Így jelenj meg ingyen a sajtóban | A ChatGPT elveszi a munkád? – Hírszemle

Dátum

Megosztás

Milyen jó lenne, ha ingyen megjelenhetnél egy csomó magazinnál és a sajtóban! Hozunk pár példát, hogy milyen virálissá vált kampányok segítenek ebben. Nagyot újított a Target üzletlánc és elég csak leparkolni náluk, hogy visszaadjuk a mégsem jó termékeket. Milán azt is elmondja, mit tanulhat ebből egy KKV és hogy fejlesszetek a szolgáltatásaitokon. Az előfizetéses mystery boxok, magyarul meglepetés dobozok letartolták az internetet még a covid alatt, viszont azóta rengetegen mentek csődbe. Megnézzük mi áll ennek a hátterében és milyen területeken van a szolgáltatásnak létjogosultsága.

Az eheti Jó ötlet! rovatban a legjobb közösségi média posztjaid újraposztolására buzdítunk. Meglepően kevesen látják a duplikált posztot, így igazából csak nyerhetsz vele. A Ti kérdeztétek rovatban a ChatGPT-ről beszélünk, mivel felmerült, hogy minek elkezdeni bármit is tanulni, ha az mindent megcsinál helyettünk pár év múlva? A helyzet korántsem ilyen lehangoló, sőt, tanulni van csak igazán értelme. Végül pedig a rovarfehérjék piacának adatai mellet most meg is kóstoljuk. Hagymás BBQ-s tücsköt eszünk.

A hírszemle hanganyaga, videója

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, Youtube-on videóban itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül

A heti híreink és témáink:

  • 0:00 – Intro
  • 2:19 – Szerzett média, ha kevés a FB elérés
  • 11:44 – A Target megoldja a visszaküldést
  • 23:35 – Miért hal meg az előfizetéses meglepetésdoboz modell?
  • 36:29 – Ez jó ötlet, csináljuk: Posztold újra a legjobb posztjaid
  • 42:00 – Ti kérdeztétek: A ChatGPT mindent megold? Már nincs értelme tanulni?
  • 56:52 – Leteszteltük+heti stat: A rovarpiac növekedése és tücsök kóstolás

Szívás a Facebook? Hackeld be magad a médiába!

A marketing mixnek viszonylag kis része a szerzett média, azaz azok a média megjelenések, amik nem saját platformjainkon jelennek meg, és nem is fizetünk érte. Például, ha egy újságíró saját ötlete nyomán interjút készít velünk és ez megjelenik valahol. Pedig kimondottan előnyös ez a megjelenés, hiszen:

  • a fogyasztók már nagyon rutinosan ignorálják a reklámnak tűnő tartalmakat,
  • mindenki adblockert használ,
  • a natív hirdetések is meg vannak jelölve támogatói vagy szponzorált tartalomként (x-es tartalom),
  • ezzel szemben a szerzett média megbízhatónak tűnik, hiszen egy független harmadik fél (az újság szerkesztősége) készítette a tartalmat.

Manapság egyre több nagy cég él ezzel, és egyre kreatívabb PR húzásokat láthatunk tőlük, amivel a céljuk sajtómegjelenéseket szerezni, vagy éppen virális jelenséggé válni a közösségi médiában. Példák a podcastben!

Forrás: adweek.com

A Target lenyomja az Amazont, megoldja a visszaküldés problémáját

A Target kereskedelmi lánc olyan fejlesztést csinált, amivel az Amazon versenyezni sem tud, továbbá nekünk magyar KKV-knak is ad egy izgalmas ötletet. A Target már korábban bevezette, hogy a fogyasztók az online leadott rendeléseket úgy átvehették, hogy csak autójukkal odaálltak a Targethez. Most bevezették, hogy a visszaküldés is ezen keresztül fog működni. Ezzel megoldást adnak arra, hogy bár a vásárlás élvezetes, ám a visszaküldés a legtöbb esetben problémás szokott lenni, nem beszélve arról, hogy az emberek legtöbb esetben pont nem erre érnek rá. 1800 fizikai üzlete van a Targetnek. Mit tanulhat ebből egy KKV?

Forrás: inc.com

Mi történt az előfizetéses mystery box cégekkel?

Még 2020-ban nagy erővel robbantak be a köztudatba az különböző előfizetéses mystery box szolgáltatások. Havi fix díjért kaphattunk vicces zoknikat, kézműves sörválogatást, rengetegféle szépségápolási terméket nőknek és férfiaknak egyaránt, de még szexjátékokkal is működött ilyen. A járványhelyzet végével aztán ezek a szolgáltatások kicsit háttérbe szorultak és, mint kiderült, rengetegen mentek vagy mennek épp csődbe. Tényleg ennyire fenntarthatatlan ez a modell? Csak pár példa:

  • Winc – boros vállalkozás, csődbe ment a covid helyzet végére
  • Birchbox – egyik legnagyobb beauty box amerikában. 2021-ben nehézségei voltak már, felvásárolták, most év elején leálltak teljesen
  • Blue Apron – Meal kit előfizetés, azaz alapanyagok+receptek érkeznek hozzád. Épp szenved mert nem tud profitot csinálni, hiába 10 éves cég.

Forrás: 2pml.com

Ez jó ötlet, csináljuk!: Posztold újra a legjobb posztjaid

A kisebb oldalak elérési aránya Facebookon körülbelül 32% egy amerikai forrás szerint, azaz a követőidnek csak harmada látja amit posztolsz. Ez az arány pedig csökken, minél több követőd van. Ez azt jelenti, hogy a legjobb, legütősebb posztjaidat is a követőid nagy része nem látta. Tanulság: bátran posztold őket újra. Ha nem is hetente ugyanazt, de ha már pár éve fenn vagy a vállalkozásoddal a közösségi médiában, akkor rengeteg tartalmat készítettél már amihez visszanyúlhatsz.

  • Ami jól ment – egy az egyben újra posztolhatod
  • Ami azt hitted jó, de nem lett sikeres – finomíts rajta, próbálj új formátumot, új első mondatot, ha szöveges volt hasznosítsd újra a témát TikTokon stb.

Forrás: marketingbrew.com

Ti kérdeztétek: a ChatGPT elveszi a munkánkat?

Egy érdekes felvetést posztolt csoportunkban egy tag. Ezt írta, röviden: „A ChatGPT könyvet ír, programoz… 5-10 éven belül valószínű mindent is meg fog tudni csinálni, amit szellemi munkának nevezünk. Van értelme most bármit is tanulni?”

Több oldalról is megvizsgáljuk a témát (de elöljáróban annyit, tanuljatok csak tovább és használjátok a ChatGPT-t).

Leteszteltük+heti stat: A rovarpiac növekedése és tücsök kóstolás

A hagyományos piacok éves növekedési üteme 2030-ig általában 10% alatti. A hirdetési piac éves növekedése 5.35%, az autóiiparé 4.5%, az alkoholos italoké 10.3%. Aztán itt vannak a kiemelkedő új piacok, mint mondjuk a marijuana 14.2%-al, de láttam már 20%-os becslést is, de még ezek közül is kiemelkedik a rovarfehérje 27.2%-al. (Az USA-ban 33.2%!) És ez csak az emberi fogyasztásra szánt, 2030-ra az összes háziállatoknak szánt kaja 18%-a rovarból készül majd a becslések szerint.

VÉGÜL PEDIG KÓSTOLUNK. +érdekesség: Egy vakteszt alapján a férfiaknak és a nőknek is jobban ízlik a rovarfehérjét tartalmazó húspogácsa, mint a növény alapú.

Előző hírszemlék

Nyiri Donát
Nyiri Donát
Több, mint 6 éve foglalkozom tartalomgyártással. Máig imádok kutatni, információt átadni. A célom, hogy úgy tanulj valami újat, hogy közben minden egyes mondat szórakoztat is. A Minnernél hasznos üzleti tartalmakkal, a Tízes Lista nevű Youtube csatornán pedig a világ érdekességeiről szóló videókkal próbálom elérni ugyanezt.