Hogyan indíts vidéken közösségi irodát? Megéri? – podcast

Dátum

Megosztás

A 2019-es üzleti trendeket egy új ötlettel bővítettem, sőt nem csak olvashatod most, hogy miről van szó, hanem egy podcastban beszélünk róla, vagyis hanganyagot készítettünk hozzá. Ahogy a címben is látod, vidéki (Budapesten kívüli) közösségi iroda nyitásáról van szó. Ami egyébként nemrég belekerült egy több száz pontos Magyar Nemzeti Bank javaslat csomagba is, továbbá egyre több szabadúszó lesz, ahogy haladunk előre az időben (ez már most látszik, kutatások támasztják alá). Budapesten is még persze lehet valami egyedit indítani, lásd Hi5, vagy éppen majd Minner központ lesz, de most fókuszáljunk a vidékre! Arról nem is beszélve, hogy vidéken még támogatást is könnyebben elnyerhetünk erre!

Hogyan indíts vidéken közösségi irodát?

Először is beágyazom a podcast-ot (hanganyagot) ide, persze alá kicsit összefoglalom nektek, de érdemes lesz végighallgatnotok, mert sok egyéb érdekességet, segítséget kaptok benne, nem is beszélve egy Minner ajánlatról! (A hang itt-ott rosszabb lehet, mert kocsiban voltunk miközben felvettük. Tudod agilis tartalomkészítés.)

1 millió egyéni vállalkozás, vagy egyéni cég, egyszemélyes vállalkozás van itthon. Bár ennek egy része kényszervállalkozás, mégis óriási potenciál van benne. Összeszedtünk néhány információt, hogy mire érdemes figyelned egy vidéki közösségi iroda nyitásánál:

  • átlagosan 7 nm területtel számolj egy személyre. Ebben benne van a munkaterület, az egyéb terek, folyosó….
  • átlagosan 1000-1400 Ft nm áron kapsz egy vidéki városban a központban található üzlethelyiséget
  • 20-25 000 Ft-ot tudsz elkérni havonta a fix bérletesektől, akik fizetnek azért, hogy ott dolgozhassanak. Ez még egy jó ajánlat, hogy téged válasszanak és ne saját irodába menjenek. 10-15 fix helyet ki tudsz adni egy 100 nm-es helyen, minimummal számoltunk, ennél többet is.
  • Lehetnek napi, vagy pár alkalmas bérlőid is
  • A tárgyaló óránként 1500-2500 ft közötti áron tudod kiadni (számold bele, hogy a bérletesek x órát havonta ingyen kapnak)
  • Mindenképpen kell más bevételi forrás is, csak a helyek kiadásából nem lesz meg:
    • add ki este a helyet rendezvényekre
    • szervezz üzleti reggeliket (heti 3 belefér)
    • szombaton, vagy már péntek délutántól fogva alakuljon át az egész egy oktató központtá
  • Fontos! A podcastban rosszul mondtuk! KATA-sként nem tudsz ilyet üzemeltetni. Egyéni vállalkozóként tudod üzemeltetni, illetve természetesen Bt.-ként, vagy Kft.-ként. Az üzlethelyiség bérleti szerződésében erre térjetek ki. Hisz te nem tovább adod egy embernek, hanem több embernek és valójában nem ez a fő tevékenységed. Használjatok e-számlát, és akkor nem kell NAV pénztárgép, és szerintem ne KP-zzatok és máris könnyebb az adminisztráció.
  • A munkaerővel is foglalkozz! A legjobb, ha ti alapítók felváltva üzemeltetitek, vagy másik megoldás gyakornok bevonása, vagy találjatok egyéb megoldást.
  • Minden mást hallgass meg a fenti podcastban! Nem is beszélve a Minner ajánlatról! 

További 2019-es üzleti ötletek, trendek itt: Milyen vállalkozást indítsak 2019-ben? Üzleti ötletek a Minnertől

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!