Hogyan lehet vevőszerző weboldalad? A Minner-kompatibilis weboldal készítés lépései. Példával

Ezt a cikket úgy írom, mint Minner mentorált, marketingügynökség vezetője. Dávid Ádám vagyok. Egy nagy álmom vált valóra, amikor megalapítottam a marketing ügynökségemet. Szeretek ezzel foglalkozni! Aztán jöttek az első tapasztalatok. Elkezdtük a hirdetéseket készíteni az ügyfeleinknek, szembesülnöm kellett azzal, hogy nem mindig a hirdetésen múlott a vevőszerzés. Igen, a címből már kitalálod, első körben weboldalon. Erre mondaná Milán azt, hogy: persze meg a terméken, árazáson… és még sorolná tovább. Most foglalkozzunk csak az egyikkel, a weboldallal. Egyértelművé vált tehát, hogy egyrészt olyan ügyfelekkel lehet jól együtt dolgozni, akinek rendbe van a weboldala, érezhetően ott kimagaslóan jöttek a konverziók, a vevők. A célunk a legjobbat nyújtani az ügyfeleinknek, és mielőtt a hirdetésekre rátérnénk, vevőszerző weboldalt készítünk.

Ezt a cikket egy vendégszerző írta. Dávid Ádám a Kiszervezettmarketing.hu marketingügynökség vezetője.

Mit jelent a Minner-kompatibilis weboldal készítés?

Milán, a Minner.hu alapítója a mentorom. Ahhoz, hogy ajánljon a Minner vállalkozóknak, a közösségnek, sokat le kell tenni az asztalra. Ez jogos is, hiszen a legjobbat akarja nektek. Azon gondolkodtam, hogyan tudnék összerakni egy olyan weboldal készítési szolgáltatást, amire Milán is büszke lenne, sőt ajánlja is a Minner közösségnek.

És sikerült

Alig néhány hónapja mutatta meg neki, eszméletlenül izgultam, hogy mit szól hozzá. Ahogy Milán fogalmazott, mikor bemutattam több ügyfélen keresztül, hogy mi történik velük, mikor hozzánk fordulnak: “Ez jó! Ez jó! Wow. Akkor ezt mind megkaphatja egy Minneres is? Végig fogjátok a kezét! Oké, ez kell nekünk!”

Lelkesedése annak is köszönhető, hogy látta használunk online projektmenedzsment megoldást, minden lépés, feladat rögzítve van, folyamatokban gondolkodunk. És ezt ő igazán tudja értékelni.

Felépítettem, és már 15 ügyfélen teszteltem is azt a módszert, ami mindenkinek win-win helyzetet teremt. És most itt vagyunk, átment a Minner teszten is.

A következőket tartalmazza:
I. Fázis e-mailek – tudja az ügyfél, hol tart a folyamat és mikor kapja meg a weboldalát
II. Ügyfél edukáció – Mit kap az ügyfél a pénzéért?
III. Marketing orientált weboldalt – Google Analytics és Facebook pixel nélkül nem adunk át weboldalt
IV. Karbantartás – hőtérképes elemzés
V. Árak és határidő – weboldal 7 nap alatt

Nézzük sorban:

I. Fázis e-mailek –
A weboldal készítésünk jól meghatározott lépések sorozata. 7 fázisból épül fel, és az ügyfél minden egyes fázisnál kap egy emailt, ami összefoglalja, hogy mit fogunk abban a fázisban csinálni. A kivitelező-ügyfél közötti kommunikáció első számú fontosságú, sajnos a piacon ezzel kapcsolatban rossz tapasztalatai vannak a vállalkozóknak. Ezen változtatunk mi!

A következő 7 lépésből tevődik össze:

1. Lépés – Szövegezési fázis

A weboldal szövegezését szövegíró készíti! Az ügyfél hiába ismeri jól a szakterületét, azonban nem szövegíró. Plusz a napi teendői mellett nagyon nehezen tud arra időt szánni, hogy a weboldal szövegezését is elkészítse.

Több olyan ügyfélnek készítettük már el az oldalát, hogy a weboldal készítés megállt annál a fázisnál, hogy mi kerüljön az oldalra? Ezért a szövegírónk, aki már nagyon profi és tapasztalt értékesítési szövegek írásában weboldalra és a landing oldalakra (promóciós oldal, egyoldalas kampányoldal), felveszi az ügyféllel a kapcsolatot, 30-60 percben átbeszélik, hogy mivel foglalkozik a vállalkozása.

Ez alapján profin elkészíti a weboldal szövegezését. Ez mindennek az alapja, hisz ezek után tudjuk elkezdeni építeni az oldalt.

2. Lépés – Kezdő lépések

Sokszor tapasztaltam azt, hogy a domain név foglalás és a hozzá tartozó technikai kérdések nehézséget okoznak az ügyfélnek (tárhelyválasztás, adatbázis, SSL tanúsítvány…)

Ezért a domain tanácsadással és kutatással járulunk hozzá ahhoz, hogy egyszerű és gördülékenyen menjen a weboldal készítés.

Készítünk számára igény esetén céges email címet, hogy még hitelesebb legyen, amikor a cég nevében kommunikál.

Itt az ügyfél helyett foglaljuk le a domaint és a szükséges tárhelyet, de az ügyfél lesz a tulajdonosa mindkettőnek. Ezzel is levesszük az adminisztrációs és technikai terhet a válláról!

3. Lépés – Építési fázis

Mondanom sem kell, hogy ez a leghosszabb fázis, itt csak felsorolás szinten írom, mit nyújtunk. Ezek a pontok csekklista is lehet számodra, hogy mik kellenek a weboldalad alapjához:

  • „Építés alatt” oldal
  • Biztonsági mentések
  • Adatvédelmi nyilatkozat – Minta
  • SEO
  • Képek optimalizálása
  • Gyorsítótár
  • Favicon, logo
  • SSL tanúsítvány
  • Social media, hivatkozási boxok
  • Site map beküldése a Google-hez
  • 404 oldal
  • Betöltés ellenőrzés

Fontos megemlíteni a további nézeteket is. Ezek is ebben a szakaszban kerülnek kialakításra.

Mobil nézet

A mobil nézetben lehetőséget kell biztosítanunk arra, hogy a látogatók rögtön fel tudják velünk venni a kapcsolatot. Tehát elhelyezni Hívjon most call to action gombokat, vagy vásárlás gombot, vagy egyéb interakcióra képes megoldást.

Tablet nézet kialakítása

4. Lépés – Ellenőrzési fázis

Nem maradhat el az ellenőrzés és a hibakeresés sem! Azért tesszük, hogy minden a legnagyobb rendben működjön! Ezek fontosak egyrészt felhasználói szempontból is, a vevőid nem fognak várni a weboldalad betöltődésére, továbbá a Google kereső is előnyben részesíti, ha a weboldalad gyorsabban tölt be, előrébb kerülhetsz a Googleban.

Ellenőrizzük:

  • tartalmat
  • designt
  • SEO-t (keresőoptimalizálás)
  • betöltődési sebességet


5. Lépés – Javítás/módosítás fázis

Az ellenőrzés fázisban észlelt hibák kijavítása és módosítása történik ebben a fázisban

6. Lépés – Átadás fázis

Egy online/offline meeting során, átadásra kerül a weboldal.

A meeting során:
1. Létrehozzuk számodra a Google Analytics kódot. Nem az ügyfélnek kell ezzel bajlódni.

2. Létrehozzuk a Facebook Pixelt is:

7. Lépés – Utómunka fázis

Az átadásnál lehetnek olyan részek, amik nem felelnek meg teljesen az elvárásoknak. A kért módosításokat természetesen elvégezzük. A legfontosabb, hogy az ügyfelünk elégedett legyen!

II. Ügyfél edukáció

Amikor találkozom egy vállalkozóval és megkérdezem, hogy „Milyen alapon fut a weboldala?” és nem minden esetben tudja.

Vannak még további kérdések is, amelyeken elhasalnak:
Van-e Facebook pixel kód elhelyezve?
Van-e Google Analytics kód elhelyezve?
Pont erre nyújtanak megoldást az edukációs üzeneteink. Kiküldjük számukra, és ha nem is jegyzik meg, de amikor rákérdeznek, akkor biztosan fogja tudni, hogy mit kapott a pénzéért.

III. Marketing orientált weboldalt

A weboldal nem díszből van! Azért készítjük, hogy vevőket szerezzünk vele. Ha hirdetési kampányt készítünk a weboldalra, akkor nagyon fontos tudnunk mérni ezeket az eredményeket.

Ennek érdekében NEM ADUNK ÁT WEBOLDALT Facebook és Google pixel nélkül:

IV. Karbantartás és hőtérképes elemzés
Nem csak a mesében van ilyen!

Hőtérképet használva alakítjuk az oldalt, figyelve a látogatók kattintásait, egérmozgását és görgetését.

Az egyik oldalnál nagyon jól látható a képen, hogy az egyik szolgáltatás iránt sokkal jobban érdeklődtek.

Ennek láttán, a telefonos nézetben az utolsó pozícióból az első pozícióba mozgattuk át azt a szolgáltatást, ami iránt sokkal jobban érdeklődtek. A szolgáltatások legördülő fülnél is előre soroltuk.

Természetesen, a szükséges frissítések és biztonsági mentések is beletartoznak a karbantartásban. Sőt még a kisebb módosítások is.

Support biztosítunk az ügyfeleinknek.

Ha bármilyen hibát észleltek az oldalon, vagy szeretnének valamit módosítani, akkor azt jelzik számunkra és 12 órán belül megoldjuk.

V. Árak és határidő

A tapasztalataink azt mutatják, hogy egy weboldalt 7 nap alatt készítünk el. Természetesen függ azért a projekt nagyságától, bonyolultságától, mint azt a fenti példákon keresztül láthattad, a gyorsaság nem megy a minőség rovására!
A weboldal építésünk 150.000 Ft-tól kezdődik.

Örülnél, ha a konkurensednek mi készítenénk a weboldalát?

Lépj elsőnek Te, ha minőségi weboldalt/landing oldalt szeretnél, akkor kérj ajánlatot.
Ezt a lépést is megkönnyítettük számodra, mint minden mást.
Nincs más teendőd, mint kitöltöd az ajánlatkérő kérdőívünk és személyre szabott ajánlatot adunk.

Mándó Milán ajánlása (Minnertől):
Ádámék végig fogják a kezedet. Ha velük dolgozol olyan, mintha a Minnerrel dolgoznál. Ha nem, akkor szólj! De ilyen nem lesz az biztos! Ádám folyamatosan képzi magát, a legjobbat akarja az ügyfeleinek, ahogy én is. Sikeres vevőszerzést!

A következő lépés: Keress fel minket, és első lépésként hozzuk vevőszerző szintre a weboldaladat! Kattints ide!


Fotó: Igor Miske / Unsplash



2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!