Hogyan szerezz új “nagy” vevőt, hosszú távú megrendelőt, üzleti partnert, ügyfelet? #B2B – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 12. rész

Minden cég, vállalkozó szeretné hosszú távra bebiztosítani a bevételeit, így kiszámíthatóvá tenni a működését. Természetesen vállalkozástól és üzleti modelltől függ, hogy van-e olyan termék, szolgáltatás, amit hosszú távon is tudunk adni a vevőknek. Ha nincs, érdemes kialakítani ilyet. Lássuk is, mi kell ahhoz, hogy megszerezzünk nagyobb megrendelőket, akik hosszú távon fognak rendelni tőlünk.

Mivel hosszú távon a nagy megrendelő szinte az esetek 99%-ban cég vagy szervezet, így ezt B2B értékesítésnek is nevezzük, vagyis vállalatok közötti üzletnek. Érdemes megtervezni a B2B értékesítési folyamatodat. Nem elsőre fogod meggyőzni őt. Viszont egy több körös megkeresés is megéri azért, mert hosszú távon szerzel ügyfelet. Akkor mire is várnál? Nyomás tervezni és megvalósítani! Ehhez írtam össze egy kis ötletbörzét.

1. Az első lépés

Írd össze, keresd meg azokat a cégeket, akik szóba jöhetnek! Már ezzel a lépéssel közelebb vagy, hogy elkezded őket megkeresni. Írj össze minél több leendő partnert! Amennyi információt csak tudsz, írj le róluk! Szinte aktákat vezess róluk! Érdemes rákeresned (bár szerintem tudod), hogy a célcsoportod milyen rendezvényekre jár, ott is elcsípheted őket. Használd a LinkedInt. Bár a célcsoportod kis része lesz csak fenn, de az igazi nagyhalakat meg fogod találni ott is. Máris láthatod, mely ismerőseiden keresztül tudod “megkörnyékezni” őt, mit kedvel, milyen úton tudod “megpuhítani”, miről beszélgess vele…” Természetesen használd párhuzamosan a Facebookot is erre.
Ehhez kapcsolódó tartalom: Már több milliós üzleti ajánlatot/üzletet is kaptam LinkedInen keresztül

2. Egy hiba, amit ne kövess el B2B értékesítés esetén

Igazából ez más marketingre is igaz, nem csak vállalatok közötti értékesítésre. A hiba mégpedig az, hogy minden újabb és újabb megkeresésed arra irányul, hogy: “Na döntöttek már?”, “Sikerült dönteni?”
Ehelyett, inkább arra törekedj, hogy minél több információt megossz, átadj, minél jobban erősítsd a bizalmát (pl. esettanulmányokkal, egyéb előnyeitekkel…) az egyes beszélgetések, telefonhívások, találkozók alkalmával.

3. Egy nem még nem nem

Az, hogy valaki elsőre nemet mond, még nem jelenti azt, hogy később is azt fog mondani. Türelmesnek kell lenned, elvégre nagy volumenű megrendelőt akarsz hosszú távra meggyőzni. Azonnal senki nem fog, nem tud dönteni. A nem egyrészt jelentheti azt is, hogy még kevés az információja a termékedről/szolgáltatásodról, nem alakult még ki a bizalom… Ezért is kell többkörös megkeresés.

4. Emailmegkeresés?

Felejtsd el! Ezt már többször is írtam. Az emailmarketing jó, de nem elsőre, nem ezzel kezdesz. Sajnos az emailed, bármilyen jó is (szerinted), el fog veszni a többi email között. Az emailezést hagyd arra, amikor már ismer, már találkoztatok, már beszéltetek, már megvolt az első kapcsolatfelvétel… És akkor se arról küldj emailt, hogy “sikerült megnézni az ajánlatot?…”. Hanem, ahogy azt az előző bekezdésben írtam, küldj neki újabb és újabb információt.

5. Személyes megkeresés

Az egyik legfontosabb! Direktben odamenni és beszélni az új megrendelővel. Természetesen nem probléma, hogy elsőre nem lesz belőle semmi. Egy nagy üzlethez idő kell. Viszont már előrébb vagy a versenytársaiddal szemben, ha megléped ezt az egyszerű lépést, hogy direktben megkeresed a leendő megrendelődet.
Ehhez tartozik természetesen még a tárgyalás is.

6. Hideghívás 

Ez is lehet a megkeresés egyik formája. Viszont csak telefonon nehéz lesz ilyet eladni. Arra használd a hideghívást, hogy az elején minden lehetséges információt átadj telefonon keresztül, továbbá kérdezz minél többet, hogy a lehető legtöbb dolgot megtudj a vevődről (a bekezdés címére kattintva több mindent olvashatsz ehhez kapcsolódóan).

7. Kapcsolatépítés

Ezzel előre be is tudod biztosítani magad. Egyrészt sokkal könnyebben megtalálod a leendő partnered, másrészt az ajánlás útján történő megkeresés sokkal előnyösebb tárgyalási helyzetet is teremt számodra. Ezért legyen napi rutinod a kapcsolatépítés, vagy ha nem is napi, de heti szinten törődj az új és meglévő üzleti kapcsolataiddal. Meg fog térülni!
Menj el:

  • üzleti reggelikre,
  • konferenciákra,
  • ingyenes előadásokra!

8. Névjegykártya

B2B értékesítés során még nagyobb jelentősége van a névjegykártyának. Sőt, talán itt van igazán. Mind a kapcsolatépítésnél, mind a találkozókon fontos mély benyomást kelteni, és erre a névjegykártya is egy eszköz. Továbbá mikor különváltok a tárgyalás után, máris hagytál magad után valamit, amiről emlékezhetnek rád.

A cikk megjelenését a Névjegykirály.hu támogatja. Készíttesd el náluk legújabb névjegykártyádat, és szerezz vele új partnereket! Kattints ide!

nevjegykiraly_promo_02

A cikksorozat további részei:

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később