Amint megláttam ezt a vállalkozási ötletet nem az volt bennem, hogy ez nem fog menni, hanem azon járt már az agyam, hogy milyen lépésekkel lehet rövid időn belül éves 500 millió forintra növelni a forgalmat. Az alapítók ott álltak egy asztalnál és éppen másik vállalkozóknak mutatták a terméket, forgatták a fa dobozokat, QR kódot, lakatot. A siker elsöprő volt. Éppen szünet volt a Minner konzultációs napon, én szürcsöltem a kávém és azt mondtam magamban: ha lehetne erre a vállalkozásra fogadni, több milliót feltennék. Izzott a levegőben, a „huhh ez nagyot fog szólni érzés”. Az alapítók izgatottsága ránk is átragadt. Na aztán most jön a nagy feladat, a növekedés! Ez a cég most téged inspirálni is fog egyben, és a cikkünk segíthet a vállalkozásod forgalmának feltornászásában.
A vállalkozás: okos ajándékdoboz
A vállalkozás a Loc(k)albox, az első okos ajándékdoboz. A termék egy fa doboz, benne helyi termelők termékei (lekvár, bor, chili, csoki…), a fedelén lézervágott minta. Eddig is érdekes, de attól lesz okos, hogy nem nyithatjuk ki csak úgy: be kell olvasni egy QR kódot, és kitölteni egy kvízt, aminek a sikeres teljesítése nyitja a lakatot (lásd videó). Ezek megyei boxok, helyi kézművesek termékeivel. Nemcsak a konzultációs napon résztvevő cégvezetők imádták, hanem már az első hónapjukban több száz darabot adtak el. És mikor a cikket éppen írom már túl vannak a második éven és láthatóan a 20 000 cél teljesülhet.
Szeretem látni, amikor egy cég elindul, fejlődik, elér egy plafont, változtatnia kell. Ez az üzlet! Egyrészt inspiráló, a másik pedig látni azt, hogy mennyit tud változni az idők folyamán egy kezdeti vállalkozás. Igen jól olvastad, változás, hiszen amikor a piaccal találkozik a megvalósítás, akkor egyrészt jöhet egy arculcsapás, de ha megy a termék, akkor is jönnek az újabb akadályok, amikre elsőre nem is gondolnánk. A cikk célja, hogy átadjon egy új attitűdöt, gondolkodásmódot a Loc(k)albox példáján keresztül.
Az ilyen termékeknek most nagy piaca van, az e-kereskedelemben a hasonló termékek robbannak be most igazán, de ez valahogy azok közül is a top 1%-ban lesz (ez az érzésem). Amire tehát ki akarok lyukadni, hogy az e-kereskedelemben a nagyok (eMag, Alza…) mellett ilyen egyedi termékkel lehet most piacot szerezni. Főleg hobbi, ajándék területen.
Egy testvérpár jött hozzánk ezzel a vállalkozással, egyenesen Hajdú-Bihar megyéből. Egyikük már főállású vállalkozó, de a páros másik tagja a vállalkozás sikerességétől függően tud teljes állásban csatlakozni. Természetesen azon kívül, hogy a mindennapi megélhetést kitermeli a cég, szeretnének még pluszban is profitálni, miközben természetesen egy igazán értékteremtő vállalkozást üzemeltetnek. Hogyan lehet ezt elérni?
A cikkben erről lesz még szó, ezért érdemes csatlakoznod (+hozzáférsz a többi hasonló esettanulmányhoz, példához)
- Miért indultak be az elején a vállalkozásnak az eladásai.
- Mi történt az első 2 évben, mik azok a tényezők, amit figyelnie kellett.
- A cikk közben az üzleti szemléletmódodat fejlesztjük. A szituációk és a további példák révén könnyebben észreveszed egy adott helyzetben a mintákat és jobb üzleti döntést hozol (lesz tárhelyszolgáltató példa, B2B példa, nagy márka példa).
- Megismered, hogy mit kell csinálni, ha éppen úgy érzed nem tudsz áttörni egy plafont, amikor egyszerűen nem moccannak a forgalmi adatok bármit is teszel.
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)
Ez izgalmas volt! Merre tovább?
- Mi a titka a gyorsan növekvő cégeknek? Hogyan kell áttörni a növekedést gátló plafont? 1. rész
- 60 000-es terméket, szolgáltatást veszteséggel eladni? Ehhez már tehetség kell! Sikerült! – Esettanulmány
- Ez a cikk üzleti modellekről szól: A Nespresso, Revolut így nyert időt a növekedésre, új projektekre
- Kedvenc cikkem / podcastom a webáruház témában (természetesen Minneren): Egy webáruház, ami havi 10 millió forint forgalmat generál látogatók nélkül, nagy árréssel [podcast]