Hőtérkép a weboldaladról. Tudd meg, mit csinálnak a látogatóid. Hotjar használata

Míg egy fizikai boltban saját szemmel látjuk, hogy merre is mennek a betérő vásárlók, hová nyúlnak többször, mit csinálnak, addig a weben szó szerint teljesen vakon vagyunk. A Google Analytics-ben látjuk, hogy melyik oldalt mennyien nézték, vagy éppen mennyi ideig maradtak az oldalon, de azt, hogy mennyi ideig görgettek le az oldalon, vagy merre jártak, hol járt a kurzor, hová próbáltak kattintani… azt nem látjuk. Erre jók a különböző hőtérképes megoldások. Az egyik legnépszerűbb ilyen digitális megoldás a Hotjar. Példa is lesz a cikkben!

A hőtérkép működése

Egy kódot kell elhelyeznünk a weboldalunkba, ahová a Google Analytics, vagy éppen a Facebook pixelt is tesszük. Tehát minden oldalon betöltődik majd a kód. Két fő eszközünk van:

  • Hőtérképet készít (Heatmap) a Hotjar a weboldalunk azon részéről, oldaláról, amit mi beállítunk. Ebben rögzíti, és mi elemezhetjük a:
    • A görgetést (Scroll), vagyis a felhasználók mennyi %-a jut el az adott oldal egyes szakaszaihoz.
    • A kattintásokat (Click), vagyis a felhasználók mennyi %-a kattint valahol a weboldalon. Láthatjuk, hogy majd sokszor lesz olyan klikk is, ahol nincs is semmilyen hivatkozás, kattintási lehetőség.
    • Egérmozgás (Move), láthatjuk, hogy a felhasználók hová is mozgatják az egerüket a weboldalon. Ez sokszor árulkodó, hogy éppen mit néznek merre jár a szemük. Persze mobilon ezt nem méri a rendszer (nincs egér).
  • Felveszi, hogy a látogatók mit csinálnak a weboldalunkon (Recording). Mutatok rá példát, de képzeld el azt, hogy videót készít a felhasználó weboldalunkon történő mozgásáról. Ez a kedvencem, ami egyébként igazán lehangoló tud lenni, amikor egymás után nézel mondjuk 50-100 ilyen videót. Rájössz, hogy igazán sok munka van a weboldaladon, mert nem egyértelmű valami, mert unalmas….

A Hotjar-t ingyen kipróbálhatod. Már a hőtérképnél is kapunk 1000 látogatóra egy elég jó mintát, de a recording funkciónál is 100 megtekintést rögzít a rendszer ingyen. Figyelem, mindkettőt külön el kell indítanunk!

Használat: Weboldal összekötése a Hotjar-ral

  1. lépés. Hozz létre új egy “new site”-ot a rendszerben. Ott már ő fel fogja ajánlani a tracking kód (követő kód) elhelyezését, de ezt megtalálod később két helyen is.
  2. Tracking kód lekérése vagy a Sites & Organizations settings menüpontban (bal oldali menü) vagy az adott site nevére kattintva. Előbbi lásd 1. kép, utóbbi lásd 2. kép

  3. A képen is látható kódot kell lekérned, amit behelyezel a weboldalad head részébe, ahová a Google Analytics is kerül.

Hőtérkép a weboldaladról

A Hotjar egyik fő funkciója. Igazán hasznos eszköz, hogy lássuk valóban fontos milyen hosszú weboldalra van szükségünk, hogy megbizonyosodjunk, hová helyezzük a fő információkat, hogy szembesüljünk azzal, mobilon kevésbé görgetnek le a fontosabb részekhez a látogatók. Persze ne áltassuk magunkat, a látogatók alig 2%-a vásárol, és alig 10-15%-nak tudjuk a figyelmét igazán elkapni. Na, de ezt kell még jobban optimalizálni.

Kattints a Heatmap-re

Kövesd végig az útmutatójukat. Állítsd be a page targeting-ben, hogy melyik oldalakról készítsen hőtérképet. Érdemes azt, amin változtatni szeretnél, vagy amit éppen reklámozol. Hiszen kell legalább 1000 mennyiség egyébként, hogy épkézláb eredmény szülessen.

Miután rákattintottál a Create heatmap-re, a Heatmaps részen látod majd a hőtérképeket. Persze először látogató is kell majd az oldalra.

Egy régebbi hőtérkép eredményünknél például ezt látjuk magunk előtt, miután a View Heatmap-re kattintottunk:

Tudunk váltani, hogy melyik hőtérképes nézetet látjuk.

Hogyha előfizetünk a Hotjar-ra akkor sokrétűbb szűrési feltételeket kapunk, és több dolgot is rögzít majd a rendszer, illetve inkább megmutat.

Tipp:

  • Állíts be egy hosszabb oldalt és egy rövidebb oldalt a weboldaladról és hasonlítsd össze a hőtérkép görgetést
  • Állíts be egy olyan oldalt, ahol biztosan van kép.
  • Az ingyenes használat esetében bánj csínján azzal, hogy mit elemezzen a rendszer! Ezért szoktunk konkrét aloldalakat beállítani. Persze megéri fizetni! Mi is éppen most fizetünk elő.

Látogató mozgásának rögzítése videó formában – Hotjar Recording

Ez a kedvencem, mintha mozit néznél.

Kattints a Start Recordings funkcióra, kövesd az utasításokat!

A Recordings részen látod a felvételeket. Egymás után meg tudod nézni (lásd alábbi videó).

A végeredmény, így tudod nézni azt, ahogy egy felhasználó az oldaladat használja. A számokat a rendszer kicsillagozza, így védi a usereket, például bankkártya adatok miatt, sőt a jelszó mezőt is. Az alábbi videóban azt is láthatod, hogy valóban megnézik az emberek a véleményeket, értékeléseket. Egyébként a felhasználó később vásárlónk lett.

Mire lehet még használni? Hogyan elemezd? Mire figyelj?

Regisztrálj be a MinnerAkadémia 3 perces biznisz videóira, mert extra információkat osztok meg a Hotjar-ról, sőt egy hosszabb videóval az Átfogó marketing alapok képzés is bővül a Hotjar használatáról.

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Szinte minden évben végigfutnak a közösségi médiában azok a képek, amelyeken – leginkább FMCG, gyorsétterem vagy közösségi média – márkák logói szerepelnek, na de nem az eredeti formájukban, hanem újragondolt, őszinte verzióban. A svéd származású grafikus dizájner, Viktor Hertz művei közül mutatunk párat:

Forrás: inspirationfeed.com

MinnerInstant

A vállalati filozófia kulcsfontosságú, ezzel definiálod, ki és mi vagy, milyen értéket adsz a cégedet körülvevő embereknek. Ennek alapján dolgozol és fejlődsz, de még a munkatársakat is ezzel motiválod, ösztönzöd. Amennyiben még nem rendelkezel misszióval és vízióval, szánj időt ezek megállapítására.

Misszió (küldetés): Amiért létezel, amiben hiszel. A vállalatod létjogosultsága, némi érzelmi töltéssel megtámogatva. Nem hosszabb, mint egy-két mondat, és ha arról lenne szó, a munkatársak szívesen hordanák azt a pólót, amire ez a szöveg van rányomtatva, tehát azonosulnak az eszmével.

Vízió (jövőkép): amit a vállalattal szeretnél elérni a jövőben. Erre törekszel, ez lebeg a szemed előtt és ez motivál téged, valamint a munkavállalókat minden egyes nap. Ne világmegváltó gondolatra, vagy irreális elvárásokra gondolj, hanem tudasd a követőiddel, mik a céljaid, és milyen eszközökkel, milyen lépésekben kívánod ezt elérni.

Ha sikerült pontosan megfogalmaznod a missziód és víziód, fel is használhatod ezeket a vállalati kommunikációdban.

A Minner missziójáról, víziójáról itt olvashatsz: Milán, mi a célod a Minnerrel? Mi a víziód?

MinnerInstant

A Telekom meghallgatta a fiatal célcsoportja (20-29 éves fogyasztói) véleményét: különböző platformokon szavazást indított, és arra volt kíváncsi, ki minek örülne egy személyre szabott díjcsomag esetén. A visszajelzések alapján létrehozta a “Kraft” elnevezésű csomagját, amely tulajdonképpen a “Mobil XS” és a “Net 15 GB” ötvözése, tehát nem is volt szükség nagyobb volumenű termékfejlesztésre.

A piackutatás mindig segít abban, hogy javíts, fejlessz a termékeden / szolgáltatásodon, de ha jobban bevonod a célcsoportodat a termékfejlesztésbe, létrehozhatod a Jolly Joker ajánlatodat, hiszen a vásárlók konkrét igényeire / problémáira kínálod az általuk ismert és legjobbnak vélt megoldást.

A LEGO is kíváncsi az ötletekre, és közben aktivizálja a közösségét: A LEGO megkérdezi fogyasztóit, milyen terméket dobjon piacra

Forrás: Telekom, HVG

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek