Gondoltál már arra, hogy a vevőid szívéhez, bizalmához és pénztárcájához a Rólunk oldaladon keresztül vezet az út? Ebből kiindulva igencsak sötét felhők tornyosulhatnak az egymásra találás fölé, ha a speciális célt szolgáló aloldal szövegében és tartalmában jócskán hagy kívánnivalót maga után.
Ezen fogunk segíteni a mostani cikkünkben. Csatakiáltásom, hogy legyen végre minden értéket adó vállalkozásnak olyan Rólunk aloldala, amilyet a vásárlóik megérdemelnek!
Miért kell(het) egy ütős Rólunk aloldal a honlapodra?
Nyilván azért, mert hasznot hoz a konyhára. A Rólunk (egyszemélyes businessnél Rólam) oldal bizonyos értelemben véve olyan, mint a networking csoportokban használatos egyperces bemutatkozó szöveg. Megmutatja ki vagy, mi a mesterséged címere és miért akarjak tőled bármit is venni.
Szofisztikáltabb megfogalmazásban olyan aspektusból emeli ki a tevékenységed, ami valójában a vevőid igényeit tükrözi. Nem rajta dől el 100%-ban a sales, de stratégiai szerepe lehet a folyamat megolajozásában. Merthogy
- heves érdeklődést válthat ki olyanokban, akik semmit nem tudnak a vállalkozásodról.
- bizalmat építhet azon kétkedőknél, akik először találkoznak az ajánlatoddal.
- feléd billentheti a mérleg nyelvét, még ha a versenytársak alád is ígérnek árban.
Ha például semmit nem tudnál a Minner által képviselt irányokról, minden bizonnyal a Marketingszövegírás képzés sem ütné át az ingerküszöböd. Ámde jelen pillanatban is nekünk szenteled az értékes figyelmed (amiért hálás köszönet), így ki tudja, talán egy nap medencét írsz magadnak a modulok tapasztalatából…
„Hm, ez tetszik, többet is meg szeretnék tudni” – nyugtázza magában az olvasód. Miközben tudat alatt hangyányit előre lépdel a vásárlóvá válás rögös útján. Amerre ugyebár terelni szeretnéd őt. Lássuk, milyen hibákat kerülj el ennek érdekében.
Mi a baj a Rólunk oldalak többségével?
Mindenekelőtt rémesen unalmasak. Talán még az is nagyokat ásítozott gépelés közben, aki az írásukon dolgozott. Másrészt jobbára csak az ügyvezető számára érdekfeszítő információkat halmozzák a vásárlóként releváns tudnivalók helyett.
„Cégünk 1991. óta foglalkozik fémmegmunkálással…” – nem semmi, minden tiszteletem. De mit kezdjek vele, ha épp a problémámra keresem a megoldást? Biztos láttál már hasonlóképp kezdődő avítt oldalakat, amelyek láttán inkább rágod át magad a Háború és békén, vagy ijedtedben a konkurensekhez menekülsz.
Upsz, szólj rám, hogy ne tévedjek a fikázás ingoványos mezejére! Hisz edukáció a célunk. Úgyhogy össze is foglalom, mit kerülj el mindenképp:
- öntömjénezés – lehet persze erényeket villantani, pár bekezdés múlva ennek a mikéntjére is kitérek.
- kronologikus felsorolás – hagyd a mérföldkövek elmesélését a személyes tárgyalásra, persze ha lesz rá befogadó hallgatóság.
- irreleváns infók halmozása – koncentrálj arra, ami a vevők számára érdekes.
- közhelyek – minőség, ügyfélközpontúság, rugalmas megoldások, stb. Felejtsd el ezeket.
A „kukázandók” tisztázása után – egyik kedvenc focis közhelyemmel élve – töltsük meg tartalommal a játékot. Vagyis a Rólunk oldaladat.
Mi az, ami üdítő hatékonysággal működhet nálad is?
Csináljuk azt, hogy mutatok neked néhány bizonyítottan működőképes tartalmi elemet. Te pedig eldöntöd, melyiket szeretnéd beépíteni. Utólagos engedelmeddel azt mondom, csináljuk így…
Simon Sinek tanaira alapozva például bevált módszer felsorakoztatni a „miérteket”. Miértek alatt értsd azt a belső drive-ot, ami motivál. Amiért felkelsz minden nap és csinálod, amit. Azokat az értékeket, amiket képviselsz.
Például: „Hisszük, hogy minden tudatos nő önazonos frizurát érdemel. Ezért olyan hajkoronát varázsolunk, ami a leginkább tükrözi az egyéniséged.”
Aztán. Hűen reprezentálhatja a szolgáltatásod színvonalát egy „Így dolgozunk” tartalmi blokk. Ide a rozsdás bökőt, hogy a konkurenseid a „mit” kérdést szajkózzák. Ezért a „hogyan” faktorra építve összehasonlíthatatlanná teheted a portékád hozzájuk képest.
„Miért bízhatsz bennünk és a szolgáltatásunk értékében?” – az alcím, ami néhány frappáns vázlatponttal még az örökös kétkedőket is nyugalomra inti. Ráadásul ebben a kontextusban az „1991.óta fémmegmunkálással foglalkozunk” típusú tények is előnyösebben mutatnak.
Mi az, amiben mást nyújtasz? Az a bizonyos Unique Selling Proposition ugyebár. Amit olyannyira nehéz ki- és megtalálni, hogy a legtöbben inkább hagyják is a fenébe az egészet. Holott bármiben egyedit nyújtani egyenlő azzal, hogy pusztán ár alapján nem leszel a versenytársakhoz hasonlítható.
Kiegészítésként néhány plusz tartalmi elem, amelyek bár nem a szövegíráshoz köthetők, mégis sokat adhatnak hozzá a Rólunk oldaladhoz:
- fotók –stock fotókhoz lehetetlen kötődni, de a Téged és a csapatod tagjait szemléltető fotókhoz már annál inkább.
- csapattagok bemutatkozása – hogy egy példát mondjak, konditermet keresve fontosnak tartanám, hogy elolvashassam az ott dolgozók 3-4 soros rövid bemutatkozását.
- bizalomerősítő elemek – ügyfélvélemények, videó formátumú visszajelzések, fotók és videók, amelyek a szakmai hitelességhez és a kedvelhető attitűdhöz hozzáadnak.
- médiamegjelenések – interjúk, PR cikkek vagy televíziós szereplések, amelyek a vállalkozásodhoz köthetők.
Ha igazán ráérzel a műfajra, lehet ezt még tovább is tupírozni…
Például történetmeséléssel. Coachként, ilyen-olyan tanácsadóként, személyi edzőként, és a többi. A saját történeted érdekfeszítő szemléltetésén keresztül megvilágítva, miből merítetted a tudásod és miért kened-vágod azt a területet, amiben dolgozol. Jut eszembe, a Milán misszióját olvastad már a Minnerrel?
Ha pedig még ezt is megfejelnéd, akkor nevezd el a honlapod ezen területét Rólad menüponttal. Ennél a típusnál a storytelling kiindulópontja a vevőd. Az ő helyzetét, kívánalmait a középpontba helyezve, majd összekötve mindezt az általad nyújtott benefitekkel.
Jó, most akkor hogyan írd újra a sajátod?
Mindjárt látni fogsz pár kérdést sorvezetőként. Válaszold meg őket egyenként. Aztán hozz létre egy új aloldalt a honlapodon Rólunk, Rólam, Miért bízhatsz bennünk, stb. címmel. Illeszd be oda a megírt szöveget.
Designold meg az oldalt, hogy öröm legyen ránézni. Fokozd a bizalomerősítő hatást fotókkal, videókkal és podcast epizódok linkjével. Aztán kérd ki a leghűségesebb vevőid véleményét. Majd reszeld finomra a dolgot a tippjeik megfogadásával. Készen is vagy.
A kérdések:
- Mi a „miérted”? Milyen vízió mentén szolgálod a vevőidet?
- Hogyan csinálod mindezt? Hogy teszed jobbá a vevőid holnapját?
- Milyen értékekre alapozva működik a vállalkozásod?
- Kik a legjobb vásárlóid?
- Hogy jött létre a vállalkozásod és mi jellemző a csapatra?
Ne gondold, illetve különösképp ne aggódd túl a dolgot. Majdhogynem biztos, hogy a piacod nem hemzseg a „letehetetlen” Rólunk oldalaktól. Nem lesz nehéz unikális példát alkotnod. Ha kész vagy, posztold be a Minner Extrába. Hadd tanuljunk Tőled…
Ha ihletet merítenél, a Hubspot blog ezen cikke kiapadhatatlan inspirációs forrásként szolgálhat.
Ez jó volt, van még ilyen tartalom?
- Még több szövegírás útmutató, letölthető sablon a képzésben: Marketingszövegírás kurzus a MinnerAkadémián
- Változtatok a marketingszövegen. Lesz több eladásom? Mutatom az eredményt!
- 5 hiba, amit ne kövess el kezdő szabadúszóként (digitális szabadúszó)
- Hogyan írj hatásosabb címsorokat, mint az Apple, az Amazon vagy a Minner?