Hová kerül a landing page, promóciós oldal a weboldalamon belül?

Dátum

Megosztás

Remélem, te nem a főoldalra navigálod a felhasználóidat a marketing anyagaidból! Teljesen más funkciója van a főoldalnak. A Minnerben bemutatott ingyenes landing page készítő használatakor többször feltettétek a kérdést, hogy: na, de hova kerül az oldalamon belül ez?

Röviden: a fő weboldalad aloldalára (domainneved.hu/landingpage), vagy aldomainra (landingpage.domaineved.hu). Akár be is linkelheted a menüben, főoldaladon valamelyik elemre kattintva, weboldaladon.
Ha szigorúan nézzük, akkor az aktuális kampányt (kiemelt landing page-ünket) szoktuk csak belinkelni a főoldalon.

Lássuk kicsit bővebben!

A főoldal célja

Soha nem ide navigáljuk a látogatókat. Ezt az emberek megtalálják, sőt, teljesen más optimalizálást (szövegek, kommunikáció), logikát követ emiatt a főoldal. A főoldalra vagy a google-ból vagy direktben jutnak el az emberek, vagy éppen egy aloldalról kattintva.
A főoldal annak a célcsoportnak szól, akik kutakodni akarnak, még információ hiányuk van, vagy már meglévő vásárlók.

A Landing page-ed, promóciós oldalad célja

  • Landing page, vagy más néven promóciós oldal, sales page célja mindig a konverzió. Konverzió lehet
    • egy űrlap kitöltése (megadja az adatait visszahívásra, email tájékoztatást, ajánlatot kér…).
    • azonnali vásárlás (webshopoknál is hatékonyabb így, mint egyből a termékoldalra navigálni).
    • hírlevél feliratkozás
    • Egy jó landing page konverziós rátája 8-15%, de már egy átlagos promóciós oldallal is el tudod érni a 3-5%-ot, ami duplája az átlagos weboldal konverziónak.
  • Menü nélkül tesszük közzé az oldalt (nincs felül semmi, nem tud kikattintani a látogató). Menü nélkül 30-100%-ot is nőhet a konverziós rátád, vásárlások száma. A cél itt mindig az, hogy a landing page szelektálja a látogatókat, ha nem csinál semmit az érdeklődő, menjen tovább, aki viszont érdeklődik, azt le kell zárnia az egy oldalas webpage-nek.
  • A landing page-en egy-két terméket helyezünk csak el. Mivel a cél, hogy a vevő fő problémájára, fájdalompontjára élezzük ki a promóciós oldalt, amire értelemszerűen egy vagy két terméked lesz csak a megoldás. Minél több termék szerepel a promóciós oldalon, annál jobban csökken a konverziós ráta. Ha egynél több termék szerepel a promóciós oldalon, akkor több mint a felére csökken a konverziós ráta (Bluleadz).
  • A landing page vevőfókuszú és nem termékfókuszú. Tehát a promóciós oldalon található szöveg 80%-ban szóljon a vevőről, annak problémájáról, és csak 20%-ban a termékedről. Nehéz megállni, de ha sikerül, többszörösét keresed, mint most!
  • Új trendek: akár teljes termékoldalt is megcsinálnak már landing page-nek. Erre legjobb példa a Casper matracgyártó.
  • A cél, hogy ide tereld a látogatókat a reklámjaidban. Google Ads, Facebook Ads, Facebook posztok, hírlevél.
  • A weboldalad aloldalára kerülnek a landing page-ek, mindegyik külön linkkel értelemszerűen. Ettől még SEO-ban nem veszítesz (Google-ben megtalálhatóak lesznek), és érdemes belinkelni az oldaladon belül őket (pl. főoldal, blogok). De a landing page-ről ne linkelj kifelé, csakis a konverziós linkeknél legyen hivatkozás. A fő weboldalad aloldalára (domainneved.hu/ landingpage), vagy aldomainre (landingpage.domaineved.hu).
    De értelemszerűen a főoldaladról nem fogod mindet belinkelni. 20-30 landing page hozza el igazán a profitnövekedést, ötszörözheted a mostani bevételed.
  • Minél több szöveg, annál több vevő. A hosszabb promóciós oldalak 220%-kal növelik a konverziós rátát. Miért? Mert egy terméket reklámozol egy fő problémára, igényre, vagy éppen célcsoportra. A vevőd fókuszáltan fogja olvasni, nem kalandozik el. (Marketingexperiments)

Egy példa promóciós oldal a Minnertől (link, alatta videó, alatta a kész oldal).

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!