Kevés pénzből marketing? Így szerezz vevőket pénztárcakímélő módon

Csinálod a marketinget, de úgy érzed valahogy nem hoz elég eredményt? Az érzésed egyébként később se fog változni, hiszen mindig a Szent Grált keressük, amikor csak úgy ömlene a pénz. Na, de térjünk vissza a földre és nézzük meg azokat a lehetőségeket, amiket ha betartasz kisebb marketing költséggel is eredményeket tudsz elérni, vagy ugyanannyival még több konverziót. Továbbá nem a levegőbe megy el a hirdetési büdzséd.

Figyelem! Itt most nem azonnal kell mindent megcsinálni. Persze az lenne a legjobb, de ne kapkodj, vagy ne ijesszen el, hogy akkor most óriási dolgokat kell változtatnod. Alkalmazz ezekből egy-egy tippet időnként, és félév alatt óriásit fog nőni a marketing hatékonyságod, forgalmad!

Már azért fizetsz, hogy az érdeklődő megtaláljon. Aztán lelép. Miért?

Tudtad, hogy azért kerül legtöbbször sokba a marketing, mert az érdeklődőt hiába szerezted meg, hiába ment rá a weboldaladra, az őt nem kötötte le? Nem irányítottad az oldalon, nem segítetted, válaszoltad meg a kérdéseit, ezért rövid körülnézés után vásárlás nélkül lelép.

Ezért bizony fizettél és így lett kidobott pénz a hirdetési büdzsé. És akkor még itt arról nem beszéltünk, hogy egyáltalán jó-e a terméked/szolgáltatásod, vagy éppen az ár (hiszen az is a marketinghez tartozik). Ezek is fontosak, de egy csomó látogató eddig el sem jut, mert már a főoldalról visszapattan.

Mikor rendezted át utoljára az üzleted digitális kirakatát?

Képzeld el két üzlethelyiséget:

  • Az egyik szépen be van rendezve, tisztaság van, a termékek el vannak úgy helyezve, hogy a vevők biztosan megtalálják azt, amit keresnek. Mindez igényesen, sőt még személyzet is van, akik kifejezetten kedvesen állnak a vevőkhöz.
  • A másikba is szintén be lehet menni a vevőknek, de nincs berendezve, vagy csak úgy slendrián módon, egymás hegyén-hátán állnak a dobozok, az eladó pedig mobilozik.

Vajon melyikben maradnak tovább a vásárlók? Hol vásárolnak többet? Pedig lehet, a második bolt is ugyanúgy költ marketingre, hogy bemenjenek az üzletébe. Ha mindegyikbe bemegy 100-100 ember, hol vásárolnak többen? Nem is kell túlragoznom ezt, úgy gondolom, te is tudod a választ.

A digitális világban ez ugyanígy működik.

Persze megértem, hogy eddig ezzel nem foglalkoztál eleget, hiszen a digitális dolgokat nehéz elképzelnünk. Ezért cégként picit hátrébb soroljuk azt, hogy a weboldalunk milyen, mit talál ott a látogató. Holott, ha ugyanez fizikai üzletként lenne, mindig csinosítgatnánk, átrendeznénk. Igen! A weboldalt is „csinosítgatni kell”.

A cikk olyan tippekkel folytatódik, amely segíthet költséghatékonnyá tenni a marketingedet.

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Kapcsolódó cikkek