Néhány hónapja indult el, és már 30 000 felhasználónál jár a Gardróbom startup. A felhasználók feltölthetik a már nem használt ruháikat az oldalra és értékesíthetik, sőt a cég segít a szállításban is, a tranzakciók lebonyolításában is. TikTokról indult az egész sztori, ez is egy érdekessége az egésznek. Már a marketinget elkezdték azelőtt, hogy kijött volna az első verziójuk, ennek is köszönhetően annyian voltak első nap az oldalukon, hogy a szerver nem is bírta. A felhasználók imádják, már bevétele is van a cégnek. Hallgasd meg az ő izgalmas sztorijukat! Varga Renáta, és Ritók-Filip Áron volt a vendégem, a Gardróbomtól.
Érdemes az alábbi jegyzetet is hozzáolvasni a podcasthoz, mert jöttek még gondolatok.
A podcast hanganyaga
Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:
A podcast rövid vázlata, leirata
A weboldaluk: gardrobom.hu/
Az indulásukról írtam már korábban egy cikket a Minneren. Sőt közben visszajelzéseket, új információkat is kértem tőlük, bővítettem a tartalmat. Itt találod: Az új gardróbvásár weboldal nem bírta a látogatórohamot az első napon
Varga Renáta egy TikTok videóban töltötte fel, hogy lenne egy ötlete. Egy olyan weboldal, ahol feltöltheted a gardróbodat, a ruháidat, és értékesítheted az oldalon belül. Az emberek pozitív visszajelzései után elkezdték a fejlesztést párjával Ritók-Filip Áronnal.
Ez volt tavaly november végén.
A rendszer fejlesztésével egy külső fejlesztőcéget bíztak meg, akik első verzióként egy weboldal megoldást készítettek, amire épül majd az applikáció.
Január végén kiment az első verziója a weboldalnak, ahol még csak ruhákat tudtak feltölteni a felhasználók. Nagyon béta volt, de bevállalták. Az emberek pedig elözönlötték a weboldalt, egyszerre egy időben 3000-en voltak a weboldalon, végül egy hét alatt több mint 4000 felhasználójuk lett.
Jól is tették, hogy kiment bétában az oldal. Az elért számoknak köszönhetően könnyebben meggyőzték a Magyar Postát és a Barion-t, hogy partnerek legyenek. A legtöbb startupper, vállalkozó nem meri ilyen hamar a felhasználók elé tenni a weboldalát, applikációját. Pedig a felhasználóknak tetszik is, ahogy látják, mennyire fejlődik a rendszer, és mint látod a partnerekkel is könnyebb egyeztetni.
A posta azért érdekes, mert egy olyan megoldást talált ki, hogyha valaki elad egy ruhát, akkor a rendszer küld egy címkét, amit rátesz a csomagra, és onnantól csak be kell vinnie a postára. A vevő fizeti a postaköltséget a rendszeren belül, ami egyébként egy átlag költség, a Postával való együttműködésnek köszönhetően. Ez is hozzá fog tartozni az ő USP-jükhöz, egyediségükhöz.
A vásárló a csomag átvételétől számított 2 napig tudja jelezni, hogy valami probléma van a csomaggal, ruhával.
A Barion rendszere adja azt a funkciót, hogy a felhasználók belső egyenlegre tudnak feltölteni pénzt, vagy onnan azt elutalni. Ez azért kellett, mert így nem bevételként jelentkezik a cégnél, ami egyébként az egész üzleti modellt a kukába tette volna. A ruhákért fizetett összeget letétként kezelik.
A Gardróbom bevétele az eladások 10%-a, már voltak tranzakciók is, egyre több, így már kézzel fogható bevételük van.
Eddig kb. 7 millió forintba került a fejlesztés.
A TikTok marketinget azóta folytatják, több mint 20 000 követőjük van a TikTok profiljukon, marketingre elenyésző összeget költöttek így. Több videójuk is van, ami 100 000 feletti nézettséget hozott, van olyan, ami már 500 000 feletti megtekintésnél jár. Amikor kikerül a TikTok-ra egy ilyen videó, akkor utána 20-25 000 felhasználó megy fel az oldalra. Jelenleg 30 000 regisztrált felhasználónál járnak.
Mennyi felhasználó, tranzakció kell, hogy olyan jó egészséges bevételetek legyen? Tettem fel a kérdést. A válaszuk az, hogy napi 500 tranzakcióra lenne szükség ahhoz, hogy elérjék azt a bevétel / profit szintet.
+információ: A podcast felvétele után Mihalik Enikő (modell) is regisztrált a platformon, sőt közös együttműködés kezdődött a Gardróbommal. Befotózták Enikő ruháit, és az oldalon belül értékesíti.
Hallgasd meg a teljes podcastot, mert eszméletlenül beindítja a te agytekervényeidet!
A korábban írt cikk a projektről: Az új gardróbvásár weboldal nem bírta a látogatórohamot az első napon