Hírszemle: Minél magasabb vagy annál sikeresebb lehetsz és több pénzt keresel! Helyi gyártás vs Kína, Tiktok mindent lát?!

Dátum

Megosztás

A 2008-as válság óta nem láttunk ilyen átalakulást a világ gazdaságában, mint ami most jön. Nemcsak az elszálló rezsi árak miatt, hanem például itt a helyi gyártás felerősödése a kínai gyártással szemben. A szárazság miatt a szépséghibás, kevésbé esztétikus gyümölcsöket és zöldségeket is a polcokra teszik Nagy-Britanniában. Kezdjük a legfurcsább statisztikával, kutatással: a magasság és a siker, fizetés összefüggéseire leltek kutatók. Persze, az adás végére Tiktok hírünk is lesz. A mikrofonok mögött Sólyom Eszter, Nyiri Donát és Mándó Milán. Vágjunk bele!

A podcast hanganyaga

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt vagy az alábbi lejátszón keresztül

A hírek időbélyegei:

  • Magasság és siker kutatás, sőt magasabb fizetés: 2:43
  • A helyi gyártás erősödhet Európában, ázsiai függőséget építik le 12:02
  • Franciaország betiltotta az üzemanyag reklámokat – 21:05
  • YouTube podcast platform?- 25:17
  • Szárazság és a szépséghibás zöldségek, gyümölcsök – 32:46
  • A TikTok minden mozdulatot elemez? 40:40
  • Már napi 10 millió aktív felhasználója van a BeRealnek, TikTok 48:27

Magasság és siker kutatás, sőt magasabb fizetés

A magassági megkülönböztetés egy kevésbé ismert de nagyon is valós diszkrimináció. Egy tanulmány kimutatta, a munkaadóknál fontos a magasság, nagyobb valószínűséggel utasítják el az alacsonyabb jelölteket, még ha ugyanolyan is az önéletrajzuk, mint a magasabb jelentkezőké. Előléptetéseknél is számít a magasság, az előítéletek szerint a magasabbak alkalmasabbak vezetőnek, mert dominánsabbak, intelligensebbek és egészségesebbek. Az USA-ban, Egyesült Királyságban és Kínában magassági bérszakadékot is kimutattak, azaz összefüggést a magasság és a magasabb fizetések között. Természetesen ez nem ugyanúgy működik nőknél és férfiaknál, előbbiek magassága fenyegetésként is hathat az alacsonyabb férfi kollégáira.

Forrás: index.hu/

A helyi gyártás erősödhet Európában, ázsiai függőséget építik le

A G7-en jelent meg egy cikk, amelynek címe: Kiszolgáltatottá váltak az európai cégek, de most az önellátás felé fordulhatnak. A Készletezési Kutatások Nemzetközi Társasága budapesti konferenciáján a Minner korábbi 2022-es üzleti ötletei közül a lokális gyártást erősítették meg. Kiemelték a konferencián, hogy az európai gyártók, kereskedők kiszolgáltatottá váltak az ázsiai beszállítók felé, ami súrlódáshoz is vezetett a járványidőszak alatt.

A beszállítói kockázat olyan szinten felütötte a fejét, hogy például egy-egy apró alkatrész hiányán múlik egy repülő összeszerelésének befejezése. A cégek akkor maradhatnak sikeresek, ha az önellátásra rendezkednek be. A Minner 2022-es üzleti ötletében írtunk a helyi gyártásról, amiben persze pikantéria, hogy a gyártósor pont Kínából jön.

Forrás: g7.hu

Franciaország betiltotta az üzemanyag reklámokat

Franciaország a világon elsőként betiltotta a fosszilis energiahordozók reklámozását. Első körben az üzemanyagok kerültek tiltólistára, de jövőre elvileg a földgáz sem szerepelhet semmilyen reklámban. Fontos, hogy nem a cégeket hanem a termékeket bannolták, tehát másfajta, például zöld energiához köthető dolgokat tudnak reklámozni. Van ennek értelme? Erről beszélgettünk a podcastben!

Forrás: óthe-media-leader.com/

Podcast platformmá válik a YouTube?

Míg a YouTube-ra sokan csak videós platformként tekintenek, a YouTube Musicnak 2021 szeptemberében havi 2 milliárdnál több felhasználója és több mint 50 millió fizetett előfizetője volt. Bár a versenytársak, köztük a Spotify, az Apple és az Amazon nagy lépéseket tettek ezen a téren, a Cumulus Media elemzése szerint a YouTube Amerika legnépszerűbb podcast-platformja, amely a hallgatók 24,2%-át ragadja meg, szemben a Spotify 23,8%-ával és az Apple 16%-ával.

Úgy tűnik, a cég szeretné méginkább bebetonozni a podcast-lejátszói szerepét. Az amerikai YouTube-on ugyanis július végén mindenféle fanfár nélkül megjelent egy podcast főoldal. Vajon mit jelenthet ez a podcastereknek és a tartalomfogyasztóknak? Erről spekuláltunk a podcastben!

Forrás: Hustle hírlevél

Szárazság és szépséghibás zöldségek, gyümölcsök

Nagy-Britanniában a Lidl közölte, hogy felülvizsgálják a zöldségekre és gyümölcsökre vonatkozó méretbeli és alakbeli szabványaikat. A polcokra kerülhetnek szépséghibás zöldségek, gyümölcsök. Nemcsak a szárazság miatt, hanem egyébként ezzel a lépéssel az ételpazarlást is csökkentik.

A következő adat döbbenet lesz: az Edinburgh-i Egyetem 2018-as kutatása szerint az európai termelők által termesztett zöldségekből és gyümölcsökből évi több mint 50 millió tonna, a megtermelt mennyiség több mint egyharmada landol a kukákban esztétikai kifogások miatt.

Forrás: index.hu/

A TikTok minden mozdulatot elemez?

Egy szoftvermérnök kutatása szerint a TikTok képes minden létező tevékenységet nyomon követni. Ugye ez önmagában nem nagy szó, de a TikTok az egyetlen olyan közösségi média oldal, ahol nem választható opció, hogy böngészőben vagy az appon belüli ablakban nyíljanak meg a linkek. A problémás helyzetet az generálja, hogy innentől bármilyen a TikTokon kívüli oldalt is képes az app követni, például ha vásárolunk egy ott látott videó hatására az app láthatja a beírt kártya adatokat, vagy számlázáskor beírt személyes adatokat. A TikTok ausztrál szóvivője is védekezett, hogy nem gyűjtenek billentyű leütéseket a kódjukkal, csak hibakeresésre és elhárításra használják. Ennek a hírnek a jogi, etikai, üzleti vonatkozásairól beszéltünk a podcastben.

Korábbi hírszemlék

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Változtatok a marketingszövegen. Lesz több eladásom? Mutatom az eredményt!

Ott a termék, szolgáltatás a weboldalon. Tiszta sor, hogy jó a termék, veszegetik is, vagy ahogyan a kínai importosunk szokta mondani: csipegetik. Nos felmerül...

Így áll a 3 friss vállalkozás néhány héttel az indulásuk óta – Business GYM

A Minner Business GYM-be nem csak cikk formájában szeretnénk tartalmat gyártani, hanem videó formátum is segíteni fog még jobban elmélyülni a vállalkozás indítás rejtelmeibe....

Hírszemle: Saját fizetését emelte a CEO válságban, étel dropshipping, IKEA víztakarékos megoldása

Egy légitársaság vezetője béremelést eszközölt saját magának akkor, amikor is a cég éppen válságban van. Roppant érdekes helyzetet szült, természetesen sokan támadták. A közösségi...

Gerillamarketing: Ízteszt, termelői vs bolti zöldség. Lecsó kóstolás, vakteszt

Na ezt már szeretem! Amikor egy beszélgetésből tettek születnek. Azért vagyunk vállalkozók, hogy problémákat oldjunk meg és persze kipróbáljunk minél több dolgot, hogy lássuk...

Nekem ezért fognak fizetni? Egy leendő és egy veterán szabadúszóval beszélgettem [podcast]

A felvétel még nyáron készült, amikor is összejött egy tucat szabadúszó a Minner főhadiszálláson. Olyan digitális szabadúszók, akiknek mindössze egy laptop is elég a...

Esettanulmány – Így vezette be a Google Workspace-t a Tumblebee

Még a tavasszal volt egy olyan akció a Minnernél, amely esetén ha megvett valaki adott üzleti kurzusokat, akkor a vásárlás után egy hónappal egy...

Hírszemle: Energiaválság, csődhullám. Beszéljünk a fizetésről? Web3 tényleg működő része

A cégek csődjeit hozza a rezsiválság, a cégek áremeléssel és takarékoskodással próbálják elejét venni ennek. 1600 vállalatvezető nyilatkozott erről a Portfóliónak, ezt a hírt...

Csökkenő szállítási díjak Kínából. Jó hír, vagy a recesszió előszele?

Olyan alacsony díjszinteken lehet konténereket Európába szállítani Kínából, amelyek a koronavírus okozta árrobbanást követően sokáig elképzelhetetlennek tűntek. Kétéves mélyponton vannak mind a tengeri-, vasúti és...