Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 6.rész: Telemarketing, hideghívás – telefonos sales

Nem véletlen, hogy szerepeltettem a telemarketinget az előző ingyenes, vagy alacsony költségvetésű vevőszerző eszközök között. Már nagyon alacsony havidíjért cserébe korlátlanul telefonálhatunk. Sőt, még azzal se fognak piszkálni minket, hogy telemarketingezünk, mert úgysem tudsz annyi idegen számot felhívni. Igen, sajnos itt telefonálni kell. Előny viszont az, hogy ezen a területen kevés a profi. Vagyis inkább úgy fogalmazok, hogy leendő vállalkozásod esetében valószínűleg előnyben leszel, ha tudsz telefonon értékesíteni. Mennyit kell beszélned? Mivel indíts? Erre ad választ ez a cikk.

Lejárt lemez a hideghívás?
Nem! Sőt nagyon jól összekapcsolható a többi marketingcsatornával. Könnyű becsatlakoztatni az embereket a hírlevelünkre, vagy emailjeinkre, Facebook oldalunkra, vagy blogunkra. Így elérjük, hogy utána már nem csak telefonon, hanem online is el tudjuk érni őket. Sőt oda-vissza is működik. Például blogbejegyzés utána egy felhívás, űrlap kitöltés, és miután megadta a telefonszámát, már lehet is hívni.

Én még mindig nagy hangsúlyt fektetek a telefonos salesre, hideghívásra. Több körös beszélgetést szoktam lebonyolítani. Egy-egy kampány időszak alatt napi 3-4 órát is telefonálok, persze megosztva. A minneren olvashattál is róla. A facebook marketing szolgáltatásom értékesítésénél, amikor időszakos vevőszerző kampányom van, akkor így néz ki egy ilyen beszélgetés, vagyis annak a scriptje/vázlata:

Ebben a cikkben azt mutatom meg, hogy mit is mondok a telefonban.

  1. Kicseng a telefon, miután felvette, vagy bemutatkozik, vagy én szólalok meg előbb. Mándó Milán vagyok a Minner.hu-tól, és azért hívom, mert megadta az elérhetőségét az egyik promó cikkemre.
  2. Általában emlékeznek rá, így könnyen tudom folytatni. Tehát megvárom míg válaszol, vagyis erre a mondatomra igennel szoktak válaszolni.
  3. Már jön is a következő kérdésem: Miért vette fel velem a kapcsolatot? Magára ismert a
    cikkben? – 
    Több kérdés nem is kell, válaszolni fog mi az ok, és ez a legjobb, mert erre már tudok reagálni.
  4. Milyen tapasztalata volt eddig? Hol szokott reklámozni, milyen marketing csatornákat használ? – Itt teljesen felmérem. Már eleve jó pont számára is, hogy kérdezek. Már itt érzem, hogy kell-e neki a szolgáltatásom. El kell fogadni, van akinek nincs rá szüksége.
  5. Ezután jön az, ami persze őt is érdekli, hogy mi a szolgáltatásom! Figyelem, eddig még semmit sem mondtam róla! Elmondom, hogy Időt és pénzt spórol (előnyök), de közben saját maga csinálja. Ez érthető így?  – Meg kell kérdezni, mert nehogy félreértsenek valamit, miközben beszélek. A legjobb rész, ami tetszik nekik az, amikor elmondom mi történik ha szerződést kötöttünk, és utána belép, mit lát, mire tudja használni. Miért kell ez? Tudod mit mondok? Hogy ő lép be, ő használja, vele szerződök. Elképzeli, megjelenik előtte..., és így tudat alatt már magáénak is érzi. 
  6. Rátérek az árra, mivel ez érdekli őket a legjobban. Itt érzem a legeslegjobban azt, hogy üzlet lesz-e vagy nem. Többször szoktam hasonlítani is más szolgáltatáshoz, hogy érezzék a kontrasztot. Az értéket a szolgáltatásban.
  7. Miután a cseverészésnek vége, vagyis én is érzem, hogy mindent tisztáztunk, azután elmondom, hogy akkor küldöm a regisztrációs linket, illetve elmondom neki, mit kell tennie. – Szóval itt a végszó, kiderül most lesz-e üzlet, vagy később, vagy soha.
  8. Elköszönés.

Az 5. pont végén leírt rész az egyik legfontosabb. Na de azt hiszed mindig sikerül így beszélnem. Dehogy is. Emberből vagyok, hibázok. A beszélgető partneremtől is függ, hogy miről beszélünk, néha teljesen másról beszélünk és mégis üzlet lesz. A lényeg, hogy az előbb felírt pontokat közben betartom, legfőképp az 5-ös pontot.

Mit mondj te a telefonban? Kell egy ütős szöveg, stratégia? A Minner megírja neked. Vedd meg a videós hideghívás gyorstalpalót a MinnerAkadémián, és a nagy csomaghoz jár szövegírás is. >>> Kattints ide! <<<

A cikksorozat további részei:

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek