Rendszeresen előkerülő téma, hogy akkor miként lehet a Tiktokon bevételt generálni, hiszen láthatóan nem egy sales platform. Időközben a Telekom itthon bejelentette, hogy 4 napos munkahetet tesztel. Érdekes üzleti modell csődről is beszélünk, ez pedig a hazai fürdőkről szól, egy Somogy-megyei fürdő szenvedéséről. És egy nagy márka termékbevezetés csődjéről is szó lesz. Izgalmas! A hírt leírjuk röviden, elmondjuk a podcastban, majd át is beszéljük hárman. A mikrofonok mögött Sólyom Eszter, Nyiri Donát és Mándó Milán.
A podcast hanganyaga
Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt találod, vagy az alábbi lejátszón keresztül:
A podcast hírek szövegesen
Elérte a Minner TikTok csatornája a 10 000 követőt
Fontos hír, mert leteszteljük helyetted, hogy van-e perspektíva a TikTokban, megmutatjuk hogyan lehet csinálni, és persze nemcsak írunk róla, csináljuk is. Ezt láthatod. Nos organikusan, hirdetések nélkül elértük a 10 000 követőt, sőt, több videónk is több százezres nézettséget ért el.
Persze a fő kérdés, hogy lehet-e bevételt generálni ebből. Izgalmas, mert a platformra főként szórakozni mennek az emberek. Tehát meg kell találni az egyensúlyt, hogy maradjunk szórakoztatóak, de valahogy be tudjuk terelni az értékesítési csatornánkba, funnelünkbe a követőket, TikTok felhasználókat. Tehát a TikTokot csak egy belépési pontnak tartjuk. Az eladást már a Minner.hu, hírlevél, események, vagy a podcast fogja jelenteni.
Ügyfeleink közül már többnél is megjelent a TikTok marketing és láthatóan költséghatékonyan el lehet érni tömegeket. Többen is sikeresen beépítették a marketingstratégiájukba. Közvetlen eladás helyett hosszabb értékesítési szakaszba terelik be a látogatót.
A másik terület, ahol igazán kihasználják a cégek a TikTokot az a toborzás.
Könnyebb ügyfelet találni ma, mint jó munkaerőt.
A cégek a közösségi médiát már sokszor főleg új munkaerő megtalálására használják. Érdekes! Beszélünk erről a podcastben.
Forrás: Minner.hu
4 napos munkahetet tesztel a Magyar Telekom
Már áprilisban beszámoltunk róla, hogy Angliában tesztelni fogják a 4 napos munkahetet. A tesztüzem június 6-án rajtolt el és most egy magyar multi is bejelentette, hogy kipróbálják.
Hazánkban a Telekom lesz az első nagyvállalat, aki teszteli ezt. A tervezett 4 hónapos pilot időszakban ráadásul teljes 5 napos munkabért adnak majd a dolgozóknak. Júliustól októberig tart majd ez a csökkentett munkaidő több különböző részlegről kiválasztott csoportnak.
Az óraszám csökkentése és az alapbér megtartása egyébként a legjobb, a 4 napos munkahét valódi megvalósulása. Opció lehetne még, hogy az órákat rendezik csak át (napi 10 óra 4 napig), vagy hogy arányosan a bér is csökken. Pozitív, hogy ők nem ezt a megoldást választották.
Érdekel a 4 napos munkahét tudományos háttere? 4 napos munkahét. Új irányzatok a munka világában?
Erről például nem volt szó a rendezvényen: 5 szervezetfejlesztési trend (+ ami kimaradt) a Connect Konferenciáról
Forrás: penzcentrum.hu
Old Navy veszteséges plus size kampány
Az USA-ban a nők fele 14-esnél nagyobb méretet hord (viszonyításképp, a 8-as a klasszikus M méret). A plus size ruhák ehhez képest az elérhető ruhaválaszték csupán 19%-a. Érdekességként az arány itthon, hogy a nők harmada túlsúlyos és a negyedük elhízott. Teljesen logikus üzleti döntés, társadalmi felelősségvállalás nélkül is, hogy a cégek áruljanak több plus size ruhát, de nagyon nem mindegy hogyan teszik.
Jó példa az Old Navy, akik tavaly indítottak nagyszabású plus size kampányt. Hatalmas PR-t csaptak neki, mentek a TV reklámok, újratervezték a gyártósorokat, új technológiákat alkalmaztak, hogy ugyanaz a ruha minél több testméreten legyen hordható, átalakították a boltokat, hogy ne legyen külön szekcióban a normál és a plus size ruházat. Még az árazási modellt is megváltoztatták, hogy minden méret ugyanannyiba kerüljön.
A jól hangzó kampány viszont 19%-os bevételcsökkenést hozott az elmúlt évben. Az egyik nagy ok, hogy a márka tervezés és adatgyűjtés nélkül vágott bele a programba. Míg mások szépen fokozatosan nyitnak a plus size felé és közben elemeznek, készülnek, az Old Navy hasraütésszerűen lőtte be a mennyiségeket. A népszerű méretek azonnal elfogytak, a túl kicsit és túl nagy méreteket pedig akciózhatták, veszteséget termelve. A túl kevés átlagos mérettel pedig sok vásárlót veszítettek.
A másik nagy ok, hogy a fogyasztók szokásait sem mérték fel, nem foglalkoztak eleget a célközönséggel. Az átlagos amerikai mérete 18-as, az ő célközönségük eddig 0-14 közötti volt, ilyen ruhákat árultak. Tehát pont a lakosság 14 fölötti része nem jár az Old Navy-be. Odaszoktatni teljesen új vásárlóközönséget nem 3 napos folyamat.
A podcastben beszélgetünk, hol ronthatták el, beszéltünk a buyer personáról, termékstratégiáról.
Forrás: fastcompany.com/
Somogy megyei fürdő, ami a csőd szélén áll. Miért?
A csokonyavisontai termálfürdő évek óta súlyos problémákkal küzd. Egy nagybefektető áron alul elvileg megszerezte a fürdőt az önkormányzattól, de az önkormányzat szabálytalannak találta és megsemmisítette a tranzakciót. A koronavírus teljesen megölte a turizmust, az 1600 főt számláló falu fürdője 1990-es években élte fénykorát, amikor is több százezres vendég is megfordult náluk. Az egyetlen professzionális szálláshely tulajdonos szerint ahol elúszott a projekt, hogy míg Zalakaros hotelekkel, panziókkal bástyázta körül magát, addig a falu erre nem fordított elég figyelmet.
Forrás: 24.hu
GKI Digitál 2022-es streaming körkép
Egyre nagyobb a verseny hazánkban is a streaming piacon, ami ma egy kicsit még nagyobb lett, ugyanis a felvétel napján indult el a Disney+ szolgáltatás Magyarországon.
A streaming platformok használatáról szóló kutatás szerint 2022-ben már a felnőtt magyar internetezők 39%-a rendelkezik előfizetéssel vagy hozzáféréssel legalább egy streaming szolgáltató kínálatához. Ez több mint 2 millió fős aktív felhasználói bázist jelent, ami a GKID egy évvel ezelőtti méréséhez képest jelentős, 56%-os bővülés.
A piacvezető és márkaismertség szerint első a Netflix, de akár 180 000 előfizetővel is számolhat a Disney+ az induláskor. A magyarok átlagos streaming rezsije 4500 Ft. A felhasználók többsége egy vagy legfeljebb két szolgáltató kínálatához fér hozzá, alig 3% néz 3+ platformot.
Érdekes még, hogy abszolút első a Netflix (ismertség, kedveltség, felhasználói bázis), közel 1,8 millió aktív felhasználója van, ezt az HBO Max követi 1,3 milliós becsült bázissal. A két óriás mögött egyelőre légüres tér van és 3-4. helyen az Apple és az Amazon osztozik 124 ezres, illetve 91 ezres becsült felhasználói bázisokkal.
Forrás: GKI Digital
TikTok Avatarok, mint a bitmoji
Majdnem minden hónapban érkezik valami új a TikTokra. A 10 perces videók után jött a Live előfizetés, most pedig az Avatarok érkeznek. Az effektek között lesz majd elérhető az új TikTok Avatar nevű hatás, amivel mindenki csinálhat magának saját bitmoji stílusú karaktert. A bőrszínen, hajon, tetkókon, kiegészítőkön túl még hangot is választhatunk neki, amin aztán a karakterünk megszólal. Az Avatart kétféleképp is lehet használni. Egyrészt berakhatod magad mellé a videókba, de ami a fontosabb: átveheti a helyedet a képernyőn. Utánozza a mimikád, a mozdulataid és beszél helyetted a kiválaszott hangon.
Ez nagyon jól egybecseng egy korábbi hírszemlével, ahol a virtuális influencerekről beszéltünk. A VR és az AR lehetővé teszi, hogy az emberek az arcuk felvállalása nélkül szerezzenek követőket. Ezt nyilván eddig is lehetett, de akkor fel kellett vállalni a nehezebb kapcsolódást a közönséghez és hogy kell valami más vizuális tartalom. Mostantól úgy lehet majd a kamerába beszélve vlogolni meg videózni, hogy közben nem muszáj ténylegesen megjelenni. Forrás: techcrunch.com
Korábbi hírszemléink
- Hírszemle: Alibizik az Apple? Elektromos autó házilag, a no-code nem veszi el a fejlesztők munkáját – 06. 08.
- Hírszemle: KATA változás, whisky gerillamarketing, digitalizáció egy nagy 0 – 06. 02.
- Hírszemle: Robot influencerek, fizetős visszaküldés a Zara-nál, asztrológia a marketingben – 05. 26.
- Üzleti hírszemle: Reklámok a játékokban, filter nélküli közösségi média oldal, pop-up shopok az e-kereskedelemben – 05. 19
- Korábbiakért kattints ide!