Remélem, te nem a főoldalra navigálod a felhasználóidat a marketing anyagaidból! Teljesen más funkciója van a főoldalnak. A Minnerben bemutatott ingyenes landing page készítő használatakor többször feltettétek a kérdést, hogy: na, de hova kerül az oldalamon belül ez?
Röviden: a fő weboldalad aloldalára (domainneved.hu/landingpage), vagy aldomainra (landingpage.domaineved.hu). Akár be is linkelheted a menüben, főoldaladon valamelyik elemre kattintva, weboldaladon.
Ha szigorúan nézzük, akkor az aktuális kampányt (kiemelt landing page-ünket) szoktuk csak belinkelni a főoldalon.
Lássuk kicsit bővebben!
A főoldal célja
Soha nem ide navigáljuk a látogatókat. Ezt az emberek megtalálják, sőt, teljesen más optimalizálást (szövegek, kommunikáció), logikát követ emiatt a főoldal. A főoldalra vagy a google-ból vagy direktben jutnak el az emberek, vagy éppen egy aloldalról kattintva.
A főoldal annak a célcsoportnak szól, akik kutakodni akarnak, még információ hiányuk van, vagy már meglévő vásárlók.
A Landing page-ed, promóciós oldalad célja
- Landing page, vagy más néven promóciós oldal, sales page célja mindig a konverzió. Konverzió lehet
- egy űrlap kitöltése (megadja az adatait visszahívásra, email tájékoztatást, ajánlatot kér…).
- azonnali vásárlás (webshopoknál is hatékonyabb így, mint egyből a termékoldalra navigálni).
- hírlevél feliratkozás
- Egy jó landing page konverziós rátája 8-15%, de már egy átlagos promóciós oldallal is el tudod érni a 3-5%-ot, ami duplája az átlagos weboldal konverziónak.
- Menü nélkül tesszük közzé az oldalt (nincs felül semmi, nem tud kikattintani a látogató). Menü nélkül 30-100%-ot is nőhet a konverziós rátád, vásárlások száma. A cél itt mindig az, hogy a landing page szelektálja a látogatókat, ha nem csinál semmit az érdeklődő, menjen tovább, aki viszont érdeklődik, azt le kell zárnia az egy oldalas webpage-nek.
- A landing page-en egy-két terméket helyezünk csak el. Mivel a cél, hogy a vevő fő problémájára, fájdalompontjára élezzük ki a promóciós oldalt, amire értelemszerűen egy vagy két terméked lesz csak a megoldás. Minél több termék szerepel a promóciós oldalon, annál jobban csökken a konverziós ráta. Ha egynél több termék szerepel a promóciós oldalon, akkor több mint a felére csökken a konverziós ráta (Bluleadz).
- A landing page vevőfókuszú és nem termékfókuszú. Tehát a promóciós oldalon található szöveg 80%-ban szóljon a vevőről, annak problémájáról, és csak 20%-ban a termékedről. Nehéz megállni, de ha sikerül, többszörösét keresed, mint most!
- Új trendek: akár teljes termékoldalt is megcsinálnak már landing page-nek. Erre legjobb példa a Casper matracgyártó.
- A cél, hogy ide tereld a látogatókat a reklámjaidban. Google Ads, Facebook Ads, Facebook posztok, hírlevél.
- A weboldalad aloldalára kerülnek a landing page-ek, mindegyik külön linkkel értelemszerűen. Ettől még SEO-ban nem veszítesz (Google-ben megtalálhatóak lesznek), és érdemes belinkelni az oldaladon belül őket (pl. főoldal, blogok). De a landing page-ről ne linkelj kifelé, csakis a konverziós linkeknél legyen hivatkozás. A fő weboldalad aloldalára (domainneved.hu/ landingpage), vagy aldomainre (landingpage.domaineved.hu).
De értelemszerűen a főoldaladról nem fogod mindet belinkelni. 20-30 landing page hozza el igazán a profitnövekedést, ötszörözheted a mostani bevételed. - Minél több szöveg, annál több vevő. A hosszabb promóciós oldalak 220%-kal növelik a konverziós rátát. Miért? Mert egy terméket reklámozol egy fő problémára, igényre, vagy éppen célcsoportra. A vevőd fókuszáltan fogja olvasni, nem kalandozik el. (Marketingexperiments)
Egy példa promóciós oldal a Minnertől (link, alatta videó, alatta a kész oldal).
- Link: kampany.minnerakademia.hu
- Így készült – videó:
Fotó: Envato License