Hogyan segít egy PPC ügynökség egy webshop növekedésében? [Esettanulmány]

Ez a marketing esettanulmány segít, hogy megfelelő távolságból lásd, mik azok a legfontosabb dolgok, amelyeknek teljesülniük kell a sikeres online marketinghez. Ahogy láthatod az esettanulmányból, fontos a megtérülést folyamatosan számolni. Az online marketing mérhető, persze nem mindent tudunk a legkisebb részletességgel, de az összképet látjuk.

Célok

Berci a Tocco webáruház tulajdonosa ismerősi ajánlás útján kereste fel az Adlab csapatát, hogy segítsenek neki menedzselni a Google Ads és Facebook kampányait a webáruháza kapcsán. A Tocco modern, fából készült, design napszemüvegeket és órákat kínál a vásárlóinak.

Az együttműködés 2020 februárjában el is indult, még a Covid-19 járvány kitörése előtt (ezt vedd is figyelembe majd az esettanulmány olvasása közben).

Három célt tűztek ki maguk elé az együttműködés kezdetén. Ezek fontossági sorrendben:

1, A tocco.hu webshop forgalmának fellendítése, a megtérülés javítása

2, Minden ehhez szükséges technikai beállítás elvégzése

3, Az ügyfélről, aki eddig maga kezelte a hirdetéseit, a lehető legtöbb teher levétele, hogy ő a vásárlókra és a termékek fejlesztésére tudjon koncentrálni.

Beállítások

Az első lépés mielőtt bármilyen PPC kampányt elindítunk egy webshopnak az, hogy az oldal technikai beállításait ellenőrizzük és megtesszük a szükséges módosításokat. Ez ebben az esetben sem történt másként. Az Adlab csapata a következőket tette:

1, Beállították az oldalon a Google Analytics fiókot és a hozzá kapcsolódó e-kereskedelmi méréseket, hogy lássák a webshop forgalmi adatait, döntéseket tudjunk hozni, hogy mire érdemes hirdetni. Sok minden kiderül már a Google Analytics statisztikákból. Például, hogy hol veszítik el a vásárlókat, hol töltenek el több időt, demográfiai jellemzőket ki lehet listázni… És ez nagyon fontos, mivel a kommunikációban is ezeket fel tudjuk használni, és ezáltal tovább optimalizálni a megtérülést, a konverziót.

2, Beállították a Facebook pixelt, ezzel alkalmassá tették, hogy dinamikus remarketing hirdetéseket tudjanak futtatni. Ez egy webshopnál elengedhetetlen, már-már nélküle nem is lehet sikereket elérni. Célközönségek létrehozása, hogy később azokat hirdetésnél használni tudják…

3, A Google Shopping hirdetésekhez, illetve a Google dinamikus remarketing hirdetésekhez szükséges beállításokat is elvégezték. Célközönségek létrehozása, hogy később azokat hirdetésnél használni tudják…

4, Végül pedig összekötötték a Google Analytics és Google Ads fiókokat, hogy az ügynökség és az ügyfél is pontosan lássa, hogy mire mennyit költöttek és mekkora bevételt eredményeztek a kampányok. Ez azért is jó, mert minden csatornát látunk, honnan származott a bevétel, ki vásárolt (demográfiai jellemző, kor/nem….), mobilon vagy desktop-on vásároltak többen…

Forgalom növelés és megtérülés

Miután a beállításokat elvégezték és rengeteg inputot kaptak Bercitől a termékekről, vásárlókról, kezdődhetett a kampányok felépítésének megtervezése.

Meglévő fiók és korábbi kampányok esetében ilyenkor mindig megnézzük a korábbi beállításokat, adatokat, hiszen nagyon sokat lehet belőlük tanulni, akár abban a tekintetben is, hogy mit csináljunk másként, mert biztos nem működik, vagy nem úgy, ahogy szeretnénk.– mondta Bartos Dávid az Adlabtól

Téves megjelenések

Az első ilyen meglepő dolog volt, hogy habár a webshop tulajdonos igen jól értett a Google hirdetésekhez, vagy a kevés idő, vagy pedig a némi figyelmetlenség miatt viszonylag sok pénzt költött nem releváns hirdetésekre. (Egy éves külsős Google Ads Audit, sokszor többet megspórolhat, mint amennyibe kerül).

Itt sokszor olyan kifejezésekre jelentek meg a hirdetései, amik abszolút nem relevánsak az ő üzlete szempontjából. Ilyen kifejezések voltak például a “munkavédelmi szemüveg”, “ingás falióra”, vagy éppen a “szemüveg javítás bóly”. Ezen kifejezéseket kulcsszócélzással és negatív kulcsszavakkal ki kellett zárnia az ügynökségnek.

Megtérülés javítása

Szerencsére ezekből az apró hibák kiküszöbölésével a tocco.hu hirdetései már nem jelennek meg hasonló kifejezésekre.

Ezen kívül a saját tapasztalatainkból és egyéb a fiókban lévő adatokból néhány hónap elteltével sikerült azt elérnünk, hogy a webshop a nyári szezonra egyre több bevételt termeljen, mindezt úgy, hogy a hirdetésekre fordított összeg nem nőtt drasztikusan, mondta Dávid az Adlab csapat vezetője.  

Jelen pillanatban, amikor a cikket írom a tocco.hu Google Ads megtérülési mutatója (utolsó kattintás attribúciós modell szerint számolva) majd 8-as, ami azt jelenti, hogy 8-szor több bevételt termel, mint amekkora költséget a kampányok felemésztenek. Minden 1 Ft marketingköltség 8 Ft bevételt generál.

Ha átlagosan azzal számolunk, hogy a webshop nettó 30%-os profit marginnal dolgozik, akkor a 8 Ft bevételből 2,4 Ft a profit, amiből, ha levonjuk a marketing 1 Ft költségét, akkor marad nettó 1,4 Ft profit. Számolj! Mindig számolj!

Ez már tisztán nyereséges üzlet! 🙂 A következő hónap feladatai, hogy az ügynökség Bercivel az üzletét addig skálázzák felfelé, amíg ez a tisztán profitos állapot fennáll. Természetesen Magyarországon egy ilyen business-nek vannak korlátai, nem lehet a végtelenségig növekedni vele, de a feladat attól még feladat marad, a termék jó, a marketing is kezd révbe érni, amíg lehet, addig nyújtózkodni kell!

Berci az üzletre fókuszál

A harmadik cél az volt, hogy levegyék Berci válláról a terhet. Ez nem azt jelenti, hogy nem kommunikálnak, nem kell döntéseket hoznia, vagy nem szól bele a marketingbe, de a kivitelezés részével, a kampányok elemzésével, javítgatásával nem kell foglalkoznia.

Ettől függetlenül sokat e-maileztek, ötletelek közösen az ügynökséggel. Ő azon töri a fejét, hogy milyen termékekkel, szolgáltatásokkal tudná növelni az üzlete forgalmát hogy tudná gyorsabban, olcsóbban, kényelmesebben kiszolgálni vásárlóit. Ez az ő feladata, a PPC ügynökségé a Google Ads hirdetéskezelés és a Facebook kampányok menedzsmentje.

Rendkívül hálás vagyok az Adlab csapatának, hogy ilyen sokat, sok mindenben, gyorsan és rugalmasan segítenek. Bátran ajánlom őket bármilyen webshopnak, kivéve talán a konkurenciámnak! :)” – Papp Bertalan – Tocco.hu

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!