Így lesz a hegesztő üzlet szexi. A Syrius magyar márka sztorija és tőkegyűjtő kampánya – Tőkeportál Podcast

Dátum

Megosztás

Ízig-vérig vállalkozóval beszélgettem ebben a friss Tőkeportál Podcast adásban. A Toma Zoltánnal átbeszélt 1 óra olyan volt, mintha Elon Muskkal, vagy Mark Zuckerberggel beszélgettem volna. Ért a vállalkozásépítéshez, tudja mit-miért csinál. A következő gondolatom azonnal az volt, hogy a cégtársa akarok lenni. Azért is, mert látszik benne az az alázat, ami elengedhetetlen egy sikeres cég működtetéséhez. Magyar márka, magyar cég, izgalmas terület. Lássuk! Vagyis halljuk, de természetesen készítettem a beszélgetésről leiratot is!

A podcastot itt tudod meghallgatni: 

A Spotify-on itt éred el a podcastot, vagy az alábbi lejátszón keresztül

A podcast rövid leirata, vázlata

A tőkegyűjtő közösségi finanszírozó kampányt itt éred el: https://tokeportal.hu/syrius/

Kezdő vállalkozóként elektromos kéziszerzámokkal, szerszám kereskedelemmel foglalkozott 2000 előtt Toma Zoltán. Majd igény mutatkozott a hegesztéstechnológia iránt, így 2000 tájékán belevágott ebbe a piacba is. Több nyugat-európai gyártót képviselt itthon, akik addig ismeretlen márkák voltak a hazai piacon. Nagy sikerrel futtatta akkor a céget. Beletanult ebbe a piacba, látta kinek kell eladni, és persze azt hogyan, milyen csatornán. Megtapasztalták a megoldásokat, sőt beletanultak a szervizelésbe is. 

És itt jött a váltás. 2008-ban jött az ötlet a saját márkára, és 2009-ben ez meg is valósult, sőt bejegyezték a Syrius márkát. Saját márkás termékeket kezdett el bérgyártatni saját fejlesztés alapján is. Több nagy partner is megmaradt természetesen, tehát a korábbi évek munkáját, tapasztalatait és kapcsolatait tudta kamatoztatni. 

Már az új márka első éveiben volt egy próbálkozás nemzetközi piac meghódítására is, de a válság és egyéb tényezők miatt nem sikerült olyan piacot teremteni, amivel hosszabb ideig tudtak volna ott maradni. 

Tehát a magyar piac meghódításán dolgoztak az elmúlt években, ami sikeresen be is ért. Kezdem már ott, hogy például több egyetemmel is együttműködnek, BME, Miskolci Egyetem, a BME-n a hallgatók Syrius gépeken is tanulhatnak, ismerik meg a hegesztéstechnikai megoldásokat. 

A Syrius kisebb termékei bérgyártásban készülnek (főleg Kínában), saját fejlesztés alapján is. Zoltán elmondása szerint ez így kényelmesebb, jól működik, könnyebben tud váltani, ha valami nem oké. A nagy gépeket, például CNC gépeket már saját maguk itthon gyártják. 2021-ben a gyártás és szállítás problémák miatt lelassult, akadozik, ami nehézséget okozott. Előfordult, hogy lett volna igény a termékre, de sok idő lett volna, mire megérkezik, ezért is szükséges készletet növelni. De ez más piaci szereplőt is érintett, szektorprobléma az ellátási láncok akadozása. 

Ezen a területen a szervizelés fontos szolgáltatás a termékértékesítés mellett. Nemcsak azért, mert gyártói kötelezettségük van a szervizelésre, hanem mert az ügyfelek igénye is, hogyha már a Syrius gépeket szervizelik, akkor a többi gépet is. Ez egy plusz cash flowt is eredményez a cégnek, továbbá az értékesítést is segíti. Ami még előny ebben, hogy így még könnyebben megismerik a konkurens gyártók gépeit, sőt megismerik, azok miért romlanak el. Utóbbi elég költséges lenne, ha saját maguknak kellene beszerezniük minden létező konkurens gépet. 

Célcsoport: Nehézipar a főbb ügyfélbázis. Ahogy Zoltán mondja, ahol fémmel foglalkoznak ott biztosan hegesztenek is. Jelenleg 300 céggel dolgoznak. Ahhoz, hogy hozzák a terv szerinti 2025-ös  több mint 1 milliárdos forgalmat, 1500 visszatérő ügyfél kell. Most a piacuk 3%-át fogják le, és terveik szerint a 15%-át meg tudják fogni.
Versenytársaik nagyrészt külföldi márkák hazai forgalmazói, képviseletei. A nagyobb piaci szereplők 3-7 milliárd forintos forgalmat is elérnek évente, tehát van hová nőni. 

Marketing: Erős online marketinget is alkalmaznak. A Facebook nagyon bejött a cégnek, de például a Youtube videóik is óriási aktivitást mutatnak. Ez annak is köszönhető, hogy a weboldalon ezeket a videókat beágyazzák. Egy saját fejlesztésű ERP (benne CRM) rendszert használnak, hogy az értékesítők jobban nyomon tudják követni az ügyfeleket, és még átláthatóbban működjön például a szerviz szolgáltatás. A weboldaluk látogatottsága jó. Én szakmailag is meg vagyok elégedve és jó látni, hogy ilyen területen működő cég is ad az online megjelenésre, sőt digitális stratégiájának központi eleme. 

Robotizálás. Ezen a piacon nagyon régen működik az ipari robotizálás,de már megjelent a kollaboratív robotizálás, ami sokkal nagyobb piacot tud majd kiszolgálni a jóval egyszerűbb kezelésének és gazdaságosabb árának köszönhetően. Erre a piacra már most készülnek Zoltánék. 

A cég nyereséges, többszörös igény van a termékeikre, több, mint amennyit ki tudnak elégíteni. A tőkét, amit gyűjtenek most első körben készletre fordítanák, pont azért, hogy ezt az igényt pénzzé tegyék. 

A Tőkeportálon keresztül indították el most a tőkegyűjtő közösségi finanszírozási kampányukat (kattints ide). 40 millió forint tőkét szeretnének összegyűjteni a befektetőktől. Ebben a befektetésben te is részt tudsz venni a Tőkeportálon keresztül. Zoltán úgy gondolja a kampány során a 100 millió forint is összegyűlhet, aminek köszönhetően még gyorsabban elérhetik majd a céljaikat. Kattints ide és nézd meg a kampányoldalukat. Kérdezz Zoltántól, keresd bátran! A következő lépés pedig a befektetés! 

Hallgasd meg a podcastot, mert sokkal részletesebben beszélünk a fenti témákról. 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!