Több év alatt a kis apró kézműves ékszer egyéni vállalkozásból egy több fős ékszer vállalat lett. Több száz millió forint forgalmat generálnak évről évre, meghatározó piaci szereplői az ékszerpiacnak, ők az R. M. Ékszer. Izgalmas volt látni, hogy milyen problémákba ütköztek a növekedés során, és természetesen milyen sikereket értek el. Az interjúban az emberi oldalt is néztem, nem csak az üzletet. A beszélgetésben Rangits Márta és Orosz Milán vett részt. Nézzük is, hogyan működik egy olyan webshop, ami havi 3-4000 rendelést bonyolít le!
Egyszer volt olyan időszak, hogy napi 1000 rendelést készítettek el 12 óra alatt, és mindössze 4-en voltak a munkára. Néhány ezer forintos kosárértékkel dolgoznak, ékszereket értékesítenek. Kézművesekkel dolgoznak együtt, vagyis kézművesek készítik azokat az ékszereket, amiket ők értékesítenek az R. M. Ékszer webshopban. A weboldaluk: https://www.rmekszer.hu/
A környezetük támogatta őket a vállalkozásban. Márta kezdte el a webshopot, miután egy ezüstékszer webáruháztól távozott. Orosz Milán pedig közben csatlakozott már, amikor kezdett az R. M. Ékszer növekedni, sőt távolodni a kézműves ékszerpiactól. Először az alkalmazotti munka mellett csatlakozott a webshophoz, majd egy nap már annyi munka volt, hogy felmondott a munkahelyén. Ahogy hallgattam őket az interjú során, egyértelműen látszott, jó páros, kellett Márta mellé Milán, hogy megtalálják az arany középutat. Most valahol középen helyezkednek el, a Meska piactérszerű oldal, a kézműves ékszer, és a nagyobb ékszerkereskedő piac tengelyén.
Amikor a tervükről beszéltünk, természetesen a növekedésre is kitértünk, duplázni akarnak bevételben. És ahogy Márta fogalmazott: Már ennek sincs akadálya. Marketinget már nagyon érzik, használnak CRM rendszert, logisztika megoldva a Webshippyvel, tudják mi kell a piacnak, vevőknek. És távlati cél, hogy nemzetközi piacra is menjenek. De még több százmillió forint forgalom ott van előttük a hazai piacon is. Izgalmas dolog még az, hogy dropshipping partnereket sikerült szerezniük a logisztikai partner által. Tehát a viszonteladók az ő raktárkészletükből értékesítenek, már biztató, hogy napi szinten értékesítenek így a dropshipping viszonteladóik.
Értékelések gyűjtése, kereső felturbózása:
Mártáék kiemelték, hogy az értékelések, vélemények növekedése egyenes arányban nőtt a forgalommal. Ahogy már a Minneren olvastad, ez egy erős social proof eszköz, mármint a vélemény. Ez az, ami igazán segít lezárni a vásárlási folyamatot.
A másik amit kiemeltek, az az okoskereső, aminek fejlesztése, integrálása növelte konverziójukat. Utóbbiról is szintén volt szó a Minneren, ami most erős trend a webáruházaknál, nagyon fontos új marketing eszköz lett. A Shoprenter webshopmotorjukba könnyen beintegrálták.
Egyedi webshopról váltottak bérelhető rendszerre, Shoprenterre
A webáruház elején egyedi webshop rendszert használtak, vagyis egyedi fejlesztéssel készült. Ahogy növekedtek, úgy fejlesztették a rendszert, és mindig előjött valami hiba. Volt olyan, hogy 2-3 nap is eltelt, míg rájöttek hibákra, például a vásárlók nem tudtak leadni rendelést. A folyamatos fejlesztői díjak már túlnőttek az előzetes büdzsén, így döntöttek a váltáson. Ahogy Orosz Milán mondta: ha hiba van a Shoprenternél, akkor több ezer webshop érzékeli ezt, és azonnal csörömpöl a support telefonja, amit persze rövid időn belül javítanak is. Így már több éve aktív Shoprenter rendszer bérlők, mert fontos az üzembiztonság, amikor ennyi rendelést kiszolgálnak.
Hallgasd meg / nézd meg a videót, a fenti vázlatban néhány fontos dolgot emeltem ki!
Hasonló sztorit hallgatnál, olvasnál?
Ajánlom figyelmedbe az alábbiakat:
- Ők váltottak. Alkalmazottból vállalkozók lettek. 5 álommegvalósító sztori
- A 200 érdeklőtől az 5200 rendelésig: Így csináld! Biobubi sztori [podcast]
- Nem interjú, picit más: 19 000 webáruház van itthon. Sok, kevés? Megéri elindítani egy újat?