A Messenger üzenetek, Facebook kommentek, közvetlen és sokszor poénos online kommunikáció koronázatlan királyai a gifek. Kifejezhetnek humoros reakciót a haverokkal közös csoport beszélgetésben, vagy jelenthetnek támpontot a munkavállalókkal való kapcsolattartásban. Ha tagja vagy a Minner Extra Facebook csoportnak, akkor biztosan tőlünk is láttál már ikonikus Office jelenettel illusztrált posztot. De gondoltál már arra, hogyan emelheti magasabb szintre az online marketingedet ez a könnyed formátum? Olvass tovább, összegyűjtöttük mit kell tudnod a gif marketingről!
Hogy mi az a gif, talán nem szükséges ragozni – aki járt az interneten az elmúlt tíz évben, találkozott vele valamilyen formában. Röviden, a GIF animált kép tárolására alkalmas fájlformátum. Könnyen megosztható, pár másodperces videó (oké, technikailag nem videó, inkább animált képek), ami automatikusan és folyamatosan lejátszódik. Videó formátumhoz képest kis méretének köszönhetően a használata nem lassítja a weboldalad, és mobilbarát is.
Gif vagy matrica (sticker)?
A stickerek, matricák szintén GIF formátumú képek, amelyek háttere (minimum 20%) transzparens. Az átlátszósága miatt nemcsak önmagukban használhatóak, de egy képre ráhelyezve adhatnak annak egy extra hangulatot. Leggyakrabban Instagram sztorikban találkozhatsz matricával. Az egyszerűség kedvéért a cikk további részében a gifek alatt értjük a klasszikus gifet és a matricát is.
Miért érdemes gifeket használnod az online marketingedben?
Ennyi felvezető után térjünk is rá a lényegre: van helye a gifeknek a marketingben?
Ne aggódj, nem kötelező vicces sitcom jeleneteket tenned a weboldaladra, viszont ha vannak képi és videós anyagaid, akkor szinte biztosan ki tudod használni a gif formátumot is, ugyanis:
- izgalmasabb, mint egy állókép, így vonzza a tekintetet
- az emberek imádják őket (a Giphy felhasználói naponta 10 milliárd gif-szerű tartalmat küldenek!)
- a mozgóképet az agy könnyebben dolgozza fel, mint a szöveget – effektívebben tudsz így információt, például instrukciókat átadni
- jobban mobilra optimalizált formátum, mint egy beágyazott videó
- a Minner Hotjar elemzése szerint sokáig nézik a gifeket a látogatók
Oké, de hogyan? A cikk további részében kifejtem, hol és hogyan használhatsz gifeket a céges kommunikáció során…
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)
Ez jó volt! Van még ilyen tartalom?
- Most készülj fel a bolondok napi kampányodra! Marketing ötletek április elsejére
- Tartalommutáció: terjeszd hatékonyabban a marketing üzeneteidet!
- Kreativitás parancsra?! Így ötletelj, brainstormingolj vállalkozóként egyedül és a csapatoddal
Kiemelt kép: Giphy