blank

Így csinálták. Gardróbom startup sztori 30 000 felhasználóval [podcast]

Dátum

Megosztás

Néhány hónapja indult el, és már 30 000 felhasználónál jár a Gardróbom startup. A felhasználók feltölthetik a már nem használt ruháikat az oldalra és értékesíthetik, sőt a cég segít a szállításban is, a tranzakciók lebonyolításában is. TikTokról indult az egész sztori, ez is egy érdekessége az egésznek. Már a marketinget elkezdték azelőtt, hogy kijött volna az első verziójuk, ennek is köszönhetően annyian voltak első nap az oldalukon, hogy a szerver nem is bírta. A felhasználók imádják, már bevétele is van a cégnek. Hallgasd meg az ő izgalmas sztorijukat! Varga Renáta, és Ritók-Filip Áron volt a vendégem, a Gardróbomtól.

Érdemes az alábbi jegyzetet is hozzáolvasni a podcasthoz, mert jöttek még gondolatok.

A podcast hanganyaga

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A podcast rövid vázlata, leirata

A weboldaluk: gardrobom.hu/

Az indulásukról írtam már korábban egy cikket a Minneren. Sőt közben visszajelzéseket, új információkat is kértem tőlük, bővítettem a tartalmat. Itt találod: Az új gardróbvásár weboldal nem bírta a látogatórohamot az első napon

Varga Renáta egy TikTok videóban töltötte fel, hogy lenne egy ötlete. Egy olyan weboldal, ahol feltöltheted a gardróbodat, a ruháidat, és értékesítheted az oldalon belül. Az emberek pozitív visszajelzései után elkezdték a fejlesztést párjával Ritók-Filip Áronnal.
Ez volt tavaly november végén.

A rendszer fejlesztésével egy külső fejlesztőcéget bíztak meg, akik első verzióként egy weboldal megoldást készítettek, amire épül majd az applikáció.

Január végén kiment az első verziója a weboldalnak, ahol még csak ruhákat tudtak feltölteni a felhasználók. Nagyon béta volt, de bevállalták. Az emberek pedig elözönlötték a weboldalt, egyszerre egy időben 3000-en voltak a weboldalon, végül egy hét alatt több mint 4000 felhasználójuk lett.

Jól is tették, hogy kiment bétában az oldal. Az elért számoknak köszönhetően könnyebben meggyőzték a Magyar Postát és a Barion-t,hogy partnerek legyenek. A legtöbb startupper, vállalkozó nem meri ilyen hamar a felhasználók elé tenni a weboldalát, applikációját. Pedig a felhasználóknak tetszik is, ahogy látják, mennyire fejlődik a rendszer, és mint látod a partnerekkel is könnyebb egyeztetni.

A posta azért érdekes, mert egy olyan megoldást talált ki, hogyha valaki elad egy ruhát, akkor a rendszer küld egy címkét, amit rátesz a csomagra, és onnantól csak be kell vinnie a postára. A vevő fizeti a postaköltséget a rendszeren belül, ami egyébként egy átlag költség, a Postával való együttműködésnek köszönhetően. Ez is hozzá fog tartozni az ő USP-jükhöz, egyediségükhöz.

A vásárló a csomag átvételétől számított 2 napig tudja jelezni, hogy valami probléma van a csomaggal, ruhával.

A Barion rendszere adja azt a funkciót, hogy a felhasználók belső egyenlegre tudnak feltölteni pénzt, vagy onnan azt elutalni. Ez azért kellett, mert így nem bevételként jelentkezik a cégnél,ami egyébként az egész üzleti modellt a kukába tette volna. A ruhákért fizetett összeget letétként kezelik.

A Gardróbom bevétele az eladások 10%-a, már voltak tranzakciók is, egyre több, így már kézzel fogható bevételük van.

Eddig kb. 7 millió forintba került a fejlesztés.

A TikTok marketinget azóta folytatják, több mint 20 000 követőjük van a TikTok profiljukon, marketingre elenyésző összeget költöttek így. Több videójuk is van, ami 100 000 feletti nézettséget hozott, van olyan, ami már 500 000 feletti megtekintésnél jár. Amikor kikerül a TikTok-ra egy ilyen videó, akkor utána 20-25 000 felhasználó megy fel az oldalra. Jelenleg 30 000 regisztrált felhasználónál járnak.

Mennyi felhasználó, tranzakció kell, hogy olyan jó egészséges bevételetek legyen? Tettem fel a kérdést. A válaszuk az, hogy napi 500 tranzakcióra lenne szükség ahhoz, hogy elérjék azt a bevétel / profit szintet.

+információ: A podcast felvétele után Mihalik Enikő (modell) is regisztrált a platformon, sőt közös együttműködés kezdődött a Gardróbommal. Befotózták Enikő ruháit, és az oldalon belül értékesíti.

Hallgasd meg a teljes podcastot, mert eszméletlenül beindítja a te agytekervényeidet!

A korábban írt cikk a projektről: Az új gardróbvásár weboldal nem bírta a látogatórohamot az első napon

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Gerillamarketing esettanulmány: Bevétel nőtt. De kitől jött? Az a megdöbbentőbb!

Már itt az elején spoilerezem, hogy igen lett bevétel a táblás gerillamarketing kampányukból. Bár nem ez volt a cél, hanem új emberek bevonzása. Elértük...

Itt az önvezető TAXI – WeWork a csőd felé száguld – A városoknak is kell marketing?

Készülhetnek a taxisok, ugyanis San Franciscoban hosszas tesztidőszak után két robotaxi vállalat is engedélyt kapott folyamatos, éles működésre, azaz önvezető autókban taxizhatnak már az...

6 eszköz, amikkel jobb hirdetéseket készíthetsz. Készülj fel a Q4-re!

Nyakunkon a Q4 és ez azt jelenti, hogy hamarosan sokkal nehezebb lesz kitűnni a hirdetési zajból mint most nyáron. Szerencsére azonban a vásárlóerő is...

ChatGPT vs The New York Times – Új import trend – Kötelező bérsáv az álláshirdetéseknél

A Hírszemle mai adásának első hírében a The New York Times viszi bíróság elé az OpenAI-t, mert a ChatGPT állítólag felhasználta a magazin tartalmait...

Kosárérték növelő megoldások webáruházaknak: Upsell, cross-sell és bump ajánlat

Most adnék 2,5 millió forintot elfogadnád? Nos én elfogadtam magamtól, mert pont ennyit kellett tennem ahhoz, hogy keressek csupán egy termék plusz ajánlásával az...

Védett: Marketingszemlélet a 10X cégeknél. Gyorsan növekvő cégek 3. rész

Tudod, a jelszó a BCG mátrix egyik eleme, a fejőstehén. Lényegében a termék, vállalkozás pozícióját is jelenti a piacon. A marketingünknek hosszú utat kell...

Egyedül maradt Oroszországban a Milka? – Lóerő előfizetés a Mercedestől – Repohár hírek – #Hírszemle

Ismét korábban feldolgozott hírek utóéletét követtük le a Hírszemle mai adásában. Kezdünk az egyre kínosabbá váló Musk vs Zuckerberg cicaharccal, bár egyre valószínűtlenebbnek tűnik,...

A H&M is perli a Sheint – RTL vs TV2 stream háború – Eltörölt meetingek hatása – Hírszemle

A mai rendhagyó Hírszemlében már korábban feldolgozott hírek utóéletének jártunk utána. Megnéztük a szemöldökvonogatós McDonalds reklám második felvonását. A Shein elleni pereskedés újabb felvonásába...