Így állítsd be profin a Google Cégem fiókodat!

Dátum

Megosztás

A keresőoptimalizálás fő területei között évek óta egyre nagyobb teret nyert a Local SEO, vagyis magyarul a helyi keresőoptimalizálás. A local SEO előnye az, hogy kevesebb rangsorolási faktor van, mint az általános keresőoptimalizálásban, így nagyobb az esély odakerülni az első helyekre.

De hol is tudsz megjelenni – akár a konkurenseid előtt – a Google találati listáján? Egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a SERP funkciók (features) a találati listán. Már közel 40 féle SERP funkció található meg, és ennek kicsit több mint fele a magyar nyelvű Google találatoknál is megjelenik (és ez biztosan csak bővülni fog). 

Vannak fizetős SERP funkciók (pl.: Google Ads hirdetések, Google Ads shopping hirdetések, Google Hotels, Flights…), de ingyenesből több van (pl.: Google Térkép, képek, videók, FAQ’s – gyakori kérdések, stb…)

Szóval, az ingyenesek között ott van a Google Térkép is, ami eléggé elterjedt. Főleg, ha szolgáltatások kapcsán keresel, akkor fel szokott jönni egy térkép, alatta 3 találattal (local packs).

Google térkép SERP funkció

A cikket Martincsek Zsolt írta, a Minner keresőoptiamlizálás, SEO szakértője, a MinnerAkadémián ő oktatja a keresőoptimalizálást (lásd itt).

Ezek a találatok Google Cégem profilok, és ahhoz, hogy ide bekerülj, kevesebb rangsorolási faktornak kell megfelelned.

Vannak olyan kivételes esetek is, amikor nem térkép jelenik meg, hanem csak egy Google Cégem profil jobb oldalt, a Google knowledge panelen (Google tudáspanel).

Ez nem túl gyakran fordul elő, és akkor tapasztalható, ha egy részszolgáltatásra van csak a cég ráépülve, és a weboldalon a tartalom és a Google Cégem profil is ezt tükrözi vissza (valamint, ha nemigen vannak konkurensek, vagy nem foglalkoznak a local SEO-val):

Google Cégem knowledge panel találat

+Info: A Google Cégem profilhoz kell egy fizikai cím, amin regisztrálsz, de ezzel a címmel nem kell megjelenned publikusan a térképen, ezt el lehet rejteni a látogatók elől! Amikor igazoltad a fiókot, utána az ‘Információ’ menüben a ‘Vállalkozás helye’ pontban csak töröld ki a címet, és kattints az ‘Alkalmaz’ gombra.

Mielőtt belevágsz, fontos tudni azt, hogy miként jelennek meg a térképes találatoknál a Google Cégem profilok, mit néz a Google:

Közelség/távolság: Honnan keres a kereső, hozzá közeli Google Cégem fiókokat fog megjeleníteni a Google. Tehát, ha beírod azt, hogy könyvelő, akkor a hozzád közelebbiket fogja megjeleníteni az adott településen. 

Budapesten nem biztos, hogy csak a saját kerületedből fog megjelenni találat, ha jól van optimalizálva a profilod, akkor könnyen más kerületekből is megjelenhet elől a keresőben.

De ha Budapesten kívüli településen regisztráltál, akkor ne várd azt, hogy majd a Budapesten keresőknél is meg fogsz jelenni. 

Persze kivétel, ha olyan szolgáltatást adsz, amelynek keresőszavaira nem jelennek meg más cégek: vagy azért, mert egyszerűen a konkurensek nem regisztráltak be, vagy országosan is összesen csak néhány cég ad ilyen szolgáltatást. Ebben az esetben persze meg tudsz jelenni a regisztrált címedtől akár több száz kilométerre keresők Google találati listáján is.

Ezen kívül hiába rejted el a beregisztrált címet a keresők elől, a Google a háttérben ugyanúgy ehhez a címhez viszonyítja a keresők helyét.

Továbbá van még két fontos mutató, a relevancia és az ismertség. De ezek már az optimalizálás részhez tartoznak, félreértés a közelség/távolság tényezőnél szokott lenni, amit az előbb részleteztem is.

Még egyszer vegyük külön a Google találati listáján a helyi keresési eredményeket és a helyi organikus keresési eredményeket:

Local packs vs local organic eredmények

Utóbbinál már a weboldal optimalizálása számít, a fizikai cím és a Google Cégem fiók nem annyira. 

Szóval, a ‘könyvelő szeged’ keresési kifejezésre elöl lehetsz úgy egy erre a kifejezésre optimalizált aloldallal, hogy közben fizikailag Budapesten van az irodád. Persze utána az oldalon leírhatod, hogy a könyveléshez manapság már nem kell a fizikai kontaktus, stb… 🙂

Na de, most végre eljutunk oda, hogy hogyan kell regisztrálni/létrehozni a Google Cégem fiókot.

Nem egy ördöngősség, és ingyenes is az egész.

Itt nem fogom végig, lépésről lépésre levezetni a regisztráció menetét, mert tényleg nem nehéz, magyarul van minden. Itt kell kezdened: https://www.google.hu/business/ 

Ha valamiért nem érkezne meg 14 nap után az igazoló kód, akkor érdemes a magyar nyelvű ügyfélszolgálattal felvenni a kapcsolatot itt: https://support.google.com/business/gethelp

Rengetegszer fordult elő az, hogy heteket vagy hónapokat vártak az igazoló kódra a regisztrálók, de az nem érkezett meg. Ne várj eddig, az előbb megadtam a linket, ahol segítséget kérhetsz, de a Google-ben is körülbelül pár másodperc alatt megtalálod ezt az oldalt… 🙂

Ha pedig vagy olyan szerencsés, hogy telefonon is igazolhatod a céget, akkor mindenképp azt válaszd, mert akkor pár másodperc alatt aktiválhatod is a Google Cégem fiókodat.

Google Cégem fiók optimalizálása

A Google azt nem árulja el, hogy a Google Cégem mely részei, funkciói befolyásolják a legjobban a rangsorolást, vagy melyek azok, amiknek nemigen van hatásuk.

Szóval, maradnak az esettanulmányok, tesztelések és kutatások, amelyekből következtetéseket lehet levonni.

A Moz.com minden évben megkérdez több Local SEO szakembert, és megosztja az eredményeket. Itt látható, hogy a szakemberek tapasztalatai alapján a local SEO rangsorolási tényezői mennyire fontosak:

Local SEO rangsorolási faktorok
A több oldalas tanulmány ingyen elérhető, itt kell pár adatot megadni a letöltéshez.

A harmadik helyen van a kereső közelsége (Proximity of searcher) a Google Cégem profil regisztrált címéhez, ezt már az előbb kifejtettem.

Az első két helyen viszont a Google Cégem fiókhoz köthető funkciók vannak, ezért ezeket megmutatom Neked. A profil ezen részei fontosak a rangsorolás szempontjából, és más szakemberek tapasztalatai alapján ezek erősen befolyásolják a rangsorolást:

Google Cégem profil neve, cégnév: 

Ez egy érdekes dolog, mivel a Google szabályzata kimondja, hogy itt a hivatalos cégnév, márkanév lehet. Egyéb kulcsszót, kifejezést nem lehet feltüntetni.

Na most rengeteg teszt bizonyítja (saját tapasztalatom is), hogy ha nincs benne 1-2 fontosabb kulcsszó és kifejezés, akkor nemigen fog előrébb jönni a profil, illetve, ha kivesszük ezeket, akkor hátrasorolódhat.

Fontos az, hogy ne ess túlzásba, és ne 4-5 vagy több kulcsszót tegyél a névbe. Valamint, ez nem azt jelenti, hogy csak azokra a keresési kifejezésekre van esélyed megjelenni, amelyek szerepelnek a névben.

Fontos, hogy a kulcsszókutatás során nézd meg azt, hogy egy adott kulcsszóra mennyien keresnek, és egyáltalán megjelenik-e a találati listán térképes találat (SERP funkció – Local Packs) más cégek profiljával.

Tehát válassz ki 1-2, de maximum 3 kifejezést, és a keresett márkanevedet/cégnevedet. Ezt állítsd be névnek.

Egyre gyakrabban előfordul olyan, hogy a Google változtat a cégnéven a fiókban. Erről emailben küld értesítést. 

Főleg az ilyen extra kulcsszavakat szedi ki, és a weboldalon található márkanevet vagy domain nevet hagyja meg, helyettesíti. Ezt utána te átszerkesztheted, és általában engedi a visszaállítást.

Kategória/kategóriák beállítása

Fontos, hogy nem csak egy elsődleges kategóriát tudsz beállítani, hanem további alkategóriákat is megadhatsz. A kategóriák adottak, ha elkezded begépelni a sajátod, akkor fel fogja ajánlani a Google Cégem.

Próbálj minden variációra rákeresni, amilyen szolgáltatást kínálsz. Természetesen olyanokat ne adj meg, amelyek nem relevánsak a vállalkozásodban.

Vélemények:

Minél több értékelést gyűjts! Lehetőleg írjanak az értékelőid szöveget is (ugye enélkül is lehet hagyni értékelést), valamint az is előnyös, ha kulcsszó szerepel benne. Általában ez lehet a szolgáltatásod neve, a termékek nevei. Arra ösztönözd az értékelést írót, hogy írja bele, pontosan melyik szolgáltatással elégedett, így már benne is lesz egy fontos kulcsszavad.

Negatív értékelések is becsúszhatnak, sajnos ezeket nem fogja a Google kitörölni, csak akkor, ha az értékelés szövege megy szembe valamilyen szabállyal, vagy rövid időn belül sokan elkezdenek negatív értékeléseket írni, egyfajta támadás éri a Google Cégem profilodat (pl.: Gundel étterem esete…).

Ne félj attól, hogy nem a maximális 5 csillagos a fiókod, több esettanulmány is megmutatta, hogy ez is gyanús lehet a potenciális ügyfeleknek, túl tökéletesnek tűnhet a több tucat vagy több száz vélemény alapján maximális értékelésű fiók… Azért a 4,5 érték alá ne menj.

Mindig válaszolj a negatív és a pozitív véleményekre is!

A negatív véleményeket úgy válaszold meg, mintha a jövőbeli látogatóknak is írnál. Ugyanis nagy részük szinte biztos, hogy megnézi azt a pár negatív értékelést, de ha alatta lát egy korrekt választ a cégtől, akkor nem fognak problémát okozni a negatív értékelések… 🙂

Az értékelések fontosságáról meg már született egy kutatásokkal teli cikk a Minneren:
A vásárlók 95%-a elolvassa az értékeléseket vásárlás előtt [kutatás]

Minden más funkció, ami a Google Cégem fiókban megtalálható:

Főleg az ‘Információ’ menüpontban található mezőket töltsd ki. A vállalkozás leírása fontos (ez megjelenik a Google Cégem knowledge panelen is), illetve add meg a nyitvatartási időt, a weboldal URL címét is (mindig úgy add meg, ahogy az oldalad betölt, az enyém így: https://martincsekzsolt.hu/). A rendkívüli nyitvatartást folyamatosan frissítsd. Az ‘Attribútumok hozzáadása’ résznél elég korlátozottak a választási lehetőségek, de ami releváns, azt add hozzá. 

Van ezenkívül ‘Szolgáltatások’ és ‘Termékek ’menüpontok is. Egy esettanulmány szerint ezek feltöltése a rangsorolásban nem segített, valamint elég minimális átkattintási arányt és konverziót lehet elérni velük. 

Annyit érdemes tudni, hogy a Termékek a Google Cégem knowledge panelen is megjelennek (a Szolgáltatások nem).

Szóval egy webshop teljes kínálatát nem éri meg feltölteni, ez rengeteg idő is lenne. Talán a csalitermékeket vagy a legnépszerűbb termékeket nem tart sok időbe ide is feltölteni.

Google Cégem bejegyzések

Több esettanulmány szerint (pl.: Moz, Search Engine Land) a Google Cégem bejegyzések publikálása segít a rangsorolásban.

Én is mindenképp használnám a bejegyzéseket, mert ha a Facebookon posztolsz, vagy vannak már blogcikkeid, más tartalmaid (pl.: referenciák pár mondattal), akkor azokat nem tart semmibe sem feltölteni és publikálni bejegyzésként.

7 naponta egyet érdemes publikálni, de az optimalizálás elején heti kettő bejegyzés is kimehet.

Sajnos nincs lehetőség a Google Cégem fiókon belül időzíteni a bejegyzéseket, esetleg időközönként ismételtetni azokat, de ebben a bejegyzésemben ajánlok más külső eszközt, ami ebben segít. 🙂

Az a fontos, hogy a Google Cégem profilod mindig aktív legyen, legyen gyakran frissítve, és ebben sokat segítenek a megosztott bejegyzések.

Citation

Ennek a befolyása erősen csökkent az elmúlt években, ami azért történhetett, mert nagyon sok cég beregisztrálta magát különféle gyűjtőoldalakra.

Magyarországon ilyen ingyenes oldalak például:
www.aranyoldalak.hu, www.ittlakunk.hu, www.cylex.hu

Az USÁ-ban 40-50 ilyen weboldal is van, nem nehéz ezekre mind beregisztrálni, sőt, több Local SEO ügynökség ezt el is végzi a vállalkozásoknak. Emiatt a Google ennek a faktornak a befolyását erősen csökkentette a rangsorolásnál.

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy ne regisztrálj be itthon erre a 4-5 weboldalra!

Weboldal Local SEO tartalmi beállításai

Ennek beállításához már nem a Google Cégem profilba kell belépni, hanem a weboldaladon kell elvégezni a beállításokat.

Az olyan Google Cégem profil, amelyhez nem kapcsolódik weboldal, tehát a cégnek nincs saját weboldala, több esettanulmány szerint is hátrányból indul, és sokkal kisebb az esélye, hogy a térkép alatti 3 találat közé bekerüljön.

2022-ben szerintem több éves lemaradásban van az a cég/vállalkozás/egyéni vállalkozó, amelynek nincs saját weboldala. Egy domain regisztrálása és előfizetése évente 2000-3000 Ft-ba kerül (.hu domain). Weboldalt meg például ingyen is létre lehet hozni. 

A weboldalon legyen egy kapcsolat/elérhetőség aloldalad. Ha több fizikai üzlettel, irodával rendelkezel, akkor mindegyikre külön aloldalt hozz létre, majd ezeket a megadott településre kell optimalizálnod.

Ezen az aloldalon legyen beállítva a local típusú strukturált adat (head vagy body részbe mehet a kód), itt van egy oldal a strukturált adat létrehozásához:

Ezenkívül mindenhol a cégnév és egyéb elérhetőségi adatokat ebben a sorrendben tüntesd fel:
Név
Cím
Telefonszám
(többi adat, mint email cím)

A Google térképet is ágyazd be az. A kapcsolat oldalra egy kód elhelyezésével tudod beágyazni a Google térképes megjelenést. A kódot a Google térképen a cég megkeresésével, a ‘Megosztás’, majd a ‘Térkép beágyazására’ kattintva találod meg.

Ha még többet szeretnél tudni a helyre szabott tartalmi keresőoptimalizálásról, akkor ebben a cikkemben kapsz egy bővebb útmutatót erre.

Backlinkek

A weboldaladra érdemes további helyspecifikus hivatkozásokat is szerezni.

Például: helyi híroldalakról, partneroldalakról jó, ha tudnak az oldaladra linkelni. Természetesen a legjobb, ha mondjuk egy helyi híroldalra egy cikket tudsz publikálni, amelyben a te oldaladra hivatkoznak.

Hogyan tudod vizsgálni a lokális helyezéseket?

Több lehetőség is van erre, de nem minden SEO eszköz tudja a Google Cégem fiók helyezését megvizsgálni! 

Az egyik legjobb, ráadásul ingyenesen is használható asztali szoftver erre a SEO PowerSuite Rank Tracker. Erről van egy teljes útmutató cikkem, és az ilyen lokális helyezés kutatásához egy külön videót is készítettem.

Viszont az tapasztalható, hogy a nagyobb városokban, mint Budapesten, ha egy szolgáltatásban sok vállalkozás megtalálható, és így nagyon sok Google Cégem fiók is van, akkor kerületenként eltérhet a helyezés. 

Az Rank Tracker szoftverben nem lehet kerületenként vizsgálatot indítani, hanem csak várost lehet beállítani.

Vannak már nagyon látványos eredményeket, a helyezéseket vizuálisan, térképen megjelenítő eszközök is.

Kettő eszközt is használok: PlacesScout.com és a LocalFalcon.

A PlacesScout több funkciót kínál és egy összetettebb eszköz, több beállítási lehetősége is van.

Ennél ingyenes tesztelési lehetőség nincs, de tudja is azt, amit ígér. A legolcsóbb csomag havi 50 dollár és ezért havonta 5000 kulcsszóra lehet vizsgálatot elkészíteni (de ezt mindjárt leírom, hogy pontosan mit is jelent).

A regisztráció nem rögtön elvégezhető, az oldal alján található formot kell kitölteni, érdemes odaírnod, hogy mondjuk ezt az 50 dolláros csomagot kéred (egyébként az árazást nem találod meg a weboldalon). Ezután elküldik a linket, ahol létre tudod hozni a fiókodat.

Mivel főleg ügynökségeknek van fejlesztve ez az eszköz, így elsőnek ‘Clients’-ben létre kell hozni egy ügyfél profilt és a ‘Locations’ menüben a hozzá tartozó lokációt is. Ezután a ‘Rankings’ menüpontban létrehozható, majd lefuthatható a vizsgálat a megadott kulcsszóra, majd egy ilyen térképen tudod megnézni, hogy a kijelölt pontokon a vizsgált Google Cégem profil hányadik helyen jelenik meg:

PlacesScout Google Cégem profil helyezések

Az 5000 kulcsszavas havi vizsgálat soknak tűnik, viszont itt úgy kell számolni (de ezt megmutatja a vizsgálat elindítása előtt is), hogy egy kulcsszóra egy kijelölt területen 9X9-es ponton szeretnénk vizsgálatot elindítani, akkor az 81 pont és az organikus találatokra is le kell futtatni vizsgálatot (nem lehet csak Google Cégem profil helyezést vizsgálni), így egy kulcsszónál ez 162 kulcsszónak számít már. Ha Google Cégem profilnál 2 kulcsszóra készítesz el egy vizsgálatot, az már 324 kulcsszó és mondjuk ezt egy hónapban húsz alkalommal lefuttatod, akkor az 20 X 324, vagyis 6480 kulcsszó, amivel már ki is merítette ezt a csomagot (természetesen lehet igényelni nagyobb csomagokat is).

Sok beállítási lehetőség van a vizsgálatnál, sok menüpont és nem biztos, hogy rögtön egyértelmű a használata. Az online chat ablakban viszont nagyon gyorsan adnak segítséget, angolul kell persze kommunikálni. (Valamint én is hamarosan egy blog cikket és videót készíteni fogok erről a két eszközről, funkciókról és használatukról. Nézz majd vissza ide és linkelni fogom, ahogy készen lesznek.)

A másik, használatban sokkal egyszerűbb eszköz a LocalFalcon, amelyben kapsz pár ajándék kreditet is a gyors regisztráció után, és így egy ingyenes vizsgálatot tudsz elvégezni egyszer.

Utána fizetős a szolgáltatás, de nem havidíjas, hanem krediteket tudsz vásárolni akár 10 dollárért, amellyel 22 vizsgálatot is el tudsz végezni.

Így néznek ki egy keresési kifejezésre egy Google Cégem profil helyezései Budapest különböző részein:

Google Cégem fiók helyezései térképen

Tehát pár másodperc alatt több kerületre, a város több pontján tud az online szoftver keresési szimulációkat végrehajtani. Tényleg érdemes kipróbálnod ezt is! 🙂

Szerintem ezzel a cikkel és a többi belinkelt anyaggal minden adott ahhoz, hogy regisztráld és profin beállítsd a Google Cégem fiókodat!

Ez jó volt! Van még ilyen Google anyagotok?

Az alábbi cikkek, tudásanyagok kellenek neked:

Martincsek Zsolthttps://martincsekzsolt.hu/
2015 óta foglalkozom SEO-val, milliárd feletti árbevételű piacvezető webshopnál kezdtem, majd 2 évig egy magánklinikánál dolgoztam, mint online marketing vezető. 2017 óta dolgozom teljes állásban egyéni vállalkozóként és segítem ügyfeleimet SEO-ban. Online marketing minden területére ráláttam, de a keresőoptimalizálás maradt meg nagy kedvencnek. Folyamatosan kell fejlődni, mindig lehet újat tanulni és a Google sem hagy pihenni. :) Sokféle stratégiát lehet kialakítani és a hosszú munka után jó látni és élvezni a pozitív eredményeket.

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

A Shoprenternek kihívója akadt? Próbáljuk ki a Shoptetet!

Bevallom még soha életemben nem készítettem webáruházat, így azt hiszem jó alanya vagyok egy ilyen próbakörnek. Ugyan nem tudok a Shoprenterhez viszonyítani, de ez...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...

Csekklista étterem, bár, vendéglátóhely digitalizációjához. Digitális vállalkozói attitűd kialakítása

Megnyitsz egy cikket valamelyik média oldalon, aztán egyből szembetalálkozol a digitalizáció szóval. A legtöbb esetben nagy igazságokat írnak, itt-ott találni tippeket is, de vendéglátósként...