Hogyan írj hatásosabb címsorokat, mint az Apple, az Amazon vagy a Minner?

Dátum

Megosztás

Ebben a cikkben egy gondolatkísérletre szeretnélek invitálni, miközben egy zseniálisan hatékony marketingeszközt adok a kezedbe. Mindössze annyi dolgod lesz, hogy az eszközt lemented magadnak, a gyakorlati példáknál pedig velem ötletelsz gondolatban.

Mit mondasz? Megpróbálunk jobb címeket írni, mint az Apple, az Amazon vagy a Minner? Ha nem is feltétlenül járunk sikerrel, a tanulás élménye mindenért kárpótol. Fussunk tehát neki!

Zseniálisan egyszerű eszköz, amivel hirtelen szövegíró zseninek érezheted magad

Kemény fába suhintod a fejszéd, amikor hatásos címeket készülsz írni a profitszerzés szempontjából megkerülhetetlen marketingszövegekhez. Hatásos alatt arra gondolok, hogy a választott címsor

  • legalább vállalható arányban termeli a kattintásokat;
  • hőtérképen kimutatható módon motiválja a látogatóid a tovább olvasásra;
  • vagy helyettesítsd be ide az általad preferált konverziós célt.

A címadás pikantériája, hogy rajta áll vagy bukik az írásba fektetett energia megtérülése. Ha gyenge a címed, a munkád megy a levesbe, a szöveged többi része pedig az észrevétlenség homályába. A címsorok szövegezése kemény dió, akárcsak szélviharban kerékpározni a Fertő-tó körül. (Nekem elhiheted, mindkettőből kijutott mostanság.)

De máris könnyebbé válhat a dolog, ha némi rásegítést alkalmazol. Ahogy E-bike nyergében őszes halántékú osztrák nyugdíjasok is somolyogva hagyják faképnél a magamfajta egyszeri bringást, úgy érezheted szövegíró zseninek magad egy fenomenálisan egyszerű marketingeszközzel.

Akárcsak Milán, ahogy arról a közelmúltban Facebook-üzenete is árulkodik.

Ütős címsor 7 perc alatt, spórolva 2 órát. Nem rossz, ugye?

Az eszközünk neve címsor formula. /Vagy sablon, de az a megnevezés nekem kevésbé tetszik./

Olyan, mint egy sorvezető. Jól bevált frappáns struktúrát ad a kezedbe, amit könnyedén a szövegedre modellezhetsz. Vagyis nem kell törni az agyad a címsor szerkezetén. Olyan, mint egy tutira működő recept. Amit úgy fűszerezel, ahogy csak akarod.

Persze ezzel nem mi találjuk fel a spanyolviaszt, de nem is ez a cél. Címadásnál a figyelmet szeretnéd a mondandódra tapasztani. Bizonyítottan működő formulákkal dolgozni egyrészt nem szégyen, másrészt célravezető.

A lényeg, hogy találj egy-egy brutálisan hatékony mintát, ami nincs agyonhasználva. Ez nemcsak a címadás minőségéhez ad hozzá szinteket, hanem a munka időbeli szükségletét is lerövidíti.

Rögvest rátérek arra a formulára, ami – szerintem legalábbis – hibátlanul hozza ezt a nívót.

Ezt a címsor formulát villámgyorsan mentsd le magadnak

Előre szólok, hogy a címsor formulákra alkalmasint rá kell érezni. Elsőre gyakran olyannak tűnnek, mint a matektanár által a táblára skiccelt sokismeretlenes egyenletek. A jó hír, hogy gyorsan beindíthatják az agyad fogaskerekeit, onnantól pedig „easy-peasy” a javadra fordítani őket. 

Jöjjön tehát az egyik kedvenc formulám, használd egészséggel:

[Valamilyen]+ [valami], amivel [célcsoportod megnevezése] + [vágyott állapot elérése]

Ködös? Nehezen átlátható? Mit is akarok ezzel?

Megértelek. Ha jól tippelek, ennyitől még nem kezdted el vadul gépelni a jobbnál jobb címeket. Ne aggódj, máris megvilágítom konkrét példákon keresztül is a lényeget:

  • Meglepően olcsó eszköz, amivel a körúton autózva is megúszhatod a dugókat
  • Ősrégi fortély, amivel már 5 Minner-vállalkozó lépte át a havi 10 milliós forgalmat
  • Titkos trükk, amivel minden vitában neked ad igazat a párod

Kezd összeállni? /Ha nem, keress meg ide kattintva és beszéljünk róla./ 

Azért szeretem ezt a formulát, mert benne van minden, ami kell. Konkrétum, pozícionálás, előny. Sokféleképp alakítható, akár cserélhetők is benne az egyes elemek. Cserébe kevesen használják, tehát nincs elkoptatva.

Ez a kicsike szép számokat produkált már honlapokon, landing oldalakon, blogoknál vagy hirdetéseknél. Sőt, akár email tárgymezőként is.

/Természetes, hogy nem ez az egyetlen hatékonyan működő címsor formula.
Többek között a Marketingszövegírás képzést is tele pakoltuk ilyen formulákkal, csak mondom./

De menjünk is tovább. Csavarjunk egy „Minnereset” a cikken és nézzük meg, hogyan „legozhatnánk” bele ismert márkák marketingszövegeibe. 

Apple

Múltkor az egyik ügyfelem valóságos ódákat zengett a pár hónapja vásárolt MacBook Pro laptopjáról. Elmondása szerint nála mindig 20-30 ablak van nyitva alapból, és kb. sosincs kikapcsolva a gép. Nem sokáig szokták bírni a laptopok a keze alatt. Gyorsabban használja el őket, mint más a zoknikat.

Bezzeg a MacBook Pro-nak aztán lehet adni. Nem lassul, sokáig bírja töltés nélkül és még designra is hibátlan. Ebből kiindulva az Apple – egyébként elképesztően penge – landing oldalai között szemlélődve az alábbi címsort raktam össze fejben:

Mindent (is) kibíró laptop, amivel „multitasking bajnokként” is csúcsteljesítő lehetsz

Amazon Prime Video

Az Amazonról ugyebár gyakorlatilag bármit beszerezhetsz, Ádám és Bence képzésével businesst is építhetsz a platformon, a Prime Video pedig segít elpazarolni elütni a szabadidőd, ha sok van belőle. /Bár jutnék már el odáig, hogy megnézzem az All or Nothing: Arsenal részeket./

Ha engem kérdezel, a Prime Video számomra ezt jelenti:

A kedvenc sorozataid gyűjteménye, reklámmentes „énidőt” nyújtva bárhol és bármikor

McDonald’s

Futás közben mindig egy „Meki mellett” vezet az útvonalam és lenyűgöz a McDrive népszerűsége. Nem ritkán hosszabb a kocsisor, mint az odabent falatozók száma. Sejthetően azért, mert a McDrive

  • segít időt spórolni;
  • baromi kényelmes;
  • pláne, ha nem akarok kiszállni a kocsiból, és majd otthon akarom teletömni magam.

Szóval, ezek alapján a fenti formulát így képzelem el:

Ínycsiklandó Mekis finomságok, amikért ki sem kell szállnod az autóból

Minner

Nem lenne kerek egész a cikk, ha pont egy Minneres példát hagynék ki belőle. A választásom Milán hírlevelére esett, amit át szoktam futni hétfő reggelente. Nem vagyok nagy hírfogyasztó, ezért nálam van értéke az ilyesfajta megoldásoknak, amelyekkel gyorsan átfuthatom a történéseket.

Hétfőnként átfogó üzleti és gazdasági képet kapsz” – közli vastag betűkkel a landing, ami egyébiránt megteszi címként. Ha pedig a formulánkhoz szeretnénk idomítani, akkor valami ehhez hasonló is kisülhet belőle:

Üzleti hírek hétfőnként az e-mail fiókodba, amelyekkel percek alatt képbe kerülhetsz vállalkozóként

Mielőtt elkattintanál a cikkről

Előtte tedd el magadnak útravaló gyanánt,

  • hogy jobb a munka végére, mintsem az elejére időzíteni a címadást;
  • hogy címből nem egyet, hanem minimum tízet írunk;
  • hogy a címsorok szövegezésébe bele kell tenni a munkát és az időt;
  • hogy minderre fittyet hányva súlyos pénzeket hagyhatsz az asztalon;
  • hogy tárazz be magadnak lehetőleg minél több címsor formulát, amiket modellezni tudsz.

Még több szövegírás tartalom a Minneren

Fotó: Glenn Carstens-Peters / Unsplash

Kovács Péter
"Miért vásárolnak az emberek?" - mindig is ez a kérdés vonzott a marketing irányába. Aztán kristálytiszta lett a fókusz, és immáron évek óta a szövegírás számít a szakterületemnek. Az egyik legértékesebb vállalkozói készséggel akarlak felruházni: az értékesítési szövegírással. Hogy iparágtól függetlenül képessé válj lebilincselően eredményes szövegekkel eladni.

Változtatok a marketingszövegen. Lesz több eladásom? Mutatom az eredményt!

Ott a termék, szolgáltatás a weboldalon. Tiszta sor, hogy jó a termék, veszegetik is, vagy ahogyan a kínai importosunk szokta mondani: csipegetik. Nos felmerül...

Így áll a 3 friss vállalkozás néhány héttel az indulásuk óta – Business GYM

A Minner Business GYM-be nem csak cikk formájában szeretnénk tartalmat gyártani, hanem videó formátum is segíteni fog még jobban elmélyülni a vállalkozás indítás rejtelmeibe....

Hírszemle: Saját fizetését emelte a CEO válságban, étel dropshipping, IKEA víztakarékos megoldása

Egy légitársaság vezetője béremelést eszközölt saját magának akkor, amikor is a cég éppen válságban van. Roppant érdekes helyzetet szült, természetesen sokan támadták. A közösségi...

Gerillamarketing: Ízteszt, termelői vs bolti zöldség. Lecsó kóstolás, vakteszt

Na ezt már szeretem! Amikor egy beszélgetésből tettek születnek. Azért vagyunk vállalkozók, hogy problémákat oldjunk meg és persze kipróbáljunk minél több dolgot, hogy lássuk...

Nekem ezért fognak fizetni? Egy leendő és egy veterán szabadúszóval beszélgettem [podcast]

A felvétel még nyáron készült, amikor is összejött egy tucat szabadúszó a Minner főhadiszálláson. Olyan digitális szabadúszók, akiknek mindössze egy laptop is elég a...

Esettanulmány – Így vezette be a Google Workspace-t a Tumblebee

Még a tavasszal volt egy olyan akció a Minnernél, amely esetén ha megvett valaki adott üzleti kurzusokat, akkor a vásárlás után egy hónappal egy...

Hírszemle: Energiaválság, csődhullám. Beszéljünk a fizetésről? Web3 tényleg működő része

A cégek csődjeit hozza a rezsiválság, a cégek áremeléssel és takarékoskodással próbálják elejét venni ennek. 1600 vállalatvezető nyilatkozott erről a Portfóliónak, ezt a hírt...

Csökkenő szállítási díjak Kínából. Jó hír, vagy a recesszió előszele?

Olyan alacsony díjszinteken lehet konténereket Európába szállítani Kínából, amelyek a koronavírus okozta árrobbanást követően sokáig elképzelhetetlennek tűntek. Kétéves mélyponton vannak mind a tengeri-, vasúti és...