Hogyan írjunk keresőbarát tartalmat a Google számára?

Dátum

Megosztás

Minden weboldalra kikerülő tartalom azzal a céllal születik, hogy minél előkelőbb helyen szerepeljen a Google és más keresőmotorok találati listáján. Azért írunk egy blogcikket, azért végzünk kulcsszókutatást, azért foglalkozunk aktívan a keresőoptimalizálással és a tartalommarketinggel, hogy organikus forgalmat szerezzünk weboldalunk számára hosszú távon. A beérkező havi több ezer látogatót pedig már csak egy lépés választja el attól, hogy valamilyen konverziót hajtsanak végre, vagy vásároljanak tőlünk valamit, és fizető ügyfelekké váljanak.

A cikket szakértő vendégszerzőnk, Dávid Ádám, a Kiszervezett Marketing Kft ügyvezetője írta.

Ebben a bejegyzésben a saját tapasztalataim alapján szeretném bemutatni, hogy miként tudunk keresőbarát tartalmat készíteni a Google számára. Ha megfogadod az alábbi tanácsokat, akkor nagyobb eséllyel fognak a bejegyzéseid a Google TOP10 találata között rangsorolni, és nem kell több százezer forintot költened havi szinten Google hirdetésekre.

Miért jó a SEO-barát tartalom?

Először is ismerkedjünk meg a keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, röviden SEO) fogalmával és működésével. A SEO-barát tartalomkészítés célja, hogy organikus forgalmat tereljünk az oldalunkra hosszú távon.

Az organikus forgalom arra utal, amikor egy a célcsoportunkba tartozó internetező olyan kulcsszóra keres rá a Google-ben, ami releváns a cégünk szempontjából, és a mi tartalmunkra kattint rá a keresési találatok között.

Például, ha valaki rákeres a „Stripe fizetés” kulcskifejezésre, akkor első találatként a Kiszervezett Marketing blogcikkét fogja látni. Ez azért hasznos, mert akinek segítségre van szüksége egy online fizetési rendszer weboldalhoz történő hozzáadás céljából, az elsőként a mi bejegyzésünket fogja átolvasni, és tőlünk kér majd segítséget hozzá.

Google keresési találatok a "stripe fizetés" kulcsszóra

Ahogy az látható, az elmúlt 7 napban csak erre az egy kulcsszóra már 23 kattintás érkezett a weboldalunkra. És hol van még az a másik 1700 kulcsszó, amire a Kiszervezett Marketing weboldala rangsorol jelenleg a Google-ben!

Hogyan tudtuk mindezt elérni? A válasz a keresőbarát tartalomkészítésben rejlik!

A keresőoptimalizálás területei

Fontos már az elején leszögezni, hogy a SEO nem csak abból áll, hogy írunk egy cikket, teletömjük a megadott kulcsszóval, és automatikusan a Google első oldalára kerülünk. Nem, ez ennél sokkal összetettebb folyamat.

A keresőoptimalizálás hatékonysága rengeteg technikai részlettől is függ, amelyek egy része a saját weboldaladhoz kötődik, a másik része pedig az oldaladon kívül esik.

Három fő része van a keresőoptimalizálásnak:

1) Technikai SEO – ide tartozik például a weboldal betöltési sebessége, az indexelhetőség, vagy a mobilbarát webdesign használata.

2) On-page SEO – a weboldalon belüli keresőoptimalizálás lényegében maga a SEO-barát tartalomkészítést és szövegírást jelenti.

3) Off-page SEO – a weboldalon kívüli tényezők összessége, amelyek befolyásolják a keresőoptimalizálás sikerességét (pl. linképítés, backlinkek).

Érdekel ez részletesebben? 12+ órányi SEO tudásanyag vár a MinnerAkadémián!

Keresőbarát szövegírás

A SEO-barát szövegírást két szemszögből kell megközelítenünk: egyrészt az egyszerű internetezők, a célcsoportunk szempontjából, másrészt a keresőmotorok és azok keresőrobotjai szemszögéből.

Ha azt akarjuk, hogy minél előrébb rangsoroljunk egy adott kulcsszóra, akkor az általunk írt tartalomnak egyaránt kell relevánsnak, értékesnek lennie a felhasználók és a Google megítélése szerint is.

Csak akkor lesz érzékelhető eredménye az erőfeszítéseinknek, ha olyan tartalmat készítünk, ami:

  • Sok kattintást hoz;
  • Minél hosszabb ideig az oldalon tartja a látogatókat;
  • Megoldást nyújt a problémáikra, megválaszolja a kérdéseiket;
  • Releváns információt szolgáltat számukra;
  • Konverzióra és vásárlása biztatja a felhasználókat;
  • Külső oldalak szerint is hasznos, ezért hivatkoznak a tartalmaidra (backlinkek szerzése).

Egy profi szövegíró akár 20.000 forintot is elkérhet egy ezeknek a paramétereknek megfelelő cikk megírásáért, vagy még ennél is többet. Ezért rendkívül hasznos az, ha elsajátítod a keresőbarát tartalomkészítés és szövegírás alapjait, de ezt mindenképp megelőzi a profi weboldal készítés folyamata.

Keresőbarát tartalomkészítés a felhasználók szemszögéből

A szemünk előtt csak egy cél lebeghet: értéket kell nyújtani a látogatók számára. A tartalmad felépítése legyen logikus, könnyen átlátható, bontsd alpontokra (H2-H4 címsorokra) a szöveget. Az egyes alpontok ne legyenek 300 szónál hosszabbak, az egyes mondatok pedig lehetőleg ne haladják meg a 20 szavas limitet.

Fontos, hogy ne tévesszük meg az embereket! Ha a cikked címében a „10 legjobb ingyenes WordPress bővítmény” szerepel, akkor a cikk tartalma feleljen meg ennek az ígéretnek.

Tartalomkészítőként mindig az olvasók fejével kell gondolkodnunk.

Ismerjük meg a célcsoportunk keresési szándékát: ha valaki a „Facebook hirdetés árak” kulcsszóra keres rá, akkor valószínűleg egy online marketinges szakemberre van szüksége (szolgáltatást vásárolna), viszont ha a „Facebook hirdetések működése” érdekli, akkor csak informálódni akar.

A SEO szövegírás első lépése az átfogó kulcsszókutatás, amihez számos ingyenes eszköz érhető el:

  • Google Autocomplete javaslatok és kapcsolódó kifejezések;
  • Google Trends;
  • Google Ads Kulcsszótervező;
  • Ubersuggest (ennek van prémium verziója is);
  • Keyword Tool;
  • Ahrefs Free Keyword Generator.
Google Autocomplete javaslatok a "weboldal karbantartás" kulcsszóra

Olyan kulcsszót válasszunk, amire lehetőleg minél nagyobb a keresések száma, viszont minél alacsonyabb a verseny. Fókuszáljunk arra, hogy a kulcskifejezés megfelelően legyen elosztva a tartalomban és a címsorokban, tehát az olvashatóság ugyanolyan fontos, mint a SEO-beállítások.

Emellett az a fő cél, hogy a látogatók minél több időt töltsenek az oldalunk böngészésével, ezáltal csökkenthetjük a visszafordulási arányt, amit a Google is figyelembe vesz.

Keresőbarát tartalomkészítés a Google szemszögéből

A Google algoritmusai folyamatosan frissülnek és átalakulnak, de ez minden keresőmotorra igaz (pl. Bing, Yahoo!). Ezen szempontok határozzák meg, hogy mi alapján rangsorolják a tartalmakat.

Akkor érhetsz el jó helyezéseket a Google-ben, ha tartalmilag és formailag is helyes cikket készítesz, amit a keresőrobotok könnyen tudnak értelmezni, a felhasználók pedig hasznosnak és relevánsnak találnak.

Néhány jó tanács, hogy eredményes legyen a tartalomkészítés:

  • Használd a kulcsszót a főcím (H1 címsor) elején;
  • A H2-H3-H4 címsorok is tartalmazzák a kulcsszót vagy annak ragozott formáját az esetek 60-70%-ában;
  • Használhatsz szinonimákat vagy ragozott alakokat, mert a Google keresőrobotjai ezeket is képesek beazonosítani;
  • Minden cikkhez mellékelj néhány releváns képet, amiket megfelelő Alt Text attribútummal (alternatív szöveg) látsz el, és ezekben is szerepeljen a kulcsszó;
  • Kerüld a kulcsszóhalmozást, ne ess túlzásba! A Google bünteti, ha túl sokszor használod a kulcsszót, és soha nem fogja az első oldalon megjeleníteni a tartalmadat.

A cikkírást mindig kezdjük egy vázlat összeállításával, egy rövid bevezetővel, ami felkelti az olvasók érdeklődését. A cikk végére kerüljön egy összefoglaló, ami röviden tartalmazza a bejegyzés lényegét, és kapcsolatfelvételi lehetőséget ad az olvasónak, ha érdekli az adott vállalkozás egyik terméke vagy szolgáltatása.

Azt remélem mondanom sem kell, hogy a másolást és a duplikációt kerüljük el! A Google könnyen észreveszi, ha máshonnan szereztük a tartalmat, és ez negatívan befolyásolja majd az egész weboldal SEO-helyezését.

A cikken belül használjunk belső linkeket, amik az oldalon belül lévő további bejegyzésekre mutatnak. Egy-két külső link is elhelyezhető, amelyek más releváns oldalakra vezetik az olvasókat. Továbbá, ha azt szeretnénk, hogy a Google megbízhatónak találja a honlapunkat, akkor kezdjünk bele a linképítésbe és a backlinkek gyűjtésébe.

Összefoglaló

A keresőoptimalizált tartalomkészítés lényege, hogy felderítjük azokat a kulcsszavakat, amikre a célcsoportunk aktívan végez kereséseket, majd ezekre a kifejezésekre SEO-barát tartalmat készítünk.

Ez abból áll, hogy az olvasók számára hasznos, releváns tartalmat hozunk létre, a Google számára pedig tartalmilag és technikailag hibátlan szöveget készítünk, amit a keresőrobotok is könnyen értelmeznek.

A keresőoptimalizálás azonban egy összetett folyamat, amibe a technikai, az on-page és az off-page SEO jellemzők mind fontos szerepet játszanak.

Ez jó volt, van még ilyen tartalom?

Kiemelt kép: Pixabay

Vendégszerző
Vendégszerző
Szakértőket hívunk, hogy még hitelesebb információkat kapj különböző területekről. Ezt a cikket egy vendégszerző írta, de természetesen átment a Minner rostán, így a leghasznosabb információkat kapod most is.

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...

„Nem merek külföldön értékesíteni, még nem tartok ott” – De miért is nem?

Egy ideje téma már a Minneren, hogy az export nem egy megugorhatatlan dolog egy kisebb cégnek sem. Nem akarunk köntörfalazni, az Everigo szponzori partner...

Hol fogunk a jövőben bankolni? Adócsalásért kapott bírságot az Airbnb. Sminkfilter, mint marketing eszköz? Könyvajánló

A BigTech hozhatja el a pénzügyi forradalmat? A nagy bankok versenytársa a Google és a Microsoft, legalábbis ezt gondolja a bankok 40%-a. 779,5 millió...

Erre a tudásra vágysz szabadúszóként, még ha nem is tudsz róla! A T-típusú vállalkozók

Manapság egyre több olyan munkavállalót keresnek a cégek, akik T-típusúak. Van egy skill, amiben kifejezetten expertek, viszont nem csak abban járatosak, hanem picit mindenhez...

A LifeTILT dráma vagy egy új kezdet? Exkluzív beszélgetés Balogh Tamással

A napokban belefutottam a LifeTILT legfrissebb posztjába, amiben az új márkatulajdonos leírja, hogy szeretnének visszatérni a LifeTILT korábbi szellemiségéhez, látványvilágához. Nos a kommentelők és úgy...

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....

Ezért nem működik a homeoffice? Tesla Cybertruck – beperelnek, ha eladod? Üzleti könyvajánló

A LIDL és a Rossmann bejelentette, hogy a dolgozóknak a december 24-i napot megadja szabadnapnak. Ez az új dolgozói juttatás? Milyen a hazai homeoffice...