Hogyan szerezz új “nagy” vevőt, hosszú távú megrendelőt, üzleti partnert, ügyfelet? #B2B – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 12. rész

Minden cég, vállalkozó szeretné hosszú távra bebiztosítani a bevételeit, így kiszámíthatóvá tenni a működését. Természetesen vállalkozástól és üzleti modelltől függ, hogy van-e olyan termék, szolgáltatás, amit hosszú távon is tudunk adni a vevőknek. Ha nincs, érdemes kialakítani ilyet. Lássuk is, mi kell ahhoz, hogy megszerezzünk nagyobb megrendelőket, akik hosszú távon fognak rendelni tőlünk.

Mivel hosszú távon a nagy megrendelő szinte az esetek 99%-ban cég vagy szervezet, így ezt B2B értékesítésnek is nevezzük, vagyis vállalatok közötti üzletnek. Érdemes megtervezni a B2B értékesítési folyamatodat. Nem elsőre fogod meggyőzni őt. Viszont egy több körös megkeresés is megéri azért, mert hosszú távon szerzel ügyfelet. Akkor mire is várnál? Nyomás tervezni és megvalósítani! Ehhez írtam össze egy kis ötletbörzét.

1. Az első lépés

Írd össze, keresd meg azokat a cégeket, akik szóba jöhetnek! Már ezzel a lépéssel közelebb vagy, hogy elkezded őket megkeresni. Írj össze minél több leendő partnert! Amennyi információt csak tudsz, írj le róluk! Szinte aktákat vezess róluk! Érdemes rákeresned (bár szerintem tudod), hogy a célcsoportod milyen rendezvényekre jár, ott is elcsípheted őket. Használd a LinkedInt. Bár a célcsoportod kis része lesz csak fenn, de az igazi nagyhalakat meg fogod találni ott is. Máris láthatod, mely ismerőseiden keresztül tudod “megkörnyékezni” őt, mit kedvel, milyen úton tudod “megpuhítani”, miről beszélgess vele…” Természetesen használd párhuzamosan a Facebookot is erre.
Ehhez kapcsolódó tartalom: Már több milliós üzleti ajánlatot/üzletet is kaptam LinkedInen keresztül

2. Egy hiba, amit ne kövess el B2B értékesítés esetén

Igazából ez más marketingre is igaz, nem csak vállalatok közötti értékesítésre. A hiba mégpedig az, hogy minden újabb és újabb megkeresésed arra irányul, hogy: “Na döntöttek már?”, “Sikerült dönteni?”
Ehelyett, inkább arra törekedj, hogy minél több információt megossz, átadj, minél jobban erősítsd a bizalmát (pl. esettanulmányokkal, egyéb előnyeitekkel…) az egyes beszélgetések, telefonhívások, találkozók alkalmával.

3. Egy nem még nem nem

Az, hogy valaki elsőre nemet mond, még nem jelenti azt, hogy később is azt fog mondani. Türelmesnek kell lenned, elvégre nagy volumenű megrendelőt akarsz hosszú távra meggyőzni. Azonnal senki nem fog, nem tud dönteni. A nem egyrészt jelentheti azt is, hogy még kevés az információja a termékedről/szolgáltatásodról, nem alakult még ki a bizalom… Ezért is kell többkörös megkeresés.

4. Emailmegkeresés?

Felejtsd el! Ezt már többször is írtam. Az emailmarketing jó, de nem elsőre, nem ezzel kezdesz. Sajnos az emailed, bármilyen jó is (szerinted), el fog veszni a többi email között. Az emailezést hagyd arra, amikor már ismer, már találkoztatok, már beszéltetek, már megvolt az első kapcsolatfelvétel… És akkor se arról küldj emailt, hogy “sikerült megnézni az ajánlatot?…”. Hanem, ahogy azt az előző bekezdésben írtam, küldj neki újabb és újabb információt.

5. Személyes megkeresés

Az egyik legfontosabb! Direktben odamenni és beszélni az új megrendelővel. Természetesen nem probléma, hogy elsőre nem lesz belőle semmi. Egy nagy üzlethez idő kell. Viszont már előrébb vagy a versenytársaiddal szemben, ha megléped ezt az egyszerű lépést, hogy direktben megkeresed a leendő megrendelődet.
Ehhez tartozik természetesen még a tárgyalás is.

6. Hideghívás 

Ez is lehet a megkeresés egyik formája. Viszont csak telefonon nehéz lesz ilyet eladni. Arra használd a hideghívást, hogy az elején minden lehetséges információt átadj telefonon keresztül, továbbá kérdezz minél többet, hogy a lehető legtöbb dolgot megtudj a vevődről (a bekezdés címére kattintva több mindent olvashatsz ehhez kapcsolódóan).

7. Kapcsolatépítés

Ezzel előre be is tudod biztosítani magad. Egyrészt sokkal könnyebben megtalálod a leendő partnered, másrészt az ajánlás útján történő megkeresés sokkal előnyösebb tárgyalási helyzetet is teremt számodra. Ezért legyen napi rutinod a kapcsolatépítés, vagy ha nem is napi, de heti szinten törődj az új és meglévő üzleti kapcsolataiddal. Meg fog térülni!
Menj el:

  • üzleti reggelikre,
  • konferenciákra,
  • ingyenes előadásokra!

8. Névjegykártya

B2B értékesítés során még nagyobb jelentősége van a névjegykártyának. Sőt, talán itt van igazán. Mind a kapcsolatépítésnél, mind a találkozókon fontos mély benyomást kelteni, és erre a névjegykártya is egy eszköz. Továbbá mikor különváltok a tárgyalás után, máris hagytál magad után valamit, amiről emlékezhetnek rád.

A cikk megjelenését a Névjegykirály.hu támogatja. Készíttesd el náluk legújabb névjegykártyádat, és szerezz vele új partnereket! Kattints ide!

nevjegykiraly_promo_02

A cikksorozat további részei:

Kipróbált módszereket mutatunk be videókon keresztül. Ha ennyi mindent kapsz ingyen a Minneren, képzeld milyen izgalmas anyagok vannak a fizetős képzésekben! Nézd meg legújabb anyagainkat a MinnerAkadémián! Kattints ide!
Avatar
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ezen nagyot mosolyogtam, tényleg zseniális húzás! 1 eurót fektettek cégekbe egészen alacsony részesedésért cserébe, 500 startupba fektetett így be a Unicor VC kockázati tőke társaság. Viszont ezzel elérte, hogy többször is egy lapon említsék őket nagyobb tőketársaságokkal, mert ezek a média egyébként is szeret írni, főleg ha unikornisok (gigantikus startup) lettek adott cégekből. És felsorolják kik is nyertek az üzleten.

A Unicor VC-től nem lehet azt a tényt elvenni, hogy olyan vállalatokba fektet, amelyek rövid időn belül 1 milliárd euróst értékelést érnek el. A Top kockázati tőkebefektetők között említik a céget mindig. Ez megnyitotta a kaput nekik már több helyen is.

Imádom az ilyet! És most ez többszörös hatású volt, mert márkaépítést is sikerült elérniük, nem csak figyelmet kapniuk.

Gerillamarketingről itt olvashatsz, sőt podcast is egyben: Emlékszel a Minner wifis gerillamarketingjére? És a kávésra? Gerillamarketing példák [podcast]

Forrás: Haszon

MinnerInstant

Ahogy már tavaly felreppent a hír, a cég megváltoztatja a nevét. Főleg a politikai korrektség miatt. Ezt írják oldalukon:

Meghallgattunk. És tanultunk. Bár ez soha nem állt szándékunkban, megértjük, hogy a csomagoláson szereplő ember képe szolgasághoz kapcsolódó képeket idéz, és azt is, hogy az Egyesült Államokban az “Uncle” szó bizonyos időkben fekete emberekre utaló pejoratív kifejezésként élt. A nevünket Ben’s OriginalTM -ra cseréljük, és többé nem szerepeltetjük a képet a csomagolásunkon, hogy még befogadóbbá tegyük a márkánk arculatát.

Továbbiak erről a témáról A politikai korrektség akkor is érték, ha beleszól a vállalkozásunk életébe?

MinnerInstant

Most a pandémia alatt sokan csinálják, pedig nem szabályos, és nem felel meg az írásbeliség szabályának az e-mailben elküldött, majd aláírt és bescannelt szerződés. Persze keveset találkozunk ilyen bírósági üggyel, vagy nem érint minket, kisebb KKV-kat.

Megoldás lehet, ha áttérsz online, e-szerződésre, e-aláírásra. Körbejártuk és bemutattuk a témát: Így működik az online szerződés, aláírás. E-szerződéskötés útmutató

MinnerInstant

Nem rendelnék a nyár környékén! Július 1-től már vámoltatni kell a 22 euró alatti rendeléseket is. Kb. 40 millió csomag érkezik így harmadik országból melyek 3/4-e 22 euró alatti csomag. Persze pont azért is hozták be a szabályt, mert lehetséges nem is annyi a csomag értéke, mint amennyi rá van írva. Nos nincs még álláshirdetési dömping a postánál vámügyintézésre, vagy logisztikai munkásra. Pedig ennyi csomagot végigvinni, nem lesz egyszerű, főleg a vevőnek is be kell kapcsolódnia a vámeljárásba, ahogy azt nagyobb értékű rendeléseknél megszoktuk.

Erről cikk: 2021-től vége a 22 euró alatti áfamentességnek. Például a kínai rendeléseknél és még vámkezelés…

Forrás: MTI


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek