Hőtérkép a weboldaladról. Tudd meg, mit csinálnak a látogatóid. Hotjar használata

Dátum

Megosztás

Míg egy fizikai boltban saját szemmel látjuk, hogy merre is mennek a betérő vásárlók, hová nyúlnak többször, mit csinálnak, addig a weben szó szerint teljesen vakon vagyunk. A Google Analytics-ben látjuk, hogy melyik oldalt mennyien nézték, vagy éppen mennyi ideig maradtak az oldalon, de azt, hogy mennyi ideig görgettek le az oldalon, vagy merre jártak, hol járt a kurzor, hová próbáltak kattintani… azt nem látjuk. Erre jók a különböző hőtérképes megoldások. Az egyik legnépszerűbb ilyen digitális megoldás a Hotjar. Példa is lesz a cikkben!

Összefogott a Minner és a Billingo, hogy a digitalizáció igazán kézzelfogható legyen egy magyar vállalkozás számára. Legyél Te is innovátor! Használd a digitális megoldásokat! Mutatjuk, hogyan kell. 

A hőtérkép működése

Egy kódot kell elhelyeznünk a weboldalunkba, ahová a Google Analytics, vagy éppen a Facebook pixelt is tesszük. Tehát minden oldalon betöltődik majd a kód. Két fő eszközünk van:

  • Hőtérképet készít (Heatmap) a Hotjar a weboldalunk azon részéről, oldaláról, amit mi beállítunk. Ebben rögzíti, és mi elemezhetjük a:
    • A görgetést (Scroll), vagyis a felhasználók mennyi %-a jut el az adott oldal egyes szakaszaihoz.
    • A kattintásokat (Click), vagyis a felhasználók mennyi %-a kattint valahol a weboldalon. Láthatjuk, hogy majd sokszor lesz olyan klikk is, ahol nincs is semmilyen hivatkozás, kattintási lehetőség.
    • Egérmozgás (Move), láthatjuk, hogy a felhasználók hová is mozgatják az egerüket a weboldalon. Ez sokszor árulkodó, hogy éppen mit néznek merre jár a szemük. Persze mobilon ezt nem méri a rendszer (nincs egér).
  • Felveszi, hogy a látogatók mit csinálnak a weboldalunkon (Recording). Mutatok rá példát, de képzeld el azt, hogy videót készít a felhasználó weboldalunkon történő mozgásáról. Ez a kedvencem, ami egyébként igazán lehangoló tud lenni, amikor egymás után nézel mondjuk 50-100 ilyen videót. Rájössz, hogy igazán sok munka van a weboldaladon, mert nem egyértelmű valami, mert unalmas….

A Hotjar-t ingyen kipróbálhatod. Már a hőtérképnél is kapunk 1000 látogatóra egy elég jó mintát, de a recording funkciónál is 100 megtekintést rögzít a rendszer ingyen. Figyelem, mindkettőt külön el kell indítanunk!

Használat: Weboldal összekötése a Hotjar-ral

  1. lépés. Hozz létre új egy „new site”-ot a rendszerben. Ott már ő fel fogja ajánlani a tracking kód (követő kód) elhelyezését, de ezt megtalálod később két helyen is.
  2. Tracking kód lekérése vagy a Sites & Organizations settings menüpontban (bal oldali menü) vagy az adott site nevére kattintva. Előbbi lásd 1. kép, utóbbi lásd 2. kép

  3. A képen is látható kódot kell lekérned, amit behelyezel a weboldalad head részébe, ahová a Google Analytics is kerül.

Hőtérkép a weboldaladról

A Hotjar egyik fő funkciója. Igazán hasznos eszköz, hogy lássuk valóban fontos milyen hosszú weboldalra van szükségünk, hogy megbizonyosodjunk, hová helyezzük a fő információkat, hogy szembesüljünk azzal, mobilon kevésbé görgetnek le a fontosabb részekhez a látogatók. Persze ne áltassuk magunkat, a látogatók alig 2%-a vásárol, és alig 10-15%-nak tudjuk a figyelmét igazán elkapni. Na, de ezt kell még jobban optimalizálni.

Kattints a Heatmap-re

Kövesd végig az útmutatójukat. Állítsd be a page targeting-ben, hogy melyik oldalakról készítsen hőtérképet. Érdemes azt, amin változtatni szeretnél, vagy amit éppen reklámozol. Hiszen kell legalább 1000 mennyiség egyébként, hogy épkézláb eredmény szülessen.

Miután rákattintottál a Create heatmap-re, a Heatmaps részen látod majd a hőtérképeket. Persze először látogató is kell majd az oldalra.

Egy régebbi hőtérkép eredményünknél például ezt látjuk magunk előtt, miután a View Heatmap-re kattintottunk:

Tudunk váltani, hogy melyik hőtérképes nézetet látjuk.

Hogyha előfizetünk a Hotjar-ra akkor sokrétűbb szűrési feltételeket kapunk, és több dolgot is rögzít majd a rendszer, illetve inkább megmutat.

Tipp:

  • Állíts be egy hosszabb oldalt és egy rövidebb oldalt a weboldaladról és hasonlítsd össze a hőtérkép görgetést
  • Állíts be egy olyan oldalt, ahol biztosan van kép.
  • Az ingyenes használat esetében bánj csínján azzal, hogy mit elemezzen a rendszer! Ezért szoktunk konkrét aloldalakat beállítani. Persze megéri fizetni! Mi is éppen most fizetünk elő.

Látogató mozgásának rögzítése videó formában – Hotjar Recording

Ez a kedvencem, mintha mozit néznél.

Kattints a Start Recordings funkcióra, kövesd az utasításokat!

A Recordings részen látod a felvételeket. Egymás után meg tudod nézni (lásd alábbi videó).

A végeredmény, így tudod nézni azt, ahogy egy felhasználó az oldaladat használja. A számokat a rendszer kicsillagozza, így védi a usereket, például bankkártya adatok miatt, sőt a jelszó mezőt is. Az alábbi videóban azt is láthatod, hogy valóban megnézik az emberek a véleményeket, értékeléseket. Egyébként a felhasználó később vásárlónk lett.

Mire lehet még használni? Hogyan elemezd? Mire figyelj?

Regisztrálj be a MinnerAkadémia 3 perces biznisz videóira, mert extra információkat osztok meg a Hotjar-ról, sőt egy hosszabb videóval az Átfogó marketing alapok képzés is bővül a Hotjar használatáról.

A Billingo a Digitális Ninja rovat támogatásával is sokat segített, hogy kiaknázd a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Ha már rákanyarodtál erre az útra, ne állj meg – nézz körül Billingo digitális megoldásai között, és kezdd el őket használni! Digitalizációra, innovációra fel! Kattints ide!

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!