csütörtök, január 21, 2021

Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 6.rész: Telemarketing, hideghívás – telefonos sales

Nem véletlen, hogy szerepeltettem a telemarketinget az előző ingyenes, vagy alacsony költségvetésű vevőszerző eszközök között. Már nagyon alacsony havidíjért cserébe korlátlanul telefonálhatunk. Sőt, még azzal se fognak piszkálni minket, hogy telemarketingezünk, mert úgysem tudsz annyi idegen számot felhívni. Igen, sajnos itt telefonálni kell. Előny viszont az, hogy ezen a területen kevés a profi. Vagyis inkább úgy fogalmazok, hogy leendő vállalkozásod esetében valószínűleg előnyben leszel, ha tudsz telefonon értékesíteni. Mennyit kell beszélned? Mivel indíts? Erre ad választ ez a cikk.

Lejárt lemez a hideghívás?
Nem! Sőt nagyon jól összekapcsolható a többi marketingcsatornával. Könnyű becsatlakoztatni az embereket a hírlevelünkre, vagy emailjeinkre, Facebook oldalunkra, vagy blogunkra. Így elérjük, hogy utána már nem csak telefonon, hanem online is el tudjuk érni őket. Sőt oda-vissza is működik. Például blogbejegyzés utána egy felhívás, űrlap kitöltés, és miután megadta a telefonszámát, már lehet is hívni.

Én még mindig nagy hangsúlyt fektetek a telefonos salesre, hideghívásra. Több körös beszélgetést szoktam lebonyolítani. Egy-egy kampány időszak alatt napi 3-4 órát is telefonálok, persze megosztva. A minneren olvashattál is róla. A facebook marketing szolgáltatásom értékesítésénél, amikor időszakos vevőszerző kampányom van, akkor így néz ki egy ilyen beszélgetés, vagyis annak a scriptje/vázlata:

Ebben a cikkben azt mutatom meg, hogy mit is mondok a telefonban.

  1. Kicseng a telefon, miután felvette, vagy bemutatkozik, vagy én szólalok meg előbb. Mándó Milán vagyok a Minner.hu-tól, és azért hívom, mert megadta az elérhetőségét az egyik promó cikkemre.
  2. Általában emlékeznek rá, így könnyen tudom folytatni. Tehát megvárom míg válaszol, vagyis erre a mondatomra igennel szoktak válaszolni.
  3. Már jön is a következő kérdésem: Miért vette fel velem a kapcsolatot? Magára ismert a
    cikkben? – 
    Több kérdés nem is kell, válaszolni fog mi az ok, és ez a legjobb, mert erre már tudok reagálni.
  4. Milyen tapasztalata volt eddig? Hol szokott reklámozni, milyen marketing csatornákat használ? – Itt teljesen felmérem. Már eleve jó pont számára is, hogy kérdezek. Már itt érzem, hogy kell-e neki a szolgáltatásom. El kell fogadni, van akinek nincs rá szüksége.
  5. Ezután jön az, ami persze őt is érdekli, hogy mi a szolgáltatásom! Figyelem, eddig még semmit sem mondtam róla! Elmondom, hogy Időt és pénzt spórol (előnyök), de közben saját maga csinálja. Ez érthető így?  – Meg kell kérdezni, mert nehogy félreértsenek valamit, miközben beszélek. A legjobb rész, ami tetszik nekik az, amikor elmondom mi történik ha szerződést kötöttünk, és utána belép, mit lát, mire tudja használni. Miért kell ez? Tudod mit mondok? Hogy ő lép be, ő használja, vele szerződök. Elképzeli, megjelenik előtte..., és így tudat alatt már magáénak is érzi. 
  6. Rátérek az árra, mivel ez érdekli őket a legjobban. Itt érzem a legeslegjobban azt, hogy üzlet lesz-e vagy nem. Többször szoktam hasonlítani is más szolgáltatáshoz, hogy érezzék a kontrasztot. Az értéket a szolgáltatásban.
  7. Miután a cseverészésnek vége, vagyis én is érzem, hogy mindent tisztáztunk, azután elmondom, hogy akkor küldöm a regisztrációs linket, illetve elmondom neki, mit kell tennie. – Szóval itt a végszó, kiderül most lesz-e üzlet, vagy később, vagy soha.
  8. Elköszönés.

Az 5. pont végén leírt rész az egyik legfontosabb. Na de azt hiszed mindig sikerül így beszélnem. Dehogy is. Emberből vagyok, hibázok. A beszélgető partneremtől is függ, hogy miről beszélünk, néha teljesen másról beszélünk és mégis üzlet lesz. A lényeg, hogy az előbb felírt pontokat közben betartom, legfőképp az 5-ös pontot.

Mit mondj te a telefonban? Kell egy ütős szöveg, stratégia? A Minner megírja neked. Vedd meg a videós hideghívás gyorstalpalót a MinnerAkadémián, és a nagy csomaghoz jár szövegírás is. >>> Kattints ide! <<<

A cikksorozat további részei:

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Canon a saját, CE-SAT-1 nevű műholdjára egy némileg módosított 5D Mark III-at szerelt fel, hogy arról pásztázza végig a Földet. Most egy interaktív weboldalt is létrehoztak a projektnek. Ide kattintva láthatod is, hogy éppen milyen éles képet készít. Gondolj bele! Van annyira jó a készüléke, hogy az űrből készít képet!

Az ilyen megmozdulások igazán legendássá teszik a céget, és erősíti a márkát. A gerillamarketing a Minnert is már legendássá tette. Itt beszéltem róla: Emlékszel a Minner wifis gerillamarketingjére? És a kávésra? Gerillamarketing példák [podcast]

Forrás: HVG

MinnerInstant

Igazán lázba hozott ez a megoldás engem is! Már a Google is fejlesztett olyan megoldást, amivel például a WordPress oldalunkhoz tudunk tenni Instagram sztorihoz hasonló teljes képernyőt kontent élményt. Ezt látod a fenti képen (természetesen főleg mobilra optimalizált, de gépen így néz ki). A kártyát beágyazod a weboldaladra, ha rákattint a látogató, akkor teljes képernyőn megnyílik.

Ez a WP Stories, itt tudod megnézni a részletek a Google oldalán. Ő ezt egyébként azért hozta létre, hogy a Google Discover (hírek) megoldásba ilyen is bekerüljön.

Hasonló megoldást csinál a Newsroom Ai

Szóval ezt is hozzácsaphatjuk az 52. ötlet megvalósítási ötleteihez. Nézd csak: Az 52. ötlet megvalósítására egy verzió: Instagram sztorik eladása

MinnerInstant

Óriási! Természetesen közösségi finanszírozó kampányban. 12 000 ember fizette ki előre a terméket, így összesen 1,7 millió dollár bevételt generált a termék úgy, hogy még piacon sincs, majd csak a nyár elején szállítják ki. Azt tudja, amit a képen is látsz, bele tudod tenni a poharadat (ami nem lötyög ki), rágcsálnivalót, távirányítót…).

Nézd azt a terjedelmes termékoldalt! Ennyi ábra, szöveg erről a kis tárgyról (kattints ide)!

Ugye! Termékötletek közösségi finanszírozásból! Minner cikkek, amik érdekelhetnek a témában:

MinnerInstant

A Canon a saját, CE-SAT-1 nevű műholdjára egy némileg módosított 5D Mark III-at szerelt fel, hogy arról pásztázza végig a Földet. Most egy interaktív weboldalt is létrehoztak a projektnek. Ide kattintva láthatod is, hogy éppen milyen éles képet készít. Gondolj bele! Van annyira jó a készüléke, hogy az űrből készít képet!

Az ilyen megmozdulások igazán legendássá teszik a céget, és erősíti a márkát. A gerillamarketing a Minnert is már legendássá tette. Itt beszéltem róla: Emlékszel a Minner wifis gerillamarketingjére? És a kávésra? Gerillamarketing példák [podcast]

Forrás: HVG

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbejárja az ellenoldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek