Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? Hogyan tudok vásárlót szerezni?

Egy induló, de sokszor már működő cégnél is felvetődik ez a kérdés. Rengeteg üzenetet kapok tőletek, főleg a Minner Facebookján, amiben leírjátok induló vállalkozásotok, terveitek… Sokszor megegyezik az, hogy fogalmatok sincs, honnan lesz ügyfeletek. Ezzel nincs is baj, nem mindenki születik értékesítőnek, vállalkozónak, meg kell tanulni. Nézzük meg mi is a legfontosabb, mit kell tudnod a vevőszerzésről. Először írok a lehetőségekről, utána pedig arról, hogy mennyi munka kell ahhoz, hogy vevőd, ügyfeled legyen.

Puszira nem lesz senki ügyfél – Egy email nem email, sőt sok email sem email…
A legnagyobb tévhit az, hogy csak kiküldesz néhány emailt, szépen megfogalmazod, és majd dőlni fognak az ügyfelek. Felejtsd el! Elsőre megfogni valakit, azonnal ügyféllé tenni? Lehetetlen. Próbálkozni lehet, de ne erre tedd fel a céged indulását.
Az email nem rossz, de az mindig legyen a második megkeresés. Vagyis először vagy személyesen, vagy telefonon veszed fel vele a kapcsolatot, és utána küldesz emailt. Tudatosítod, hogy emailt fogsz küldeni.

Személyes találkozó
Az egyik legeredményesebb vevőszerző módszer (megfelelő vállalkozások esetében). Egy webshop más marketinget igényel. Visszatérve, a személyes találkozó lehet tárgyalás is, de lehet az is, hogy járod az üzleteket cégeket, keresed a vezetőket.

Networking, üzleti reggeli
Üzleti reggelikre is érdemes járni. Bár kezdőként nem biztos, hogy fogsz ajánlásokat kapni, de ha jó vagy a szakmádban, üzletedben, akkor biztos. Ez viszont költséges lehet később, de megtérül. Üzleti reggelik esetében az első 2 alkalom ingyenes, nem kell tagdíjat fizetni, csak a reggeli árát.

DM levél
Egyik cikkemben olvashattad, hogy újra megéri ilyen levelet küldeni. Én is most próbáltam ki, cégvezetőknek küldtem levelet, 80%-ban felhívtak!!! Erről itt írtam, kattints ide!
Picit drága, de megéri, főleg akkor, ha csak pár 100 levelet küldesz ki.

Online reklám
Ezt nem kell bemutatnom remélem. A vállalkozás ötletek között rengetegszer írok róla. Jelenleg a blog, Facebook posztolás, Youtube videó, Facebook reklám, Google Adwords eszközök működnek a legjobban. De sok egyéb megoldás is létezik. Erre az egyébre legjobb példa Minner is, mivel gazdasági blogomon keresztül értékesítem a marketing szolgáltatásomat.

Hideg hívás
Sokan nem hiszik el, de még mindig működik. Igaz, hogy sokan nem szeretik a telefonos megkereséseket, de ugyanez igaz a reklámra is. Mégis egy kezdő vállalkozásnál ez lehet a legolcsóbb hirdetési forma, főleg akkor, ha saját maga csinálja a vállalkozó. Nézd meg, hogy én mit mondok a telefonban: Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 6.rész: Telemarketing – telefonos sale

Gerillamarketing
Fontos, hogy ezt nem arra használod, hogy gyors eladj, hanem arra, hogy vagy betámogasd egy már meglévő reklámkampányod, vagy vevő lezárásra használod. Utóbbit azért is írom, mert sokan nem tudják kihasználni a gerillamarketing adta előnyöket. Hiába kerülnek be a médiába, azt nem tudják kihasználni. A legjobban pedig azzal lehet lezárni, vagyis ügyféllé varázsolni a meglévő érdeklődőket.

Szórólap, kiadvány
A szórólap sem rossz megoldás, főleg helyi vállalkozás esetében. Kiadvány készítését viszont nem javaslom kezdő cég esetében, felesleges.

Mennyi érdeklődő, megkeresés kell ahhoz, hogy vevőm, ügyfelem legyen
Nincs olyan, hogy elég. Cégprofiltól is függ. mindenesetre folyamatosan kell keresned új ügyfeleket. Mindennap kell beszélned emberekkel. Mindennap tárgyalni. Ha ezek nincsenek meg, nem leszel sikeres! Szerinted csak oda mennek hozzád és azt mondják “Én ezt akarom, én az ügyfeled akarok lenni!”? Dehogy is!
Önző módon a saját szlogenemet ide kell írnom: “Ha, nem ismerik a céged, terméked, akkor nem is gondolnak rá, hogy vásároljanak tőled” /Mándó Milán/

A cikksorozat további részei:

 

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később