Hogyan írj hatásosabb címsorokat, mint az Apple, az Amazon vagy a Minner?

Dátum

Megosztás

Ebben a cikkben egy gondolatkísérletre szeretnélek invitálni, miközben egy zseniálisan hatékony marketingeszközt adok a kezedbe. Mindössze annyi dolgod lesz, hogy az eszközt lemented magadnak, a gyakorlati példáknál pedig velem ötletelsz gondolatban.

Mit mondasz? Megpróbálunk jobb címeket írni, mint az Apple, az Amazon vagy a Minner? Ha nem is feltétlenül járunk sikerrel, a tanulás élménye mindenért kárpótol. Fussunk tehát neki!

Zseniálisan egyszerű eszköz, amivel hirtelen szövegíró zseninek érezheted magad

Kemény fába suhintod a fejszéd, amikor hatásos címeket készülsz írni a profitszerzés szempontjából megkerülhetetlen marketingszövegekhez. Hatásos alatt arra gondolok, hogy a választott címsor

  • legalább vállalható arányban termeli a kattintásokat;
  • hőtérképen kimutatható módon motiválja a látogatóid a tovább olvasásra;
  • vagy helyettesítsd be ide az általad preferált konverziós célt.

A címadás pikantériája, hogy rajta áll vagy bukik az írásba fektetett energia megtérülése. Ha gyenge a címed, a munkád megy a levesbe, a szöveged többi része pedig az észrevétlenség homályába. A címsorok szövegezése kemény dió, akárcsak szélviharban kerékpározni a Fertő-tó körül. (Nekem elhiheted, mindkettőből kijutott mostanság.)

De máris könnyebbé válhat a dolog, ha némi rásegítést alkalmazol. Ahogy E-bike nyergében őszes halántékú osztrák nyugdíjasok is somolyogva hagyják faképnél a magamfajta egyszeri bringást, úgy érezheted szövegíró zseninek magad egy fenomenálisan egyszerű marketingeszközzel.

Akárcsak Milán, ahogy arról a közelmúltban Facebook-üzenete is árulkodik.

Ütős címsor 7 perc alatt, spórolva 2 órát. Nem rossz, ugye?

Az eszközünk neve címsor formula. /Vagy sablon, de az a megnevezés nekem kevésbé tetszik./

Olyan, mint egy sorvezető. Jól bevált frappáns struktúrát ad a kezedbe, amit könnyedén a szövegedre modellezhetsz. Vagyis nem kell törni az agyad a címsor szerkezetén. Olyan, mint egy tutira működő recept. Amit úgy fűszerezel, ahogy csak akarod.

Persze ezzel nem mi találjuk fel a spanyolviaszt, de nem is ez a cél. Címadásnál a figyelmet szeretnéd a mondandódra tapasztani. Bizonyítottan működő formulákkal dolgozni egyrészt nem szégyen, másrészt célravezető.

A lényeg, hogy találj egy-egy brutálisan hatékony mintát, ami nincs agyonhasználva. Ez nemcsak a címadás minőségéhez ad hozzá szinteket, hanem a munka időbeli szükségletét is lerövidíti.

Rögvest rátérek arra a formulára, ami – szerintem legalábbis – hibátlanul hozza ezt a nívót.

Ezt a címsor formulát villámgyorsan mentsd le magadnak

Előre szólok, hogy a címsor formulákra alkalmasint rá kell érezni. Elsőre gyakran olyannak tűnnek, mint a matektanár által a táblára skiccelt sokismeretlenes egyenletek. A jó hír, hogy gyorsan beindíthatják az agyad fogaskerekeit, onnantól pedig „easy-peasy” a javadra fordítani őket. 

Jöjjön tehát az egyik kedvenc formulám, használd egészséggel:

[Valamilyen]+ [valami], amivel [célcsoportod megnevezése] + [vágyott állapot elérése]

Ködös? Nehezen átlátható? Mit is akarok ezzel?

Megértelek. Ha jól tippelek, ennyitől még nem kezdted el vadul gépelni a jobbnál jobb címeket. Ne aggódj, máris megvilágítom konkrét példákon keresztül is a lényeget:

  • Meglepően olcsó eszköz, amivel a körúton autózva is megúszhatod a dugókat
  • Ősrégi fortély, amivel már 5 Minner-vállalkozó lépte át a havi 10 milliós forgalmat
  • Titkos trükk, amivel minden vitában neked ad igazat a párod

Kezd összeállni? /Ha nem, keress meg ide kattintva és beszéljünk róla./ 

Azért szeretem ezt a formulát, mert benne van minden, ami kell. Konkrétum, pozícionálás, előny. Sokféleképp alakítható, akár cserélhetők is benne az egyes elemek. Cserébe kevesen használják, tehát nincs elkoptatva.

Ez a kicsike szép számokat produkált már honlapokon, landing oldalakon, blogoknál vagy hirdetéseknél. Sőt, akár email tárgymezőként is.

/Természetes, hogy nem ez az egyetlen hatékonyan működő címsor formula.
Többek között a Marketingszövegírás képzést is tele pakoltuk ilyen formulákkal, csak mondom./

De menjünk is tovább. Csavarjunk egy „Minnereset” a cikken és nézzük meg, hogyan „legozhatnánk” bele ismert márkák marketingszövegeibe. 

Apple

Múltkor az egyik ügyfelem valóságos ódákat zengett a pár hónapja vásárolt MacBook Pro laptopjáról. Elmondása szerint nála mindig 20-30 ablak van nyitva alapból, és kb. sosincs kikapcsolva a gép. Nem sokáig szokták bírni a laptopok a keze alatt. Gyorsabban használja el őket, mint más a zoknikat.

Bezzeg a MacBook Pro-nak aztán lehet adni. Nem lassul, sokáig bírja töltés nélkül és még designra is hibátlan. Ebből kiindulva az Apple – egyébként elképesztően penge – landing oldalai között szemlélődve az alábbi címsort raktam össze fejben:

Mindent (is) kibíró laptop, amivel „multitasking bajnokként” is csúcsteljesítő lehetsz

Amazon Prime Video

Az Amazonról ugyebár gyakorlatilag bármit beszerezhetsz, Ádám és Bence képzésével businesst is építhetsz a platformon, a Prime Video pedig segít elpazarolni elütni a szabadidőd, ha sok van belőle. /Bár jutnék már el odáig, hogy megnézzem az All or Nothing: Arsenal részeket./

Ha engem kérdezel, a Prime Video számomra ezt jelenti:

A kedvenc sorozataid gyűjteménye, reklámmentes „énidőt” nyújtva bárhol és bármikor

McDonald’s

Futás közben mindig egy „Meki mellett” vezet az útvonalam és lenyűgöz a McDrive népszerűsége. Nem ritkán hosszabb a kocsisor, mint az odabent falatozók száma. Sejthetően azért, mert a McDrive

  • segít időt spórolni;
  • baromi kényelmes;
  • pláne, ha nem akarok kiszállni a kocsiból, és majd otthon akarom teletömni magam.

Szóval, ezek alapján a fenti formulát így képzelem el:

Ínycsiklandó Mekis finomságok, amikért ki sem kell szállnod az autóból

Minner

Nem lenne kerek egész a cikk, ha pont egy Minneres példát hagynék ki belőle. A választásom Milán hírlevelére esett, amit át szoktam futni hétfő reggelente. Nem vagyok nagy hírfogyasztó, ezért nálam van értéke az ilyesfajta megoldásoknak, amelyekkel gyorsan átfuthatom a történéseket.

Hétfőnként átfogó üzleti és gazdasági képet kapsz” – közli vastag betűkkel a landing, ami egyébiránt megteszi címként. Ha pedig a formulánkhoz szeretnénk idomítani, akkor valami ehhez hasonló is kisülhet belőle:

Üzleti hírek hétfőnként az e-mail fiókodba, amelyekkel percek alatt képbe kerülhetsz vállalkozóként

Mielőtt elkattintanál a cikkről

Előtte tedd el magadnak útravaló gyanánt,

  • hogy jobb a munka végére, mintsem az elejére időzíteni a címadást;
  • hogy címből nem egyet, hanem minimum tízet írunk;
  • hogy a címsorok szövegezésébe bele kell tenni a munkát és az időt;
  • hogy minderre fittyet hányva súlyos pénzeket hagyhatsz az asztalon;
  • hogy tárazz be magadnak lehetőleg minél több címsor formulát, amiket modellezni tudsz.

Még több szövegírás tartalom a Minneren

Fotó: Glenn Carstens-Peters / Unsplash

Kovács Péter
Kovács Péter
"Miért vásárolnak az emberek?" - mindig is ez a kérdés vonzott a marketing irányába. Aztán kristálytiszta lett a fókusz, és immáron évek óta a szövegírás számít a szakterületemnek. Az egyik legértékesebb vállalkozói készséggel akarlak felruházni: az értékesítési szövegírással. Hogy iparágtól függetlenül képessé válj lebilincselően eredményes szövegekkel eladni.