Így kell eladni 400 000 db szobabiciklit 5 év alatt! Webáruház transzformáció

A webáruház transzformáció cikksorozat legújabb részében egy olyan példát mutatok, amiből láthatod mennyire könnyen összekapcsolható egy termék és egy szolgáltatás. Igen, újra kell gondolnod mindent, amit eddig gondoltál az e-kereskedelemről! Visszatérő vevőket kell generálnod, ennek egyik módja a termékhez szolgáltatást kapcsolni. A Minner segít, hogy még versenyképesebb webáruházad legyen! Nem is szaporítom a szót! Jöjjön a Peloton példája, aki újragondolta a fitnessz termékek értékesítését és a benne rejlő profitlehetőségeket.

Peloton – egy virtuális edzőterem

2012-ben indította útjának a cég a webes és applikációs szolgáltatását, amiben otthoni edzés segítséget kaptak a felhasználók. Különböző edzésekre iratkozhattak be, nem csak előre felvett videókon keresztül, hanem élőben! 2014-ben saját márkás szobabicikliket, majd később (2018 végétől) futópadot kezdett el értékesíteni a cég.

Mindegyik készülékhez jár egy rátehető érintőképernyős tablet (kijelző), ahol előfizetői tartalmakat kínált (mint a HBO Go, Netflix csak fintesszben). Tovább egyéb otthoni edzések is elérhetőek (súlyzós edzés…)

,,Ez webáruház?” Kérdezheted magadban. Azért remélem a 400 000 eladott szobabicikli meggyőzött!

Statisztikák, további információk

  • 400 000 kerékpárt értékesítettek ezzel az üzleti modellel 2014 és 2019 február között. Mindezt online! Mi ez, ha nem e-kereskedelem? (Forrás: CNBC)
  • Egy szobakerékpár teljes ára 2000 dollár (600 000 Ft), egy futópadé 3995 dollár (1 200 000 Ft). Részletben is meg lehet venni.
  • 1,4 millió felhasználója, előfizetője van a cégnek. Valaki csak az applikációt és a weboldalon található edzéseket veszi, arra fizet elő, de az is 19 dollár. Óriási ez a szám is, számold csak össze a tagsági díjakat!
  • A futópadot és a kerékpárt is meg lehet venni, de részletekben is leszállítják nekünk.
    Például havi
    • 59 dollárba kerül a szobabicikli 39 hónapon át
    • + még havonta fizetni kell a 39 dolláros fix Peloton előfizetői díjat.
  • Az előfizetés a rendszerhez. Ezt mindig fizetned kell, ha már van készüléked akkor is. Ez havi 39 dollár! A felhasználók annyira pozitívan nyilatkoznak róla, hogy ár-érték arányban ez egy jó modell. (Jobb, mint a közös edzések, vagy a személyi edzővel való közös munka).
  • Valójában a havi 39 dolláros előfizetéses szolgáltatást adják el, amiben edzők segítik a felhasználókat. Online edzések, külön időpontokban élő tréningek.
  • Az eszközökön és az online videókon, edzéseken kívül Peloton márkájú kiegészítőket is árulnak (kesztyű, ruha…)
  • A cég márkája gyorsan nőtt. Ennek egyik mozgatórugója, hogy bár távol vannak egymástól az emberek mégis az applikáción belül és az edzéseken látják egymást. Sőt játékosított megoldással ösztönzik az embereket (gamification). Közösséget építenek, sőt vannak élő edzések is, események.
  • 2018-ban már az Egyesült Királyságban is elérhető, 2019 végétől pedig Németországban is.
  • A cég weboldala: https://www.onepeloton.com

Termék + szolgáltatás

Az előző webáruház transzformációs cikkben bemutattam, hogy már most kimutatható a sajátmárkás termékek számának növekedése az e-kereskedelemben. Igen ez a cég is valójában webáruház! Újra kell gondolnod a webáruházakról alkotott képet, ha benne akarsz lenni a webáruházak, e-kereskedők top ligájában az elkövetkező 5 évben.
Ő emellett olyan speciális üzleti modellt követ, amiről pedig az első cikkben írtam. Bevezetett egy szolgáltatást, sőt előfizetéses szolgáltatást, amivel növelni tudja az egy főre jutó bevételét, vevői értékét (customer lifetime value). És ugye, sajátmárkás termék!

Webáruház transzformáció cikkek:

Fotó: Peloton/Facebook

2020-as vállalkozási ötletek szeptember 30-tól a Minner hírlevélben!

Iratkozz fel most! A hétfőnként kiküldött Minner hírlevélben az üzleti hírszemle mellett a 2020-as üzleti ötleteket, trendeket is első kézből olvashatod! Feliratkozás