Biztosan te is láttál már képernyőfotót meglepően nagy megtérüléssel rendelkező marketingkampányokról, vagy találkoztál hasonló sikersztorikkal. Majd aztán mutogattad a marketingesednek, hogy: „Nézd! Igenis meg lehet csinálni, én is ilyen eredményeket akarok!”
De hogyan? Mi lehet az a Szent Grál, amit birtokolnak azok a marketingesek, akik elérik, hogy minden marketingre fordított forint a többszörösét hozza? Erről beszélgettünk Kovács Lászlóval, a Follow Marketing alapítójával.
Lacit már több éve ismerem, követem a munkásságát és többször láttam náluk ehhez hasonló képernyőfotókat.
Mindig meg tud lepni a kreatív posztjaival és a saját marketingjük is valami újszerűt hoz a piacra. Na, de mit mond erről ő és a csapata?
Mikor legutóbb online beszéltünk megkérdeztem tőlük, mit tesznek akkor, ha egy cégnek abszolút nem akarnak sokszoros megtérülésre fordulni az online megjelenéseik.
A válasz olyan egyszerű, hogy te is a fejedhez fogsz kapni. De van egy olyan sejtésem, hogy sok marketinges fog éjfélig tartó kampánytervezésbe fogni.
A 10-szeres megtérülés titka
Laci mondta, hogy legyen az akár Facebook, akár Instagram, már a hirdetések elindítása előtt látszik a kampányok sorsa. Lesz-e ebből kasszarobbantás vagy csavarni kell rajta valamit? Nos, utóbbi történt az egyik ügyfelüknél is.
150 kreatívot kellett legyártani
ahhoz, hogy megtalálják a legmegfelelőbb irányt és termőre forduljanak az elhintett pénzmagok.
Kreatív jelentése: a hirdetésnél a képet, szövegeket (headline és egyéb szövegek), feliratokat, videót, azok különböző változatát értjük kreatív alatt.
A Minnernél már sok céggel dolgoztunk együtt és azt figyeltük meg, hogy amikor a cégek szerint erős kampányban vannak, akkor is csak 3-5 hirdetésük fut egyszerre. Ez még elfogadható is lenne, ha előtte legalább 20 kreatívot teszteltek volna és csak a 3-5 legjobban teljesítőt futtatják a végén.
Ahogy Laci fogalmazott, addig kell próbálkozni, amíg meg nem találjuk a vásárlók pénztárcájához vezető útvonalat. Minden cégnél más és más lehet a kulcs a fogyasztó figyelméhez. Munkájuk során gyakran belefutottak abba, hogy a tökéletesen megkomponált képek helyett egyszerű, mobillal készült kreatívokkal értek el többszörös konverziót. Ezeket sokkal életszerűbbnek tartották az emberek.
Teszt! Teszt! Teszt!
A marketing alaptörvénye. A Minneren is többször olvashattad már, hogy mindent, de tényleg mindent ki kell próbálnod a siker érdekében. Ne ijedj meg ettől, a kezdeti tesztelés után az igazán nagy lóvét arra fogjuk költeni, ami tényleg működik, és tonnaszámra hozza a vásárlókat! 🙂
Mielőtt rátérnénk a Follow Marketing példáira, nézzük meg hogyan is néz ki ez a gyakorlatban a nagyoknál!
Az igazán nagy márkák nem aprózzák el! Több tucat kreatív fut egyszerre
A Pandora ékszerüzlet például egyszerre éppen 41 hirdetést futtat
A Manna szappannál éppen 62 hirdetés fut
Azért, hogy spóroljunk a hellyel nem fotózok ki több márkát, hanem csak felsorolok még néhányat
- BiotechUsa Magyarország: 130 (!!!!) aktív hirdetés
- Wolt Hungary: 190 hirdetés
- Playersroom: 30 hirdetés
- Intimissimi: 16 aktív hirdetés – oké, ők nem viszik túlzásba
- Bamba Marha Burger Bár: 36 aktív hirdetés
Na, de lássuk milyen példák vannak még a Follow Marketingnél,
milyen megtérülést lehet elérni akkor, amikor a letesztelt több tucat hirdetésből csak a befutók alá tolod a marketingbüdzsét:
Vedd fel a Follow Marketinggel a kapcsolatot és kezdjétek el a közös munkát! Dolgozzatok rajta, hogy olyan képernyőfotók szülessenek, mint amit ebben a cikkben is láthattál.
Fotó: Envato License