Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? Hogyan tudok vásárlót szerezni?

Egy induló, de sokszor már működő cégnél is felvetődik ez a kérdés. Rengeteg üzenetet kapok tőletek, főleg a Minner Facebookján, amiben leírjátok induló vállalkozásotok, terveitek… Sokszor megegyezik az, hogy fogalmatok sincs, honnan lesz ügyfeletek. Ezzel nincs is baj, nem mindenki születik értékesítőnek, vállalkozónak, meg kell tanulni. Nézzük meg mi is a legfontosabb, mit kell tudnod a vevőszerzésről. Először írok a lehetőségekről, utána pedig arról, hogy mennyi munka kell ahhoz, hogy vevőd, ügyfeled legyen.

Puszira nem lesz senki ügyfél – Egy email nem email, sőt sok email sem email…
A legnagyobb tévhit az, hogy csak kiküldesz néhány emailt, szépen megfogalmazod, és majd dőlni fognak az ügyfelek. Felejtsd el! Elsőre megfogni valakit, azonnal ügyféllé tenni? Lehetetlen. Próbálkozni lehet, de ne erre tedd fel a céged indulását.
Az email nem rossz, de az mindig legyen a második megkeresés. Vagyis először vagy személyesen, vagy telefonon veszed fel vele a kapcsolatot, és utána küldesz emailt. Tudatosítod, hogy emailt fogsz küldeni.

Személyes találkozó
Az egyik legeredményesebb vevőszerző módszer (megfelelő vállalkozások esetében). Egy webshop más marketinget igényel. Visszatérve, a személyes találkozó lehet tárgyalás is, de lehet az is, hogy járod az üzleteket cégeket, keresed a vezetőket.

Networking, üzleti reggeli
Üzleti reggelikre is érdemes járni. Bár kezdőként nem biztos, hogy fogsz ajánlásokat kapni, de ha jó vagy a szakmádban, üzletedben, akkor biztos. Ez viszont költséges lehet később, de megtérül. Üzleti reggelik esetében az első 2 alkalom ingyenes, nem kell tagdíjat fizetni, csak a reggeli árát.

DM levél
Egyik cikkemben olvashattad, hogy újra megéri ilyen levelet küldeni. Én is most próbáltam ki, cégvezetőknek küldtem levelet, 80%-ban felhívtak!!! Erről itt írtam, kattints ide!
Picit drága, de megéri, főleg akkor, ha csak pár 100 levelet küldesz ki.

Online reklám
Ezt nem kell bemutatnom remélem. A vállalkozás ötletek között rengetegszer írok róla. Jelenleg a blog, Facebook posztolás, Youtube videó, Facebook reklám, Google Adwords eszközök működnek a legjobban. De sok egyéb megoldás is létezik. Erre az egyébre legjobb példa Minner is, mivel gazdasági blogomon keresztül értékesítem a marketing szolgáltatásomat.

Hideg hívás
Sokan nem hiszik el, de még mindig működik. Igaz, hogy sokan nem szeretik a telefonos megkereséseket, de ugyanez igaz a reklámra is. Mégis egy kezdő vállalkozásnál ez lehet a legolcsóbb hirdetési forma, főleg akkor, ha saját maga csinálja a vállalkozó. Nézd meg, hogy én mit mondok a telefonban: Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 6.rész: Telemarketing – telefonos sale

Gerillamarketing
Fontos, hogy ezt nem arra használod, hogy gyors eladj, hanem arra, hogy vagy betámogasd egy már meglévő reklámkampányod, vagy vevő lezárásra használod. Utóbbit azért is írom, mert sokan nem tudják kihasználni a gerillamarketing adta előnyöket. Hiába kerülnek be a médiába, azt nem tudják kihasználni. A legjobban pedig azzal lehet lezárni, vagyis ügyféllé varázsolni a meglévő érdeklődőket.

Szórólap, kiadvány
A szórólap sem rossz megoldás, főleg helyi vállalkozás esetében. Kiadvány készítését viszont nem javaslom kezdő cég esetében, felesleges.

Mennyi érdeklődő, megkeresés kell ahhoz, hogy vevőm, ügyfelem legyen
Nincs olyan, hogy elég. Cégprofiltól is függ. mindenesetre folyamatosan kell keresned új ügyfeleket. Mindennap kell beszélned emberekkel. Mindennap tárgyalni. Ha ezek nincsenek meg, nem leszel sikeres! Szerinted csak oda mennek hozzád és azt mondják “Én ezt akarom, én az ügyfeled akarok lenni!”? Dehogy is!
Önző módon a saját szlogenemet ide kell írnom: “Ha, nem ismerik a céged, terméked, akkor nem is gondolnak rá, hogy vásároljanak tőled” /Mándó Milán/

A cikksorozat további részei:

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek