Figyelted a címet? Nem véletlen így írtam, az előző részben említett keresőoptimalizálás miatt fontos lehet, mert rövid időn belül az első 10-20 találat között lesz a Google keresőben (amikor valaki arra keres rá, hogy Mennyit költsek online marketingre, sokan rákeresnek meglepően). Ez csak természetesen egy példa volt, inspiráció, de térjünk is rá, amiért rákattintottál erre a tartalomra. Vajon mennyit kell elköltened? (Most csak két lehetőséget emelek ki, a Google és a Facebook hirdetést.)
Google Adwords
A legtöbb vállalkozó a Google hirdetést, vagyis a Google Adwords-öt választja. A megfelelő kulcsszavakra, keresőszavakra hirdetve így pont olyanokhoz juthatunk el, akik az adott termék/szolgáltatás iránt érdeklődnek. Viszont az egyes kulcsszavak drágábbak is lehetnek. Először is, kezdőként nem ajánlom beleugrani egyből a Google Adwords hirdetésbe, mert nehezebb, mint a Facebook hirdetés. Itt több pénzt elégethetsz. Vagy menj el egy képzésre, vagy bízz meg egy szakértőt vele. De gondolom tudni szeretnéd, mégis mennyi az annyi. Ahhoz, hogy sikeres kampányokat tudj csinálni, naponta minimum 2-5 000 forintot el kell költened Google hirdetésekre, hogy abból látható bevétel növekedésed legyen. Fontos, kell marketing stratégia is erre, de erről majd egy későbbi cikkben lesz szó! A remarketinget ne feledd, erről alul olvashatsz! Azzal csökkentheted a költségeidet, vagyis inkább a hatékonyságod növelheted!
Plusz előnyöd lehet! KUPON: Ha felkeresel hazai Google Partners-eket, akkor ők lehet, hogy tudnak adni neked az induláshoz 15 000 forintos kupont. Ehhez csak annyit kell tenned, hogy 5000 Ft-ért reklámozol a Google Adwordsben, és beütöd a tőlük kapott kupont. Máris ott lesz további 15 000 Ft. De pl. én akkor is kaptam ilyet, amikor hosszabb ideig nem hirdettem a Googleban, és a központ küldött egy kupont. (Titok, én már 2-szer kaptam így).
Facebook hirdetés
Sokan azért szeretik a Facebook reklámozást, mert a legolcsóbb módja annak, hogy bármit is eljuttass az emberekhez. Ez azt jelenti, hogy kattintásonként akár 2-10 forint közé is leszoríthatod a költségeidet. Ez azt jelenti, hogy napi 500-1000 forint elköltésével óriási növekedést, eredményeket el tudsz már érni. Fontos, hogy míg az Adwordsnél a terméked reklámozod, Facebookon inkább blogbejegyzéseket szoktak, vagy ún. landig oldalt (érkező oldal), hírlevél feliratkozást. Illetve nyereményjátékot. Ahogy az Adwords esetében is, itt is a remarketinggel tovább növelheted hatékonyságod, erről a következő bekezdésben olvashatsz.
Remarketing
A remarketing segítségével olyan embereknek tudod megmutatni a promócióidat, blogbejegyzéseidet, egyéb tartalmaidat, akik már jártak a weboldaladon, látták az adott promóciódat, vagy blogbejegyzésedet. Tehát a Google hirdetésed, vagy a Facebook hirdetésed csak olyanok előtt jelenik meg, akik már találkoztak a weboldaladdal, termékeddel… Ha jól beosztod, és a büdzsédből 80%-ban költesz az új látogatókra/érdeklődőkre, és 20%-ban költesz a régi látogatóidra (remarketing), akkor a hatékonyságodat már növelted. Sőt sokan nem használják még jól ki a remarketinget, így ez egy előny lehet a konkurenciával szemben. Erre egy jó gyakorlati példát láthatsz itt: Mit taníthat egy bróker az online marketingről?
Mit posztolj? Mit reklámozz? Hogy működik a Facebook algoritmusa? (x)
Ebben segítek az ügyfeleimnek, tanítványaimnak a MinnerAkadémia.hu marketing oktatásán. Szeretnél úgy reklámozni, hogy az ne legyen tolakodó az embereknek és legyen eredménye? Szeretnél kreatív, eredményes és élvezhető Facebook marketinget? Akkor végezd el a Minner kisvállalkozásoknak szóló videós tananyagát >>> Kattints ide <<<
A cikksorozat további részei:
- Hogyan tudok vásárlót szerezni? – bevezető
- 2. rész: Kapcsolati tőke
- 3. rész: Online marketing
- 4. rész: Mennyit költsek online marketingre
- 5.rész: Nincs elég tőkém, ingyenes vevőszerzés
- 6.rész: Telemarketing – telefonos sale
- 7. rész: Törzsvásárló, kiszámítható stabil bevétel
- 8. rész: Egy email nem email – Tipp email marketinghez
- 9 rész: Ingyen látogatók, vásárlók a Googleból (SEO, keresőoptimalizálás tippek)
- 10. rész: Szólítsd meg azokat, akik már jártak a weboldaladon, vagy vásároltak tőled! Remarketing
- 11. rész: Mi legyen a weboldalamon? – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 11. rész
- 12. rész: Hogyan szerezz új “nagy” vevőt, hosszú távú megrendelőt, üzleti partnert, ügyfelet? #B2B
- 13. rész: Így használd ki az “uborkaszezont”, holtszezont a vállalkozásodban
- 14. rész: 5 dolog, amiért a céged marketingjében elengedhetetlen a videó használata
- 15. rész: konverzió hajszolása mellett ne felejts el brandet építeni