Hogyan lehet 55 millió forint értékben eladni mobiltokokat? Mindezt 17 évesen?

Sőt egy olyan piacon, ahol sok a konkurencia, az alternatíva. Alig 1 éve indult cég tudta ezt a bevételt elérni a 2018-as évben, meg se lepődnék, ha 2019-ben ez elérné a 80-100 milliót. Webáruház tulajdonosként egyből már számolsz is utána, hogy akkor 3000 Ft-os tokárral számolva ez 18 333 vásárlás. Huhh! Na és most számolj 8990 Ft-tal! 6117 vásárlás, oké ez is sok! És ők csak tokokból, a Mobilfox – ról van szó! Ha megnézzük a konkurenciákat, akkor láthatjuk, hogy mindenki a tokok mellé még árul védőfóliát, kiegészítőket, töltőket…, hogy megfelelő bevételt tudjon termelni. Erre jönnek a fiatal 15-17 éves fiatalok és 1 év alatt elérik a több ezres vevőszámot, sőt mindezt csak mobiltokokból. Hogyan csinálják, mi az a plusz faktor, amivel ki tudtak emelkedni?

Mobiltok – jó biznisz?

Szinte bármelyik pillanatban tudnánk ilyen vállalkozást indítani. Kínai import és nálunk is van olcsón a rengeteg tok, amilyen mobilra csak szeretnénk és busás árréssel tovább tudjuk adni. Általában mobilkiegészítőket értékesítő webshopoknál, vagy mobilboltokban találhatóak meg a tokok, sőt még szervizekben is. Persze több millió készülék van itthon, tehát elég jó piac és folyamatosan frissül, új készülékek, a vevők váltanak….

A hazai piacon a néhány nagyobb webshopot vizsgálva akik ezzel foglalkoznak (van, aki több webshopot üzemeltet így nehéz volt kibogarászni, összevetni) látszik, hogy kiegészítőkkel együtt értékesítve a tokokat, valahol éves 50-70 milliós forgalmat tudnak felmutatni.

Akik kiemelkedők mind egyedi tokokat készítenek és csak azzal foglalkoznak (2018-as adatok):

  • Pitbullcase – éves 100 millió forint árbevétel – Alacsony áron vannak a tokok – inkább a mennyiségre mennek és a felhasználók maguk tervezik a tokokat
  • Mobilfox – drágább tokok, friss még a cég, még egyedibb, kollekciókban gondolkodnak

Miért árbevételt vizsgálunk? Mert az eredmény, profit elérésben a cég lehet béna. Míg az árbevétel megmutatja, hogy erre van-e igény, a termékre, szolgáltatásokra. Sokkal jobb ezt vizsgálni.

A Mobilfox sikere – új fajta webáruház üzleti modellek példa

“Mindenki tudja, hogy bizonyos dolgokat nem lehet megvalósítani, mígnem jön valaki, aki erről nem tud, és megvalósítja.”

/Albert Einstein/

A webáruház transzformáció cikksorozathoz tartozik ez a cikk is, mert nagyon jó példája annak, hogy milyen speciális üzleti modelleket lehet alkalmazni, milyen plusz faktort beleépíteni az e-kereskedelmi vállalkozásunkba. Két videót is találsz a cikk végén, ami bemutatja a vállalkozásukat, a Mobilfox-ot. Érdemes majd megnézned!

Bár Kínából rendelik a szilikon tokakat, a fa tokokat már saját maguk gyártják. A grafikákkal együtt ez bizony sajátmárkás termék. Ahogy írtam korábbi cikkben, az átalakuló e-kereskedelem egyik új húzó területe lehet, hogy a webshopok elkezdenek sajátmárkás termékeket gyártani, értékesíteni.

Mitől egyediek? Mit csinálnak?

Az egyediségük az, hogy:

  • Saját grafikákat készítenek, kollekciókban gondolkodnak. Ennek hatására tudnak játszani az időpontokkal, és az eladás (sales) szempontjából az időfaktor fontos tényező. Ők így tudnak maguknak kisebb szezonalitást kreálni, sőt marketingjükben is könnyebbség, hogy konkrétan tudnak kampányolni az új kollekcióra. Tehát adott a kampány téma is. A kollekciók korlátozott darabszámával szintén játszani.
  • Csak azokra a mobilokra összpontosítanak, amiket a célcsoportjuk használ (ezzel rengeteg pénzt spórolnak). Így kevesebbet kell készletezniük. Bár az is igaz, hogy a forgalmuk 70%-át főleg az iPhone tokok teszik ki, ott szinte minden típusra gyártanak. Jól belőtték a célcsoportot a 12-25 év közötti fiatalok.
  • Az ár: 8900 Ft-ba kerül egy mobiltok, az átlagos 3000 Ft-tal szemben. Mivel egyedi, saját készítésű így a prémium árat nagyon jól belőtték, mondhatni ösztönösen, de úgy gondolom ez tudatos volt.
  • Akár többször is! Mi a baj a mobiltokokkal? Hát az, hogy nehéz visszatérő vásárlót generálni. Legtöbb esetben megvesznek egy tokot, aztán többet nem, vagy ha mégis vesznek, nehéz újra elérni őket. Pedig a visszatérő vásárló a legjobb vásárló, olcsóbb is elérni, és érdemes növelni a customer lifetime value-t (vevőérték), ha igazán jó vállalkozást akarunk. Az üzleti modelljükből fakad, hogy egy felhasználó, akár több tokot is megvesz.

    Minden webshopos álma a visszatérő vásárló.

    És ők elérték ezen a piacon, mert divatként tekintenek a tokokra. Elvégre a mobilunk mindig nálunk van. (hasonló ötlet volt az első webáruház transzformáció cikkben, csak órákra, óraszíjakra)
  • Saját maguk nyomtatják rá a grafikákat (ezt látni is a lenti videókban) egy géppel.
  • Gépberuházásokat eszközöltek, hogy ne függjenek partnerektől – lásd nyomtató
  • Automatizálják a folyamataikat, a rendeléstől egészen a csomagolásig
  • Utóbbira, vagyis a csomagolásra nagyon figyelnek. A 8900 Ft-os ár miatt is kell a prémium érzés, ezért szép csomagolásban, dobozban kapják meg a vevők a tokot. A dizájnra pedig külön figyeltek. Tudod márkaépítésnél írtam, hogy persze kell, de ezt az elején le tudod, utána nem kell rajta rugózni.
  • Mivel a célcsoportjuk nagyon aktív a közösségi médiában, ezért arra támaszkodnak. Ezt látod a lenti videókban is. Nem bullshitből mondják, hogy használják a social médiát. Mondja is a srác, hogy 16-szor kell látnia a reklámjukat (ezzel kapcsolatban volt már cikk) egy embernek, míg azt mondja rendelek egy tokot, és rendel is. Látja az érdeklődő a promóciót Instagramon, Facebookon, Youtubeon, hírlevélben, Influencereknél…

Nem ismerik a lehetetlent! Kilépés a dobozból

Tudod mit mondana egy mobiltok, mobilkiegészítő, mobil webshopos, ha mondanád neki ezt az ötletet?: “Á ezt így nem lehet, ezt nem így szoktuk”

Sokszor látom webáruház tulajdonosoknál, hogy nem mernek belevágni dolgokban.“Sajátmárkás termék, szolgáltatás… neeem, én kereskedő vagyok!”
Igen jól mondja, vevőket szolgál ki, termékeket ad el. Ki mondja, hogy az ne a sajátja legyen? Vagy miért ne lehetne hozzákapcsolni egy szolgáltatást? Webáruház transzformációra van szükségük a hazai webáruházaknak, ahhoz, hogy piacon maradhassanak. Egy piacon, területen kívüli új szereplőnek azért könnyű dolga van, mert nem érzi azt, hogy ezt lehetetlen megcsinálni, nincs mi bekorlátozza. Lásd Amazon, akik azért tudtak jó online könyv adatbázis csinálni, mert még soha nem csinálták. És persze ők is jó példa. Még fiatalok 1-3 éven belül még nagyobbat alkothatnak).

A videók a Mobilfoxról

További cikkek a témában:

Fotó: mobilfox.hu

2020-as vállalkozási ötletek szeptember 30-tól a Minner hírlevélben!

Iratkozz fel most! A hétfőnként kiküldött Minner hírlevélben az üzleti hírszemle mellett a 2020-as üzleti ötleteket, trendeket is első kézből olvashatod! Feliratkozás