul a kidobott étel nagy gazdasági veszteséget is jelent. Innovatív startupok igyekeznek az élelmiszerek területén is körkörös gazdaságot létrehozni, ilyen üzleti modellben gondolkozni, erre hozott pár példát a Hustle hírlevél.
    • Például, a Loop Mission például felesleges vagy csúnya terményeket vásárol fel, ami vagy nem kerülne a polcokra, vagy megmarad mert a vásárlóknak nem kell, és ezekből készít zöldség és gyümölcsleveket. 
    • A Pulp Pantry pedig pont a zöldséglé elkészítése után megmaradt, tápanyagokban gazdag zöldség pépet használja fel, zöldségcsipszet készítenek belőle. 
    • A Silo pedig egy londoni fine dining étterem, ahol a konyha a hulladékmentesség jegyében működik. Az ételeiket úgy tervezik, hogy ami az egyik fogás mellékterméke, azt valahogy felhasználják egy másik fogáshoz, például a halfeldolgozásból megmaradt részekből szószt készítenek,
  • 6000 bécsi utast kérdeztek meg, hogy utazás közben elvinnének-e interneten rendelt csomagot egyik automatából a másikba, miközben utaznak. A többség válasza igen volt. Ezzel 20%-kal csökkenne a csomagszállítással kapcsolatos üvegházhatású gázok kibocsátását.
  • A Bark & Co nevű amerikai cég kutyajáték, rágóka és jutalomfalat értékesítéssel foglalkozik, kizárólag online. Nincs fizikai bolt, csak webshop, így jött nekik az ötlet, hogy szerveznek egy kitelepülést, egy BarkShop Live nevű eseményt, tehát ideiglenesen nyitnak egy fizikailag is látogatható boltot. De igazából nem is boltot nyitottak, és itt jön az ötlet lényege, hanem egy játszóteret a kutyáknak, tele a játékokaikkal. Innentől több, értékesítési szempontból zseniális, húzás következik, szerintem nagyon sok mindent csinálnak hibátlanul. Az egész folyamat így néz ki:
    • Időpontot foglalsz 30 dollárért, amit természetesen levásárolhatsz a helyszínen. Tehát már azelőtt megvan az elköteleződés és a vásárlás, hogy odamennél.
    • Odaérve a kutyák szabadon játszhatnak és itt jön a fő marketing üzenetük: A kutyád intézi magának a vásárlást. Nem kell próbálkoznod, hogy mit szeret és mit nem, hiszen ő dönti el mivel játszik.
    • Végül pedig jön a vásárlást segítő technológiai innováció: A kutyák kapnak egy nyakörver a helyszínen, ami kapcsolódik a játékokban lévő RFID jeladóhoz. A cég is adatot gyűjt és a gazdi is. A session végén meg tudod nézni melyik játékkal mennyit játszott a kutyád és ez alapján vásárolhatsz.
  • Az emberek szívesen chatelnek nagy márkákkal, illetve szívesen megosztanak chaten személyes adatokat hogy perszonalizált ajánlatokat kapjanak. Az EUS fogyasztók 60%-a, az amerikaiak 51%-a részesíti előnyben az üzenetküldést ügyfélszolgálati kérdésben az e-mailek vagy telefonhívások helyett, mivel úgy gondolják, hogy ez gyorsabb és kényelmesebb. Európai fogyasztók 67%-a írt már nagy márkának privát üzenetet Messengeren, Instagram DM-ben vagy Whatsappon, 53%-uk kattintott már az üzenetküldés gombra egy hirdetésben. Ráadásul: Az EU-s fogyasztók 81%-a szívesen adna meg személyes adatokat is hogy személyre szabottabb ajánlatokat kapjon.
  • A Facebook kivezeti a helyelőzmények, „Ismerősök a közelben”, és többek között a podcast funkciót is rendszeréből május 31-vel. Mi történik a Facebookkal?

Előző hírszemle:

Hírszemle: Lidl az USA-ban, Apple szereld magad, 3 millió Canva előfizető, munkaidő után keres a főnök [podcast]

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!