A vevő mindent azonnal akar. Az ételt 30 percen belül, a színházjegyet online venni, a terméket már másnap a kezében fogni és mi minden mással van még így. Aknázzuk ki az „azonnaliságból” fakadó lehetőségeket! Járj a piacod előtt azzal, hogy nálad a vevő egyszerűen végig tud menni egy vásárlási folyamaton, tisztán lát mindent és így a rendelésével javítja a cash flow-t is. Bármit árulj, bármilyen szolgáltatásod legyen, nézzük meg, hogy milyen folyamaton menj végig, ha azonnali eladást szeretnél generálni!
1. Lépés: Felkészülés – Mit adsz el?
Valószínűleg első fontos dolog lesz, hogy ki kell találni egy olyan terméket, szolgáltatást, aminél azonnali vásárlásra tudod rávenni az embereket.
Ez szolgáltatóknál könnyebb, hiszen a szolgáltatást akár előre is fizethetik az emberek. Itt érdemes valami olyan belépő terméket hirdetni, amivel kóstolót adsz a kínálatodból, és ami visszatérő vásárlóvá teszi az egyszeri érdeklődőt.
Ha mással foglalkozol, akkor bizony ki kell lépned a komfortzónádból. Ebben megoldást nyújthat az, ha olvasod a Minner vállalkozási ötlet rovatát.
Kutakodj, írd be a TikTokra a te területedet, nézd meg milyen terméket, szolgáltatást árulnak külföldön az olyan tevékenységet végzők, amivel te is foglalkozol. Hogyan oldják meg az online eladást? Ha még mindig elakadtál olvasd tovább a Minnert, vagy kérdezz e-mailben (hello@minner.hu)! Meg kell tudnod találni valamit, amiért tudsz előre pénzt kérni, vagy azonnali vásárlást! Nehéz? Igen! De tudod mi a jó ebben? Másnak is az, és ez egy olyan belépési küszöb erre a területre, amiben pont emiatt rejlik ott a lehetőség, mert nem mindenki kitartó.
2. Lépés: Weboldal
Bár lehetséges út lehet, hogy átmenetileg például a social media oldalad leírás, névjegy (bio) részéből irányítod a vásárlót egyből egy vásárlási űrlapra, a weboldalra később szükséged lehet.
Itt ajánljuk azt is, hogy akár csak egy-egy termékre, vagy szolgáltatásra is érdemes felhúznod egy egyoldalas weboldalt, vagy más néven promóciós oldalt, landing paget. Így egyből ide terelheted az érdeklődőket (pl hirdetésből), ahol célzottan megkap minden szükséges információt, ahelyett hogy egy komplex weboldalon bolyongana. Ilyen egyoldalas weboldalra példa a Biobubi. Ide most csak részletet teszek be az ő egyik ilyen promóciós oldalukról, ahová közvetlenül irányítják a vevőket.
Van itt még sok szöveg, kép, vélemények, de azt nem tettem be, legyen ennyi titok az ő részükről (ők is Minner vállalkozók).
Erről van egy jó kis anyagom a Minneren: Ingyenes promóciós oldal készítő (landing page, weboldal). Útmutató lépésről lépésre
3. lépés: Rendelési űrlap, fizetés
El kell érnünk, hogy a fogyasztó miután rákattint egy gombra, akkor meg tudja venni tőlünk, amit árulunk és ki tudja fizetni. Erre a cégek a rendelési űrlapot szokták használni, ami lényegében olyan, mint egy webshop pénztár modul – anélkül, hogy az egész weboldal egy komplex webáruház lenne. Ezt látod az alábbi képen, tehát ha a vásárlás, rendelés gombra kattint a vevő, vagy akár egy linkre a közösségi média posztunkból akár egyből jöhet erre a rendelési felületre is (nem nevetni a példa termékeken, szolgáltatáson!, biztosan lenne kereslet rá a megfáradt vállalkozók célcsoportban).
Mi ez? Ez a Minneren már bemutatott Formdealer: Online rendelési űrlap létrehozása FormDealer rendszerrel. Útmutató
Milyen rendelési űrlapot tudsz létrehozni?
- Termékértékesítés. Beállítod, hogy egy adott űrlapon milyen termékek legyenek. Ezekből tud megadni mennyiséget a vevő, majd leadni a rendelést, sőt egyből fizetni is.
- Időpontfoglalás fizetéssel együtt. Ha például szolgáltató vagy, és szeretnéd automatizálni az időpontfoglalásokat, sőt a fizetést is, akkor ezt meg tudod tenni.
- Események jegyének értékesítése
- Egyedi szolgáltatás hirdetése: Mi például most a Minner média megjelenéseket fogjuk így automatizálni. Kiküldjük a rendelési űrlap linkjét, és ott fizetni is tudja a szponzorunk, továbbá egyből kiállítja a rendszer a számlát.
- Digitális szolgáltatások, termékek értékesítése mindenféle bonyolult programozás nélkül. Például letölthető ebook, képzés, hirdetési felület…
Itt tudod kipróbálni a Formdealert: formdealer.hu
4. Fontos lépés még egy bankkártya elfogadóhely regisztrálása, létrehozása.
Ilyen a Barion vagy a SimplePay. A Barion csatlakozási díja 0 ft, SimplePay-nél ez 49 000 forint. Utóbbit mit azért szeretjük egyébként, mert sokan ismerik, használják, mentik le kártyájukat. A rendelési űrlap átirányítja a bankkártyás fizetéshez, majd sikeres fizetés után visszairányítja a weboldaladra és ott a köszönő oldallal találkozik a vásárló, a rendelés visszaigazolásával. Közben a háttérben a számla is elkészül.
Utalás is lehet?
Természetesen, sőt utánvét is, ha olyan jellegű terméked van. Nos ebben az esetben a Formdealer felületén belül látod a beérkező rendelést, a vevő megkapja az utaláshoz kapcsolódó információkat, te pedig nyomon tudod követni mi történik. Ha beérkezett az utalás, akkor a státusznál átbillented, hogy Fizetve.
5. Számlázás – kapjon azonnal bizonylatot a vevő
Ha már digitalizáció, akkor ne álljunk meg a fizetés automatizációjánál. Például a Formdealer esetében össze tudod kötni a rendelési rendszert a számlázórendszereddel (Billingo, Számlázz.hu). Tehát azonnal kiállítja a bizonylatot, ahogy a vevő fizetett, és elküldi e-mailben.
6. Utánkövetés, rendelés követése
A következő lépés, hogy a vásárlást követően a fogyasztó kezét ne engedjük el.
- Kapjon egy e-mailt a rendelésről. Kapjon információt e-mailben, hogy mi fog vele történni, hogy kapja meg a szolgáltatást, vagy terméket – hadd nyugodjon meg a vásárló, hogy jól döntött!
- A vásárlás követő, rendeléshez kapcsolódó e-maileket a Formdealer és hasonló rendelési űrlapok tudják kezelni.
- Küldhetsz neki ezen kívül más e-maileket is, ha a GDPR szerint ebbe beleegyezik (marketingcélú e-maileket elfogadja). Például ún. welcome e-mail sorozatot, azaz bemutatod mivel foglalkozol még, küldesz vevői tapasztalatokat, tippeket, ami meg is erősítheti, hogy jól döntött.
- Itt akár később hírlevél szoftvert is használhatsz. Mi a Mailerlite-ot használjuk erre. Képes olyan automatizmust is csinálni, hogy előre beállított leveleket küld ki például 2-3 naponta, vagy ahogy te szeretnéd. Lásd itt: Hírlevél küldése Mailerlite-ból, automatizált e-mailek
7. Jogi feladatok
Ahhoz, hogy a fizetési modul jól működjön, elfogadják és jogilag is megfelelően működj kelleni fog Általános szerződési feltételek és adatkezelési nyilatkozat. Összegyűjtöttem néhány fontos elemet:
- ÁSZF: Általános szerződési feltételeket kell készítened a weboldaladra, amit látható helyre kell tenned (pl weboldal aljára) és a rendelésnél is szerepeltetni kell. Érdemes ügyvéddel konzultálni a tartalmáról. Itt egy jó, ingyenes ÁSZF minta, de ez webshopoknak készült. Fontos! A mintából megismerheted hogy néz ki egy ilyen, de ne másold át, azért még fordulj szakemberhez! Továbbá letölthető, pdf formátumban is elérhetővé kell tenni a vásárlóknak, nem elég szöveges formában megjelentetni a weboldalon.
- GDPR: Adatkezelési nyilatkozat/Adatvédelmi tájékoztató. Tudod, a híres-neves GDPR. Egy ilyen adatvédelmi tájékoztató mintát feltöltöttem ide, kattintás után bejön a pdf. Adatvédelmi tájékoztató minta letöltése.
- A weboldal kötelező eleme még az Impresszum/Kapcsolat menüpont. Amibe a következők kerülnek bele:
- Cégnév, székhely, levelezési cím, email cím
- Adószámod, cégjegyzékszámod, nyilvántartó cégbíróság neve.
- A tárhely szolgáltatód székhelye, telephelye, az elérhetősége.
- Engedélyköteles termékekhez kapcsolódó engedélyek
Merre tovább?
- Először kerülj képbe, hogy lehet ezt megoldani nézd meg ezt:
- Üzleti ötletek, hogy inspirációt meríts
- Inspiráció: Önerőből sikeresek. Ők kiléptek a mókuskerékből. 5 alkalmazottból vállalkozó sztori