Ebben a cikkben egy gondolatkísérletre szeretnélek invitálni, miközben egy zseniálisan hatékony marketingeszközt adok a kezedbe. Mindössze annyi dolgod lesz, hogy az eszközt lemented magadnak, a gyakorlati példáknál pedig velem ötletelsz gondolatban.
Mit mondasz? Megpróbálunk jobb címeket írni, mint az Apple, az Amazon vagy a Minner? Ha nem is feltétlenül járunk sikerrel, a tanulás élménye mindenért kárpótol. Fussunk tehát neki!
Zseniálisan egyszerű eszköz, amivel hirtelen szövegíró zseninek érezheted magad
Kemény fába suhintod a fejszéd, amikor hatásos címeket készülsz írni a profitszerzés szempontjából megkerülhetetlen marketingszövegekhez. Hatásos alatt arra gondolok, hogy a választott címsor
- legalább vállalható arányban termeli a kattintásokat;
- hőtérképen kimutatható módon motiválja a látogatóid a tovább olvasásra;
- vagy helyettesítsd be ide az általad preferált konverziós célt.
A címadás pikantériája, hogy rajta áll vagy bukik az írásba fektetett energia megtérülése. Ha gyenge a címed, a munkád megy a levesbe, a szöveged többi része pedig az észrevétlenség homályába. A címsorok szövegezése kemény dió, akárcsak szélviharban kerékpározni a Fertő-tó körül. (Nekem elhiheted, mindkettőből kijutott mostanság.)
De máris könnyebbé válhat a dolog, ha némi rásegítést alkalmazol. Ahogy E-bike nyergében őszes halántékú osztrák nyugdíjasok is somolyogva hagyják faképnél a magamfajta egyszeri bringást, úgy érezheted szövegíró zseninek magad egy fenomenálisan egyszerű marketingeszközzel.
Akárcsak Milán, ahogy arról a közelmúltban Facebook-üzenete is árulkodik.
Az eszközünk neve címsor formula. /Vagy sablon, de az a megnevezés nekem kevésbé tetszik./
Olyan, mint egy sorvezető. Jól bevált frappáns struktúrát ad a kezedbe, amit könnyedén a szövegedre modellezhetsz. Vagyis nem kell törni az agyad a címsor szerkezetén. Olyan, mint egy tutira működő recept. Amit úgy fűszerezel, ahogy csak akarod.
Persze ezzel nem mi találjuk fel a spanyolviaszt, de nem is ez a cél. Címadásnál a figyelmet szeretnéd a mondandódra tapasztani. Bizonyítottan működő formulákkal dolgozni egyrészt nem szégyen, másrészt célravezető.
A lényeg, hogy találj egy-egy brutálisan hatékony mintát, ami nincs agyonhasználva. Ez nemcsak a címadás minőségéhez ad hozzá szinteket, hanem a munka időbeli szükségletét is lerövidíti.
Rögvest rátérek arra a formulára, ami – szerintem legalábbis – hibátlanul hozza ezt a nívót.
Ezt a címsor formulát villámgyorsan mentsd le magadnak
Előre szólok, hogy a címsor formulákra alkalmasint rá kell érezni. Elsőre gyakran olyannak tűnnek, mint a matektanár által a táblára skiccelt sokismeretlenes egyenletek. A jó hír, hogy gyorsan beindíthatják az agyad fogaskerekeit, onnantól pedig „easy-peasy” a javadra fordítani őket.
Jöjjön tehát az egyik kedvenc formulám, használd egészséggel:
[Valamilyen]+ [valami], amivel [célcsoportod megnevezése] + [vágyott állapot elérése]
Ködös? Nehezen átlátható? Mit is akarok ezzel?
Megértelek. Ha jól tippelek, ennyitől még nem kezdted el vadul gépelni a jobbnál jobb címeket. Ne aggódj, máris megvilágítom konkrét példákon keresztül is a lényeget:
- Meglepően olcsó eszköz, amivel a körúton autózva is megúszhatod a dugókat
- Ősrégi fortély, amivel már 5 Minner-vállalkozó lépte át a havi 10 milliós forgalmat
- Titkos trükk, amivel minden vitában neked ad igazat a párod
Kezd összeállni? /Ha nem, keress meg ide kattintva és beszéljünk róla./
Azért szeretem ezt a formulát, mert benne van minden, ami kell. Konkrétum, pozícionálás, előny. Sokféleképp alakítható, akár cserélhetők is benne az egyes elemek. Cserébe kevesen használják, tehát nincs elkoptatva.
Ez a kicsike szép számokat produkált már honlapokon, landing oldalakon, blogoknál vagy hirdetéseknél. Sőt, akár email tárgymezőként is.
/Természetes, hogy nem ez az egyetlen hatékonyan működő címsor formula.
Többek között a Marketingszövegírás képzést is tele pakoltuk ilyen formulákkal, csak mondom./
De menjünk is tovább. Csavarjunk egy „Minnereset” a cikken és nézzük meg, hogyan „legozhatnánk” bele ismert márkák marketingszövegeibe.
Apple
Múltkor az egyik ügyfelem valóságos ódákat zengett a pár hónapja vásárolt MacBook Pro laptopjáról. Elmondása szerint nála mindig 20-30 ablak van nyitva alapból, és kb. sosincs kikapcsolva a gép. Nem sokáig szokták bírni a laptopok a keze alatt. Gyorsabban használja el őket, mint más a zoknikat.
Bezzeg a MacBook Pro-nak aztán lehet adni. Nem lassul, sokáig bírja töltés nélkül és még designra is hibátlan. Ebből kiindulva az Apple – egyébként elképesztően penge – landing oldalai között szemlélődve az alábbi címsort raktam össze fejben:
Mindent (is) kibíró laptop, amivel „multitasking bajnokként” is csúcsteljesítő lehetsz
Amazon Prime Video
Az Amazonról ugyebár gyakorlatilag bármit beszerezhetsz, Ádám és Bence képzésével businesst is építhetsz a platformon, a Prime Video pedig segít elpazarolni elütni a szabadidőd, ha sok van belőle. /Bár jutnék már el odáig, hogy megnézzem az All or Nothing: Arsenal részeket./
Ha engem kérdezel, a Prime Video számomra ezt jelenti:
A kedvenc sorozataid gyűjteménye, reklámmentes „énidőt” nyújtva bárhol és bármikor
McDonald’s
Futás közben mindig egy „Meki mellett” vezet az útvonalam és lenyűgöz a McDrive népszerűsége. Nem ritkán hosszabb a kocsisor, mint az odabent falatozók száma. Sejthetően azért, mert a McDrive
- segít időt spórolni;
- baromi kényelmes;
- pláne, ha nem akarok kiszállni a kocsiból, és majd otthon akarom teletömni magam.
Szóval, ezek alapján a fenti formulát így képzelem el:
Ínycsiklandó Mekis finomságok, amikért ki sem kell szállnod az autóból
Minner
Nem lenne kerek egész a cikk, ha pont egy Minneres példát hagynék ki belőle. A választásom Milán hírlevelére esett, amit át szoktam futni hétfő reggelente. Nem vagyok nagy hírfogyasztó, ezért nálam van értéke az ilyesfajta megoldásoknak, amelyekkel gyorsan átfuthatom a történéseket.
„Hétfőnként átfogó üzleti és gazdasági képet kapsz” – közli vastag betűkkel a landing, ami egyébiránt megteszi címként. Ha pedig a formulánkhoz szeretnénk idomítani, akkor valami ehhez hasonló is kisülhet belőle:
Üzleti hírek hétfőnként az e-mail fiókodba, amelyekkel percek alatt képbe kerülhetsz vállalkozóként
Mielőtt elkattintanál a cikkről
Előtte tedd el magadnak útravaló gyanánt,
- hogy jobb a munka végére, mintsem az elejére időzíteni a címadást;
- hogy címből nem egyet, hanem minimum tízet írunk;
- hogy a címsorok szövegezésébe bele kell tenni a munkát és az időt;
- hogy minderre fittyet hányva súlyos pénzeket hagyhatsz az asztalon;
- hogy tárazz be magadnak lehetőleg minél több címsor formulát, amiket modellezni tudsz.
Még több szövegírás tartalom a Minneren
- Ne csak címsorban legyél profi! Lesd el Peti minden trükkjét a MinnerAkadémián: Marketingszövegírás képzés – Írj magadnak profitot!
- Hogyan írj PR-cikket még akkor is, ha nem vagy született újságíró?
- A szabadúszó karriered beindulhat, ha ezeket megtanulod (digitális). És jól is fizetnek
- Még több szövegírás cikket keresel? Kattints ide, aztán pedig szolgáld ki magad, ahogy tetszik.
Fotó: Glenn Carstens-Peters / Unsplash