Hírszemle: Új weboldal trendek, Kína elhalasztotta a GDP jelentést, ezen buknak el az előfizetéses modellek

Dátum

Megosztás

Még a hírek előtt szeretném jelezni, hogy a hallgatókat szeretnénk díjazni és egy nyereményjátékot hirdetünk, ami mostantól december 15-ig tart. Hallgatnod kell a podcastot és nyerhetsz, üzleti nyeremény lesz. A hírek! Hoztunk olyan weboldal trendeket, amelyeknek most látjuk igazán értelmét, mint a bio link oldalak (pl. linktree), vagy a „kosár” megosztási opció, illetve a Google 3D termékfotó szolgáltatása is izgalmas. Lesz szó még arról, hogy az előfizetési modellek milyen tényezőkön buknak el. Szó lesz még aggasztó kínai hírekről, a GDP adatokat nem közlte Peking. A mikrofonok mögött Sólyom Eszter, Nyiri Donát és Mándó Milán. Vágjunk bele!

A hírszemle hang vagy videóanyaga

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, Youtube-on itt éred el (videó is van) itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül

A hírszemle időbélyegei:

  • Utánkövetés – USA nyilvános bérek, nofluffjobs kampány – 0:00
  • Új webes trendek – link bio, mobil, szülő vásárló gomb – 9:09
  • Klímakampány, Fiat és Donna Mamma kollaboráció – 18:01
  • Google 3D shopping, 3D képgenerálás 2D termékfotókból – 21:58
  • Peking elhalasztja a friss GDP-adatok bemutatását – 28:21
  • Ezen buknak el az előfizetéses modellek – 34:00
  • Novemberben rajtol a Netflix reklámos előfizetése – 47:04

Minner Podcast nyereményjáték feltételek

Időtartam: 2022. 10. 20-tól 12. 15-ig

Találd meg az aktuális adásban, beszélgetésben, hogy hová csempésztünk be egy bullshitgenerátorból generált szöveget. Minden héten új sorsolás, minden héten az új podcast felkerülésekor indul az új játék!  

Nyeremény: 

– A beküldök 20%-át sorsoljuk ki következő adásban. 
– Adott podcasthoz kapcsolódó nyereményjáték addig tart, amíg fel nem kerül az újabb adás. (Csütörtökön reggel 8:00)

A nyertesek választhatnak: 

– vagy 1 db Minner esemény / workshop  jegy (általad választottra)

– vagy 1 db 10 000 forint alatti képzés

– vagy 10 000 forint értékű  kupon

Beküldés: minner.hu/podcast oldalon található űrlapon keresztül, vagy itt a cikk végén

Utánkövetés – USA nyilvános bérek, nofluffjobs kampány

#1 Donát korábbi híre hogy a TikTokon arra bíztatják egymást hogy osszák meg a bérüket, California lett az Egyesült Államok legújabb állama, amely arra kényszeríti a munkaadókat, hogy részletes információkat tegyenek közzé a fizetésekről, a nemek közötti és egyéb bérszakadékok felszámolása és a munkavállalók méltányossága érdekében. Az új törvény értelmében a 15 főnél többet foglalkoztató cégeknek kötelező bérsávval együtt meghirdetni az állásaikat, a 100-nál több munkavállalót foglalkoztató cégeknek pedig évente adatokat kell szolgáltatnia az államnak a bérekről, és a bérek megoszlásáról a munkavállalók neme, etnikai hovatartozása, és egyebek szerint. Kalifornia mellett több államban és városban van már hasonló törvény, illetve sok helyen készítenek elő ilyeneket jelenleg is. Colorado, Maryland, Connecticut, Nevada, Rhode Island például rendelkezik valamilyen formában a bérek átláthatóságáról. #

2 Mi a helyzet itthon? Már találkozhatunk a fővárosban a No Fluff Jobs IT állásportál kampányával, amire külön landing oldal is készült, ez a tiszteljukegymast.hu. Ez szerintem kevésbé felelősségvállalás mint egy okos marketingkampány a cégnek amivel felhívják rá a figyelmet hogy náluk minden állás bérsávval jelenik meg, de talán a közhangulat és az átalakuló elvárások előjele, hogy ezzel kampányolnak. (Külön jó példája ez a kampánynak, hasonlót terveztek a résztvevők a szabadúszó hackathonon).

Forrás: bbc.com/

Új webes trendek – link bio, mobil, szülő vásárló gomb

Az INC magazinban jelent meg néhány újdonság a webes értékesítés piacáról. A cikk előszőr a Squarespace újdonságait dolgozza fel, akik 100 új fejlesztést, funkciót jelentettek be nemrég. A cél, hogy azonnali konverzióban segítség a vállalkozókat. Ezt például úgy teszik, hogy felkészültek több megoldásra is, hogy például valaki időpont alapján fizet, vagy előfizetés, és természetesen van e-kereskedelmi, termékértékesítés megoldásuk is. A fizetési variációi, ütemezéseken van tehát az egyik hangsúly, ne legyen korlátozva a vállalkozó a platformtól. Adnak szép új sablonokat, saját összeállításút is, és ahogy látom innentől úgymond kollekcióként, trendként is kezelik ezeket. Na, de van még újdonságuk, amit kiemeltek és én is úgy gondolom egyre jobban foglalkozni kell ezzel. Ez pedig a Squarespace Bio Sites, vagyis linktree -hez hasonló megoldást adnak a vállalkozók kezébe. Itthon sem elterjedt még a linktree használata, pedig megkönnyíti a kommunikációt, egyből kap szinte egy menüt, a fogyasztó, és könnyebben tudjuk terelni. Oké nekünk is kell frissíteni a linkünket! Itt talán nem is az a fontos, hogy használjunk lintree vagy hasonló megoldást, hanem a terelő link után inkább egy erre a célra épített oldal jöjjön be a felhasználóknak. A cikk foglalkozik még más trendekkel is. A Share2Pay rendszer bevezetése segíthet abban, hogy például egy fiatalkorú elküldje sms-ben, vagy más módon a kosarukat, és azt a szülő kifizesse.

Forrás:.inc.com/

Klímakampány, Fiat és Donna Mamma kollaboráció

Szövetkezett a Fiat és a Donna Mamma pizzéria, hogy egy időszakos kampány erejéig közösen hívják fel a figyelmet a klímakatasztrófára: szeptember közepén egy hétig minden Wolton leadott megrendelés mellé ajándék Négy évszak pizzát küldtek – de csak két szelet pizzával, felhívva a figyelmet a szélsőséges időjárásra és az átmeneti évszakok eltűnésére. A kampány azt is üzeni, hogy van megoldás: a Fiat 500E modellje, egy elektromos autó. A kampányhoz egy videós reklám is készült. Azzal ugyan vitatkoznék hogy egy elektromos autó önmagában a megoldás-e a klímaválságra, de a kollaboráció meglepő és ötletes, szerintem jól kitalálták. Forrás: kreativ.hu/

Google 3D shopping, 3D képgenerálás 2D termékfotókból

Bár mostanában a Google több projectjét is lelőtte és komoly költségoptimalizálás folyik a cégnél, azért jelennek meg új funkciók is. A Google shoppingban debütált a 3d vásárlás, Shop in 3d, amivel első körben cipőket lehet 3d-ben forgatható képpé varázsolni. Az értékesítők kapnak anyagot, hogy hogyan és milyen képeket töltsenek fel a cipőről, majd az AI elrendezi a többit. Pár képből forgatható 3d modellt csinál, dehát az AI korában ez meglepő. A statikus képekhez képest 50%-al több interakciót érnek el az ilyen 3d modellek.Szintén új funkció a shop the look, amikor is való életbeli outfiteket mutat a kereső, amikor ruhát szeretnénk nézni. Pl rákeresel, hogy bőrkabát, és teljes összeillő szettben lévő modellek ugranak fel, akiknek a képéről azonnal vásárolható a többi ruhadarabjuk és kiegészítőjük. Elvileg fejlesztik az ajánlói rendszert, ami próbálja minél jobban kiismerni a vásárlók ízlését és úgy ajánlani passzoló termékeket. Végül pedig jönnek majd Buying guide-ok, azaz nagyobb nehezebb döntések esetén az algoritmus összeszed szempontokat és kutatásokat és segít termékek között választani. A shopping funkciók turbózása mögött az rejlik, hogy az Amazon egyre nagyobb szeletet vesz el a fő piacukból. Annyira sokan alapból Amazonra mennek termékeket keresni, hogy a Google részesedése csökken egy ideje és még várhatóan fog is. A cél hogy egy sima Amazon kereséshez képest egy jóval szórakoztatóbb és mélyebb élményt nyújtson a Googleben rákeresni termékekre.

Forrás: retaildive.com

Peking elhalasztja a friss GDP-adatok bemutatását

Kína a héten tette volna közzé a GDP adatait, ám a központi statisztikai hivatal jelezte, hogy elhalasztják. Nem jelöltek meg új időpontot, számolt be róla a 444.hu a BBC információira támaszkodva. Természetesen mindenki arra gondol, hogy a lassulásról nem akarnak közzé tenni adatot, pedig anno a Covid idején is pontos időben jöttek a számok. A szakértők azt mondták, hogy ez nagyon ritka eseménynek számít, ők sem értik ezt. De ott a másik oldal, akik szerint nem feltétlenül a rossz eredmények állhatnak a csúszás mögött, számíthat az is, hogy a kongresszuson a kínai vezetés több ezer tagja van jelen, és emiatt lassult le a jelentés jóváhagyása.

Forrás: 444.hu

Ezen buknak el az előfizetéses modellek

Az ismétlődő bevétel reményében egyre többen próbálkoznak előfizetéses termék, szolgáltatás bevezetésével. 2012 és 2019 között az előfizetési gazdaság több mint 300%-kal nőtt, és a közvetlenül fogyasztóknak értékesítő vállalatok (B2C) 75%-a azt mondta, hogy a következő évre elkezd előfizetéses szolgáltatásokat kínál.A Harvard Business Review összeszedte, mi az a 3 gyakori hiba, amibe az előfizetések belebuknak:

  1. Túl sok lépés a pszichológiai megkönnyebbüléshez: ez körülbelül azt jelenti, hogy ne legyen nehezebb használni az előfizetéses szolgáltatást, mint az alternatív megoldásokat. Például a Netflix gyengesége, ma már meg se nyitod, mert tudod hogy túl sok idő kiválasztani amit nézni akarsz – inkább csak elindítasz egy YouTube videót.
  2. Nem kínál elég újdonságot: Az emberek úgy vannak bekötve, hogy újdonságokat, meglepetéseket keressenek. Ezért ha egy előfizetéses termék vagy szolgáltatás nem tud mindig újat mutatni, akkor könnyen ráununk. Például nagy trend volt, meg talán most is az a havi előfizetés doboz, igazából bármivel: kozmetikai termékek, fehérnemű, japán édességek… bármit lehet havi dobozban rendelni. Néhány hónap elteltével azonban a dobozos előfizetéses cégek már nehezen mutatnak újat zokniból vagy fehérjeszeletből, az előfizetők pedig olcsóbb alternatívára váltanak.
  3. Előfizető bevonásának hiánya: Ahhoz, hogy az előfizető hosszú távon rákattanjon a termékre, nagyon fontos hogy ő maga is bevonódjon a termék/szolgáltatás fejlesztésébe, hozzáadjon valamit, legyen az adatszolgáltatás, tartalom hozzáadása, követők gyűjtése, ajánlás, hírnév építése. Ezáltal a felhasználók sajátjuknak érzik a terméket, a termék pedig értékesebbé válik

Forrás: hbr.org/

Novemberben rajtol a Netflix reklámos előfizetése

November első napjaiban 12 országban rajtol el az új csomag, amiben bizony óránként 4-5 perc reklámot is kell majd viselni. A jó hír, hogy csomagok árai nem emelkednek, egyelőre… hanem egy teljes új, olcsóbb érkezik majd. Az USA-ban jelenleg a basic előfizetés 10 dollár, a reklámokkal tarkított pedig csak 7 lesz. Itthon most is kb 6 dolláros a basic, szóval nálunk még ennél is olcsóbb lesz. Amit még jó tudni: A képminőség ugyanaz marad, mint a most legolcsóbb csomagban, de letölteni és offline nézni nem lehet majd. A Netflix ezzel a húzással tervezi ellensúlyozni hogy csökken a felhasználók száma. Egyrészt olcsóbb csomaggal új, alacsonyabb jövedelmű réteget vonz be, bár már eddig is jobb áron volt mint a sima tv, illetve a reklámbevétel ellensúlyozza majd a kieső felhasználók pénzét.

Nyereményjáték beküldés

Korábbi hírszemlék

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!