Hogyan lehet vevőszerző weboldalad? A Minner-kompatibilis weboldal készítés lépései. Példával

Ezt a cikket úgy írom, mint Minner mentorált, marketingügynökség vezetője. Dávid Ádám vagyok. Egy nagy álmom vált valóra, amikor megalapítottam a marketing ügynökségemet. Szeretek ezzel foglalkozni! Aztán jöttek az első tapasztalatok. Elkezdtük a hirdetéseket készíteni az ügyfeleinknek, szembesülnöm kellett azzal, hogy nem mindig a hirdetésen múlott a vevőszerzés. Igen, a címből már kitalálod, első körben weboldalon. Erre mondaná Milán azt, hogy: persze meg a terméken, árazáson… és még sorolná tovább. Most foglalkozzunk csak az egyikkel, a weboldallal. Egyértelművé vált tehát, hogy egyrészt olyan ügyfelekkel lehet jól együtt dolgozni, akinek rendbe van a weboldala, érezhetően ott kimagaslóan jöttek a konverziók, a vevők. A célunk a legjobbat nyújtani az ügyfeleinknek, és mielőtt a hirdetésekre rátérnénk, vevőszerző weboldalt készítünk.

Ezt a cikket egy vendégszerző írta. Dávid Ádám a Kiszervezettmarketing.hu marketingügynökség vezetője.

Mit jelent a Minner-kompatibilis weboldal készítés?

Milán, a Minner.hu alapítója a mentorom. Ahhoz, hogy ajánljon a Minner vállalkozóknak, a közösségnek, sokat le kell tenni az asztalra. Ez jogos is, hiszen a legjobbat akarja nektek. Azon gondolkodtam, hogyan tudnék összerakni egy olyan weboldal készítési szolgáltatást, amire Milán is büszke lenne, sőt ajánlja is a Minner közösségnek.

És sikerült

Alig néhány hónapja mutatta meg neki, eszméletlenül izgultam, hogy mit szól hozzá. Ahogy Milán fogalmazott, mikor bemutattam több ügyfélen keresztül, hogy mi történik velük, mikor hozzánk fordulnak: “Ez jó! Ez jó! Wow. Akkor ezt mind megkaphatja egy Minneres is? Végig fogjátok a kezét! Oké, ez kell nekünk!”

Lelkesedése annak is köszönhető, hogy látta, használunk online projektmenedzsment megoldást, minden lépés, feladat rögzítve van, folyamatokban gondolkodunk. És ezt ő igazán tudja értékelni.

Felépítettem, és már 15 ügyfélen teszteltem is azt a módszert, ami mindenkinek win-win helyzetet teremt. És most itt vagyunk, átment a Minner teszten is.

A következőket tartalmazza:
I. Fázis e-mailek – tudja az ügyfél, hol tart a folyamat és mikor kapja meg a weboldalát
II. Ügyfél edukáció – Mit kap az ügyfél a pénzéért?
III. Marketing orientált weboldalt – Google Analytics és Facebook pixel nélkül nem adunk át weboldalt
IV. Karbantartás – hőtérképes elemzés
V. Árak és határidő – weboldal 7 nap alatt

Nézzük sorban:

I. Fázis e-mailek –
A weboldal készítésünk jól meghatározott lépések sorozata. 7 fázisból épül fel, és az ügyfél minden egyes fázisnál kap egy emailt, ami összefoglalja, hogy mit fogunk abban a fázisban csinálni. A kivitelező-ügyfél közötti kommunikáció első számú fontosságú, sajnos a piacon ezzel kapcsolatban rossz tapasztalatai vannak a vállalkozóknak. Ezen változtatunk mi!

A következő 7 lépésből tevődik össze:

1. Lépés – Szövegezési fázis

A weboldal szövegezését szövegíró készíti! Az ügyfél hiába ismeri jól a szakterületét, azonban nem szövegíró. Plusz a napi teendői mellett nagyon nehezen tud arra időt szánni, hogy a weboldal szövegezését is elkészítse.

Több olyan ügyfélnek készítettük már el az oldalát, hogy a weboldal készítés megállt annál a fázisnál, hogy mi kerüljön az oldalra? Ezért a szövegírónk, aki már nagyon profi és tapasztalt értékesítési szövegek írásában weboldalra és a landing oldalakra (promóciós oldal, egyoldalas kampányoldal), felveszi az ügyféllel a kapcsolatot, 30-60 percben átbeszélik, hogy mivel foglalkozik a vállalkozása.

Ez alapján profin elkészíti a weboldal szövegezését. Ez mindennek az alapja, hisz ezek után tudjuk elkezdeni építeni az oldalt.

2. Lépés – Kezdő lépések

Sokszor tapasztaltam azt, hogy a domain név foglalás és a hozzá tartozó technikai kérdések nehézséget okoznak az ügyfélnek (tárhelyválasztás, adatbázis, SSL tanúsítvány…)

Ezért a domain tanácsadással és kutatással járulunk hozzá ahhoz, hogy egyszerű és gördülékenyen menjen a weboldal készítés.

Készítünk számára igény esetén céges email címet, hogy még hitelesebb legyen, amikor a cég nevében kommunikál.

Itt az ügyfél helyett foglaljuk le a domaint és a szükséges tárhelyet, de az ügyfél lesz a tulajdonosa mindkettőnek. Ezzel is levesszük az adminisztrációs és technikai terhet a válláról!

3. Lépés – Építési fázis

Mondanom sem kell, hogy ez a leghosszabb fázis, itt csak felsorolás szinten írom, mit nyújtunk. Ezek a pontok csekklista is lehet számodra, hogy mik kellenek a weboldalad alapjához:

  • „Építés alatt” oldal
  • Biztonsági mentések
  • Adatvédelmi nyilatkozat – Minta
  • SEO
  • Képek optimalizálása
  • Gyorsítótár
  • Favicon, logo
  • SSL tanúsítvány
  • Social media, hivatkozási boxok
  • Site map beküldése a Google-hez
  • 404 oldal
  • Betöltés ellenőrzés

Fontos megemlíteni a további nézeteket is. Ezek is ebben a szakaszban kerülnek kialakításra.

Mobil nézet

A mobil nézetben lehetőséget kell biztosítanunk arra, hogy a látogatók rögtön fel tudják velünk venni a kapcsolatot. Tehát elhelyezni Hívjon most call to action gombokat, vagy vásárlás gombot, vagy egyéb interakcióra képes megoldást.

Tablet nézet kialakítása

4. Lépés – Ellenőrzési fázis

Nem maradhat el az ellenőrzés és a hibakeresés sem! Azért tesszük, hogy minden a legnagyobb rendben működjön! Ezek fontosak egyrészt felhasználói szempontból is, a vevőid nem fognak várni a weboldalad betöltődésére, továbbá a Google kereső is előnyben részesíti, ha a weboldalad gyorsabban tölt be, előrébb kerülhetsz a Googleban.

Ellenőrizzük:

  • tartalmat
  • designt
  • SEO-t (keresőoptimalizálás)
  • betöltődési sebességet


5. Lépés – Javítás/módosítás fázis

Az ellenőrzés fázisban észlelt hibák kijavítása és módosítása történik ebben a fázisban

6. Lépés – Átadás fázis

Egy online/offline meeting során, átadásra kerül a weboldal.

A meeting során:
1. Létrehozzuk számodra a Google Analytics kódot. Nem az ügyfélnek kell ezzel bajlódni.

2. Létrehozzuk a Facebook Pixelt is:

7. Lépés – Utómunka fázis

Az átadásnál lehetnek olyan részek, amik nem felelnek meg teljesen az elvárásoknak. A kért módosításokat természetesen elvégezzük. A legfontosabb, hogy az ügyfelünk elégedett legyen!

II. Ügyfél edukáció

Amikor találkozom egy vállalkozóval és megkérdezem, hogy „Milyen alapon fut a weboldala?” és nem minden esetben tudja.

Vannak még további kérdések is, amelyeken elhasalnak:
Van-e Facebook pixel kód elhelyezve?
Van-e Google Analytics kód elhelyezve?
Pont erre nyújtanak megoldást az edukációs üzeneteink. Kiküldjük számukra, és ha nem is jegyzik meg, de amikor rákérdeznek, akkor biztosan fogja tudni, hogy mit kapott a pénzéért.

III. Marketing orientált weboldalt

A weboldal nem díszből van! Azért készítjük, hogy vevőket szerezzünk vele. Ha hirdetési kampányt készítünk a weboldalra, akkor nagyon fontos tudnunk mérni ezeket az eredményeket.

Ennek érdekében NEM ADUNK ÁT WEBOLDALT Facebook és Google pixel nélkül:

IV. Karbantartás és hőtérképes elemzés
Nem csak a mesében van ilyen!

Hőtérképet használva alakítjuk az oldalt, figyelve a látogatók kattintásait, egérmozgását és görgetését.

Az egyik oldalnál nagyon jól látható a képen, hogy az egyik szolgáltatás iránt sokkal jobban érdeklődtek.

Ennek láttán, a telefonos nézetben az utolsó pozícióból az első pozícióba mozgattuk át azt a szolgáltatást, ami iránt sokkal jobban érdeklődtek. A szolgáltatások legördülő fülnél is előre soroltuk.

Természetesen, a szükséges frissítések és biztonsági mentések is beletartoznak a karbantartásban. Sőt még a kisebb módosítások is.

Support biztosítunk az ügyfeleinknek.

Ha bármilyen hibát észleltek az oldalon, vagy szeretnének valamit módosítani, akkor azt jelzik számunkra és 12 órán belül megoldjuk.

V. Árak és határidő

A tapasztalataink azt mutatják, hogy egy weboldalt 7 nap alatt készítünk el. Természetesen függ azért a projekt nagyságától, bonyolultságától, mint azt a fenti példákon keresztül láthattad, a gyorsaság nem megy a minőség rovására!
A weboldal építésünk 150.000 Ft-tól kezdődik.

Örülnél, ha a konkurensednek mi készítenénk a weboldalát?

Lépj elsőnek Te, ha minőségi weboldalt/landing oldalt szeretnél, akkor kérj ajánlatot.
Ezt a lépést is megkönnyítettük számodra, mint minden mást.
Nincs más teendőd, mint kitöltöd az ajánlatkérő kérdőívünk és személyre szabott ajánlatot adunk.

Mándó Milán ajánlása (Minnertől):
Ádámék végig fogják a kezedet. Ha velük dolgozol olyan, mintha a Minnerrel dolgoznál. Ha nem, akkor szólj! De ilyen nem lesz az biztos! Ádám folyamatosan képzi magát, a legjobbat akarja az ügyfeleinek, ahogy én is. Sikeres vevőszerzést!

A következő lépés: Keress fel minket, és első lépésként hozzuk vevőszerző szintre a weboldaladat! Kattints ide!


Fotó: Igor Miske / Unsplash



Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Vendégszerző
Szakértőket hívunk, hogy még hitelesebb információkat kapj különböző területekről. Ezt a cikket egy vendégszerző írta, de természetesen átment a Minner rostán, így a leghasznosabb információkat kapod most is.

Instant posztok

MinnerInstant

Több weboldal üzemeltetőiként mi is kiemelten fontosnak tartjuk a biztonsági mentéseket, hiszen gyakran van rá példa, hogy pillanatok alatt beüt a krach, és rengeteg munkaórányi anyag válhat semmivé a másodperc törtrésze alatt. Ha nincs viszonylag friss, visszaállítható mentésed, nagy eséllyel építhetsz vissza sok mindent a nulláról, vagy egy olyan régi állapotról, ami rengeteg kapacitásodat emészti fel feleslegesen.

Az alábbi eszközöknél mindenképp szentelj nagy figyelmet a biztonsági mentésre, lehetőleg minél gyakrabban:

  • Weboldal, webshop, bővítmények, stb.
  • Szerverek, adattárolók
  • Telefon, számítógép, tablet stb.

Légy előrelátó, kíméld meg magad az elkerülhető bajlódásoktól!

MinnerInstant

Jelen küldetést különösen ajánljuk olyan vállalkozásoknak, ahol a munkatársaknak egész nap beszélniük, egyeztetniük kell egymással. A cégek belső kommunikációjukhoz leginkább telefont és email-t használnak, de gyakran előfordul a Messenger vagy Whatsapp / Viber alkalmazása is. Ezen applikációkkal csupán az a gond, hogy végeláthatatlan üzenetváltások születnek, ráadásul a csoportbeszélgetésekben sokan nem is érintettek egy-egy megbeszélnivalóban, így gyakran némítják is az értesítéseket, a nekik címzet, fontosabb üzeneteket is figyelmen kívül hagyják.

A Slack.com ezekre a problémákra kínál megoldást:

  • Míg az email-nél véget nem érő láncokon kereshetsz vissza egy-egy fontos információt, a Slack-nél minden projektedhez külön, dedikált csatornát tudsz létrehozni, így hamar megtalálod, amit keresel.
  • A Slack valahol az email és a Messenger között áll: lendületesen és gyorsan történik az üzenetváltás, de átlátható marad később is.
  • Míg az email-nél lemaradhat egy-két fontosnak vélt személy, a Slack adott csatornáiban mindenki látja az üzenetváltásokat, így későbbi konfliktusokat is el lehet vele kerülni.

De hogy kínáljunk más alternatívát is, a projektmenedzsment szoftvereken (pl. ClickUp, Trello) belül is tudsz egyeztetni, feladatokat létrehozni, ezekhez személyeket társítani, ráadásul a folyamatokat is nyomon tudod majd követni. Ha pedig nagyon ragaszkodnál a Messenger alapú üzenetváltásokhoz, a Facebook Workplace szolgáltatását érdemes lehet kipróbálnod.

MinnerInstant

Mindig csak azok a fránya kifogások… Mivel ma már sokkal tudatosabbak vagyunk – főleg az online vásárlásoknál -, sokszor „kifogásokat” keresünk, hogy lebeszéljük magunkat egy olyan termékről, amely izgatja ugyan a fantáziánkat, de nem vagyunk benne biztosak, hogy jó befektetés lesz-e, vagy megtérül-e a befektetett összeg. Biztosan te is hallottál már a saját látogatóidtól, vásárlóidtól, vagy pletykákból különböző vásárláskerülő érveket. Na de mit tudsz tenni ez ellen vállalkozóként?

Szedd össze, hogy milyen kifogásokat kereshet a te termékednél / szolgáltatásodnál egy látogató! Miután ez megvan, próbálj meg minél erősebb érveket kitalálni a kifogás ellen! Pl. egy törékeny terméknél felmerülhet az a kifogás, hogy biztosan összetöri majd a futárszolgálat, mire te érvelhetsz azzal, hogy gondosan becsomagolod minden termékedet, így emiatt nem kell aggódnia.

Ha ezzel is végeztél, építsd be ezeket a termékelírásokba, de használhatod a kommunikációdban is! Ha beválik, magasabb konverziót érhetsz el, de ha mégse lenne sikere, bizonyos tesztidőszak után egyszerűen csak eltávolítod a termékleírásból, így egyáltalán nincs veszítenivalód!

Mi is alkalmazzuk a kifogáskezelést a MinnerAkadémián, például a Személyes konzultációnál vagy a Marketing kampánykészítés minikurzus leírásában.

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek