Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 6.rész: Telemarketing, hideghívás – telefonos sales

Nem véletlen, hogy szerepeltettem a telemarketinget az előző ingyenes, vagy alacsony költségvetésű vevőszerző eszközök között. Már nagyon alacsony havidíjért cserébe korlátlanul telefonálhatunk. Sőt, még azzal se fognak piszkálni minket, hogy telemarketingezünk, mert úgysem tudsz annyi idegen számot felhívni. Igen, sajnos itt telefonálni kell. Előny viszont az, hogy ezen a területen kevés a profi. Vagyis inkább úgy fogalmazok, hogy leendő vállalkozásod esetében valószínűleg előnyben leszel, ha tudsz telefonon értékesíteni. Mennyit kell beszélned? Mivel indíts? Erre ad választ ez a cikk.

Lejárt lemez a hideghívás?
Nem! Sőt nagyon jól összekapcsolható a többi marketingcsatornával. Könnyű becsatlakoztatni az embereket a hírlevelünkre, vagy emailjeinkre, Facebook oldalunkra, vagy blogunkra. Így elérjük, hogy utána már nem csak telefonon, hanem online is el tudjuk érni őket. Sőt oda-vissza is működik. Például blogbejegyzés utána egy felhívás, űrlap kitöltés, és miután megadta a telefonszámát, már lehet is hívni.

Én még mindig nagy hangsúlyt fektetek a telefonos salesre, hideghívásra. Több körös beszélgetést szoktam lebonyolítani. Egy-egy kampány időszak alatt napi 3-4 órát is telefonálok, persze megosztva. A minneren olvashattál is róla. A facebook marketing szolgáltatásom értékesítésénél, amikor időszakos vevőszerző kampányom van, akkor így néz ki egy ilyen beszélgetés, vagyis annak a scriptje/vázlata:

Ebben a cikkben azt mutatom meg, hogy mit is mondok a telefonban.

  1. Kicseng a telefon, miután felvette, vagy bemutatkozik, vagy én szólalok meg előbb. Mándó Milán vagyok a Minner.hu-tól, és azért hívom, mert megadta az elérhetőségét az egyik promó cikkemre.
  2. Általában emlékeznek rá, így könnyen tudom folytatni. Tehát megvárom míg válaszol, vagyis erre a mondatomra igennel szoktak válaszolni.
  3. Már jön is a következő kérdésem: Miért vette fel velem a kapcsolatot? Magára ismert a
    cikkben? – 
    Több kérdés nem is kell, válaszolni fog mi az ok, és ez a legjobb, mert erre már tudok reagálni.
  4. Milyen tapasztalata volt eddig? Hol szokott reklámozni, milyen marketing csatornákat használ? – Itt teljesen felmérem. Már eleve jó pont számára is, hogy kérdezek. Már itt érzem, hogy kell-e neki a szolgáltatásom. El kell fogadni, van akinek nincs rá szüksége.
  5. Ezután jön az, ami persze őt is érdekli, hogy mi a szolgáltatásom! Figyelem, eddig még semmit sem mondtam róla! Elmondom, hogy Időt és pénzt spórol (előnyök), de közben saját maga csinálja. Ez érthető így?  – Meg kell kérdezni, mert nehogy félreértsenek valamit, miközben beszélek. A legjobb rész, ami tetszik nekik az, amikor elmondom mi történik ha szerződést kötöttünk, és utána belép, mit lát, mire tudja használni. Miért kell ez? Tudod mit mondok? Hogy ő lép be, ő használja, vele szerződök. Elképzeli, megjelenik előtte..., és így tudat alatt már magáénak is érzi. 
  6. Rátérek az árra, mivel ez érdekli őket a legjobban. Itt érzem a legeslegjobban azt, hogy üzlet lesz-e vagy nem. Többször szoktam hasonlítani is más szolgáltatáshoz, hogy érezzék a kontrasztot. Az értéket a szolgáltatásban.
  7. Miután a cseverészésnek vége, vagyis én is érzem, hogy mindent tisztáztunk, azután elmondom, hogy akkor küldöm a regisztrációs linket, illetve elmondom neki, mit kell tennie. – Szóval itt a végszó, kiderül most lesz-e üzlet, vagy később, vagy soha.
  8. Elköszönés.

Az 5. pont végén leírt rész az egyik legfontosabb. Na de azt hiszed mindig sikerül így beszélnem. Dehogy is. Emberből vagyok, hibázok. A beszélgető partneremtől is függ, hogy miről beszélünk, néha teljesen másról beszélünk és mégis üzlet lesz. A lényeg, hogy az előbb felírt pontokat közben betartom, legfőképp az 5-ös pontot.

Mit mondj te a telefonban? Kell egy ütős szöveg, stratégia? A Minner megírja neked. Vedd meg a videós hideghívás gyorstalpalót a MinnerAkadémián, és a nagy csomaghoz jár szövegírás is. >>> Kattints ide! <<<

A cikksorozat további részei:

 

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később