Ne áltassuk magunkat, a marketing büdzsé egy része ablakon kidobott pénz. Nem jut el a fogyasztóhoz az üzenet, vagy például rosszul mértük fel a célcsoportot. A cikk célja, hogy megmutassuk mivel lehet elérni, hogy csökkenjen az ablakon kidobott pénz aránya, továbbá legyen stratégia a marketing mögött. Csak az elmúlt 4 évben 900 vállalkozás marketingjére láttunk rá, és ezek közül több is havi 2-4 millió forintot költött a marketingre. Átéltünk óriási sikereket, mint például átlagosan 100 látogatóból 11 vásárolt egy ügyfelünk kampányában (11%-os konverzió, akció nélkül), és persze láttunk kudarcot is. Vágjunk is bele!
1. A reklámbüdzsé 7%-át költsd el tesztekre
Régebben 7-10%-os ökölszabálynak hívtuk, de tapasztalatok alapján elég, ha a marketingre szánt összeg 7%-át költjük folyamatosan arra, hogy kiderítsünk egy új üzenet, kampány, szöveg működőképes-e, fogékony-e rá a vásárlóközönség?
Tudom mi jár a fejedben! De akkor a tesztre költött pénz szintén ablakon kidobott összeg lesz?
Nem, hiszen azzal is eléred a vásárlókat, a tesztre szánt összegnek részben meg kell térülnie. Inkább azt mondanánk ott válik el egy hirdetésről, marketing megoldásról (pl. hírlevél üdvözlő sorozatot csinálsz), hogy az egy béna hirdetés vagy egy olyan, ami hozhat is a konyhára. És arra helyezed a hangsúlyt, ami a tesztek alapján hozza a kívánt eredményt, így máris lefaragtunk az ablakon kidobott pénzen, és hamar kiderül mi nem fogja hozni az elvárt szintet.
Mi számít tesztnek?
- Próbálj ki új reklámüzenetet, új képeket használj, új hirdetés-elrendezést, új megközelítést a szövegekben, új struktúrát a hirdetés szövegezésénél. Például, ha csak a Minnert nézzük nekünk volt olyan, hogy csak kifogásokra építettünk kampányt. Vagy, amikor csak véleményekre húztunk fel kampányt. Utóbbiból kiderült, hogy érdemes állandó remarketingre használni azt (még a hírlevélbe is betettük az értékeléseket).
- Próbálj ki új marketingcsatornát. Lásd Youtube vagy Tiktok. A hazai cégek közül még mindig kevesen használják például a Youtube-ot. Azt is érzem, hogy lehet előbb fogják bevenni a Tiktokot, mint a Youtube-ot (Tiktok képzés itt).
- Próbálj ki új marketingmegoldásokat. Például e-mail marketing esetében, már az egy belépő teszt lehet neked, hogy megcsinálod a feljebb már említett üdvözlő üzenet sorozatot. Amikor valaki vásárol nálad, vagy lead egy megrendelést, vagy kitölt egy ajánlatkérést, akkor küldesz neki 4-5 e-mailt 7-10 napon belül.
Itt a lényeg: nézd meg, hol van megtérülés, és arra irányíts nagyobb összeget a marketing keretből!
A cikk további részében még 4 ökölszabály vár. Többek között szó esik arról,
- meddig tart, amíg egy érdeklődő igent mond az ajánlatodra
- hány hirdetést indíts párhuzamosan
- milyen konverziós benchmarkokhoz hasonlíthatod magad
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)
Kapcsolódó tartalmak
- Minden Előny cikk között böngészhetsz ide kattintva
- Kreativitás parancsra?! Így ötletelj, brainstormingolj vállalkozóként egyedül és a csapatoddal
- Mit csináljon az új LifeTilt vezetés, hogy visszakapaszkodjon a csúcsra?
- Az egy hónapos márkaépítési terved 5 lépése. Útmutató
Forrás: Facebook kutatás: https://about.fb.com/wp-content/uploads/2022/07/The-short-and-long-term-impact-of-advertising.pptx.pdf
Fotó: Envato License