Így készíts mémeket! Munka és kacagás

A cikk végén általunk készített mémeket is találsz!

Nem először olvashatod nálunk a “mém” szót, a 43. küldetésünkben azt javasoltuk, hogy készíts és használj mémeket, például a Facebook posztjaidhoz. Talán kijelenthetjük, hogy az interneten futótűzként végigsöprő mémek a hagyományos vicc mesélést forradalmasították, amelyek leginkább szituációkra, eseményekre, hírekre reagálnak. Sok éve találkozunk velük a közösségi oldalak feedjeiben, népszerűségük töretlensége azóta is vitathatatlan, amolyan örök sláger gyanús.

Elárulom, hogy egy ismerősömmel csak abból áll a Messenger beszélgetésünk, hogy mémeket küldünk egymásnak és ezekre reagálunk. De mémmel nem csak a barátainkat, családtagjainkat vidíthatjuk fel, hanem a követőinket, vásárlóinkat is. Humorral ráadásul könnyebb eladni vagy vásárlási fázisba terelni a látogatókat, ezt hívhatjuk humormarketingnek is.

A küldetést azóta kiegészítettük azzal a gondolattal, hogy célszerű kampányokban gondolkodnod. Ez alatt azt értjük, hogy nem kell innentől kezdve csak mémeket készíteni, de egyetlen mémes poszt sem biztos, hogy pontosan betalál, nagyobb visszhangot kelt, vagy sok emberhez eljut.

Készíts kb. 8-10 vicces képet, és ezt kampányszerűen posztold, hirdesd! Legyen egy 1-2 hónapig tartó mémkampányod! Nem kell, hogy átváltson a social média oldalad Trollfocivá, vagy Tibi atyává! Tegyél ki mellé más posztokat is, és a tippünk az, hogy egy évben egyszer csinálj egy ilyen kampányt. Segít, hogy növekedjen az organikus elérésed, ami tovább növeli majd a másik (nem mémes) posztok elérését is (Lásd Facebook marketing kurzus esettanulmány).

Ahhoz, hogy humorosabbnál humorosabb mémeket készíthess, mutatunk egy nagyon könnyen használható eszközt, amit ezen a webcímen érsz el: imgflip.com

Így néz ki:

Ahogy látod, egyáltalán nem bonyolult a generátor kezelőfelülete, a szoftver a Föld leggyorsabb mémgenerátorának hívatja magát, amit ugyan tanúsítani nem tudok, de az egyszerűsége miatt hitelesnek tűnik az információ.

Amennyiben nincs konkrét elképzelésed, első körben érdemes átnézni, csemegézni a sok sablonkép közül. A legtöbbet nagy valószínűséggel már ismered, de előfordul köztük olyan is, amit ritkábban vagy egyáltalán nem látni a közösségi médiában. Talán csak annyit tanácsolnék, hogy próbáld meg tudatosan kiválasztani, ami az adott témádhoz leginkább passzol, az elérhető legmagasabb nevetésfaktorral rendelkezik!

Ha biztosan tudod, melyik mémet szeretnéd felhasználni, írd be a keresőbe a kulcsszavakat (pl. harold, distracted boyfriend, scared cat, stb.)
Ha nincs konkrét elképzelésed, a legnépszerűbb mémek közül válogathatsz, ha a csúszkát jobbra-balra görgeted:

Miután megtaláltad az ideális képet, jöhet a szerkesztés:

Nagy segítség, hogy nekünk nem (feltétlenül) kell hozzányúlni a szövegdobozhoz és a betűtípushoz, automatikusan az eredeti mém alapbeállításait kapjuk meg. Persze ha mindenben egyedit szeretnénk, van lehetőség megváltoztatni a betűtípust, a szöveg színét és árnyékát, valamint a szövegdoboz méretét is.

Kapunk még olyan funkciókat, mint a kép forgatása, fekete vagy fehér sáv beszúrása a kép aljára-tetejére; ikonok vagy különböző ábrák használata (pl. trollface); saját kép beszúrásának lehetősége, valamint rajzolást is.

A privát letöltés esetében a többi felhasználó nem fogja látni az általad létrehozott alkotásokat, ez díjmentesen bepipálható. Viszont az imgflip.com apró vízjele a bal alsó sarokban látható lesz, ha nem fizetsz elő a Pro Basic verzióra, ami kb. 1200 Ft-os havidíjjal elérhető. Szerintünk vízjellel sem zavaró, de ha figyelsz az apró részletekre is, ez az összeg beleférhet a kampányköltségbe.

A program nagyjából ugyanannyit tud, mint a Microsoft Paint, azonban az interneten fellelhető összes mémet kínálja mellé, nem pixeles minőségben. Ezeket a képeket korlátlanul felhasználhatod, és biztosak vagyunk benne, hogy a gyártás során te magad is remekül fogsz szórakozni, így a munka móka és kacagás lesz.

Érdemes megnézned Fintorék Facebook-oldalát, ők elég sok mémmel operálnak.

És akkor következzenek műalkotásaink:

Kovács Péter, a Minner szövegírás-szakértőjének alkotása
Scherzer Marcell, a Minner Facebook-szakértőjének műve
Csépe Gábor kínai-import szakértő által készített gyöngyszem
Ez itt a kérdés
A miénk már éles!
Olvass Minnert!

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Gyimesi Károly
Kommunikáció és médiatudomány szakon végeztem, jelenleg marketing mesterdiplomámat szerzem angol nyelven. A Minnernél hamar be lettem dobva a mélyvízbe: számos üzleti konzultáción segítettem Milánnak, több százezer forint értékben indítottam el marketingkampányokat, ezekhez sok segítséget nyújtottak a MinnerAkadémia képzései is. Jelenleg a tartalomkészítés a fő feladatom. Részt veszek a Minner víziójában, azaz munkámmal segítem, hogy a vállalkozók, cégek még sikeresebbek legyenek.

Instant posztok

MinnerInstant

Szinte minden évben végigfutnak a közösségi médiában azok a képek, amelyeken – leginkább FMCG, gyorsétterem vagy közösségi média – márkák logói szerepelnek, na de nem az eredeti formájukban, hanem újragondolt, őszinte verzióban. A svéd származású grafikus dizájner, Viktor Hertz művei közül mutatunk párat:

Forrás: inspirationfeed.com

MinnerInstant

A vállalati filozófia kulcsfontosságú, ezzel definiálod, ki és mi vagy, milyen értéket adsz a cégedet körülvevő embereknek. Ennek alapján dolgozol és fejlődsz, de még a munkatársakat is ezzel motiválod, ösztönzöd. Amennyiben még nem rendelkezel misszióval és vízióval, szánj időt ezek megállapítására.

Misszió (küldetés): Amiért létezel, amiben hiszel. A vállalatod létjogosultsága, némi érzelmi töltéssel megtámogatva. Nem hosszabb, mint egy-két mondat, és ha arról lenne szó, a munkatársak szívesen hordanák azt a pólót, amire ez a szöveg van rányomtatva, tehát azonosulnak az eszmével.

Vízió (jövőkép): amit a vállalattal szeretnél elérni a jövőben. Erre törekszel, ez lebeg a szemed előtt és ez motivál téged, valamint a munkavállalókat minden egyes nap. Ne világmegváltó gondolatra, vagy irreális elvárásokra gondolj, hanem tudasd a követőiddel, mik a céljaid, és milyen eszközökkel, milyen lépésekben kívánod ezt elérni.

Ha sikerült pontosan megfogalmaznod a missziód és víziód, fel is használhatod ezeket a vállalati kommunikációdban.

A Minner missziójáról, víziójáról itt olvashatsz: Milán, mi a célod a Minnerrel? Mi a víziód?

MinnerInstant

A Telekom meghallgatta a fiatal célcsoportja (20-29 éves fogyasztói) véleményét: különböző platformokon szavazást indított, és arra volt kíváncsi, ki minek örülne egy személyre szabott díjcsomag esetén. A visszajelzések alapján létrehozta a “Kraft” elnevezésű csomagját, amely tulajdonképpen a “Mobil XS” és a “Net 15 GB” ötvözése, tehát nem is volt szükség nagyobb volumenű termékfejlesztésre.

A piackutatás mindig segít abban, hogy javíts, fejlessz a termékeden / szolgáltatásodon, de ha jobban bevonod a célcsoportodat a termékfejlesztésbe, létrehozhatod a Jolly Joker ajánlatodat, hiszen a vásárlók konkrét igényeire / problémáira kínálod az általuk ismert és legjobbnak vélt megoldást.

A LEGO is kíváncsi az ötletekre, és közben aktivizálja a közösségét: A LEGO megkérdezi fogyasztóit, milyen terméket dobjon piacra

Forrás: Telekom, HVG

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek