A cikk webáruház tulajdonosoknak készült, de nem csak nekik lehet hasznos, mivel az online marketingben a cikkben bemutatott mérőszámokat, módszereket más vállalkozó is adaptálni tudja a saját területére. A cikk segít a konverzió optimalizálásban, de sokkal inkább tekintsd egy olyan csekklistának, amit sokszor elő fogsz venni a webáruházad működtetése közben. Bár adatokról lesz szó, azért figyelembe veszem, hogy nem mindenki adatokkal kel és fekszik, nem mindent tudsz még mérni. A cél továbbá egy plusz kereskedelmi szemlélet átadása is. Vágjunk is bele és keressünk még több pénzt!
#példa: Kezdjük egy olyan példával, ami bár egyszerű, de mégis sokszor elfelejtjük e-kereskedőként. Ügyfelünk hívott néhány évvel ezelőtt, hogy csak nem jönnek azok a számok, amiket szeretne. Napi 3-5 vásárlóról nem tud felkúszni a rendelések száma, pedig mindent beleépített, amiről beszéltünk. Például szuper leírások, jobb képelrendezés a webshopban, vélemények kiemelése a webshop főoldalán és a termékeknél… és még sorolhatnám. Mondtam neki, hogy akkor valószínűleg most 120-180 napi látogatószám között mozog a weboldala. Azt mondja közel annyi, persze javult a konverzió azt is látja (nem volt nehéz, átlagos konverzió számmal számoltam). Majd válaszolva az újabb kérdésemre elárulta, hogy havonta most 50 000 forintot költ hirdetésre. Nos kapott egy „jó mély tanácsot”: költsön többet, innen már csak skálázni kell. Hiszen ha 20 rendelést akar, akkor ahhoz napi 1000 látogató kell legalább (20/0,018).
Bejött neki! A webshopja mellett volt egy boltja, az átköltözött egy plázába.
És még mennyi ilyen faktor van, amivel lehet foglalkozni. Kosárérték növelő tényezők, ha már többet költesz akkor hirdetés optimalizálás… Mindenhol optimalizálsz egy picit és azok nemhogy összeadódnak, hanem sokszorozódnak!
Emlékszel arra az esettanulmányomra, amikor változtattam a marketingszövegen és felkúszott 5%-ra a konverziós ráta? Na most képzeld el, mikor a megszokott átlagos hirdetési eredményeiden is javítasz mondjuk dupla olyan jó eredménnyel, miközben a konverziós ráta is nőtt. Tudsz követni? Mert bizony itt ezek nem összeadódnak, hanem szorzódnak!
Az említett cikket itt olvashatod: Változtatok a marketingszövegen. Lesz több eladásom? Mutatom az eredményt!
A cikkben további visszük a fenti gondolatmenetet és a bevezetőben olvasható csekklistát kapják előfizetőink, hogy így kerüljenek előnybe a saját piacukon.
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)
„Hasonló tartalom még érdekelne!”
- Így érdemes marketinget tervezni! 5 ökölszabály, amiket több milliárd forint marketingköltségen tanultunk meg
- Landing page A-tól Z-ig: Amit a magasan konvertáló promóciós oldalakról tudnod kell
- Mit csináljon az új LifeTilt vezetés, hogy visszakapaszkodjon a csúcsra?
- Az egy hónapos márkaépítési terved 5 lépése. Útmutató
Fotó: Canva