Hol fogunk a jövőben bankolni? Adócsalásért kapott bírságot az Airbnb. Sminkfilter, mint marketing eszköz? Könyvajánló

Dátum

Megosztás

A BigTech hozhatja el a pénzügyi forradalmat? A nagy bankok versenytársa a Google és a Microsoft, legalábbis ezt gondolja a bankok 40%-a. 779,5 millió euró, ennyi bírságot kapott az AirBNB az olasz bíróságtól, mivel nem szedte be a bérbeadóktól a hatóságot megillető adót. Ez az AirBNB feladata lenne? A NYX Comsetics a Snapchattel közösen létrehozott egy AR filtert, amivel gyakorlatilag meg tudod nézni, hogy milyen lenne rajtad egy kozmetikai termék. Ez a jövője a sminkelésnek?

Folytatjuk könyvajánló sorozatunkat. Tudtad, hogy szinte mindennap prezentálunk valamit? Üzleti életben szinte mindig. Erről szól a bemutatott könyvünk.

Könyvajánló: A prezentáló én – https://pallasathenekiado.hu/

A könyv bár a prezentálásról szól, de abban segít, hogy el tudd adni magad bárhol. A könyv több nézőpontból is megközelíti azt, hogy miire figyelj kommunikációd során, természetesen kihegyezve a prezentálásra, saját magad előadására.

A mikrofonok mögött Mándó Milán, Nyiri Donát, Sólyom Eszter.

Youtube-on itt éred elSpotify-on ittApple Podcast-ban itt, vagy az alábbi lejátszókon keresztül:

Heti híreink és témáink:

0:00 – Intro
1:50 – A BigTech hozhatja el a pénzügyi forradalmat
14:34 – Adócsalásért kapott bírságot az Airbnb
22:09 – Smink filter, mint marketing eszköz?
33:23 – Üzleti könyvajánló – A prezentáló én

A Bigtech hozhatja el a pénzügyi forradalmat

Bankok vs Tech cégek. A Temenos friss kutatása alapján a nagybankok 40 százaléka szerint inkább a technológiai óriások jelentenek fenyegetést a piacukra. A kutatásban résztvevő 300 bank olyan tech vállalatokat jelölt meg versenytársként, mint a Google és a Microsoft. A pénzügyi piacra olyan tech óriások is beléptek az elmúlt években, mint a Google, Apple, Amazon. És akkor a fintech őrületről nem is beszélünk, de úgy látszik a Revolutot, Wise-t nem érzik akkora fenyegetésnek a cégek. 

Ezen szolgáltatások előnyeit hamar be tudják építeni a szolgáltatáspalettába. Legutóbb az Erste jelentett ilyet be, most a Gránit Bank ad kedvező devizaváltási lehetőséget. 

Az Ernst & Young tanácsadócég felmérése alapján a hagyományos bankokkal szemben a fogyasztóknak általában a körülményes jelző jut eszükbe. Ezzel szemben a BigTechnek hívott óriások annyi analitikával rendelkeznek már, hogy képesek jobb ügyfélélményt adni akár ilyen szolgáltatások esetében is. 

A kérdés persze, hogy a fogyasztók bizalma ott van-e ezeknél a nagy cégeknél, mert valljuk be mindig fel-fel bukkan egy adatvédelmi botrány. És azért se söpörjük a szőnyeg alá, hogy a bankoknak is óriási adatbázisai vannak, bár tény a felhasználói viselkedésről kevesebb. 

Egy kis adat a végére: Az Apple Pay-t világszerte 507 millióan használják, az iPhone tulajdonosok 48%-a. Apple Pay-ből származó bevétele a cégnek 2022-ben elérte az 1,9 milliárd dollárt.

A podcastben arról beszélünk, hogy olyan gyorsan elérte a plafont azok száma, akik szívesen használják a fintech cégek megoldásait, hogy nehéz lesz áttörni a plafont azok felé, akik a hagyományos bankolást helyezik előtérbe, mivel abban jobban bíznak.
Az MNB ismét felszólította a Revolutot, hogy legyen magyar leánybankja, mivel több, mint 1 millió ügyfél van már itthon nekik, ez a második legnagyobb piaca a régióban.

Forrás: Fintech

Adócsalásért kapott bírságot az Airbnb

779,5 millió eurós, azaz közel 295 milliárd forintos bírságot szabott ki az Airbnb-re az olasz bíróság, amiért a platform nem szedte be az államot megillető adót a bérbeadóktól. Az olaszországi bérbeadóknak 21%-os adót kell fizetniük keresetük után, amit az olasz ügyészség szerint az Airbnb-nek kellett volna beszednie mintegy 3,7 milliárd eurónyi bérbeadás után. 

A cég „meglepődve és csalódottan” fogadta a bíróság döntését. Christopher Nutly, az Airbnb szóvivője elmondta, hogy az Airbnb európai központja június óta dolgozott az ügy megoldásán az olasz adóhivatallal. Hozzátette, „Biztosak vagyunk abban, hogy a jogszabályoknak maradéktalanul eleget téve jártunk el, és gyakorolni kívánjuk jogainkat ebben a kérdésben.”

2022-ben volt már egy hasonló összetűzésük az olasz hatósággal: akkor az Airbnb megtámadta azt az olasz törvényt, amely előírja a társaságnak és más rövidtávú bérleti szolgáltatóknak, hogy a bérbeadásból származó bevétel 21%-át visszatartsák a bérbeadóktól, és befizessék az adóhatóságnak. Szerintük ez az Európai Unió szolgáltatásnyújtás szabadságára vonatkozó elvével ellentétes, de ezt a kérdést elvesztették, az EU legfelsőbb bírósága úgy döntött, hogy az Airbnb-nek be kell tartani az olasz szabályozást. 

A beszélgetésben arról volt szó, hogy a érdekes, hogy az Airbnb-nek kell befizetni az adót, nem a lakáskiadóknak, mivel nem a cég alkalmazottai. Persze árnyalja a képet, hogy lehetséges a szabályozás amiatt lépett életbe, mivel nem fizették be az adót azok a lakáskiadók, akik az Airbnb-t használják.

Források: Forbes, BBC

Smink filter, mint marketing eszköz?

Az AR smink filterek nem újak egyik fotós, videós platformon sem, de most a Snapchat lépett egy egészen újszerűt. Az NYX Comsetics-szel partnerségre lépve csináltak egy ilyet, de ez nem egy sima filter, hanem egyfajta marketing eszköz. A cég profi sminkesei állítottak össze előre kitalált kombinációkat, amiket aztán a felhasználók tudnak magukon személyre szabni. Természetesen minden szín, árnyalat, tónus és állítható részlet a cég termékein alapul, tehát amit valaki beállít magának, mint szimpatikus smink, azonnal meg is tudja nézni ezeket melyik termékekkel tudja elérni a valóságban is. Egyfajta AR shopping élmény, ahol otthon a telefonoddal, nem pedig egy üzletben a tükör előtt próbálgatsz például rúzsokat. Természetesen ez is tanuló algoritmusra van kötve, tehát a szoftver megtanulja az ízlésed, és azt is hogy mások hasonló arcvonásokkal miket választottak vagy kerültek és ez alapján tesz javaslatokat is.

Ez a fajta valós idejű kipróbálás AR-ral összekötve szerintem még nagyot fog fejlődni a jövőben. Jelenleg a gyártóknak és kereskedőnek nincs eszköztára ilyet alkotni, ezért kell összefogniuk a tech cégekkel. Viszont a jövőben ez még sok területen fog működni. Van már app, amivel a szobádban tudod a bútorokat átrendezni és újakat odapróbálni, de ez a sminkes példa ruhákkal is működni fog szerintem pár éven belül.

Kicsit továbbgondoltuk a témát, lehet, hogy a későbbiekben akár ruhamárkák is fogják tudni majd használni akár a Snapchat adta lehetőségeket, akár egy AR filter szinten. Legtöbb esetben sminktermékeket akkor vesz valaki, ha már használta. Sajnos nem biztos, hogy minden telefon mutatja ugyanazokat a színeket, így lehet, hogy másképp fog megjelenni 2 telefonon.

Forrás: TheVerge

Könyvajánló: A prezentáló én – Te is mindenhol prezentálsz, csak nem tudod

Adtam már elő TED-en és az a felkészülési időszak mutatta meg nekem, hogy mennyi mindent nem tudok az előadásokról. Már szó szerint érzem a színpadot és teljesen máshogy adok el amióta tudatosan figyelek hogyan is adjak elő. De nem csak előadáson prezentálok, hanem ügyfeleknél, vezetőként a csapatnak, de még otthon is, mikor rá akarom venni a páromat valamire. Te pedig akár fizetés emelés előtt, vagy más szituációban. A könyvajánló sorozatban a Pallas Athéné könyvkiadóval egy együttműködésbe kezdtünk. Az általunk feldolgozott könyvekből ajánlunk itt a Minneren, a pallasathenekiado.hu pedig adott könyveknél Minner.hu szöveges ajánlás fog szerepelni. 

Amit megfigyeltem a könyvnél, hogy a végét is érdemes elolvasni. Ez nem az a könyv, hogy lecsíped a végét, mert már úgy is tudod! Eközben egyébként néhány délután feldolgozható a könyv. 

A prezentáló én (Nicole Soames) című könyv bár a prezentálósról szól, de azt kell mondjam abban segít, hogy el tudd adni magad bárhol. Te is sokszor érzed azt, hogy nem ismernek el, nem ismerik el munkádat, nem tudod jól átadni az értékeidet, vagy félre értenek. Nos sok szituációban prezentálunk, de nem is tudjuk. A könyv több nézőpontból is megközelíti azt, hogy miire figyelj kommunikációd során, természetesen kihegyezve a prezentálásra, de mint mondtam, sok szituációban használható. Nem tudja nem kikerülni a személyes márkaépítést. A kedvenc részem, hogy azzal is foglalkozik, hogy mivel tudod elérni, hogy az emberek meghallgassanak, sőt figyeljenek rád. Ez egy rövid, gyakorlatisa könyv, így azoknak is ajánlom, akik néhány napon belül akarnak prezentálni egy nagy projektet, fizetés emelés előtt, konferencián…

Szakmai szemmel, cégvezetőként, azért érdemes elolvasni, mert mindennap nap pitchelnünk kell a munkavállalók előtt, csak nem vesszük észre. Nekünk egyszerre el kell érnünk, hogy megmaradjon a tisztelet akkor is, ha már ismernek minket, el kell tudni adni nekik olyan célokat, amiért ők adott pillanatban lehet nem repdesnek. A személyes márkaépítésben is sokat segít a könyv, ami egy modern vezetőnek kötelező, ha kiemelkedő képességű munkavállalókat akar a csapatába tudni. 

Személyes fejlődésünkben azt támogatja a könyv, hogy rávilágít a nézők nem egyszerű bábuk, akik hallgatnak minket. Olyan eszközöket ad a kezedbe, amelyek segítségével jobban bele tudod képzelni magad a közönséged, hallgatóságod nézőpontjába. Úgy visz egy új szintre, hogy már nem azzal foglalkozol mit mondj el, hanem azzal, hogy miként tudod uralni minden egyes másodpercet, amikor te vagy a porondon, bárhol is adj elő (konferencia, megbeszélés, projekt prezentáció, sales, munkavállalóként karrier pitch…)

A könyvet itt tudod beszerezni: Pallas Athéné

Korábbi hírszemlék:

Kiemelt kép: Canva

Tóth Levente
Tóth Levente
Tóth Levente vagyok, a Minner csapat negyedik tagja, tartalomgyártó. A tartalmak közül legszívesebben a technológiai újítások és az AI köt le, tőlem ezekről fogtok leginkább olvasni.