Hogy jussunk el oda, hogy nemsokára a tőled érkező hírlevelet várjam tűkön ülve az email fiókomat frissítgetve? Ez lenne az a kihívás kedves Minner vállalkozó, amit a cikken keresztül ki kellene bogoznunk. Amit ígérhetek neked, az némi gyakorlatias útmutató a soron következő hírleveled szövegezéséhez. Konkrét példával megfűszerezve, mert úgy az igazi. Csapjunk is a húrok közé!
Tervezd meg, hogy nézzenek ki mostantól a hírleveleid
Törekedj a következetességre! Ha lenne a műfajnak hivatalos tízparancsolata, ezzel a kulcsgondolattal simán kezdődhetne a felsorolás. Ami a gyakorlatban annyit jelent, hogy a hírleveleid mutassanak egységes képet kinézetben, terjedelemben és szóhasználatban.
A vállalkozásodhoz passzoló formátumra úgy találhatsz rá a legkönnyebben,
- ha megnézed a neked tetsző hírleveleket /a Minneresre itt tudsz feliratkozni/;
- ha átgondolod, mitől működnek és miért olvasod őket rendszeresen;
- ha mindezt modellezve választod meg a terjedelmet, a stílust, a formátumot.
Nem másolva, modellezve!
Hírlevelet írni csakis önazonosan érdemes.
Tükrözve a véleményed, természetesen a vevőid nyelvén. Mentesen a „se íze, se bűze” típusú mesterkélt levelek szürke egyhangúságától, amik úgyis a SPAM mappában kötnek ki.
Apropó, ígértem ugye egy konkrét példát is.
Ha társasjáték webshopom lenne, valószínűleg közvetlen hangnemben kommunikálnék a listámra. Röviden és frappánsan írva érdekességekről, aktualitásokról. Érdekes és szórakoztató formában.
„Mégis mifenéről írjak a hírlevelemben?”
A „mostantól hírlevelezni fogok” jellegű kijelentéseket rendre derékba törő csalafinta kérdés, ami akkor tud valójában fejtörést okozni, ha nem jó irányból közelítesz. Felesleges kattogás helyett íme néhány témaötlet, amit bármikor előránthatsz a kalapból:
- a vevőktől kapott gyakori kérdések;
- vevői fájdalompontok, amikre rábukkantál piackutatás közben;
- egy-egy elégedett vásárlód visszajelzést küldött;
- megjelent egy új cikked, podcast adásod, YouTube videód, stb.;
- történt veled egy érdekes sztori, amiből taníthatsz valamit a követőidnek;
- kíváncsi vagy a követőid véleményére ezért kérdezel tőlük;
- a szezonális aktualitások, világnapok, közbeszédben előforduló témák pedig szinte kimeríthetetlen muníciót biztosítanak.
A fiktív társasjáték webáruházam hírleveléhez június végén szinte adja magát a nyaralás témaköre. Hiszen egy ízig-vérig fanatikus csak nem utazik el úgy, hogy ne csempészne néhány társast a bőröndbe.
Mielőtt továbbmennénk, még néhány gondolat a „miről írjak a hírlevelemben” kérdéshez:
- Figyelj rá, hogy a leveleid legyenek szinkronban azzal, amit a feliratkozásnál ígértél. Ha érdekes / szórakoztató / edukatív e-maileket ígérsz, tartsd magad ehhez.
- Talán ennél is fontosabb, hogy adj minél több értéket, a sales jellegű üzeneteket pedig tedd takaréklángra.
- Plusz rakjatok össze 3-6 hónapra előre egy tartalomnaptárt. Ha ez megvan, onnantól sokkal könnyebb lesz tartani a rendszerességet.
A legjobb, ha most azonnal kijegyzetelsz magadnak 5-6 témaötletet. Én pedig addig rákanyarodok a hírlevélírás következő fázisára.
Amivel mostantól gyermekláncfű könnyedséggel írhatsz hírlevelet
A céges blog írásáról szóló Minner cikkben (ide kattintva máris fogyaszthatod) már bátorítottalak a vázlatkészítésre. Hírlevélírásnál is áll a dolog. Foglald össze pár gondolatjellel, mit is akarsz elmondani. Így könnyebb dolgozni, és még a szöveged is összeszedett lesz.
Alátámasztásként íme a fiktív társasjáték webáruház hírlevelem, mint példa:
- Fő mondandóm – a társasjáték nyaralás közben is klassz program.
- Felütés – nyár van, strandszezon és nyaraló időszak, ne hagyd itthon a társast.
- Alátámasztás – 3-4 pontban a társasjátékok előnyeit nyaralás közben.
- Zárás – ajánló a legjobb játékokból, amiket egy nyaralás alatt játszhattok.
- CTA – népszerű társasjátékok belinkelve.
Ennél a néhány borzasztó egyszerű pontnál nem kell több. Ez már simán megteszi sorvezetőként, hiszen tudom, mit mi után akarok leírni. Úgyhogy ezen felbuzdulva álljunk is neki a hírlevél megírásának.
Írjunk együtt hírlevelet
A fentiekből kiindulva mutatom, hogyan is nézne ki a hírlevelem a társasjáték webshopom feliratkozóinak. Hogy könnyebb legyen modellezned a dolgot, az egyes szakaszokhoz hozzáfűzök némi magyarázatot:
„Szia [keresztnév].”
Ide talán sok mindent nem kell kommentelni. A megszólítás, illetve a keresztnév beillesztése egyéni preferencia kérdése. Ahogy neked szimpatikus, úgysem ezen fog múlni a dolog.
„Miközben ezen sorok íródnak, javában benne vagyunk a nyár sűrűjében. A tikkasztó hőség olyannyira bedurvult, hogy szinte csak vízparton lehet elviselni ezeket a napokat. Nem lepődnék meg, ha sokakhoz hasonlóan nálad is a nyaralás tervezgetése lenne az első számú prioritás.
Apropó, nyaralás… A bőröndbe pakolva a naptej és a fürdőruha mellett ugye a társasjátékoknak is szorítasz helyet? Ha ránk hallgatsz, pihenés közben is rádumálod a társaságot néhány játékra…”
Ennyi bőven megteszi felütésként. Megalapozva a mondandót, rá tudok térni a mondandóm alátámasztására.
„Társasozni nyaralás közben? – Merülhet fel benned a kérdés…
Gondolj csak bele, nincs az a családi vakáció, amit ne dobna fel egy hamisítatlan csata az asztal körül. De a baráti társaság számára is felejthetetlen nyári emlék lehet egy éjszakába nyúló vetélkedés.
Így vacsora után sem kell, hogy szétszéledjen a társaság. Ha pedig véletlenül esős időt fognátok ki, akkor sem üthet be a semmittevés unalma.”
Ezután már csak annyi a dolgom, hogy ajánljak néhány népszerű játékot:
„Ugye, hogy igenis megéri bedobni néhány klassz játékot a táskádba?
Már csak az jelenthet kérdést, hogy melyik társasjátékokkal tudod leginkább feldobni a rátok váró estéket.
Bár nem feltétlenül ismerjük a preferenciáid, de egy Stranger Things, egy Robbanó cicák vagy az Unikornisok – A rémes ménes társasjáték szerintünk tuti befutó lehet.
De tudod mit? Inkább nézz körbe nálunk és döntsd el saját magad. Ide kattintva láthatod a legnépszerűbb játékainkat.”
Nyilván lehet ezt még reszelgetni, jobban kidolgozni és optimalizálni. Most viszont azt akartam megmutatni neked, hogy a hírlevélírás nem feltétlenül bonyolult feladat. Pláne az elején, ha még csak kacérkodsz a dologgal. /Amúgy ez a cucc sokat segíthet, hogy könnyebben menjen a dolog./
Mi a helyzet a tárgymezővel?
Nem-nem, a tárgymező nincs elfelejtve! Elvégre figyelemfelkeltő tárgymező nélkül rettenetes megnyitási arányokra lehet csak számítani. Viszont a munkamenet sokkal hatékonyabb, ha a levél megírása után foglalkozol csak a tárgymezővel.
Nem kell túlbonyolítani, és a különféle trükkök bevetését sem ajánlom. Merthogy a jó tárgymező ismérvei a következők:
- egyszerűek, lényegre törőek;
- 5-6 szónál ritkán hosszabbak;
- hozzád szólnak és az érdeklődésedhez passzoló dolgokra utalnak;
- olyan, mintha egy kollégádtól kapnád őket;
- ettől pedig magától értetődő, hogy megnyitod őket.
Pontosan ezzel a hozzáállással érdemes neked is tárgymezőt írnod. Egyszerűen csak gondolj arra, hogy a levél tartalmához milyen figyelemmágnes felütés passzol. A társasjátékos példánknál például el tudok képzelni ehhez hasonlókat:
- Egy tipp, amit megköszönsz majd nyaralás után
- Nyaralni készülsz? Ezt ne felejtsd ki a bőröndből
- Unikornisokkal nyaralás jöhet?
Útravaló
Ennyi fért a mai cikk keretei közé, néhány hasznos gondolattal viszont még hadd dobjalak meg. Például azzal, hogy ne egyetlen hírlevéltől várd a csodát. A műfaj titka a következetesség. Hetente vagy kéthetente egy-egy küldött levéllel érd el, hogy része legyél a követők gondolatainak. Hosszú távon ebben rejlik az igazi potenciál.Másrészt ne csicsázd tele a leveleid képekkel meg színes-szagos design elemekkel. Az ilyen típusú e-mailekről messziről üvölt, hogy reklám üzenetek! Kevés design és annál több értékadás. Erre célszerű törekedned. Hajrá!
Ez jó volt! Van még hasonló tartalom?
- Ha nem csak hírlevelet írnál, hanem mást is: Marketingszövegírás képzés
- Elmélyülnél a hírlevelezésben? E-kereskedők, figyelem: E-mail marketing mesterkurzus webshopoknak
- Hírlevél kézbesítési csekklista: 8 dolog, amivel javíthatod a hírleveleid megnyitási arányát
Fotó: Canva