Keressük a jó példákat, olyan cégeket, akiknek követendő a Facebook jelenléte. Ezekből tudunk marketingesek, cégvezetők fejlődni, inspirálódni, hogy mégis milyen irányba tegyük a kommunikációnkat. A Hummusbar ékes példája a jó kommunikáló márkáknak. Lássuk is, hogy mit csinálnak jól!
Ez egy cikksorozat! A tartalom végén belinkelem a többi hasonló közösségi média elemzésünket is. A célunk az, hogy kívülről ránézve a cégek közösségi médiamegjelenésére egyfajta fogyasztói de mégis szakmai látásmóddal elvigyünk valami pluszt a saját marketingünkbe.
Hummusbar Facebook megjelenése
A Hummusbar egy ahogy a nevében is benne van, humusz ételeket kínáló étterem. A szlogenjük szinte áthatja a márkát:
Őszinte ízek, házilag készítve.
Ez ki van írva az éttermeikben (angolul), de a Facebook kommunikácójukban is érezhető, sőt hashtagként ott van minden poszt végén. #hummusbar #handmade #heartfelt
Annyira megihletett a márkaépítésük, hogy egy friss képzésemben az ő márkaépítésüket mélyebben is elemeztem és kiszedtem azokat a tényezőket, amit mi is beépíthetünk a saját online márkaépítésünkbe (a marketing eggyel magasabb szintje). Ezt itt találod: Márkaépítés a közösségi médiában I FB – IG – YTube
Röviden a Facebook eredményeik:
- Az oldal: Hummusbar – https://www.facebook.com/hummusbarofficial
- Vizsgált időszak: 2021. november
- Facebook követők száma: 38 000 követő
- Aktív a Facebook oldala?: aktív – 2 naponta posztolnak – ez már 2021-ben jó számnak minősül. Korábban még szigorúbbak voltunk.
- Felfedezhető kampány rajta (összefüggő posztok): Igen
- Közönség aktivizálása, bevonása: Magas – ilyen magas aktivitást talán a Pandora esetében láthattunk.
- Akciók / sales sűrűsége: Nem zavaró
- Facebook hirdetések: Igen, van futó hirdetésük
- Felhasználók érkeztetése, átnavigálása: Nincs link, nem navigálják át a weboldalra a látogatót
- Chatbot: Nincs, vagy nem működik
- Pontszám: 10/7 pont (Összehasonlításként: egy átlagos hazai cég Facebook marketingje 10/3 szinten van.)
Organikus posztok
Ahogy a márkaépítés kurzusban is említem. Látszik a tartalmaikon, hogy
szeretnek főzni.
Ez a posztjaikon átjön. Nagyon sokszor feltesznek a csapattagokról képeket, legyen az egy séf, vagy más munkatárs. Ezt egyébként kevés cég teszi, pedig még minőséginek sem kell lennie a képnek, akkor is nagyban hozzájárul a fogyasztó elköteleződéséhez.


A fentit a Minnernél mi is többször kipróbáltuk. Posztoltunk már Instagramon, Minner Faceobok oldalán, sőt a csoportban is vagy a csapatről képet, vagy egyik munkatársunkról. Ez bizony eredményezett vásárlásokat is, ami egyébként tényleg nagyon érdekes.
Amit kiemelnék még, hogy a megfogalmazásaikban többször is érezhető, hogy kiszólnak a fogyasztónak, hogy úgy írnak, mintha tudnák mire gondolsz.

Kampány:
Amikor közösségi média oldalt elemzünk, mindig keressük az egymásra épülő vagy összefüggő posztokat. Itt most látunk egy olyat, hogy éppen az új szószaik lehetnek egy induló kampány részei. Mindig legyen kampányod! Vagyis érdemes ilyen összefüggő posztokat csinálni, mert így ragad meg igazán az emberekben az információ.

Ami valamiért nem hagy nyugodni, az a CTA hiánya. Bár tény, hogy ez növeli a Facebookon az organikus eléréseket, hogy nincs benne link, de egy ütős felhívás még link nélkül is jó lenne a végére. Sőt akár minden poszt végére. Például a weboldalon egy hummusbar.eu/enniakarok aloldalra navigálni a látogatókat, ahol minden friss információt megkapnak. Amolyan séfhírek, vagy ilyesmit csinálni.
Hirdetések
A futó hirdetéseik mindig a legutóbbi néhány Facebook bejegyzésük. Ezt mi az irodában csak úgy hívjuk, hogy Pandora hirdetési stratégia (annál a márkánál láttuk előszőr nagy üzemben). Lényege, hogy csak azt a posztot hirdeted, amit közzétettél a Facebook oldaladon is. Lényegében így a posztokon a lájkok számát is növelni tudod, ami a fogyasztók szempontjából is fontos tényező lehet. Ezzel egy korábbi cikkünkben foglalkoztunk is: Számítanak a Facebook lájkok a marketingben? Érdemes ma követőket gyűjteni? [podcast]
A Hummusbar részben jól csinálja a hirdetéseket. Érdemes lehet előre időzített posztokat is hirdetni ilyen módon, a másik pedig az, hogy egyszerre érdemes 10-nél több futó hirdetést is alkalmazni.
10/7
Összességében egy könnyed, átgondolt és letisztult márkakommunikációt követnek a Hummusbarnál. Mindezt úgy, hogy ez egy franchise hálózat, tehát nehéz dolguk van. A márkaépítésük kifogástalan, de valahogy a CTA, felhívások és linkek hiányoznak a posztjaikból. Persze, ha így is működik, akkor maradhat, de javaslom, hogy te próbáld ki átterelni a látogatókat az oldalra. Én már nem először fogok menni a Hummusbarba, és részben a közösségi média kommunikációjuk volt az, ami meggyőzött abban, hogy ez egy jó étterem, itt jót fogok enni.
Hasonló elemzések
- A KITE Facebook marketingjének elemzése
- A Kärcher Facebook marketingjének elemzése
- A BioTechUSA Facebook marketingjének elemzése
Fotó: cleo stracuzza / Unsplash