Hogyan lesznek a hétköznapi Kovács Jánosokból dollármilliókat író szövegírók?

Dátum

Megosztás

Ebben a cikkben egy olyan módszert mutatunk meg, amit az Agora Financial oktat a szövegírói táborukban. Hat darab, a mindennapjaidba könnyen beilleszthető gyakorlattal rövid időn belül észrevehetően fejlesztheted az íráskészségedet. Vágjunk is bele!

A cikket vendégszerzőnk, Pörzsölt Móni, a PinX Marketing alapítója, a MinnerAkadémia e-mail marketing szakértője írta.

Az Agora Financial a világ egyik legnagyobb magántulajdonban lévő kiadóvállalata, amelynek székhelye Baltimore-ban, Maryland-ben található. Nyomtatott és e-mailes kiadványokat, könyveket ad ki és konferenciákat szervez pénzügyi tanácsadás, kommentárok és marketing előrejelzések nyújtása céljából.

Van egy bizonyítottan remek rendszerük, amivel hétköznapi emberekből dollármilliókat író szövegírókat képeznek. Mi magunk is alkalmazzuk ezeket a lépéseket, és jelentjük: valóban működik a módszerük. 

Ha elégedetlen vagy a szövegeiddel, vagy te is a “nem tudok jól írni, de szeretnék” táborba sorolod magad, akkor egyszerűen csak tartsd be az alábbi pontokat, majd élvezd, ahogy életre kelnek a leveleid: 

Írj le 1 új hírlevél ötletet minden nap 

Legyen egy jegyzetfelületed (diktafon, füzet, word – teljesen mindegy), ahova naponta jegyezz fel 1 ötletet. 

Erre egyébként kiváló platform a Facebook- és/vagy Instagram story is. Még akkor is, ha nem vagy nagy közösségi média fan. Egyszerűen csak tekints rá úgy, mint egy tét nélküli gyakorlásra, és minden nap tegyél ki valamit a storydba. 

Oké, de honnan legyen témád minden nap? 

Hadd adjak néhány támpontot: 

  • Írj arról, ami történik veled. Egyesek szerint minden nap történik velünk legalább 10 olyan dolog, amiről érdemes írni. Valamelyik munkatársad mesélt egy jó viccet? Épp egy tanfolyamon ülsz? Elkéstél az irodából? Jött új szállítmány? Ez mind izgalmas alapanyag lehet. Abba most nem megyek bele, hogy miért érdemes személyessé tenni a tartalmainkat, az a téma kitesz egy külön cikket. A lényeg: minden nap találj egy témát, és jegyezd fel. 
  • Ha az előző pont nem segít, akkor irány a Facebook, keress a témádba illő beszélgetéseket, csoportokat, és figyeld meg, hogy miket írnak, kérdeznek, osztanak meg a célpiacod tagjai. Ha a Facebookot kimerítetted, érdemes Gyakorikérdéseken, vagy akár angol nyelvű fórumokon (Reddit, Quora) is kutatni!
  • Keress a tiédhez hasonló terméket, és olvasgasd a felhasználók visszajelzéseit róla. 
  • Iratkozz fel a konkurenciához, és figyeld meg, hogy milyen tartalmat küld ki a listájára. 

“A téma az utcán hever, csak le kell hajolni érte.” 

Brachfeld Siegfried – magyar újságíró, konferanszié

Ezer és egy helyről lehet inspirálódni és témát találni, csak ki kell nyitnunk a szemünket. Az E-mail marketing mesterkurzus webshopoknak című videós tanfolyamunkban külön lecke szól arról, hogy honnan legyen több, mint 100 témád, amiről bőségesen tudsz írni. 

Olvass el 1 jó hírlevelet minden nap

Ha kiváló leveleket akarsz írni, akkor kiváló leveleket is kell olvasnod.

Tőkehiányos kezdő vállalkozóként millió helyre feliratkozunk az ingyenes ebookért, minitréningért, videósorozatért, hogy tanulhassunk, fejlődhessünk. Később idegesít minket, hogy dugig van az inboxunk e-mailekkel, azonban ezt a bosszankodást most fordítsd át tanulási vágyba és tekints úgy a hírlevelekre, mint egy tanulóplatformra. 

Mutatom, hogyan csináld! 

  • Figyeld meg, hogy melyik tárgysor késztet téged arra, hogy megnyisd a levelet. 
  • Olvasd el azt a levelet és figyeld meg, hogy milyen érzést, gondolatokat generál benned. 
  • Figyeld meg a levél felépítését, a tartalom flow-ját. 
  • Azokat az e-maileket, amiket különösen jó példának tartasz akár össze is gyűjtheted egy mappába (ezt szokták swipe file-nak is hívni). Így amikor nem jön az ihlet, tudsz mit olvasgatni és instant inspirációt gyűjteni.

Fontos, hogy mostantól ne csak úgy olvasd a hírleveleket, mint egy átlagos vevő, hanem mint egy aktív szövegíró is. 

Iratkozz fel a konkurenciádhoz 

Rendszeresen kutasd a piacot a versenytársaid után, és iratkozz fel hozzájuk. Elemezd ki, hogy miről hírlevelezik a konkurenciád, milyen gyakran, milyen kampányai vannak …. te pedig csináld jobban, mint ahogyan ő. 

Írj. Minden. Egyes. Nap. 

Oké, az Agora Financial szövegírói képzése szerint írj minden nap 1 hírlevelet. Ezt letompítottam arra, hogy írj minden nap. Facebook posztot, blogcikket, hírlevelet, landing oldalt, hirdetést – valami olyat, amivel építed a vállalkozásodat. A lényeg: gyakorold az írást. Hiszen gyakorlat teszi a mestert. Nem lesz minden egyes írásod átütő és virális, hiszen sportolóként is lehetetlenség minden mérkőzést megnyerni. Nem is ez a cél, hanem az írás gyakorlása, a képességeid fejlesztése és hogy kialakuljon az a gondolkodásmód, amivel a jövőben gyakorlottan meglátod, miről hogyan írj úgy, hogy az bevételt is hozzon neked. 

Korábban a saját Facebook-csoportunkban kétszer is csináltunk egy 30 napos kommunikációs kihívást a csoport vállalkozóival, amit mindannyian imádtunk! Az volt a szabály, hogy minden egyes nap kellett publikálnunk valamit a követőtáborunknak. Ez lehetett bármi: story, e-mail, blogcikk stb. A 30. nap végén mindenki, kivétel nélkül, valamilyen fejlődésről számolt be (új ügyfele lett, nőtt a követőtábora, nőtt a feliratkozók száma… és a többi). 

Megéri, próbáld ki!

Ments el minden nap 1 “clickbait” írást 

Ez lesz a te titkos “ütős tárgysorok” gyűjteményed. Ez lehet bármi: hirdetés, blogcikk, Facebook-poszt, hírlevél… A lényeg, hogy olyan tartalom legyen, ami arra késztet téged (vagy szerinted késztethet másokat), hogy kattints és elolvasd a teljes szöveget: hirdetésből átkattintottál a landing oldalra, megnyitottad a hírlevelet, blogcikkből átkattintottál a sales oldalra, és a többi. 

Írd le a legnagyobb dolgot, amit aznap tanultál a szövegírásról  

Egyszerűen csak kövesd nyomon a tanulásodat, és kétszer gyorsabb lesz a fejlődésed. 

+1 Mentsd el ezt a cikket magadnak, és fohászkodj, hogy a konkurenciád ne olvassa el! 🙂

Képzeld el, hogy a fentieket becsületesen betartod, és 2 hónap múlva klasszisokkal eredményesebbek lesznek a leveleid! De lehet, hogy még 2 hónap sem kell hozzá…

Nem kell, hogy ez a kép vízió maradjon. Kövesd a fenti 6 pontot – és ha ennél magasabb szintre akarod emelni az e-mail marketingedet, a profira fejlesztett íráskészségedet helyetted dolgozó automatizmusokkal kiegészíteni, akkor irány a MinnerAkadémia tárháza, azon belül pedig az E-mail marketing mesterkurzus webshopoknak videós tanfolyam!

Ez jó volt, olvasnék még hasonlót!

Fotó: Amelia Bartlett / Unsplash

Vendégszerző
Szakértőket hívunk, hogy még hitelesebb információkat kapj különböző területekről. Ezt a cikket egy vendégszerző írta, de természetesen átment a Minner rostán, így a leghasznosabb információkat kapod most is.

Változtatok a marketingszövegen. Lesz több eladásom? Mutatom az eredményt!

Ott a termék, szolgáltatás a weboldalon. Tiszta sor, hogy jó a termék, veszegetik is, vagy ahogyan a kínai importosunk szokta mondani: csipegetik. Nos felmerül...

Így áll a 3 friss vállalkozás néhány héttel az indulásuk óta – Business GYM

A Minner Business GYM-be nem csak cikk formájában szeretnénk tartalmat gyártani, hanem videó formátum is segíteni fog még jobban elmélyülni a vállalkozás indítás rejtelmeibe....

Hírszemle: Saját fizetését emelte a CEO válságban, étel dropshipping, IKEA víztakarékos megoldása

Egy légitársaság vezetője béremelést eszközölt saját magának akkor, amikor is a cég éppen válságban van. Roppant érdekes helyzetet szült, természetesen sokan támadták. A közösségi...

Gerillamarketing: Ízteszt, termelői vs bolti zöldség. Lecsó kóstolás, vakteszt

Na ezt már szeretem! Amikor egy beszélgetésből tettek születnek. Azért vagyunk vállalkozók, hogy problémákat oldjunk meg és persze kipróbáljunk minél több dolgot, hogy lássuk...

Nekem ezért fognak fizetni? Egy leendő és egy veterán szabadúszóval beszélgettem [podcast]

A felvétel még nyáron készült, amikor is összejött egy tucat szabadúszó a Minner főhadiszálláson. Olyan digitális szabadúszók, akiknek mindössze egy laptop is elég a...

Esettanulmány – Így vezette be a Google Workspace-t a Tumblebee

Még a tavasszal volt egy olyan akció a Minnernél, amely esetén ha megvett valaki adott üzleti kurzusokat, akkor a vásárlás után egy hónappal egy...

Hírszemle: Energiaválság, csődhullám. Beszéljünk a fizetésről? Web3 tényleg működő része

A cégek csődjeit hozza a rezsiválság, a cégek áremeléssel és takarékoskodással próbálják elejét venni ennek. 1600 vállalatvezető nyilatkozott erről a Portfóliónak, ezt a hírt...

Csökkenő szállítási díjak Kínából. Jó hír, vagy a recesszió előszele?

Olyan alacsony díjszinteken lehet konténereket Európába szállítani Kínából, amelyek a koronavírus okozta árrobbanást követően sokáig elképzelhetetlennek tűntek. Kétéves mélyponton vannak mind a tengeri-, vasúti és...