Nem először olvashatod nálunk a „mém” szót, a 43. küldetésünkben azt javasoltuk, hogy készíts és használj mémeket, például a Facebook posztjaidhoz. Talán kijelenthetjük, hogy az interneten futótűzként végigsöprő mémek a hagyományos vicc mesélést forradalmasították, amelyek leginkább szituációkra, eseményekre, hírekre reagálnak. Sok éve találkozunk velük a közösségi oldalak feedjeiben, népszerűségük töretlensége azóta is vitathatatlan, amolyan örök sláger gyanús.
Összefogott a Minner és a Billingo, hogy a digitalizáció igazán kézzelfogható legyen egy magyar vállalkozás számára. Legyél Te is innovátor! Használd a digitális megoldásokat! Mutatjuk, hogyan kell.
A cikk végén általunk készített mémeket is találsz!
Összefogott a Minner és Billingo, hogy a digitalizáció igazán kézzel fogható legyen egy magyar vállalkozás számára is. Te is legyél innovátor! Használd a digitális megoldásokat! Mutatjuk hogyan kell.
Elárulom, hogy egy ismerősömmel csak abból áll a Messenger beszélgetésünk, hogy mémeket küldünk egymásnak és ezekre reagálunk. De mémmel nem csak a barátainkat, családtagjainkat vidíthatjuk fel, hanem a követőinket, vásárlóinkat is. Humorral ráadásul könnyebb eladni vagy vásárlási fázisba terelni a látogatókat, ezt hívhatjuk humormarketingnek is.
A küldetést azóta kiegészítettük azzal a gondolattal, hogy célszerű kampányokban gondolkodnod. Ez alatt azt értjük, hogy nem kell innentől kezdve csak mémeket készíteni, de egyetlen mémes poszt sem biztos, hogy pontosan betalál, nagyobb visszhangot kelt, vagy sok emberhez eljut.
Készíts kb. 8-10 vicces képet, és ezt kampányszerűen posztold, hirdesd! Legyen egy 1-2 hónapig tartó mémkampányod! Nem kell, hogy átváltson a social média oldalad Trollfocivá, vagy Tibi atyává! Tegyél ki mellé más posztokat is, és a tippünk az, hogy egy évben egyszer csinálj egy ilyen kampányt. Segít, hogy növekedjen az organikus elérésed, ami tovább növeli majd a másik (nem mémes) posztok elérését is (Lásd Facebook marketing kurzus esettanulmány).
Ahhoz, hogy humorosabbnál humorosabb mémeket készíthess, mutatunk egy nagyon könnyen használható eszközt, amit ezen a webcímen érsz el: imgflip.com
Így néz ki:

Ahogy látod, egyáltalán nem bonyolult a generátor kezelőfelülete, a szoftver a Föld leggyorsabb mémgenerátorának hívatja magát, amit ugyan tanúsítani nem tudok, de az egyszerűsége miatt hitelesnek tűnik az információ.
Amennyiben nincs konkrét elképzelésed, első körben érdemes átnézni, csemegézni a sok sablonkép közül. A legtöbbet nagy valószínűséggel már ismered, de előfordul köztük olyan is, amit ritkábban vagy egyáltalán nem látni a közösségi médiában. Talán csak annyit tanácsolnék, hogy próbáld meg tudatosan kiválasztani, ami az adott témádhoz leginkább passzol, az elérhető legmagasabb nevetésfaktorral rendelkezik!
Ha biztosan tudod, melyik mémet szeretnéd felhasználni, írd be a keresőbe a kulcsszavakat (pl. harold, distracted boyfriend, scared cat, stb.)
Ha nincs konkrét elképzelésed, a legnépszerűbb mémek közül válogathatsz, ha a csúszkát jobbra-balra görgeted:

Miután megtaláltad az ideális képet, jöhet a szerkesztés:

Nagy segítség, hogy nekünk nem (feltétlenül) kell hozzányúlni a szövegdobozhoz és a betűtípushoz, automatikusan az eredeti mém alapbeállításait kapjuk meg. Persze ha mindenben egyedit szeretnénk, van lehetőség megváltoztatni a betűtípust, a szöveg színét és árnyékát, valamint a szövegdoboz méretét is.
Kapunk még olyan funkciókat, mint a kép forgatása, fekete vagy fehér sáv beszúrása a kép aljára-tetejére; ikonok vagy különböző ábrák használata (pl. trollface); saját kép beszúrásának lehetősége, valamint rajzolást is.

A privát letöltés esetében a többi felhasználó nem fogja látni az általad létrehozott alkotásokat, ez díjmentesen bepipálható. Viszont az imgflip.com apró vízjele a bal alsó sarokban látható lesz, ha nem fizetsz elő a Pro Basic verzióra, ami kb. 1200 Ft-os havidíjjal elérhető. Szerintünk vízjellel sem zavaró, de ha figyelsz az apró részletekre is, ez az összeg beleférhet a kampányköltségbe.
A program nagyjából ugyanannyit tud, mint a Microsoft Paint, azonban az interneten fellelhető összes mémet kínálja mellé, nem pixeles minőségben. Ezeket a képeket korlátlanul felhasználhatod, és biztosak vagyunk benne, hogy a gyártás során te magad is remekül fogsz szórakozni, így a munka móka és kacagás lesz.
Érdemes megnézned Fintorék Facebook-oldalát, ők elég sok mémmel operálnak.
És akkor következzenek műalkotásaink:






A Billingo a Digitális Ninja rovat támogatásával is sokat segített, hogy kiaknázd a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Ha már rákanyarodtál erre az útra, ne állj meg – nézz körül Billingo digitális megoldásai között, és kezdd el őket használni! Digitalizációra, innovációra fel! Kattints ide!