Igényes social media poszt dizájnok. Nehéz megugrani a szintet, de nekik sikerült – Gazduig

Melyik az az Insta vagy Facebook poszt, amire napok múltán is emlékszel? Vagy melyik legutóbb látott közteres plakátot tudod visszaidézni? Nincs könnyű dolguk a cégeknek, nem hiába szokás kiadni ezt a feladatot egy erre specializálódott szakembernek vagy kreatív ügynökségnek. A szemünk a legelső szűrő, szinte teljesen függetlenül attól, hogy hol éri a látható információ, pontosan ezért nem mindegy, milyen képeket, dizájnelemeket használunk. Akármilyen szituációban is legyen a potenciális fogyasztó, el kell érnünk, hogy a mi hirdetésünk üzenete a lehető legnagyobb eséllyel találjon bele a céltábla közepébe, az ő fejébe.

Hőtérképen már mi magunk is teszteltük, hogy egy átlagos felhasználó mit csinál az oldalainkon böngészve, és nem volt meglepő tapasztalni, hogy a képekkel, infografikával vagy statisztikai grafikonokkal megtámogatott tartalmakon több időt töltenek el a felhasználók, sőt, tovább is görgetnek. A vizualizációval az átadni kívánt üzenetet is gyorsabban és könnyebben befogadja a közönség, bár sajnos ezt a részét még egyetlen általunk használt szoftver sem méri.

Ahogy már az előző cikkemben is említettem, a Minner-nél kalandos története van a képszerkesztésnek. Pályafutásom elején képek tömkelegét gyártottam napi szinten, ez volt a fő feladatom. Habár ezek a képek egytől egyig különböztek egymástól, egy dologban mégis megegyeztek: borzasztó bután néztek ki. Pedig nagyon igyekeztem minél jobb ábrákat gyártani, de valahogy nem akart eljönni az igazi áttörés, nem éreztem a színek, alakzatok, szövegek közti egyensúlyt.

A Canva.com sablonjai között fellelhetőek rendkívül igényes példányok, de egy idő után azt gondoltam, hogy kár hozzájuk nyúlnom, mert úgyis csak elrontom, vagy nem tudom megfelelően a mi arculatunkra szabni. Márpedig valamit muszáj volt villantani, így saját sablonok készítésébe fogtam. Egy egész héten át semmi másból nem állt a munkám, minthogy template-eket kreáljak. Itt már érzékelhető volt a stílusváltás, az egységességre való törekvés, a dizájn és arculati elemek tudatosabb alkalmazása. Mondhatni, hogy elértük a 2.0-ás verziószámot, mutatom is összehasonlítva a kezdeti verzióval:

Mindeközben az Instagramon rátaláltunk @gazduig-ra, hivatalos nevén és titulusán Gazdig Bence UI & grafikus designer-re, vagy más néven a „Designer csávó”-ra, de mi az irodában csak Gazduig-nak hívjuk. Milán a legelső telefonbeszélgetésnél megkérdezte, miért került be a névbe az az u betű, mire jött a kézenfekvő magyarázat: kiolvasható belőle az „UI”.

Egy idő után arra lettem figyelmes, hogy naponta többször is átpörgetem az Instáját, mert a képek láttán a magas endorfin-felszabadulás szinte már függőséget okozott. Látván a munkáit, az esélytelenek nyugalmával mondhatom, hogy hozzá képest a kanyarban sem vagyunk, sőt, még mindig csak a boxutcában dekkolunk. Milánnal gyakran beszéltük, hogy egy grafikustól természetesen elvárható, hogy értsen a szakmájához és igényes anyagokat tegyen le az asztalra, de Bence munkái azért is döbbenetesek számunkra, mert a végtelenül egyszerű dizájnelemeket is – mint a kört vagy a pontokat – mesteri módon képes felhasználni és egyedire szabni.

Ezek a grafikák nagyon motiváltak minket, bennünk volt a folyamatos fejlődésre való törekvés is, de nem akartunk nekiállni pizzából dekoratív hölgyet készíteni Photoshoppal, mert az már megint egy másik szint. Érdekes, hogy sosem azzal volt a fő gondunk, hogy mi legyen egy adott poszt témája, szövegezése; sokkal inkább a dizájn, a szöveg képen való megjelenítése fogott ki rajtunk.

Pont kapóra jött, hogy Milán és Bence mindketten előadók voltak ugyanazon a rendezvényen, mert Bencét ezután felkértük egy konzultációra, ahol kiderült, hogy ő sem a PS-t használja elsődlegesen, hanem a Figma nevű online szoftverrel készíti műveit. Több, konstruktív posztjából igyekeztem ihletet meríteni, valamint rengeteg eddigi referenciájához adott hozzáférést azért, hogy ezek egy-egy elemét fel tudjam használni. Nagyon kedves gesztus volt tőle, de aztán hamar rájöttem, hogy ezek mindegyike művészi módon az adott vállalkozáshoz volt igazítva, és hasonló érzés fogott el, mint a Canva sablonjainál: kár hozzájuk nyúlnom. Olyan ez, mint amikor rendelkezel ugyan a big data-val, de azt sem érted, hogy állj neki kiolvasni az összefüggéseket, nem látsz olyan insight-ot, ami előrébb vinne.

Talán ez betudható annak, hogy nem rendelkezünk olyan készségekkel, szépérzékkel, mint egy grafikus. Egy UI (User Interface – felhasználói felület) designer azt is tudja, hogyan készítsen olyan grafikákat, ami nem csak a szemet gyönyörködteti, de szinte kényszeresen ráveszi az agyad, hogy „olvass el és értsd meg, amit üzenek!”

Habár bőven van még hová fejlődni, valamint a szoftveres tudásom is jelenleg csak a kettes alját súrolja, de azt a célt tűztük ki Milánnal, hogy szeptemberig felfejlesztjük a kreatív anyagainkat, és megpróbáljuk teljesen új szintre emelni az általunk készített képek minőségét. Milánnak – remélhetőleg sikeresen – pitcheltem, hogy az Insta lapozós posztokat mi is szervezzük ki a Gazduig Creative Agency-nek, mert abban különösen profik. Ha a munkánk tetemes része nem tartalomkészítésből állna, valószínűleg minden egyéb kreatívval kapcsolatos feladatot egyenesen nekik adnék át, ráadásul nem kizárólag grafikai munkák tervezésével és kivitelezésével foglalkoznak, hanem lényegében minden olyan felület kampányszintű menedzselésével is, ahol ezek a kreatív anyagok megjelennek.

Egy kép felér ezer szóval, szóval beszéljenek helyettem az ügynökség referenciái ebben a témában:

Ha tetszett, amit láttál, irány a gazduig.com!

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Gyimesi Károly
Kommunikáció és médiatudomány szakon végeztem, jelenleg marketing mesterdiplomámat szerzem angol nyelven. A Minnernél hamar be lettem dobva a mélyvízbe: számos üzleti konzultáción segítettem Milánnak, több százezer forint értékben indítottam el marketingkampányokat, ezekhez sok segítséget nyújtottak a MinnerAkadémia képzései is. Jelenleg a tartalomkészítés a fő feladatom. Részt veszek a Minner víziójában, azaz munkámmal segítem, hogy a vállalkozók, cégek még sikeresebbek legyenek.

Instant posztok

MinnerInstant

Szinte minden évben végigfutnak a közösségi médiában azok a képek, amelyeken – leginkább FMCG, gyorsétterem vagy közösségi média – márkák logói szerepelnek, na de nem az eredeti formájukban, hanem újragondolt, őszinte verzióban. A svéd származású grafikus dizájner, Viktor Hertz művei közül mutatunk párat:

Forrás: inspirationfeed.com

MinnerInstant

A vállalati filozófia kulcsfontosságú, ezzel definiálod, ki és mi vagy, milyen értéket adsz a cégedet körülvevő embereknek. Ennek alapján dolgozol és fejlődsz, de még a munkatársakat is ezzel motiválod, ösztönzöd. Amennyiben még nem rendelkezel misszióval és vízióval, szánj időt ezek megállapítására.

Misszió (küldetés): Amiért létezel, amiben hiszel. A vállalatod létjogosultsága, némi érzelmi töltéssel megtámogatva. Nem hosszabb, mint egy-két mondat, és ha arról lenne szó, a munkatársak szívesen hordanák azt a pólót, amire ez a szöveg van rányomtatva, tehát azonosulnak az eszmével.

Vízió (jövőkép): amit a vállalattal szeretnél elérni a jövőben. Erre törekszel, ez lebeg a szemed előtt és ez motivál téged, valamint a munkavállalókat minden egyes nap. Ne világmegváltó gondolatra, vagy irreális elvárásokra gondolj, hanem tudasd a követőiddel, mik a céljaid, és milyen eszközökkel, milyen lépésekben kívánod ezt elérni.

Ha sikerült pontosan megfogalmaznod a missziód és víziód, fel is használhatod ezeket a vállalati kommunikációdban.

A Minner missziójáról, víziójáról itt olvashatsz: Milán, mi a célod a Minnerrel? Mi a víziód?

MinnerInstant

A Telekom meghallgatta a fiatal célcsoportja (20-29 éves fogyasztói) véleményét: különböző platformokon szavazást indított, és arra volt kíváncsi, ki minek örülne egy személyre szabott díjcsomag esetén. A visszajelzések alapján létrehozta a “Kraft” elnevezésű csomagját, amely tulajdonképpen a “Mobil XS” és a “Net 15 GB” ötvözése, tehát nem is volt szükség nagyobb volumenű termékfejlesztésre.

A piackutatás mindig segít abban, hogy javíts, fejlessz a termékeden / szolgáltatásodon, de ha jobban bevonod a célcsoportodat a termékfejlesztésbe, létrehozhatod a Jolly Joker ajánlatodat, hiszen a vásárlók konkrét igényeire / problémáira kínálod az általuk ismert és legjobbnak vélt megoldást.

A LEGO is kíváncsi az ötletekre, és közben aktivizálja a közösségét: A LEGO megkérdezi fogyasztóit, milyen terméket dobjon piacra

Forrás: Telekom, HVG

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek