Hogyan szerzem meg az első vevőmet, ügyfelemet? Kezdő vállalkozó marketing

Dátum

Megosztás

Mándó Milánnak, a Minner.hu alapítójának tanácsai kezdő vállalkozóknak – 4. rész

A cikksorozat első részében körbe jártuk az ötletet, azt is, hogy van-e helyed a piacon, és mikor kérdésre is választ kaptál. Lépjünk tovább és az egyik legfontosabb kérdésre keressük meg a választ. Na, de hogy is lesz vásárlónk, hogyan lesz meg az első ügyfelünk és persze az első 100?

A cél most az, hogy egy induló vállalkozás esetében olyat mutassunk, amire elsőre nem gondolnál, és formáljuk a vállalkozói attitűdödet.

Hirdetem online? Jól gondolkodok?

Az a jó az online marketingben, hogy már néhány tízezer forintból el lehet érni sikereket. Megéri költeni hirdetésre. Például így megszerezni az első ügyfeleket, vevőket mindenképpen jó döntés és később se fogod elengedni.

#példa:

Ádám, a fiatal olvasónk írt nekem chatüzenetet, amiben segítséget kért, hogy hogyan is tudna ügyfeleket szerezni. Pályázatírás szolgáltatásra gyűjtött érdeklődőket. Tanácsot kért, hogy most akkor írjon rá a pályázatos csoportokban a tagokra, vagy csak tegyek ki posztot, vagy esetleg telefonáljon cégeknek? És akkor jöttem én, leírtam azt, hogy én mit csinálnék a helyébe. Chaten segítettem, sokszor segítünk ott is az olvasóinknak. 

Azt javasoltam neki, hogy ahelyett, hogy zaklatná az embereket forduljunk az online felé. 

Az ötletem az volt, hogy:

  • készítsen egy landing page-t (promóciós oldalt), amihez egyébként is kap egy egyedi linket még első körben domain sem kell, de az sem a világ vége (könnyű bekötni). Tehát a promóciós oldalon legyenek rajta a fontosabb informácók az adott pályázattal kapcsolatban. Belinkeltem neki a cikkeket, ahol leírom hogyan is kell létrehozni.
  • Majd leírtam, hogy hozzon létre egy saját Facebook oldalt, és persze űrlap is legyen ahová az érdeklődök jönnek. És természetesen hirdesse ezt a promóciós oldalt. Ezt írtam neki a tanács után: 

“TUDOM NEHÉZ, ÉS TUDOM KELL VELE FOGLALKOZNI, DE SZERINTEM MÉG NEHEZEBB VADIDEGENEKNEK ÍRNI, ŐKET HÍVNI.” 

Belevágott! Elkészítette az egyoldalas promóciós oldalt. És néhány ezer forintból is már jött űrlap kitöltője, akivel utána már könnyen felvette a kapcsolatot. Egyszerűen kitette a FB oldalra az oldalt és rákattintott a bejegyzés kiemelésre. A Facebook tette a dolgát, megtalálta azt, aki érdeklődik a pályázatok iránt. Ugye méri mennyi időt tölt el az oldalon, mikor tér vissza a FB-ra és ebből kalkulálja vajon kik lehetnek, akiknek érdemes megmutatni.

Akár megy oldalas bemutatkozó oldal is jó lehet arra, hogy elindulj. Itt van hozzá az útmutató: Ügyfelek, leadek szerzése. Így csináld online. Példa

A bevezető kampány! Legyen körülötted hype!

Egy vállalkozó életében a vállalkozás indítás, sőt maga a vállalkozás életében az indulás egy fontos pont. Hozzuk ki belőle a legjobbat!

Tudod mintha egy nagy megnyitót csináltnál! Party a vállalkozásod első napján! Ünnepeljük meg!

Nem kell akkorát szólnia, mint mondjuk anno az About You kampánynak, de ez pont elég lesz arra, hogy az induláskor ne úgy érezd magad mint az alábbi képen Escobar. Magyarán elindultál, de a kutya se nézi az oldaladat. Az igazán rossz érzés. Hát ezzel át is hidaltuk ezt a problémát.

  • A bevezető kampány attól bevezető, hogy folyamatosan feded fel a weboldalt, ajánlatokat, partnereket, szervezel hozzá nyereményjátékot…
  • Fejben is el kell döntened, hogy a bevezető kampányra igenis kell pénzt költeni, vagyis reklámköltségre pénzt szánnod. Ide hype kell! Mekkora összeget? Legalább 500 000 forintot, de 500 ezer -1,5 millió forint még jobb lehet, igazán bedurrantanád már azzal az elején a látogatottságot, a bizniszedet. Keresni akarsz ugye? Na azért! Szóval ezt a pénzt elköltöd az indulás előtti 2-3 hétben hirdetésekre, majd persze az első hónapokban is kell költeni, de főleg az indulás hetében. Termelnie kell már pénzt, hogy abból fedezni tudd az utána lévő költéseket. Itt aztán igazán meg kell tolni a marketinget!
  • Meg kell tervezni a bevezető marketingkampányt, kreatívokkal (így hívjuk a reklámunk képi, szöveges világát, sőt így egyben), mikor hol és hogyan posztolunk, mit hirdetünk és a legfontosabb a kezdő konverziót (mit csinálhat a fogyasztó a bevezető kampányban, mi lesz a cél). Konverziós célra javaslat, hogy kampányolj arra, hogy iratkozzanak fel, mert az induláskor nyereményjátékkal, kedvező termékajánlatokkal várod őket.
    Nos itt a javaslatom az egyszerűség. Legyen egy poszt visszaszámláló Facebookon, Instagramon. Minden képen vagy szövegben legyen ott, hogy már csak xx nap az indulásig. És hasonló szövegek. És akkor találd ki, hogy mi kerül a posztokba, pl. egy-egy termék, vagy képernyő fotó, hogy igazán részletesen tudjon a felhasználó szűrni a termékekre, vagy akár arról, hogy blogbejegyzésekkel készülsz, vagy termékteszt videókkal készültök… A weboldalon legyen feliratkozó rész, meg lehet oldani, hogy közben dolgoztok a háttérben a weboldalon és nem látnak semmit a felhasználók ebből.  
  • Tipp! Ilyenkor akár feliratkozókat (hírlevél) is könnyebb gyűjteni az oldalra. Úúú! Amikor elindul a weboldal és egyből több ezer embernek kiküldöd ezt az örömhírt e-mailben. Mennyire jó apropó is volt előtte a feliratkozáshoz! És mennyi látogatót hoz azonnal! Csináld! Mint a lenti Gardróbom sztoriban.
  • És ennek a teteje, a csúcsa egy party, megnyitó esemény. Online biznisz esetében, bérelj ki egy kisebb helyet, termet. Hívj meg néhány ismerőst, vagy akár már vevőket is. Nem kell sok, elég 20 fő.

#példa, sőt példák:

Ilyen sikeres megnyitó, bevezető kampányt két Minner vállalkozó is csinált (akiket az elejétől végigkövettünk):

  • Gardrób piactér bevezető kampánya annyira jól sikerült, hogy első nap nem bírta a látogatottságot az oldal. A megoldásuk az volt, hogy TikTok-on keresztül elmondta az alapító Varga Renáta, hogy szeretne elindítani egy gardróbvásár weboldalt, ahová te is fel tudod tölteni a gardróbod.
    • Elmondta az ötletét, jöttek a pozitív kommentek. Igen a Tiktok robbantotta, indította be a bizniszét. És nem is kellett 100 videót feltennie, néhány tucat videó elég volt.
    • Készítettek egy weboldalt, amiben csak feliratkozó rész volt, hogyha szeretnél értesülni az indulásról iratkozz fel.  
    • Ez annyira jól sikerült, hogy 7934-en adták meg elérhetőségeiket. 2021. január 20. előtt, 1,5 hónap alatt. Mindezt azért tették, hogy értesüljenek az indulásról. Csoda, hogy nem bírta az első napot az oldal!?
      Erről részletesen itt olvashatsz: Az új gardróbvásár weboldal nem bírta a látogatórohamot az első napon
  • A rendezvényszervezés mellett síkölcsönzőbe vágó Barlay Kristóf úgy nyitotta meg a síkölcsönző vállalkozását, hogy óriási partyt csapott. Erről videó is készült, amit már 8700-an láttak. Itt írtam erről a bevezető marketingről még, amiben őt hoztam példaként. Új termék, vállalkozás bevezetése. Beharangozó kampány egy síkölcsönző példáján

Nézd csak meg a bekeretezett részt! Kommunikálták a kezdést! Visszaszámlálás! 

  • A Vendobox-ról a Minner Extra csoportban már láthattál videót. Zsombor, a Vendobox alapítója néhány hónapja TikTokon keresztül kezdte bemutatni, hogyan hoz létre egy automatákkal teli boltot. Az üzlethelyiség kipofozásától kezdve a kamerák felszerelésén át az automaták behelyesézésig mindent közvetített. Meg is lett az eredménye. 82 000 követője lett Tiktok-on, ami miatt óriási az érdeklődés volt a bolt nyitása körül.
A képhez tartozó alt jellemző üres; vendobox-automata-bolt-minner-720x540.png a fájlnév
  • Budapesten az Akácfa u. 27. szám alatt található a bolt
  • Már a nyitás előtt több franchise megkeresést kapott
  • Az első 7 nap forgalmán már látszik, hogy nyitottak az emberek az ilyen automatás boltra. Lesz ebből profit!
  • Speciális üdítőket, és snackeket is vásárolhatnak a betérő emberek
  • Külföldiek is használták már, és nem csak TikTokról mentek be vásárlók.
  • A teljesen nyitott boltról mindenkinek az jut eszébe, hogy majd akkor beköltöznek a hajléktalanok, vagy megrongálják. Erre fel vannak készülve a Vendobox-nál és ilyen incidens még nem volt. Gyorsan közbe is tudnak lépni.

Mindegy hol csinálsz hype-ot! A lényeg halljanak rólad, az új cégedről!

Merre induljak tovább a marketingben? Marketing alapok, Tiktok, Facebook, hírlevél…?

  • Mindenképpen egy alapozó tréninget javaslok számodra. A Minnernek van egy oktatási platformja, ami hasonló mint a Netflix, csak filmek helyett képzések vannak rajta. Az alapozó képzés (videós tananyag, saját tempódban haladsz): Átfogó marketing online képzés. Kattints ide!

A hírlevél még mindig fontos eszköz a marketingben, főleg egy automatizált hírlevél rendszer kiépítése. Egy izgalmas útmutatóval készültünk neked, tele ötlettel és megvalósítással

Ez tetszett! Van még ilyen tartalom? A cikksorozat további részei

Fotó: Envato

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

4 tipp, amivel félrevezetnek a TikTok guruk – és mit csinálj helyette

Ahogy az emberek egyre jobban megismerik a TikTokot és az organikus elérésben rejlő üzleti lehetőségeket, úgy terjednek a téves információk, “tuti trükkök” az algoritmus...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...

Csekklista étterem, bár, vendéglátóhely digitalizációjához. Digitális vállalkozói attitűd kialakítása

Megnyitsz egy cikket valamelyik média oldalon, aztán egyből szembetalálkozol a digitalizáció szóval. A legtöbb esetben nagy igazságokat írnak, itt-ott találni tippeket is, de vendéglátósként...