Hogyan került a Zoom a Google első találati oldalára a ‘Click here’ kulcsszóra?

A COVID-19 vírusjárvány miatt kialakult helyzetben rengeteg minden megváltozott. A Google helyezések is változtak a találati listán. Sokan home office-ba kényszerültek, a diákok otthonról tanulnak. Emiatt hirtelen megnőtt az igény az online meeting, videókonferencia, webinar és stream szoftverek iránt, és a felhasználók száma hamar megsokszorozódott. A Skype mellett sokan megismerkedtek egy “új” eszközzel, a Zoom programmal. Milyen jó lenne, ha a te termékedre is így rákeresnének, igaz? 2020-ban a koronavírus átalakítja a Google találati listáját is! Neked is nagyobb a lehetőséged bekerülni! De van itt még, amit észrevettem!

A cikket Martincsek Zsolt írta, aki a Minner keresőoptimalizálás, SEO szakértője. Hamarosan meg fog jelenni oktatása a MinnerAkadémián, természetesen SEO témában.

Ha pár hónapja Magyarországon valakit megkérdeztél volna arról, hogy mi az a “zoom”, akkor valószínűleg az okostelefonos vagy kamerás zoomolási lehetőségről kezdett volna el beszélni.

Ez a videóbeszélgetésekhez és webinárokhoz használható eszköz sokaknak ismeretlen volt és ez a Google keresési mennyiségekből is látható. A márciusi adatok már elérhetőek, és ott is március második felétől nőttek meg rohamosan a keresési számok a ‘zoom’ kulcsszóra:

Zoom keresések száma – Forrás: Google

További kulcsszavakat is megnéztem, ezeket egy cikkemben infografikán gyűjtöttem össze, valamint előtte pár hasznos infót is adok, hogy mire kell odafigyelni a keresőoptimalizálással kapcsolatban.

Természetesen nem csak Magyarországon, hanem a világon sok helyen megnőtt a keresések száma a Zoomra. Ezzel együtt rengeteg weboldalról kezdtek el linkelni, hivatkozni erre a weboldalra. De tényleg rengetegen!

Itt van az Ahrefs (SEO eszköz) adatai alapján a hivatkozó domainek számának növekedése. Több mint 175 000 domainről hivatkoznak a Zoom.us weboldalára jelenleg, és ezt a számot pár hét alatt érte el: 

Zoom.us -re hivatkozó oldalak száma: Ahrefs.com

A valós szám ennél több is lehet, mert ezek a SEO szoftverek nem minden backlinket találhatnak meg, valamint folyamatosan hivatkozhatnak újabb weboldalak a szoftverre.

És így jutunk el ahhoz, ami a cikk címében is van, hogy a ‘click here’ kulcsszóra a Zoom.us oldal belépett a semmiből a Google első 10 találata közzé.

De miért is?

Mielőtt belemelegednénk… A 2020-as marketing trendeket a Minneren módosítottuk és bekerült a SEO is, mivel a megszűnő cégek miatt a közeljövőben változhatnak a találati listák. Erre figyelj! Erről itt olvashatsz!

Lehet, hogy te is tudod, olvastál már arról, hogy a ‘click here’ kulcsszóra az Adobe oldala volt elöl. 

De ezen kívül az első oldal találatai között többségében nem releváns oldalak jelennek meg. Azért, mert ezekre az oldalakra rengeteg hivatkozás érkezik más oldalakról. És a linkek egy olyan horgonyszövegre (anchor text) vannak beállítva, mint a ‘click here’. 

Szerintem Te is sokszor találkoztál már azzal a szöveggel, hogy ‘kattints ide a letöltéshez’ és a link erre van beállítva.

Szóval hirtelen rengeteg oldal kezdett el linkelni a Zoom.us weboldalára, és a hivatkozást a ‘click here’ vagy ‘here’ horgonyszövegekre állították be, így a Google elkezdte az oldalt erre is előre rangsorolni. 

Fontos azt leszögezni, hogy itt természetes linképítés ment teljesen, ezekhez a Zoom-nak nem sok köze van, nem kérte meg az oldalakat, hogy hivatkozzanak rá. 🙂

Persze nem a Zoom oldala az egyetlen, ami megjelent a top találatok között a ‘click here’ kulcsszóra, ezzel kiszorítva az első oldalról az Adobe honlapját (sőt USA-ban keresve inkább a 3. találati oldalon van). Sok COVID-19-cel kapcsolatos hivatalos oldal jelent meg, de a szoftverek/eszközök közül látszik, hogy a Zoom.us-ra nagyon megnőtt az igény.

DE! – Backlink építés szempontjából ezt ne kövesd!

‘Sok oldalon a ‘click here’ kifejezést hivatkozták, így jött gyorsan előre a Zoom… Akkor nekem is nagyon gyorsan sok weboldalról kell szereznem linkeket, és a fő kulcsszavamról legyen mind hivatkozva…’

Ez megtévesztő lehet, és semmiképp ne vond le azt a következtetést, hogy ha téged hivatkoznak egy másik oldalról és van befolyásod arra, hogy mi legyen a horgonyszöveg, akkor mindig a kulcsszavaidat add meg!

A legtöbb backlink horgonyszövege legyen természetes, ha te tudod ezt kontrollálni. Tehát a márkanevedet, a weboldalad nevét, a weboldalad URL címét állítsd be horgonyszövegnek, és a Google így fogja természetesnek látni a növekvő hivatkozások számát.

Persze, ha a tartalomban van olyan kifejezés/kulcsszó, amire kattintanának az olvasók, és utána hasznos tartalmat, további információt is találnának, (ahogy én tettem ebben a cikkben a ‘horgonyszöveg’ kifejezésnél), akkor nem lesz gond, de ez legyen kisebb arányban.

Van olyan lehetőség, amikor kötelező a kulcsszavas horgonyszöveg, ez a belső linkelés. Ebben az esetben a saját weboldaladon linkelsz át egy másik aloldalra, például a blogbejegyzésekben nagyon jól lehet ezt használni, ott bőven kell alkalmazni a kulcsszavas horgonyszövegeket.

Természetesen sok előnye nincs annak, hogy a ‘click here’ kulcsszóra elöl jelennek meg ezek az oldalak. 

Ez a része inkább csak érdekesség, plusz a horgonyszövegek backlinkelésnél történő használatát akartam Neked érthetővé tenni. 🙂

Átfogó cikkem SEO-ról a Minneren: Keresőoptimalizálás (SEO) lépésről – lépésre 

Forrás: Google, Ahref
Fotó: 200degrees / Pixabay

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Vendégszerző
Szakértőket hívunk, hogy még hitelesebb információkat kapj különböző területekről. Ezt a cikket egy vendégszerző írta, de természetesen átment a Minner rostán, így a leghasznosabb információkat kapod most is.

Instant posztok

MinnerInstant

Több weboldal üzemeltetőiként mi is kiemelten fontosnak tartjuk a biztonsági mentéseket, hiszen gyakran van rá példa, hogy pillanatok alatt beüt a krach, és rengeteg munkaórányi anyag válhat semmivé a másodperc törtrésze alatt. Ha nincs viszonylag friss, visszaállítható mentésed, nagy eséllyel építhetsz vissza sok mindent a nulláról, vagy egy olyan régi állapotról, ami rengeteg kapacitásodat emészti fel feleslegesen.

Az alábbi eszközöknél mindenképp szentelj nagy figyelmet a biztonsági mentésre, lehetőleg minél gyakrabban:

  • Weboldal, webshop, bővítmények, stb.
  • Szerverek, adattárolók
  • Telefon, számítógép, tablet stb.

Légy előrelátó, kíméld meg magad az elkerülhető bajlódásoktól!

MinnerInstant

Jelen küldetést különösen ajánljuk olyan vállalkozásoknak, ahol a munkatársaknak egész nap beszélniük, egyeztetniük kell egymással. A cégek belső kommunikációjukhoz leginkább telefont és email-t használnak, de gyakran előfordul a Messenger vagy Whatsapp / Viber alkalmazása is. Ezen applikációkkal csupán az a gond, hogy végeláthatatlan üzenetváltások születnek, ráadásul a csoportbeszélgetésekben sokan nem is érintettek egy-egy megbeszélnivalóban, így gyakran némítják is az értesítéseket, a nekik címzet, fontosabb üzeneteket is figyelmen kívül hagyják.

A Slack.com ezekre a problémákra kínál megoldást:

  • Míg az email-nél véget nem érő láncokon kereshetsz vissza egy-egy fontos információt, a Slack-nél minden projektedhez külön, dedikált csatornát tudsz létrehozni, így hamar megtalálod, amit keresel.
  • A Slack valahol az email és a Messenger között áll: lendületesen és gyorsan történik az üzenetváltás, de átlátható marad később is.
  • Míg az email-nél lemaradhat egy-két fontosnak vélt személy, a Slack adott csatornáiban mindenki látja az üzenetváltásokat, így későbbi konfliktusokat is el lehet vele kerülni.

De hogy kínáljunk más alternatívát is, a projektmenedzsment szoftvereken (pl. ClickUp, Trello) belül is tudsz egyeztetni, feladatokat létrehozni, ezekhez személyeket társítani, ráadásul a folyamatokat is nyomon tudod majd követni. Ha pedig nagyon ragaszkodnál a Messenger alapú üzenetváltásokhoz, a Facebook Workplace szolgáltatását érdemes lehet kipróbálnod.

MinnerInstant

Mindig csak azok a fránya kifogások… Mivel ma már sokkal tudatosabbak vagyunk – főleg az online vásárlásoknál -, sokszor „kifogásokat” keresünk, hogy lebeszéljük magunkat egy olyan termékről, amely izgatja ugyan a fantáziánkat, de nem vagyunk benne biztosak, hogy jó befektetés lesz-e, vagy megtérül-e a befektetett összeg. Biztosan te is hallottál már a saját látogatóidtól, vásárlóidtól, vagy pletykákból különböző vásárláskerülő érveket. Na de mit tudsz tenni ez ellen vállalkozóként?

Szedd össze, hogy milyen kifogásokat kereshet a te termékednél / szolgáltatásodnál egy látogató! Miután ez megvan, próbálj meg minél erősebb érveket kitalálni a kifogás ellen! Pl. egy törékeny terméknél felmerülhet az a kifogás, hogy biztosan összetöri majd a futárszolgálat, mire te érvelhetsz azzal, hogy gondosan becsomagolod minden termékedet, így emiatt nem kell aggódnia.

Ha ezzel is végeztél, építsd be ezeket a termékelírásokba, de használhatod a kommunikációdban is! Ha beválik, magasabb konverziót érhetsz el, de ha mégse lenne sikere, bizonyos tesztidőszak után egyszerűen csak eltávolítod a termékleírásból, így egyáltalán nincs veszítenivalód!

Mi is alkalmazzuk a kifogáskezelést a MinnerAkadémián, például a Személyes konzultációnál vagy a Marketing kampánykészítés minikurzus leírásában.

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek