Hogy lesz ebből 500 millió forintos biznisz? 400 vásárlástól a 20 000-ig [esettanulmány]

Amint megláttam ezt a vállalkozási ötletet nem az volt bennem, hogy ez nem fog menni, hanem azon járt már az agyam, hogy milyen lépésekkel lehet rövid időn belül éves 500 millió forintra növelni a forgalmat. Az alapítók ott álltak egy asztalnál és éppen másik vállalkozóknak mutatták a terméket, forgatták a fa dobozokat, QR kódot, lakatot. A siker elsöprő volt. Éppen szünet volt a Minner konzultációs napon, én szürcsöltem a kávém és azt mondtam magamban: ha lehetne erre a vállalkozásra fogadni, több milliót feltennék. Izzott a levegőben, a „huhh ez nagyot fog szólni érzés”. Az alapítók izgatottsága ránk is átragadt. Na aztán most jön a nagy feladat, a növekedés! Ez a cég most téged inspirálni is fog egyben, és a cikkünk segíthet a vállalkozásod forgalmának feltornászásában.

A vállalkozás: okos ajándékdoboz

A vállalkozás a Loc(k)albox, az első okos ajándékdoboz. A termék egy fa doboz, benne helyi termelők termékei (lekvár, bor, chili, csoki…), a fedelén lézervágott minta. Eddig is érdekes, de attól lesz okos, hogy nem nyithatjuk ki csak úgy: be kell olvasni egy QR kódot, és kitölteni egy kvízt, aminek a sikeres teljesítése nyitja a lakatot (lásd videó). Ezek megyei boxok, helyi kézművesek termékeivel. Nemcsak a konzultációs napon résztvevő cégvezetők imádták, hanem már az első hónapjukban több száz darabot adtak el. És mikor a cikket éppen írom már túl vannak a második éven és láthatóan a 20 000 cél teljesülhet.

Szeretem látni, amikor egy cég elindul, fejlődik, elér egy plafont, változtatnia kell. Ez az üzlet! Egyrészt inspiráló, a másik pedig látni azt, hogy mennyit tud változni az idők folyamán egy kezdeti vállalkozás. Igen jól olvastad, változás, hiszen amikor a piaccal találkozik a megvalósítás, akkor egyrészt jöhet egy arculcsapás, de ha megy a termék, akkor is jönnek az újabb akadályok, amikre elsőre nem is gondolnánk. A cikk célja, hogy átadjon egy új attitűdöt, gondolkodásmódot a Loc(k)albox példáján keresztül.

Az ilyen termékeknek most nagy piaca van, az e-kereskedelemben a hasonló termékek robbannak be most igazán, de ez valahogy azok közül is a top 1%-ban lesz (ez az érzésem). Amire tehát ki akarok lyukadni, hogy az e-kereskedelemben a nagyok (eMag, Alza…) mellett ilyen egyedi termékkel lehet most piacot szerezni. Főleg hobbi, ajándék területen.

Egy testvérpár jött hozzánk ezzel a vállalkozással, egyenesen Hajdú-Bihar megyéből. Egyikük már főállású vállalkozó, de a páros másik tagja a vállalkozás sikerességétől függően tud teljes állásban csatlakozni. Természetesen azon kívül, hogy a mindennapi megélhetést kitermeli a cég, szeretnének még pluszban is profitálni, miközben természetesen egy igazán értékteremtő vállalkozást üzemeltetnek. Hogyan lehet ezt elérni?

A cikkben erről lesz még szó, ezért érdemes csatlakoznod (+hozzáférsz a többi hasonló esettanulmányhoz, példához)

  • Miért indultak be az elején a vállalkozásnak az eladásai.
  • Mi történt az első 2 évben, mik azok a tényezők, amit figyelnie kellett.
  • A cikk közben az üzleti szemléletmódodat fejlesztjük. A szituációk és a további példák révén könnyebben észreveszed egy adott helyzetben a mintákat és jobb üzleti döntést hozol (lesz tárhelyszolgáltató példa, B2B példa, nagy márka példa).
  • Megismered, hogy mit kell csinálni, ha éppen úgy érzed nem tudsz áttörni egy plafont, amikor egyszerűen nem moccannak a forgalmi adatok bármit is teszel.

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

Ez izgalmas volt! Merre tovább?

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Kapcsolódó cikkek