Hogyan tud elérni egy marketingügynökség 10-szeres megtérülést Facebookon és Instagramon?

Dátum

Megosztás

Biztosan te is láttál már képernyőfotót meglepően nagy megtérüléssel rendelkező marketingkampányokról, vagy találkoztál hasonló sikersztorikkal. Majd aztán mutogattad a marketingesednek, hogy: “Nézd! Igenis meg lehet csinálni, én is ilyen eredményeket akarok!”

De hogyan? Mi lehet az a Szent Grál, amit birtokolnak azok a marketingesek, akik elérik, hogy minden marketingre fordított forint a többszörösét hozza? Erről beszélgettünk Kovács Lászlóval, a Follow Marketing alapítójával.

Lacit már több éve ismerem, követem a munkásságát és többször láttam náluk ehhez hasonló képernyőfotókat. 

Mindig meg tud lepni a kreatív posztjaival és a saját marketingjük is valami újszerűt hoz a piacra. Na, de mit mond erről ő és a csapata?

Mikor legutóbb online beszéltünk megkérdeztem tőlük, mit tesznek akkor, ha egy cégnek abszolút nem akarnak sokszoros megtérülésre fordulni az online megjelenéseik.

A válasz olyan egyszerű, hogy te is a fejedhez fogsz kapni. De van egy olyan sejtésem, hogy sok marketinges fog éjfélig tartó kampánytervezésbe fogni.

A 10-szeres megtérülés titka

Laci mondta, hogy legyen az akár Facebook, akár Instagram, már a hirdetések elindítása előtt látszik a kampányok sorsa. Lesz-e ebből kasszarobbantás vagy csavarni kell rajta valamit? Nos, utóbbi történt az egyik ügyfelüknél is.

150 kreatívot kellett legyártani 

ahhoz, hogy megtalálják a legmegfelelőbb irányt és termőre forduljanak az elhintett pénzmagok. 

Kreatív jelentése: a hirdetésnél a képet, szövegeket (headline és egyéb szövegek), feliratokat, videót, azok különböző változatát értjük kreatív alatt.

A Minnernél már sok céggel dolgoztunk együtt és azt figyeltük meg, hogy amikor a cégek szerint erős kampányban vannak, akkor is csak 3-5 hirdetésük fut egyszerre. Ez még elfogadható is lenne, ha előtte legalább 20 kreatívot teszteltek volna és csak a 3-5 legjobban teljesítőt futtatják a végén. 

Ahogy Laci fogalmazott, addig kell próbálkozni, amíg meg nem találjuk a vásárlók pénztárcájához vezető útvonalat. Minden cégnél más és más lehet a kulcs a fogyasztó figyelméhez. Munkájuk során gyakran belefutottak abba, hogy a tökéletesen megkomponált képek helyett egyszerű, mobillal készült kreatívokkal értek el többszörös konverziót. Ezeket sokkal életszerűbbnek tartották az emberek.

Teszt! Teszt! Teszt!

A marketing alaptörvénye. A Minneren is többször olvashattad már, hogy mindent, de tényleg mindent ki kell próbálnod a siker érdekében. Ne ijedj meg ettől, a kezdeti tesztelés után az igazán nagy lóvét arra fogjuk költeni, ami tényleg működik, és tonnaszámra hozza a vásárlókat! 🙂

Mielőtt rátérnénk a Follow Marketing példáira, nézzük meg hogyan is néz ki ez a gyakorlatban a nagyoknál! 

Az igazán nagy márkák nem aprózzák el! Több tucat kreatív fut egyszerre

A Pandora ékszerüzlet például egyszerre éppen 41 hirdetést futtat

A Manna szappannál éppen 62 hirdetés fut

Azért, hogy spóroljunk a hellyel nem fotózok ki több márkát, hanem csak felsorolok még néhányat 

  • BiotechUsa Magyarország: 130 (!!!!) aktív hirdetés
  • Wolt Hungary: 190 hirdetés
  • Playersroom: 30 hirdetés
  • Intimissimi: 16 aktív hirdetés – oké, ők nem viszik túlzásba
  • Bamba Marha Burger Bár: 36 aktív hirdetés 

Na, de lássuk milyen példák vannak még a Follow Marketingnél,

milyen megtérülést lehet elérni akkor, amikor a letesztelt több tucat hirdetésből csak a befutók alá tolod a marketingbüdzsét:

Vedd fel a Follow Marketinggel a kapcsolatot és kezdjétek el a közös munkát! Dolgozzatok rajta, hogy olyan képernyőfotók szülessenek, mint amit ebben a cikkben is láthattál.

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

4 tipp, amivel félrevezetnek a TikTok guruk – és mit csinálj helyette

Ahogy az emberek egyre jobban megismerik a TikTokot és az organikus elérésben rejlő üzleti lehetőségeket, úgy terjednek a téves információk, “tuti trükkök” az algoritmus...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...

Csekklista étterem, bár, vendéglátóhely digitalizációjához. Digitális vállalkozói attitűd kialakítása

Megnyitsz egy cikket valamelyik média oldalon, aztán egyből szembetalálkozol a digitalizáció szóval. A legtöbb esetben nagy igazságokat írnak, itt-ott találni tippeket is, de vendéglátósként...