Hírszemle: Minél magasabb vagy annál sikeresebb lehetsz és több pénzt keresel! Helyi gyártás vs Kína, Tiktok mindent lát?!

Dátum

Megosztás

A 2008-as válság óta nem láttunk ilyen átalakulást a világ gazdaságában, mint ami most jön. Nemcsak az elszálló rezsi árak miatt, hanem például itt a helyi gyártás felerősödése a kínai gyártással szemben. A szárazság miatt a szépséghibás, kevésbé esztétikus gyümölcsöket és zöldségeket is a polcokra teszik Nagy-Britanniában. Kezdjük a legfurcsább statisztikával, kutatással: a magasság és a siker, fizetés összefüggéseire leltek kutatók. Persze, az adás végére Tiktok hírünk is lesz. A mikrofonok mögött Sólyom Eszter, Nyiri Donát és Mándó Milán. Vágjunk bele!

A podcast hanganyaga

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt vagy az alábbi lejátszón keresztül

A hírek időbélyegei:

  • Magasság és siker kutatás, sőt magasabb fizetés: 2:43
  • A helyi gyártás erősödhet Európában, ázsiai függőséget építik le 12:02
  • Franciaország betiltotta az üzemanyag reklámokat – 21:05
  • YouTube podcast platform?- 25:17
  • Szárazság és a szépséghibás zöldségek, gyümölcsök – 32:46
  • A TikTok minden mozdulatot elemez? 40:40
  • Már napi 10 millió aktív felhasználója van a BeRealnek, TikTok 48:27

Magasság és siker kutatás, sőt magasabb fizetés

A magassági megkülönböztetés egy kevésbé ismert de nagyon is valós diszkrimináció. Egy tanulmány kimutatta, a munkaadóknál fontos a magasság, nagyobb valószínűséggel utasítják el az alacsonyabb jelölteket, még ha ugyanolyan is az önéletrajzuk, mint a magasabb jelentkezőké. Előléptetéseknél is számít a magasság, az előítéletek szerint a magasabbak alkalmasabbak vezetőnek, mert dominánsabbak, intelligensebbek és egészségesebbek. Az USA-ban, Egyesült Királyságban és Kínában magassági bérszakadékot is kimutattak, azaz összefüggést a magasság és a magasabb fizetések között. Természetesen ez nem ugyanúgy működik nőknél és férfiaknál, előbbiek magassága fenyegetésként is hathat az alacsonyabb férfi kollégáira.

Forrás: index.hu/

A helyi gyártás erősödhet Európában, ázsiai függőséget építik le

A G7-en jelent meg egy cikk, amelynek címe: Kiszolgáltatottá váltak az európai cégek, de most az önellátás felé fordulhatnak. A Készletezési Kutatások Nemzetközi Társasága budapesti konferenciáján a Minner korábbi 2022-es üzleti ötletei közül a lokális gyártást erősítették meg. Kiemelték a konferencián, hogy az európai gyártók, kereskedők kiszolgáltatottá váltak az ázsiai beszállítók felé, ami súrlódáshoz is vezetett a járványidőszak alatt.

A beszállítói kockázat olyan szinten felütötte a fejét, hogy például egy-egy apró alkatrész hiányán múlik egy repülő összeszerelésének befejezése. A cégek akkor maradhatnak sikeresek, ha az önellátásra rendezkednek be. A Minner 2022-es üzleti ötletében írtunk a helyi gyártásról, amiben persze pikantéria, hogy a gyártósor pont Kínából jön.

Forrás: g7.hu

Franciaország betiltotta az üzemanyag reklámokat

Franciaország a világon elsőként betiltotta a fosszilis energiahordozók reklámozását. Első körben az üzemanyagok kerültek tiltólistára, de jövőre elvileg a földgáz sem szerepelhet semmilyen reklámban. Fontos, hogy nem a cégeket hanem a termékeket bannolták, tehát másfajta, például zöld energiához köthető dolgokat tudnak reklámozni. Van ennek értelme? Erről beszélgettünk a podcastben!

Forrás: óthe-media-leader.com/

Podcast platformmá válik a YouTube?

Míg a YouTube-ra sokan csak videós platformként tekintenek, a YouTube Musicnak 2021 szeptemberében havi 2 milliárdnál több felhasználója és több mint 50 millió fizetett előfizetője volt. Bár a versenytársak, köztük a Spotify, az Apple és az Amazon nagy lépéseket tettek ezen a téren, a Cumulus Media elemzése szerint a YouTube Amerika legnépszerűbb podcast-platformja, amely a hallgatók 24,2%-át ragadja meg, szemben a Spotify 23,8%-ával és az Apple 16%-ával.

Úgy tűnik, a cég szeretné méginkább bebetonozni a podcast-lejátszói szerepét. Az amerikai YouTube-on ugyanis július végén mindenféle fanfár nélkül megjelent egy podcast főoldal. Vajon mit jelenthet ez a podcastereknek és a tartalomfogyasztóknak? Erről spekuláltunk a podcastben!

Forrás: Hustle hírlevél

Szárazság és szépséghibás zöldségek, gyümölcsök

Nagy-Britanniában a Lidl közölte, hogy felülvizsgálják a zöldségekre és gyümölcsökre vonatkozó méretbeli és alakbeli szabványaikat. A polcokra kerülhetnek szépséghibás zöldségek, gyümölcsök. Nemcsak a szárazság miatt, hanem egyébként ezzel a lépéssel az ételpazarlást is csökkentik.

A következő adat döbbenet lesz: az Edinburgh-i Egyetem 2018-as kutatása szerint az európai termelők által termesztett zöldségekből és gyümölcsökből évi több mint 50 millió tonna, a megtermelt mennyiség több mint egyharmada landol a kukákban esztétikai kifogások miatt.

Forrás: index.hu/

A TikTok minden mozdulatot elemez?

Egy szoftvermérnök kutatása szerint a TikTok képes minden létező tevékenységet nyomon követni. Ugye ez önmagában nem nagy szó, de a TikTok az egyetlen olyan közösségi média oldal, ahol nem választható opció, hogy böngészőben vagy az appon belüli ablakban nyíljanak meg a linkek. A problémás helyzetet az generálja, hogy innentől bármilyen a TikTokon kívüli oldalt is képes az app követni, például ha vásárolunk egy ott látott videó hatására az app láthatja a beírt kártya adatokat, vagy számlázáskor beírt személyes adatokat. A TikTok ausztrál szóvivője is védekezett, hogy nem gyűjtenek billentyű leütéseket a kódjukkal, csak hibakeresésre és elhárításra használják. Ennek a hírnek a jogi, etikai, üzleti vonatkozásairól beszéltünk a podcastben.

Korábbi hírszemlék

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!