Ez a marketing esettanulmány segít, hogy megfelelő távolságból lásd, mik azok a legfontosabb dolgok, amelyeknek teljesülniük kell a sikeres online marketinghez. Ahogy láthatod az esettanulmányból, fontos a megtérülést folyamatosan számolni. Az online marketing mérhető, persze nem mindent tudunk a legkisebb részletességgel, de az összképet látjuk.
Célok
Berci a Tocco webáruház tulajdonosa ismerősi ajánlás útján kereste fel az Adlab csapatát, hogy segítsenek neki menedzselni a Google Ads és Facebook kampányait a webáruháza kapcsán. A Tocco modern, fából készült, design napszemüvegeket és órákat kínál a vásárlóinak.
Az együttműködés 2020 februárjában el is indult, még a Covid-19 járvány kitörése előtt (ezt vedd is figyelembe majd az esettanulmány olvasása közben).
Három célt tűztek ki maguk elé az együttműködés kezdetén. Ezek fontossági sorrendben:
1, A tocco.hu webshop forgalmának fellendítése, a megtérülés javítása
2, Minden ehhez szükséges technikai beállítás elvégzése
3, Az ügyfélről, aki eddig maga kezelte a hirdetéseit, a lehető legtöbb teher levétele, hogy ő a vásárlókra és a termékek fejlesztésére tudjon koncentrálni.
Beállítások
Az első lépés mielőtt bármilyen PPC kampányt elindítunk egy webshopnak az, hogy az oldal technikai beállításait ellenőrizzük és megtesszük a szükséges módosításokat. Ez ebben az esetben sem történt másként. Az Adlab csapata a következőket tette:
1, Beállították az oldalon a Google Analytics fiókot és a hozzá kapcsolódó e-kereskedelmi méréseket, hogy lássák a webshop forgalmi adatait, döntéseket tudjunk hozni, hogy mire érdemes hirdetni. Sok minden kiderül már a Google Analytics statisztikákból. Például, hogy hol veszítik el a vásárlókat, hol töltenek el több időt, demográfiai jellemzőket ki lehet listázni… És ez nagyon fontos, mivel a kommunikációban is ezeket fel tudjuk használni, és ezáltal tovább optimalizálni a megtérülést, a konverziót.
2, Beállították a Facebook pixelt, ezzel alkalmassá tették, hogy dinamikus remarketing hirdetéseket tudjanak futtatni. Ez egy webshopnál elengedhetetlen, már-már nélküle nem is lehet sikereket elérni. Célközönségek létrehozása, hogy később azokat hirdetésnél használni tudják…
3, A Google Shopping hirdetésekhez, illetve a Google dinamikus remarketing hirdetésekhez szükséges beállításokat is elvégezték. Célközönségek létrehozása, hogy később azokat hirdetésnél használni tudják…
4, Végül pedig összekötötték a Google Analytics és Google Ads fiókokat, hogy az ügynökség és az ügyfél is pontosan lássa, hogy mire mennyit költöttek és mekkora bevételt eredményeztek a kampányok. Ez azért is jó, mert minden csatornát látunk, honnan származott a bevétel, ki vásárolt (demográfiai jellemző, kor/nem….), mobilon vagy desktop-on vásároltak többen…
Forgalom növelés és megtérülés
Miután a beállításokat elvégezték és rengeteg inputot kaptak Bercitől a termékekről, vásárlókról, kezdődhetett a kampányok felépítésének megtervezése.
Meglévő fiók és korábbi kampányok esetében ilyenkor mindig megnézzük a korábbi beállításokat, adatokat, hiszen nagyon sokat lehet belőlük tanulni, akár abban a tekintetben is, hogy mit csináljunk másként, mert biztos nem működik, vagy nem úgy, ahogy szeretnénk.– mondta Bartos Dávid az Adlabtól
Téves megjelenések
Az első ilyen meglepő dolog volt, hogy habár a webshop tulajdonos igen jól értett a Google hirdetésekhez, vagy a kevés idő, vagy pedig a némi figyelmetlenség miatt viszonylag sok pénzt költött nem releváns hirdetésekre. (Egy éves külsős Google Ads Audit, sokszor többet megspórolhat, mint amennyibe kerül).
Itt sokszor olyan kifejezésekre jelentek meg a hirdetései, amik abszolút nem relevánsak az ő üzlete szempontjából. Ilyen kifejezések voltak például a “munkavédelmi szemüveg”, “ingás falióra”, vagy éppen a “szemüveg javítás bóly”. Ezen kifejezéseket kulcsszócélzással és negatív kulcsszavakkal ki kellett zárnia az ügynökségnek.
Megtérülés javítása
Szerencsére ezekből az apró hibák kiküszöbölésével a tocco.hu hirdetései már nem jelennek meg hasonló kifejezésekre.
Ezen kívül a saját tapasztalatainkból és egyéb a fiókban lévő adatokból néhány hónap elteltével sikerült azt elérnünk, hogy a webshop a nyári szezonra egyre több bevételt termeljen, mindezt úgy, hogy a hirdetésekre fordított összeg nem nőtt drasztikusan, mondta Dávid az Adlab csapat vezetője.
Jelen pillanatban, amikor a cikket írom a tocco.hu Google Ads megtérülési mutatója (utolsó kattintás attribúciós modell szerint számolva) majd 8-as, ami azt jelenti, hogy 8-szor több bevételt termel, mint amekkora költséget a kampányok felemésztenek. Minden 1 Ft marketingköltség 8 Ft bevételt generál.
Ha átlagosan azzal számolunk, hogy a webshop nettó 30%-os profit marginnal dolgozik, akkor a 8 Ft bevételből 2,4 Ft a profit, amiből, ha levonjuk a marketing 1 Ft költségét, akkor marad nettó 1,4 Ft profit. Számolj! Mindig számolj!
Ez már tisztán nyereséges üzlet! 🙂 A következő hónap feladatai, hogy az ügynökség Bercivel az üzletét addig skálázzák felfelé, amíg ez a tisztán profitos állapot fennáll. Természetesen Magyarországon egy ilyen business-nek vannak korlátai, nem lehet a végtelenségig növekedni vele, de a feladat attól még feladat marad, a termék jó, a marketing is kezd révbe érni, amíg lehet, addig nyújtózkodni kell!
Berci az üzletre fókuszál
A harmadik cél az volt, hogy levegyék Berci válláról a terhet. Ez nem azt jelenti, hogy nem kommunikálnak, nem kell döntéseket hoznia, vagy nem szól bele a marketingbe, de a kivitelezés részével, a kampányok elemzésével, javítgatásával nem kell foglalkoznia.
Ettől függetlenül sokat e-maileztek, ötletelek közösen az ügynökséggel. Ő azon töri a fejét, hogy milyen termékekkel, szolgáltatásokkal tudná növelni az üzlete forgalmát hogy tudná gyorsabban, olcsóbban, kényelmesebben kiszolgálni vásárlóit. Ez az ő feladata, a PPC ügynökségé a Google Ads hirdetéskezelés és a Facebook kampányok menedzsmentje.
“Rendkívül hálás vagyok az Adlab csapatának, hogy ilyen sokat, sok mindenben, gyorsan és rugalmasan segítenek. Bátran ajánlom őket bármilyen webshopnak, kivéve talán a konkurenciámnak! :)” – Papp Bertalan – Tocco.hu